Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   filtr FAP w 2.0HDI

filtr FAP w 2.0HDI

Data: 2009-05-26 19:38:36
Autor: Pan Piskorz
filtr FAP w 2.0HDI
Kwestia jest teraz taka, ze filtr regenerowany kosztuje ok. 2kzl, a nowy
nawet ponad 3k (info serwisu). Jestem za ekologia, ale ta cena mnie
troche przeraza. Na allegro nie widze ofert do 2.0HDI, wiec mam lekki
problem.

to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem,
od pierwszego mój komputer pokazuje mi średnio 9.0 litrów / 100 km,
więcej niż diesel - to jasne, ale nigdy nie będę naprawiał turbosprężarki ani FAP,
nigdy też nie będę dymił sadzą (teraz sadza jest ekologicznie dozwolona choć jest rakotwórcza i wygląda paskudnie, CO2 nie, ilość emitowanego CO2 wprost zależy od ilości spalonego paliwa),
a auto od diesla było tańsze o równe 10 tys.

P.

Data: 2009-05-26 19:43:05
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał(a):

to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem,
od pierwszego mój komputer pokazuje mi średnio 9.0 litrów / 100 km,
więcej niż diesel - to jasne, ale nigdy nie będę naprawiał turbosprężarki ani FAP,

Najlepiej maluchem jezdzic, naprawisz srubokretem i mlotkiem. A i w
zakupie jaki tani...

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-26 20:38:05
Autor: Pan Piskorz
filtr FAP w 2.0HDI
Najlepiej maluchem jezdzic, naprawisz srubokretem i mlotkiem. A i w
zakupie jaki tani...


sam doświadczasz,
silnik diesla skonstruowano do taniej eksploatacji przez pierwsze lata,
potem jest różnie,

ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa,
to zakup diesla mi się nie kalkuluje,
planuję jeżdzić swoim wehikułem przez 4 lata

P.

Data: 2009-05-26 22:54:10
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
filtr FAP w 2.0HDI
Dnia 26.05.2009 Pan Piskorz <piskorz1@buziaczek.pl> napisał/a:

ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa,
to zakup diesla mi się nie kalkuluje,
planuję jeżdzić swoim wehikułem przez 4 lata

Radość z jazdy dieslem większa... O tempora o mores ;) --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-05-27 08:03:41
Autor: Piotr Wasil
filtr FAP w 2.0HDI
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał(a):

ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa,
to zakup diesla mi się nie kalkuluje,
planuję jeżdzić swoim wehikułem przez 4 lata

Chcialem duzy, fajnie jezdzacy i dobrze wyposazony samochod. Nowy
kosztuje ponad 120k, wiec chyba musze sie liczyc co jakis czas z
naprawami kosztujacymi 2kzl i akceptuje to. W drogich benzyniakach tez
cos moze wyskoczyc, gdzie zaplacisz tyle za serwis, tym bardziej jesli
samochod przekroczyl pewien przebieg.
Glupio tylko wydawac tyle kasy dla czesc, ktora nie jest niezbedna do
jazdy ;). Tak czy siak pewnie kupie gdzies uzywany/regenerowany jak
znajde ponizej 1kzl.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2009-05-27 20:08:02
Autor: Pan Piskorz
filtr FAP w 2.0HDI
naprawami kosztujacymi 2kzl i akceptuje to. W drogich benzyniakach tez

na naprawdę drogiego benzyniaka nie stać mnie na razie,
teraz liczę koszty leasingu + paliwo + ubezpieczenie + jeszcze mały margines,

to już drugie auto finansowane w ten sposób,
i powinno się udać,
wykluczyłem jakikolwiek egzemplarz używany,
a diesel nie opłacał się zwyczajnie
bo niższy koszt paliwa nie rekompensuje ceny zakupu
a ew. naprawy (pewnie przez mój okres eksploatacji by się nie zdarzyły)
burzą taką kalkulację zupełnie,

sam nie znam osoby, która nabyła nowe auto
i normalnie eksploatowane psuło się w czasie gwarancji zmuszając użytkownika do wydatków,

P.

Data: 2009-05-27 09:48:10
Autor: Krzysztof Szmergiel
filtr FAP w 2.0HDI
On 2009-05-26 19:38, Pan Piskorz wrote:

to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem,
od pierwszego mój komputer pokazuje mi średnio 9.0 litrów / 100 km,
więcej niż diesel - to jasne, ale nigdy nie będę naprawiał
turbosprężarki ani FAP,

Katowanie turbo konczy sie jego naprawa. Katowanie calego samochodu spowoduje, ze wszystko bedzie sie psulo (wlacznie z dwumasa). W porzadnych samochoda filtr czastek stalych wypala sie bez udzialu jakiegos plynu i samochod robi to automatycznie. Jezeli za malo obciazony jest silnik komputer wlaczy klime i ogrzewanie szyb + lusterek aby szybciej go zagrzac i wypalic sadze w filtrze. Jezeli to nie pomoze, to poprosi uzytkownika o dluzsza jazde, podajac przy okazji stopien zapelnienia filtra. 300kkm i nie pamietam ze mam FAP, dwumase, czy turbo. Olej wymieniam wtedy kiedy samochod o to prosi.

--
Krzysztof
noSiG

"The difference between the past, the present and the future
  is only a persistent illusion."
   Albert Einstein (1879-1955); physicist and mathematician.

Data: 2009-05-29 08:19:27
Autor: owp
filtr FAP w 2.0HDI
to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem,
od pierwszego mój komputer pokazuje mi średnio 9.0 litrów / 100 km,
więcej niż diesel - to jasne, ale nigdy nie będę naprawiał turbosprężarki ani FAP,

Ale przy 160 tys. masz kwotę 12-15 tys na korzyść diesela (spalanie 7), a przy sprzedaży też dostaniesz więcej, więc wszystko zależy od warunków.

filtr FAP w 2.0HDI

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona