Data: 2009-05-26 19:38:36 | |
Autor: Pan Piskorz | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Kwestia jest teraz taka, ze filtr regenerowany kosztuje ok. 2kzl, a nowy to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem, od pierwszego mój komputer pokazuje mi średnio 9.0 litrów / 100 km, więcej niż diesel - to jasne, ale nigdy nie będę naprawiał turbosprężarki ani FAP, nigdy też nie będę dymił sadzą (teraz sadza jest ekologicznie dozwolona choć jest rakotwórcza i wygląda paskudnie, CO2 nie, ilość emitowanego CO2 wprost zależy od ilości spalonego paliwa), a auto od diesla było tańsze o równe 10 tys. P. |
|
Data: 2009-05-26 19:43:05 | |
Autor: Piotr Wasil | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał(a):
to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem, Najlepiej maluchem jezdzic, naprawisz srubokretem i mlotkiem. A i w zakupie jaki tani... -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2009-05-26 20:38:05 | |
Autor: Pan Piskorz | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Najlepiej maluchem jezdzic, naprawisz srubokretem i mlotkiem. A i w sam doświadczasz, silnik diesla skonstruowano do taniej eksploatacji przez pierwsze lata, potem jest różnie, ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa, to zakup diesla mi się nie kalkuluje, planuję jeżdzić swoim wehikułem przez 4 lata P. |
|
Data: 2009-05-26 22:54:10 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
Dnia 26.05.2009 Pan Piskorz <piskorz1@buziaczek.pl> napisał/a:
Radość z jazdy dieslem większa... O tempora o mores ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |
|
Data: 2009-05-27 08:03:41 | |
Autor: Piotr Wasil | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał(a):
ja uznałem, że mimo, ze radośc z jazdy większa, Chcialem duzy, fajnie jezdzacy i dobrze wyposazony samochod. Nowy kosztuje ponad 120k, wiec chyba musze sie liczyc co jakis czas z naprawami kosztujacymi 2kzl i akceptuje to. W drogich benzyniakach tez cos moze wyskoczyc, gdzie zaplacisz tyle za serwis, tym bardziej jesli samochod przekroczyl pewien przebieg. Glupio tylko wydawac tyle kasy dla czesc, ktora nie jest niezbedna do jazdy ;). Tak czy siak pewnie kupie gdzies uzywany/regenerowany jak znajde ponizej 1kzl. -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2009-05-27 20:08:02 | |
Autor: Pan Piskorz | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
naprawami kosztujacymi 2kzl i akceptuje to. W drogich benzyniakach tez na naprawdę drogiego benzyniaka nie stać mnie na razie, teraz liczę koszty leasingu + paliwo + ubezpieczenie + jeszcze mały margines, to już drugie auto finansowane w ten sposób, i powinno się udać, wykluczyłem jakikolwiek egzemplarz używany, a diesel nie opłacał się zwyczajnie bo niższy koszt paliwa nie rekompensuje ceny zakupu a ew. naprawy (pewnie przez mój okres eksploatacji by się nie zdarzyły) burzą taką kalkulację zupełnie, sam nie znam osoby, która nabyła nowe auto i normalnie eksploatowane psuło się w czasie gwarancji zmuszając użytkownika do wydatków, P. |
|
Data: 2009-05-27 09:48:10 | |
Autor: Krzysztof Szmergiel | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
On 2009-05-26 19:38, Pan Piskorz wrote:
to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem, Katowanie turbo konczy sie jego naprawa. Katowanie calego samochodu spowoduje, ze wszystko bedzie sie psulo (wlacznie z dwumasa). W porzadnych samochoda filtr czastek stalych wypala sie bez udzialu jakiegos plynu i samochod robi to automatycznie. Jezeli za malo obciazony jest silnik komputer wlaczy klime i ogrzewanie szyb + lusterek aby szybciej go zagrzac i wypalic sadze w filtrze. Jezeli to nie pomoze, to poprosi uzytkownika o dluzsza jazde, podajac przy okazji stopien zapelnienia filtra. 300kkm i nie pamietam ze mam FAP, dwumase, czy turbo. Olej wymieniam wtedy kiedy samochod o to prosi. -- Krzysztof noSiG "The difference between the past, the present and the future is only a persistent illusion." Albert Einstein (1879-1955); physicist and mathematician. |
|
Data: 2009-05-29 08:19:27 | |
Autor: owp | |
filtr FAP w 2.0HDI | |
to właśnie stawia sens nabywania nowoczesnego diesla po dużym zapytaniem,Ale przy 160 tys. masz kwotę 12-15 tys na korzyść diesela (spalanie 7), a przy sprzedaży też dostaniesz więcej, więc wszystko zależy od warunków. |