Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   filtr czastek stalych

filtr czastek stalych

Data: 2009-05-27 08:03:39
Autor: Sawa
filtr czastek stalych
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvhhf9$hts$1achot.icm.edu.pl...
mam pytanko czy opisane nizej problemy z filtrem czastek stalych
to specyfika silnikow diesla ? czy kupujac nowe auto z silnikiem
benzynowym mozna uniknac tych osobliwych problemow czy tez
wsadzaja te filtry rowniez do silnikow benzynowych ?



Nie wsadzają bo jak benzyna daje sadzę nadaje się już tylko na złom ;-) a diesel prosto spod igły lubi podymić.
Kto kupuje wielkie auto (w artykule Vektra, Grand Vitara) a potem śmiga tylko po mieście (w momencie ruszania wytwarza się najwięcej sadzy) tak się robi. Ja mam cytrynę C8 2,2 100000 właśnie pęka i nie wiem gdzie ten filtr, wójas w Cmax 1,6 wymieniał po 260,000 (komputer odcinał sprężarkę) robimy raz na tydzień/dwa 700km po autostradzie z obrotami 3000.
Diesla kupuje się na trasy, do miasta mała benzyna po co przepłacać.


Sawa

Data: 2009-05-27 11:13:28
Autor: Toworek
filtr czastek stalych
Sawa pisze:
po 260,000 (komputer odcinał sprężarkę)

a jak on to robił? wsadzał patyk i zatrzymywał łopatki turbiny?

Data: 2009-05-27 09:21:04
Autor: Myjk
filtr czastek stalych
Toworek napisać:

a jak on to robił? wsadzał patyk i zatrzymywał łopatki turbiny?

No to nie wiesz, że turbina "się załącza" przy 2200 obr.? lol

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-27 21:48:15
Autor: Sawa
filtr czastek stalych
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:gvj0m0$97l$1inews.gazeta.pl...
Toworek napisać:


No to nie wiesz, że turbina "się załącza" przy 2200 obr.? lol


Turbina krencowywuje się cały czas, komputer steruje łopatkami, u mnie zwiększa ich skok (powodując zwiększanie ciśnienia) od ok 1700 obrotów, wcześniej i w razie przejścia silnika w tryb awaryjny kręcą sie na ustawieniach jałowych co w silniku 1,6 (cmax) daje ok 50-70 koni i ciężko tym jechać.

Sawa

Data: 2009-05-28 08:59:29
Autor: Myjk
filtr czastek stalych
Sawa napisać:

Turbina krencowywuje się cały czas, komputer steruje łopatkami, u
mnie zwiększa ich skok (powodując zwiększanie ciśnienia) od ok 1700
obrotów, wcześniej i w razie przejścia silnika w tryb awaryjny kręcą
sie na ustawieniach jałowych co w silniku 1,6 (cmax) daje ok 50-70
koni i ciężko tym jechać.

Ale tak na logikę, to tak jakby biec coraz szybciej bez zwiększania szybkości oddechu. Nie da się. Nie lepiej więc ograniczyć prędkość biegu do maksymalnej możliwej wydajności? Chodzi mi o to, że bzdurnym posunięciem byłoby ograniczanie mocy silnika poprzez ograniczenie ilości tlenu. Lepiej zmniejszyć po prostu ilość podawanego paliwa - i tak właśnie IMHO jest to ograniczenie realizowane w trybie serwisowym. Tym bardziej, że w procesie spalania z małą ilością tlenu wytwarza się sadza - to, czego za wszelką cenę należy unikać
w takiej sytuacji.

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-28 12:10:11
Autor: J.F.
filtr czastek stalych
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:gvk5dh$rtg$1news.onet.pl...
Turbina krencowywuje się cały czas, komputer steruje łopatkami, u mnie zwiększa ich skok (powodując zwiększanie ciśnienia) od ok 1700 obrotów, wcześniej i w razie przejścia silnika w tryb awaryjny kręcą sie na ustawieniach jałowych co w silniku 1,6 (cmax) daje ok 50-70 koni i ciężko tym jechać.

A nie odwrotnie [przy sprawnym filtrze ]?
Tzn ze na niskich obrotach silnika i turbiny lopatki/kierownice sa ustawione na maksymalna wydajnosc, dopiero jak cisnienie wychodzi zbyt duze to sie ustawia na mniejsza ?


A jak sie filtr popsuje to juz faktycznie roznie moze byc .. ekologicznie byloby turbine na normalna wydajnosc, za to ograniczyc ilosc paliwa :-)



J.

Data: 2009-05-28 11:30:10
Autor: Myjk
filtr czastek stalych
J.F. napisać:

A jak sie filtr popsuje to juz faktycznie roznie moze byc ..
ekologicznie byloby turbine na normalna wydajnosc, za to ograniczyc
ilosc paliwa :-)

Dokałdnie, zresztą IMHO jest to jeden ze sposobów na wydłużenie życia filtra DPF w mieście - ograniczenie ilości mieszanki w dolnych partiach obrotowych silnika. Oczywiście będzie to skutkowało mułowatością
samochodu,
ale do miasta, w korki po co pełne 150 kucy... Inżynierowie samochodów
powinni o tym pomyśleć. Dwa programy zapisane w komputerze i odpowiedni przycisk w kabinie...

--
Pozdor Myjk

filtr czastek stalych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona