Data: 2009-05-27 08:03:39 | |
Autor: Sawa | |
filtr czastek stalych | |
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvhhf9$hts$1achot.icm.edu.pl...
mam pytanko czy opisane nizej problemy z filtrem czastek stalych Nie wsadzają bo jak benzyna daje sadzę nadaje się już tylko na złom ;-) a diesel prosto spod igły lubi podymić. Kto kupuje wielkie auto (w artykule Vektra, Grand Vitara) a potem śmiga tylko po mieście (w momencie ruszania wytwarza się najwięcej sadzy) tak się robi. Ja mam cytrynę C8 2,2 100000 właśnie pęka i nie wiem gdzie ten filtr, wójas w Cmax 1,6 wymieniał po 260,000 (komputer odcinał sprężarkę) robimy raz na tydzień/dwa 700km po autostradzie z obrotami 3000. Diesla kupuje się na trasy, do miasta mała benzyna po co przepłacać. Sawa |
|
Data: 2009-05-27 11:13:28 | |
Autor: Toworek | |
filtr czastek stalych | |
Sawa pisze:
po 260,000 (komputer odcinał sprężarkę) a jak on to robił? wsadzał patyk i zatrzymywał łopatki turbiny? |
|
Data: 2009-05-27 09:21:04 | |
Autor: Myjk | |
filtr czastek stalych | |
Toworek napisać:
a jak on to robił? wsadzał patyk i zatrzymywał łopatki turbiny? No to nie wiesz, że turbina "się załącza" przy 2200 obr.? lol -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-27 21:48:15 | |
Autor: Sawa | |
filtr czastek stalych | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:gvj0m0$97l$1inews.gazeta.pl...
Toworek napisać: Turbina krencowywuje się cały czas, komputer steruje łopatkami, u mnie zwiększa ich skok (powodując zwiększanie ciśnienia) od ok 1700 obrotów, wcześniej i w razie przejścia silnika w tryb awaryjny kręcą sie na ustawieniach jałowych co w silniku 1,6 (cmax) daje ok 50-70 koni i ciężko tym jechać. Sawa |
|
Data: 2009-05-28 08:59:29 | |
Autor: Myjk | |
filtr czastek stalych | |
Sawa napisać:
Turbina krencowywuje się cały czas, komputer steruje łopatkami, u Ale tak na logikę, to tak jakby biec coraz szybciej bez zwiększania szybkości oddechu. Nie da się. Nie lepiej więc ograniczyć prędkość biegu do maksymalnej możliwej wydajności? Chodzi mi o to, że bzdurnym posunięciem byłoby ograniczanie mocy silnika poprzez ograniczenie ilości tlenu. Lepiej zmniejszyć po prostu ilość podawanego paliwa - i tak właśnie IMHO jest to ograniczenie realizowane w trybie serwisowym. Tym bardziej, że w procesie spalania z małą ilością tlenu wytwarza się sadza - to, czego za wszelką cenę należy unikać w takiej sytuacji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2009-05-28 12:10:11 | |
Autor: J.F. | |
filtr czastek stalych | |
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:gvk5dh$rtg$1news.onet.pl...
Turbina krencowywuje się cały czas, komputer steruje łopatkami, u mnie zwiększa ich skok (powodując zwiększanie ciśnienia) od ok 1700 obrotów, wcześniej i w razie przejścia silnika w tryb awaryjny kręcą sie na ustawieniach jałowych co w silniku 1,6 (cmax) daje ok 50-70 koni i ciężko tym jechać. A nie odwrotnie [przy sprawnym filtrze ]? Tzn ze na niskich obrotach silnika i turbiny lopatki/kierownice sa ustawione na maksymalna wydajnosc, dopiero jak cisnienie wychodzi zbyt duze to sie ustawia na mniejsza ? A jak sie filtr popsuje to juz faktycznie roznie moze byc .. ekologicznie byloby turbine na normalna wydajnosc, za to ograniczyc ilosc paliwa :-) J. |
|
Data: 2009-05-28 11:30:10 | |
Autor: Myjk | |
filtr czastek stalych | |
J.F. napisać:
A jak sie filtr popsuje to juz faktycznie roznie moze byc .. Dokałdnie, zresztą IMHO jest to jeden ze sposobów na wydłużenie życia filtra DPF w mieście - ograniczenie ilości mieszanki w dolnych partiach obrotowych silnika. Oczywiście będzie to skutkowało mułowatością samochodu, ale do miasta, w korki po co pełne 150 kucy... Inżynierowie samochodów powinni o tym pomyśleć. Dwa programy zapisane w komputerze i odpowiedni przycisk w kabinie... -- Pozdor Myjk |
|