filtr osobisty

Data: 2009-11-24 15:29:17
Autor: centaur000
filtr osobisty
Witam i mam pytanie: gdzie można kupić najlepszy (i relatywnie konkurencyjny cenowo ) filtr osobisty, montowany między butla a sprężarką. Cghciałbym mieć pewność, czystości powietrza tankowanego do mojej butli. Pozdrawiam W.

Data: 2009-11-24 14:44:25
Autor: jacekplacek
filtr osobisty
centaur000 <centaur000@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Filtry osobiste kosztują od 400zł w górę. Za 420 masz u Piórewicza, ale równie popularne są w półce 2000zł.

Data: 2009-11-24 18:03:11
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
filtr osobisty

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hegrg9$n4p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mam fajne niemieckie filtry osobiste po 350pln. Za 1500-2000pln to już do czystości tlenowej.

pzdr Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-11-24 09:41:58
Autor: rybens
filtr osobisty
On 24 Lis, 18:03, "Karol Susicki [DIVEZONE.PL]"
<d...@usunto.divezone.pl> wrote:
Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala.SKA...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:hegrg9$n4p$1inews.gazeta.pl...

> [...]

> równie popularne są w półce 2000zł.

Mam fajne niemieckie filtry osobiste po 350pln. Za 1500-2000pln to już do

A możesz przedstawić bliżej te filtry niemieckie np link zdjęcie dane
techniczne itp

Data: 2009-11-24 19:08:17
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
filtr osobisty

Użytkownik "rybens" <rybarczyk.piotr@gmail.com> napisał w wiadomości news:4353f98c-797d-47e1-825a-347762c08cd5o31g2000vbi.googlegroups.com...
> [...]

czystości tlenowej.

pzdr Karolhttp://divezone.pl

A możesz przedstawić bliżej te filtry niemieckie np link zdjęcie dane

Jutro wrzucę na www

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-11-24 10:26:48
Autor: rybens
filtr osobisty

Jutro wrzucę na www

pzdr, Karolhttp://divezone.pl

Ok dzięki

Data: 2009-11-24 18:49:52
Autor:
filtr osobisty
Karol Susicki [DIVEZONE.PL] <dive@usunto.divezone.pl> napisał(a):
>A możesz przedstawić bliżej te filtry niemieckie np link zdjęcie dane
>techniczne itp

Jutro wrzucę na www

Oczywiście wiesz że jak nie mają ogranicznika przepływu po odpowiedniej
stronie filtra, to nie jest to poważna konstrukcja ? (Bauer)
Miałem coś takiego już w 93r w filtrze osobistym w sprężarce wcześniej.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 21:51:34
Autor: jacekplacek
filtr osobisty
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Karol Susicki [DIVEZONE.PL] <dive@usunto.divezone.pl> napisał(a): > >A możesz przedstawić bliżej te filtry niemieckie np link zdjęcie dane

Oczywiście wiesz że jak nie mają ogranicznika przepływu po odpowiedniej
stronie filtra, to nie jest to poważna konstrukcja ? (Bauer)
Miałem coś takiego już w 93r w filtrze osobistym w sprężarce wcześniej.

Celna uwaga. Znajomemu "przestrzelili" filtr przy biciu z rampy.

Data: 2009-11-25 01:25:59
Autor: Włodek
filtr osobisty
Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hehkh6$6h3$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

Miałem coś takiego już w 93r w filtrze osobistym w sprężarce wcześniej.

Celna uwaga. Znajomemu "przestrzelili" filtr przy biciu z rampy.

Bo rc wie co pisze. Zaś ja nie bardzo wiem o czym Ty piszesz?

Bo przestrzelenie może mi się kojarzyć z......
   Aby filtr był skuteczny  gaz musi wystarczająco długo obcować ze złożem o wystarczającej powierzchni (objętość złoża, powierzchnia chłonna czyli wielkość granulatu, jego konstrukcja wpływająca na przepływ gazu przez złoże, prędkość przepływu, stan wyczerpania możliwości złoża). Przy tak małych obiętościach masy chłonnej nie ograniczony przepływ, łatwy do uzyskania z banku, może spowodować że filtr okaże się nie skuteczny.

   Filtr także może zostać "przebity" nadmiernym zanieczyszczeniem tzw. stężenie przebicia (trudne do uzyskania w sprawnych sprężarkach poprawnie obsługiwanych i bankach nimi nabijanych).

   Jeszcze gorzej jest wtedy gdy filtr nie będzie miał odpowiedniej konstrukcji i złoże może zostać przepchnięte przez ciśnienie (łatwe do wyeliminowania podczas zasypywania filtra gdy nie ma do niego fabrycznych patronów).

   W tym roku rozbierałem ze znanym Ci MP. jakiś filtr osobisty który od kogoś dostał i o zgrozo ktoś do niego wsadził chyba pokruszony węgiel drzewny lub nie certyfikowany jakiś węgiel prawdopodobnie z pochłaniaczy kuchennych!!! (taki jakiś swego czasu tam widziałem) Zamiast odpowiedniego węgla aktywnego dającego gwarancję na sprawność filtra. Poza tym tamten filtr nie posiadał żadnego skutecznego filtra p.pyłowego!!!. Skutek oczywiście był widoczny w butli i AO!!! Nie mówiąc o płucach :-)

Zatem oprócz tego że filtr mamy trzeba zadbać aby był sprawny i dobrze obsługiwany - polecam serwis zamiast samemu jeśli nie posiadamy wiedzy i umiejętności.
Ale jeszcze ważniejsze jest to aby świadomość nabijaczy stała na najwyższym poziomie i nie dopuszczali do tłoczenia butli syfem.  To jest naprawdę proste działanie.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-11-25 06:58:47
Autor: jacekplacek
filtr osobisty
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

   W tym roku rozbierałem ze znanym Ci MP. jakiś filtr osobisty który od kogoś dostał i o zgrozo ktoś do niego wsadził chyba pokruszony węgiel drzewny lub nie certyfikowany jakiś węgiel prawdopodobnie z pochłaniaczy kuchennych!!! (taki jakiś swego czasu tam widziałem) Zamiast odpowiedniego węgla aktywnego dającego gwarancję na sprawność filtra. Poza tym tamten filtr nie posiadał żadnego skutecznego filtra p.pyłowego!!!. Skutek oczywiście był widoczny w butli i AO!!! Nie mówiąc o płucach :-)

Dokładnie od Niego słyszałem o sytuacji. Nie wspominał o niewłaściwym wkładzie a o gwałtownym wpuszczeniu gazu do filtra co miało spowodować zniszczenie wkładu i "przestrzelenie" gazu środkiem. Ja mam filtr Morusa, gdzie jest ogranicznik przepływu. Znaczy miałem, bo się zepsuł i czekam na nowy. Mam dostać jakiś inny typ. Informacja Rysia była dla mnie o tyle cenna, że sprawdzę czy ten ogranicznik tam jest(a do wczoraj nawet nie wiedziałem, że być powinien) Oczywiście z powyższych tekstów wynika, że przestrzelony filtr miał nie tylko złą konstrukcję ale i złe wkłady. Cóż, opowieść MP przyjąłem w dobrej wierze, bez podejrzeń, że walnęło coś co walnąć musiało. Zapewne i sam opowiadający nie miał tej świadomości. Przynajmniej mam taką nadzieję.

Data: 2009-11-25 16:21:53
Autor: Włodek
filtr osobisty

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:heikj7$3hh$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

oczywiście był widoczny w butli i AO!!! Nie mówiąc o płucach :-)

Dokładnie od Niego słyszałem o sytuacji. Nie wspominał o niewłaściwym
Bo być może jeszcze o tym nie wiedział. Dowiedział się jak rozebraliśmy filtr. Ma nawet fotki porównawcze :-)

a o gwałtownym wpuszczeniu gazu do filtra co miało spowodować
zniszczenie wkładu i "przestrzelenie" gazu środkiem.
W tym przypadku doszło do przebicia marnej jakości filtra p. pyłowego. Wkład był jaki był czyli jakieś gówno zamiast konkretnego złoża. Pył zanieczyścił butlę i AO. Jest foto filtra zanieczyszczonego pyłem węglowym. Zrobiliśmy próbę mojego filtra przy maksymalnym możliwym przepływie przy 200 bar. Nie przepuszcza pyłu = sprawdzone w mojej sprężarce :-)

[...]

Była swego czasu dyskusja o biciu z banku. Tam było określone dlaczego duży przepływ nie jest dobry dla sprzętu. Teraz następny argument za tłumieniem zbyt szybkiego napełniania flaszek. Jedno i drugie wynika z dobrych zasad i dla mnie jest jak najbardziej oczywiste co do przyczyn i skutków a także sposobów unikania problemów.

[...]

Opowiadający dostał coś co z założenia nie było właściwie eksploatowane. Konstrukcja nawet przyzwoita oprócz braku ogranicznika przepływu oraz dystansów wraz ze sprężynką dociskową utrzymujących złoże w minimalnej odległości od wejścia i wyjścia z filtra. Po moim napełnieniu filtra zapewne jest ok. Tylko pod warunkiem stosowania dobrych procedur podczas używania tego filtra. A to jest zdefiniowane podobnie jak z otwieraniem zaworów w butli. Otwierwasz butlę tak aby wzrost ciśnienia następował powoli.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-11-25 15:49:44
Autor:
> [...]

Opowiadający dostał coś co z założenia nie było właściwie eksploatowane. Konstrukcja nawet przyzwoita oprócz braku ogranicznika przepływu oraz dystansów wraz ze sprężynką dociskową utrzymujących złoże w minimalnej odległości od wejścia i wyjścia z filtra. Po moim napełnieniu filtra zapewne jest ok. Tylko pod warunkiem stosowania dobrych procedur podczas używania tego filtra. A to jest zdefiniowane podobnie jak z otwieraniem zaworów w butli. Otwierwasz butlę tak aby wzrost ciśnienia następował powoli.

Węglowe wypełnienie filtra to efekt dawnych czasów, są efektywniejsze i
bezpieczne wypełnienia. Dlaczego napisałem bezpieczne ?
Są znane i stosowane materiały wybuchowe na bazie trocin i ciekłego powietrza,
mocniejsze są z pyłem węglowym i ciekłym powietrzem, jeszcze mocniejsze ciekły
tlen i węgiel. Nasz filtr węglowy pod dużym ciśnieniem na nitroksie jest bombą
w czystej postaci, brakuje zapalnika lecz i to da się obejść. Filtr na sicie molekularnym czy silikażelu nie są takim zagrożeniem.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-26 01:26:28
Autor: Włodek
filtr osobisty

Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hejjmo$38j$1@inews.gazeta.pl...
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

CIACH
[...]

Tak to jest ryzyko. A Rysiu bawiłeś się ciekłym tlenem i węglem. Ja tak :-) miałem taką przyjemność. Bez inicjacji nie chciało pieprznąć nie mówiąc już o samozapłonie:-) Z tego co wiem i widziałem na pewno tlen  łacnie sam zapala olej :-)

Filtr na sicie molekularnym czy silikażelu nie są takim zagrożeniem.

pozdrawiam rc

Tak, Rysiu tylko że do czegoś innego służy sito i żel krzemionkowy w filtrze a do czegoś innego węgiel aktywny sprawdza się lepiej (swoją drogą to też rodzaj sita :-). Za pomocą sita i żelu usuwasz wilgoć/olej Za pomocą węgla aktywnego usuwasz: zapachy, NOx, węglowodory, związki siarki i wiele innych biologicznych, chemicznych związków i rozpuszczalników organicznych mogących istnieć w sprężanym gazie lub z niego się wydzielić w trakcie procesu sprężania. Także sita mają mniejszą skalę zastosowania (wąskie spektrum absorpcji) Te które mam capią chemią. Więc osobiście nie zdecydował bym się na zastosowanie sita bez węgla aktywnego. Żel krzemionkowy usuwa głównie wilgoć choć jak każdy materiał mikro-porowaty może wchłonąć inną chemię ze sprężanego powietrza. Węgiel a. nie śmierdzi chemią a jest obojętny dla organizmu. Być może są sita m. nie śmierdzące chemią ale ja nie mam takich (4A i 5A). Być może śmierdzą w słoiku a w filtrze już nie będą? Wolę nie sprawdzać. Ale fakt jest taki że węgiel i tlen nie muszą bezpiecznie iść w grupie z trzecim ramieniem trójkąta ognia. Ja tam gaz-majstrem od blendingu nie jestem więc nie muszę się znać. Jak będę mieszał nitroksy to sie poznam dokładniej :-)
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-11-26 07:43:59
Autor:
[...]

Owszem jest to dosyć zimne.

Z tego co wiem i widziałem na pewno tlen  łacnie sam zapala olej :-)

Nie każdy, są też dopuszczone na warunki tlenowe.

> [...]

Tak, Rysiu tylko że do czegoś innego służy sito i żel krzemionkowy w filtrze a do czegoś innego węgiel aktywny sprawdza się lepiej (swoją drogą to też rodzaj sita :-). Za pomocą sita i żelu usuwasz wilgoć/olej Za pomocą węgla aktywnego usuwasz: zapachy, NOx, węglowodory, związki siarki i wiele innych biologicznych, chemicznych związków i rozpuszczalników organicznych mogących istnieć w sprężanym gazie lub z niego się wydzielić w trakcie procesu sprężania.

Są skuteczniejsze techniki usuwania tego typu zanieczyszczeń. na e-maila
podeślę informacje.

 Węgiel a. nie śmierdzi chemią a jest obojętny dla organizmu.

Też nie tak łatwo, jest doskonałym podłożem dla bakterii, dlatego w technice
filtracyjnej wody dodatkowo stosuje się AgCl do tłuczenia bakterii.

Być może są sita m. nie śmierdzące chemią ale ja nie mam takich (4A i 5A). Być może śmierdzą w słoiku a w filtrze już nie będą? Wolę nie sprawdzać.

Po wymienieniu "4A i 5A" wiem że masz do czynienia z tym typem wypełnienia filtra.

[...]

Wiesz wystarczająco dużo żeby to robić bezpiecznie dla siebie i innych.
Tylko jesteś krnąbrny i nie chcesz zgnać karku przed "leszczami z kwitami".

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-25 16:12:34
Autor: jacekplacek
filtr osobisty
> [...]

jest ok. Tylko pod warunkiem stosowania dobrych procedur podczas używania tego filtra. A to jest zdefiniowane podobnie jak z otwieraniem zaworów w butli. Otwierwasz butlę tak aby wzrost ciśnienia następował powoli.

Pozostaje postawienie kropki nad "i": kto był producentem tego filtra? Chyba, że był z drugiej ręki i stąd przekombinowany(bo że MP przekombinował, jakoś nie wierzę). Co do tłumienia, spowolnienia przepływu: gdziekolwiek biję muszę to wyraźnie podkreślać, że nie życzę sobie "pełnego kopa". Niestety nie zawsze się zdąży. Ale to poziom ładowaczy, nie nurków. Nawet powolne bicie
(wprost ze sprężarki) powoduje dość silne grzanie. Pomijając szkody wywołane temperaturą, butle nie są pełne. Bajki, że nabita do 220 i ma niby mieć 200 po ostygnięciu... Ostatnio biłem 7litrowe: mam 180 bar. Więc takie numery wyłącznie jak mi się spieszy. Jakoś ładowacze nie chcą co 10-tego bicia dawać gratis. A po prawdzie, byłby to nie gratis a zwrot.

Data: 2009-11-25 16:49:38
Autor:
filtr osobisty
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Dawno temu gdzieś w okolicach 2002r ładowałem butle z banku w Geografie (ul
Puławska). W trakcie przelewania butle wtykałem w śnieg, bo była to zima.
Można butle do wody włożyć, to bardzo stare zalecenie z naszego kręgu
kulturowego i ruskiego czy angielskiego.
Jak piszę otwartym tekstem jak można to prosto rozwiązać to wkur....
sprzedawca manometrów tlenowych mówi że to nie prawda. To powtórzę bo to PRAWDA. Kapitalnym ogranicznikiem przepływu jest kapilara
miedziana od manometrów tleniaków (mam kilka i wiem kto też ma, na południu
polski Ryszard Szwajcer, w Łodzi Ryszard Gałach). Posługuję się czymś takim
ponad 20 lat nic nie wybucha. Jest wolny przepływ.
http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=33
Na 1 zdjęciu jest pokazane jak to wygląda.

pozdrawiam rc
ps zaciski hamulcowe do Merca rozbierałem przy pomocy wysokiego ciśnienia,
gwint M10x1 jaki jest w kapilarach i taki sam jak w zaciskach. Dzięki temu
dostaliśmy z synkiem zacisk za darmo, serwisant ciśnieniem 10 at nie mógł jego
rozebrać. Po wymianie uszczelnień działa doskonale. Używałem tej samej butli
4l co ją w śnieg wtykałem. Zaskoczenie serwisanta było duże, czegoś takiego
jeszcze nie widział.

pozdrawiam Ryszard Czarnecki

Data: 2009-11-25 07:30:28
Autor:
[...]

Przebity, to właściwe słowo używane w filtracji. Inaczej oznacza to
osiągnięcie końca złoża przez strefę zużycia. Od tego momentu filtr już nie
chroni skutecznie.

[...]

Spieki filtracyjne od reduktorów tlenowych kosztują po kilka zł, dzianiny
filtracyjne i papiery, kartony to też nie problem w zdobyciu. Znowu są
stosowane różne sposoby np. stosowanie warstw włókien o różnych własnościach
elektrostatycznych. Powoduje to wychwycenie polarnych cząstek.

[...]

Węgiel aktywowany (aktywny) to kolejne zakręty technologiczne, dobre gatunki
są robione z pestek wiśni, potem poddawane jest to działaniu pary pod
ciśnieniem. Co znacznie rozwija powierzchnię czynną węgla. Niestety nie jest
to produkt trwały. Węgiel nie jest jedynym wypełnieniem, uniwersalnym jest
sito molekularne (zeolit) chemiczne to supermocny kwas w stałej postaci.
Dzięki możliwości sterowania jakiej wielkości są wnęki można używać jego jako
katalizator w wielu reakcjach chemicznych. Tu jest ważne że wychwytuje wodę
(może być regenerowany) i olej (niestety nie daje się już regenerować).
Podobne własności ma silikażel (łatwo osiągalny w postaci amorficznej jako
żwirek dla kotów, mocno się pyli, wodę pochłania dobrze).

Jeszcze informacja dla "jacekplacek" znany Tobie "guru" do robienia nitroksu
metodą ciśnieniową stosował filtr Piórewicza, niestety nie ma on ogranicznika
przepływu, dlatego Andrzej Sala kręcił zaworem żeby był mały przepływ. I nie
występował duży wzrost temperatury w butli w której jest już czysty tlen. Jak
widać "guru" wie jakie są metody postępowania, dlatego ładowanie na gorąco i
udawanie że jest wszystko OK, jest czystą obłudą. Ponieważ widziałem to działanie, to mogę o tym mówić kiedy mam na to chęć.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-26 01:52:21
Autor: Włodek
filtr osobisty

Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
[...]

Ale nie tylko bo to jest także takie stężenie gazów i pyłów które przejdzie
przez filtr i nie zdąży zareagować ze złożem.
Jest to sytuacja w której filtr nawet sprawny nie potrafi wchłonąć takiej
ilości zanieczyszczeń i część przenika. Filtry częściowo zużyte będą miały znacznie niższe
wartości przebicia do zera albo wręcz będą oddawały wchłonięte substancje!. Dobre filtry mają określone parametry zanieczyszczeń z
którymi sobie radzą w wystarczającym stopniu. Teraz już nie pamiętam metodologii ale to było tak że filtr w dokumentacji miał określoną granicę dopuszczalnego stężenia poszczególnych substancji toksycznych a także czas ochronnego działania przy maksymalnym dopuszczalnym stężeniu.

CIACH
patronów).

[...]

Tak nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak wiele materiałów nadaje się na filtry p. pyłowe :-)

CIACH
[...]

Ja aż taki oczytany nie jestem :-) ale sito molekularne rzeczywiście to chemia capiąca niezbyt przyjemnie. Podobny zapach pamiętam z stawów osadowych ścieków przemysłowych w Rokicie, Brzeg Dolny.
    Pozdrawiam Włodek

[...]

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

Data: 2009-11-26 07:54:28
Autor:
[...]

Oddawanie substancji z opóźnieniem jest podstawą działania chromatografii.
Dlatego zawsze kategorycznie zabraniałem dzieciom i sam nie używałem
pochłaniaczy kupionych z demobilu, nie wiadomo w jakim ścierwie pracowały.

[...]

Dlatego węgiel aktywowany do wody nie jest optymalny do powietrza. Wielogazowy jest dobry ale, zalanie węgla nie usuwanym kondensatem wodno
olejowym załatwia natychmiast filtr.

> [...]

Tak nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak wiele materiałów nadaje się na filtry p. pyłowe :-)

Kto wiedział ten wie, kto nie wiedział już wie.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-26 09:37:50
Autor: centaur000
filtr osobisty
Wszystko fajne, dyskusja ciekawa, ale ja dalej nie do końca wiem gdzie i
jakie kupić żeby spełniały właściwą rolę, będę tez wdzięczny za fotki.Zależy mi naprawdę na dobrym jakościowo no i żeby były też tanie  w eksploutacji. Pozdrawiam --

Data: 2009-11-26 08:59:39
Autor: jacekplacek
filtr osobisty
http://tinyurl.com/yanl3nb

Data: 2009-11-26 12:19:48
Autor:
filtr osobisty
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
centaur000@poczta.onet.pl napisał(a): > > Wszystko fajne, dyskusja ciekawa, ale ja dalej nie do końca wiem gdzie i > jakie kupić żeby spełniały właściwą rolę, będę tez wdzięczny za fotki.Zależy > mi naprawdę na dobrym jakościowo no i żeby były też tanie  w eksploutacji. > Pozdrawiam > http://tinyurl.com/yanl3nb

Bardzo dobry przykład na pierwszej stronie jest filtr uznany za dobry, który
ma dowolną prędkość filtrowania, BUJDA NA RESORACH.

"Nie istnieją na chwilę obecną metody projektowania geometrii scrubera inne,
aniżeli metoda prób i błędów, co jest powodem wyboru przez większość
producentów sposobu określania geometrii scrubera, zgodnie z zasadą -
1kgabsorbentu na 1 godzinę czasu ochronnego."
"Pył z absorbentu będzie krążył w pętli oddechowej powodując zabrudzenie
sprzętu (m.in. czujników tlenowych) oraz będzie dostawał się do dróg
oddechowych nurka tworząc w kontakcie z wodą drażniący drogi oddechowe kwas
węglowy".

Recenzja tych stwierdzeń, projektant filtra i autor stwierdzeń ten sam.

Zobaczyłem czasopismo na którym były 2 osoby puszczające bąble, przestraszyłem
się że to jakieś zboki. Czytam tytuł, spokojnie to tylko "MAGAZYN nurkowanie"
NR3 MARZEC 2008. Jest tam artykuł o pochłaniaczach CO2 str 70-71. Patrzę na
rysunek pochłaniacza poprzecznego i oczom nie wierzę. Chodzi o kierunek
przepływu gazu. Obserwowałem osobiście że początkowe warstwy pochłaniacza źle
pracują, na ciepło, na zimno, lodem chłodzone, w wielokrotnych uruchomieniach.
Jest ta informacja w książce R Kłos Aparaty Nurkowe W rozdziale 8. Wynika z
tego że, rozpoczęcie pochłaniania od osi pochłaniacza zmniejsza ilość słabo
pracującego wapna sodowanego, w porównaniu do wariantu z rysunku. To co
przeczytałem było jeszcze bardziej śmieszne i straszne.
[...]
Metody są znane, modele matematyczne również, MM nie znał jak się to skończyło
wiadomo.
Jest jeszcze lepszy tekst "Pył z absorbentu będzie krążył w pętli oddechowej
powodując zabrudzenie sprzętu (m.in. czujników tlenowych) oraz będzie dostawał
się do dróg oddechowych nurka tworząc w kontakcie z wodą drażniący drogi
oddechowe kwas węglowy". Po tym zdaniu oniemiałem tworzący się węglan wapnia
nie jest rozkładany przez wodę do kwasu węglowego, który jest fizjologiczną
substancją, inhalacje wodnym roztworem NaOH nie są. Przy zastosowaniu mas
tleno twórczych mamy wodorotlenek sodu lub potasu i dodatkowo nadtlenek wodoru
(woda utleniona),
Ale nie powstaje kwas węglowy.

Wodę sodową niektórzy piją, innym uderza do głowy. Artykuł posiada elementy
prawdy, lecz powinien być zakwalifikowany jako 1 04, dzień wygłupów, wolałbym
żeby to nie był faktyczny obraz wiedzy o pochłanianiu CO2.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-26 09:59:33
Autor: Zakrzówek Kraken
filtr osobisty

Użytkownik <centaur000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5d3e.000001df.4b0e3e5enewsgate.onet.pl...
[...]

Albo za około 400 zł od pióra albo za około 2000 zł od Niemców.
Jeżeli chodzi ci poprostu aby odseparować ewentualne zanieczyszczenia ze sprężarki ten od pióra jest super. Kupuj nie szukaj niczego innego. Obojętnie jak szybko przetoczą lepiej z filtrem niż bez chociaż oczywiście jak poleci wolno to będzie lepiej.
Jak szukasz czystości tlenowej do filtr pióra to tak na zasadzie lepiej niż nic - kup niemiecki do czystości tlenowej

MSC

filtr osobisty