filtr polaryzacyjny

Data: 2012-07-17 22:31:36
Autor: JA
filtr polaryzacyjny
On 2012-07-17 19:58:35 +0000, miniu82@gmail.com said:

Witam

Chcialbym dokupic do obiektywu 18-55mm 3,5-5,6 filtr polaryzacyjny 55mm. fo
cus auto i manual. chciałbym żeby miał stosunkowo najlepszy stosunek
jakości do ceny (interesuje mnie przede wszystkim eliminacja refleksó p
rzy robieniu ewentualnych zdjęć przeez szybę oraz bardziej kontrastow
e zdjęcia przy fotografowaniu nieba). nie wiem czy jest taki uniwersalny
filtr czy raczej są to dwa odrębne tematy. Mogę przznaczyć na ten c
el 100-200zł. Najnowszy post dotyczacy tematu jest z 2009 r. Pan w pewnym
 sklepie fotograficznym zachwalał mi filtry Hoya krytykując tanie filtr
y jak Marumi. Czytałem ciekawy test na optyczne.pl (http://www.optyczne.p
l/7.1-Inne_testy-Test_filtr%C3%B3w_polaryzacyjnych.html)
lecz czytając komentarze czytelników jestem w kropce. Proszę o radę
.

Michał

Musisz mieć filtr kołowy. Piszę o tym, żeby ktoś Cię nie naciągnął na sporo tańsze liniowe. PL circular.
Marumi wcale nie należą do najtańszych i w ofercie mają raczej te lepsze niż gorsze.
Generalnie im droższy tym lepszy, raczej bliżej 200 niż 100 zł.
Marki godne polecenia to Hoya, B+W, właśnie Marumi. Na rozmiar Twojego obiektywu nie powinieneś mieć problemu, żeby w cenie 200 zł kupić dobry filtr. Nie będzie ot Hi-Tec, ale na tyle dobry, że będziesz zadowolony.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

filtr polaryzacyjny