firewire z kamery do netbooka bez tego łacza

Data: 2011-05-26 03:17:18
Autor: Karol Wojtyła
firewire z kamery do netbooka bez tego łacza
Mam przesłać z kamery PAL na kasety miniDV z wyjściem DVOUT (firewire)
dane do komputera który nie ma łącza firewire, ani złącza PCMCIA, ani
złącza express card. Ma tylko USB, złącze czytnika kart SD/MMC,
ethernet i wifi. Jak to zrobić? Podobno są jakieś redukcje kabla
firewire do USB ale jeśli łącze usb w komputerze nie obsługuje tego
protokołu to nic z tego nie będzie.

Data: 2011-05-26 13:32:57
Autor: Remek
Użytkownik "Karol Wojtyła" napisał:

Mam przesłać z kamery PAL na kasety miniDV z wyjściem DVOUT (firewire)
dane do komputera który nie ma łącza firewire ...

Liczysz na wróżenie z fusów? Podaj model kamery i jaki komputer. Z moich
doświadczeń wynika, że wiekszość kamer miniDV ma złacza FF, USB, AV i
S-VIdeo. Często są one tak ukryte pod maskownicami, że ciężko je znaleźć. Ja
po 2 latach eksploatacji znalazłem złacze DV (Fire Wire) w swojej kamerze.
Nawet poprzedni jej użytkownik nie wiedział o jego istnieniu. Jeśli chodzo o
komputer. Jeśli to PC, to kupisz kartę FF za parę zł. Przechwyt materiału
przez to złącze daje najwyższą jakość. USB i AV są wolniejsze, a zgrywanie
odbywa się w czasie rzeczywistym. Aby uzyskać dobry wynik potrzebny jest
szybki procesor i szybki dysk.

Remek

Data: 2011-05-26 16:05:30
Autor: boxfish
W dniu 2011-05-26 13:32, Remek pisze:
Użytkownik "Karol Wojtyła" napisał:

Mam przesłać z kamery PAL na kasety miniDV z wyjściem DVOUT (firewire)
dane do komputera który nie ma łącza firewire ...

Liczysz na wróżenie z fusów?

Pitolisz, napisał wyraźnie ma wyjście FireWire i USB w kompie, co tu nie jest jasne ?

[...]

w takim wypadku, tylko pogratulować, raczej nie jesteś jak widac ekspertem w tych sprawach.

A tu masz rację

Data: 2011-05-26 22:14:52
Autor: Remek
Użytkownik "boxfish" napisał:

Pitolisz, napisał wyraźnie ma wyjście FireWire i USB w kompie, co tu nie
jest jasne ?

Prymitywny buraczku! Co to jest "komp"? Rozwiązanie zależy od posiadanego
sprzętu. Inne dla stacjonarnego "blaszaka", a inne dla laptopa i jeszcze
inne mozliwe dla innego rodzaju sprzętu.

> [...]
kamerze.

w takim wypadku, tylko pogratulować, raczej nie jesteś jak widac

Gdzie ja buraczku napisałem, że jestem ekspertem??? Jesteś taki głupi i
tępy, że, nie wiem po co Ci odpowiadam.

> [...]
zgrywanie
> odbywa się w czasie rzeczywistym. Aby uzyskać dobry wynik potrzebny jest

Poważnie? Jesteś sędzią przyznającytm rację, albo jej odmawiasz? Spadaj
ciołku na drzzewo!!!

Remek

Data: 2011-05-26 22:20:36
Autor: Czarek
W dniu 26-05-2011 22:14, Remek napisał/a:
[...]

No to teraz dokładnie pokazałeś jakim jesteś warchlakiem. Takie zero jak Ty ma jeszcze innych pouczać?

--
Cz.

Data: 2011-06-02 18:41:24
Autor: Remek
Użytkownik "Czarek" napisał:

Takie zero jak Ty ma jeszcze innych pouczać?

No tak. Pokazałeś swoja "kulturę". Typowe dla matołów stosujących argumenty
ad personam, jak nie mają niczego do powiedzenia merytorycznie. Prześledź
wątek i zwróć uwagę kto pierwszy mnie zaatakował personalnie nie odnosząc
się do argument ów rzeczowych. Oczywiście jeśli masz choć odrobine mózgu w
co wątpię.

Remek

Data: 2011-06-03 08:37:40
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:is8esv$ef3$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Czarek" napisał:

Takie zero jak Ty ma jeszcze innych pouczać?

No tak. Pokazałeś swoja "kulturę". Typowe dla matołów stosujących argumenty
ad personam, jak nie mają niczego do powiedzenia merytorycznie.

Remek określenie "dla matołów" tez nie świadczy dobrze o Twoich nerwach.
Jeżeli jesteś na poziomie to;
-nie obrażasz,
- i odpowiadasz na insynuacje  ze spokojem.  To świadczy o "poziomie".
Dla mnie "gościem nad gościami" jest ktoś, kto nie pozwoli się wyprowadzić
z równowagi nawet perfidnymi prowokacjami.
Jak ja bym chciał takim być:).

Artur(m)

Data: 2011-05-26 22:58:35
Autor: animka
W dniu 2011-05-26 22:14, Remek pisze:
  Rozwiązanie zależy od posiadanego
sprzętu. Inne dla stacjonarnego "blaszaka", a inne dla laptopa i jeszcze
inne mozliwe dla innego rodzaju sprzętu.

A nie zależy przypadkiem od gniazdek w komputerze stacjonarnym czy laptopie i od sprzętu jaki chcemy podłaczyć?

--
animka

Data: 2011-05-27 22:59:33
Autor: Jawi
W dniu 2011-05-26 22:58, animka pisze:
[...]

Trafiłaś tradycyjnie w dychę. A wszyscy się męczą:))

Data: 2011-05-27 00:02:07
Autor: m4rkiz
Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:irmcc3$g4f$1@inews.gazeta.pl...
[...]

w tytul popatrz miszczu

Data: 2011-05-27 09:03:18
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:irmcc3$g4f$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "boxfish" napisał:

Pitolisz, napisał wyraźnie ma wyjście FireWire i USB w kompie, co tu nie
jest jasne ?

Prymitywny buraczku!

Pokazałeś "klasę" i wierz mi że na 1000 czytających 950 osób
tak właśnie pomyśli o Tobie, nie o adwersarzu.
 Tak to jest w naturze człowieka
że potrafi odpowiednio ocenić wypowiedź.

Wiem gdzie mogłeś popełnić błąd. Przeczytałeś i pod wpływem
 jakiegoś impulsu wydało Ci się, że ktoś Ciebie obraża,
.... napisałeś.
Moja rada dla wszystkich. Po przeczytaniu i chęci odpowiedzenia
 "że aż mu w pięty pójdzie", przeczytać za jakiś czas, powoli, ...jeszcze dwa razy.
I wtedy można pisać, (lub najprawdopodobniej, nie będzie takiej potrzeby).

Artur(m)

ps. Wiem po sobie. O ile zmniejszyłem współczynnik robienia
z siebie "wała", nie odpowiadając pod wpływem "impulsu".

Data: 2011-05-27 23:01:12
Autor: Jawi
W dniu 2011-05-27 09:03, Artur(m) pisze:

[...]

E... Remek już jest znany na wielu grupach ze swojego temperamentu i elokwencji:). No cóż, starość nie radość.

Data: 2011-06-02 18:48:12
Autor: Remek
Użytkownik "Artur(m)" napisał:

Pokazałeś "klasę" i wierz mi że na 1000 czytających 950 osób
tak właśnie pomyśli o Tobie, nie o adwersarzu.

Jeszcze lepszy argument - "jedzcie gówno - 100 000 000 much nie może się
mylić".

pod wpływem jakiegoś impulsu wydało Ci się, że ktoś Ciebie obraża,

"Pitolisz", "nie jesteś jak widac ekspertem w tych sprawach."

A to co jest? Nie pisałem, że mnie ktoś obraża, a że jest typowym burakiem.
Takim, który stosuje argumentację ad personam. I niekoniecznie, aby kogoś
obrazić. Stosuje ją dlatego bo nie ma innej i nie zdaje sobie sprawy, że
może kogoś dotknąć ponieważ jest prymitywnym burakiem. I to tyle. A ja mu to
pokazuję.

Remek

Data: 2011-05-27 23:27:54
Autor: boxfish
[...]

Brawo, na całe szczęście buraczek potrafił odnaleźć w kamerze złącze firewire w ciągu kilkudziesięciu sekund a nie dwóch lat. Pewnie z czytanie instrukcji też masz problem ? obraża twój wybitny intelekt takie zajęcie.

Gdzie ja buraczku napisałem, że jestem ekspertem??? Jesteś taki głupi i
tępy, że, nie wiem po co Ci odpowiadam.

Tylko jedna odpowiedź mi przychodzi do głowy, taka oto że jesteś głupszy.

Poważnie? Jesteś sędzią przyznającytm rację, albo jej odmawiasz? Spadaj
ciołku na drzzewo!!!

Zaimponowałeś mi, potrafisz obrazić, zmieszać z błotem, poniżyć. Wartości wysoce cenione na grupach dyskusyjnych.

mimo wszystko pozdrawiam

Data: 2011-05-28 13:23:33
Autor: DooMiniK
On 26/05/2011 12:32, Remek wrote:
[...]

"przez to złącze daje najwyższą jakość" - dooookładnie, bo przez USB2.0
może zacząć "śnieżyć" i kolory będą rozmyte...
(mspanc).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-05-28 13:59:03
Autor: VSS
firewire z kamery do netbooka bez tego łacza
W wiadomości:irldpg$l0n$1@inews.gazeta.pl,
Remek <dupa@gmail.com> nastukał:
Użytkownik "Karol Wojtyła" napisał:
. Ja po 2 latach eksploatacji znalazłem złacze DV
(Fire Wire) w swojej kamerze.

współczuję Tobie i całej rodzinie

--
VSS

Data: 2011-05-28 13:27:19
Autor: DooMiniK
On 26/05/2011 11:17, Karol Wojtyła wrote:
[...]

Najprościej, jak już pisano - podaj co to za komputer.
Ja ostatnio ojcu dokupiłem kartę do laptopa: Firewire + USB
Do stacjonarnego jest jeszcze tańsza.

p.s. przykładowo kamera mojego ojca (starszego typu) nie obsługuje
zgrywania materiału wideo przez USB, tylko zdjęcia z karty pamięci;
jedyna możliwość zgrywania filmów to właścnie 'frajerwajer'.

p.p.s. szkoda, że ten standard nie był za bardzo popularny, USB2.0
przy tym się chowa; zobaczymy, na ile będą implementować USB3.0

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-05-28 06:31:32
Autor: Karol Wojtyła
firewire z kamery do netbooka bez tego łacza

Najprościej, jak już pisano - podaj co to za komputer.

komputer jest typu acer aspire one

Data: 2011-05-28 13:38:54
Autor: januszek
firewire z kamery do netbooka bez tego łacza
Karol Wojtyła napisa?(a):

[...]

komputer jest typu acer aspire one

To mniej więcej tak jak byś napisał, że samochód to fiat ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-05-28 09:38:33
Autor: Karol Wojtyła
firewire z kamery do netbooka bez tego łacza
Gdzie kupić niedrogo zewnętrzny czytnik, który wczytuje dane przez
firewire i natychmiast zapisuje je na kartach MMC?

Data: 2011-05-28 18:16:48
Autor: DooMiniK
On 28/05/2011 14:31, Karol Wojtyła wrote:

Najprościej, jak już pisano - podaj co to za komputer.

komputer jest typu acer aspire one

Ten netbook powinien uciągnąć, ale ponieważ nie ma wbudowanego
gniazda PCMCIA, czy innego nowego typu  - pozostaje jakaś
magiczna przejściówka USB <-- > firewire. Na allegro
tego pełno, ale nie spodziewaj się dużej wydajności.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-05-28 19:27:26
Autor: Karol Wojtyła
On 28 Maj, 19:16, DooMiniK <f...@mail.com> wrote:

> [...]

magiczna przejściówka USB <-- > firewire. Na allegro
tego pełno, ale nie spodziewaj się dużej wydajności.

Ale te przejściówki nie mają wbudowanej elektroniki. Połączenie jest
tylko mechaniczne, więc wszystko zależy od tego, czy gniazdo USB
obsługuje protokół firewire (podobna sprawa jak z przejściówkami do
myszy z PS2 do USB) i to może w ogóle nie działać. Może ktoś ma
doświadczenie z taką przejściówką (z kamery na kasety miniDV) firewire
do USB i się nim podzieli?

Data: 2011-05-29 18:29:16
Autor: DooMiniK
On 29/05/2011 03:27, Karol Wojtyła wrote:
[...]

Kosz jest chyba poniżej 10zł, możesz przecież spróbować.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

firewire z kamery do netbooka bez tego łacza