firma Jan Kowalski

Data: 2010-06-16 18:58:47
Autor: adresss
firma Jan Kowalski
Czesc,

czasami pewne uslugi sa tylko dla firm a czasami tylko dla konsumentow
(osob prywatnych). Np. firma x oferuje usluge telefoni VoIP tylko dla
konsumentow i firma nie moze podpisac umowy. Gdyby firma sie nazywala
Jan Kowalski i podpisalibysmy umowe (ja) jako Jan Kowalski, to taka
firma x spisuje umowe i wystawia fakture na Jan Kowalski z widocznym
VATem.....A my to sobie zaliczamy normalnie w koszty!

Czy mozna miec firme, ktora sie nazywa tylko z imienia i nazwiska?

Jan Kowalski
ul. Agrestowa 14
01-005 Warszawa
NIP 123-45-67-89

Tak wygladalyby dane do wystawienia faktury

--
ThinkXtra

Data: 2010-06-16 19:01:04
Autor:
firma Jan Kowalski
Czy mozna miec firme, ktora sie nazywa tylko z imienia i nazwiska?

Odpowiedz masz w kodeksie cywilnym, art. 43(4). MOzesz go przeczytacnp tu: http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/64.16.93.htm Milej lektury :)

Data: 2010-06-16 19:01:10
Autor: Liwiusz
firma Jan Kowalski
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

  Firma może siÄ™ nazywać Jan Kowalski, ale na przykÅ‚ad UPC wystawi dla konsumentów fakturÄ™ tylko z peselem, a nie z NIPem.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-16 19:54:28
Autor: mvoicem
firma Jan Kowalski
(16.06.2010 19:01), Liwiusz wrote:
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

konsumentów fakturę tylko z peselem, a nie z NIPem.

Wtedy można odesłać notę korygującą (której jednak mogą bez konsekwencji
nie odesłać)

p. m.

Data: 2010-06-16 20:46:34
Autor: ajt
firma Jan Kowalski
mvoicem pisze:
 Firma mo¿e siê nazywaæ Jan Kowalski, ale na przyk³ad UPC wystawi dla
konsumentów fakturê tylko z peselem, a nie z NIPem.

A czy VoIP to us³uga telekomunikacyjna czy nie? Je¶li tak, to faktura mo¿e nie zawieraæ NIPu nabywcy.
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2010-06-21 08:37:55
Autor: ąćęłńóśźż
firma Jan Kowalski
Taki dajmy na to Robert Bosch to musi mieć w Niemczech przesrane...

-- -- -