firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy

Data: 2011-05-10 14:45:43
Autor: anonimowy tchórz
firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy
Jak powinna postąpić firma organizując wyjazdowe warsztaty firmowe dla zespołu, jeśli zespół ze względu na zobowiązania nie może zostać wysłany na cały dzień od pn do pt

firma sprytnie próbuje na zaproponować oderwanie połowy dnia pracy w piatek, i przełożenie go na sobotę:

"z pracy wyszlibyśmy w piątek wcześniej niż normalnie (zatem redukujemy 1 dzień pracy), planowany powrót to sobota południe (zatem tu trafiają godziny "zaoszczędzone" w piątek)"

Jak profesjonalnie (i w umocowaniu prawnym) odpowiedzieć pracodawcy, że proponuje mi wolontariat?

dzięki

Data: 2011-05-10 13:03:18
Autor: Lukasz Olesiejuk
Dnia 10.05.2011 anonimowy tchórz <abc@def.pl> napisał/a:
[...]

Kodeks pracy:
Art. 129. § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem § 2 oraz art. 135-138, 143 i 144

Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

Data: 2011-05-10 13:15:05
Autor: Olgierd
firma chce nas wmanewrowaæ w sobotê w pracy
Dnia Tue, 10 May 2011 13:03:18 +0000, Lukasz Olesiejuk napisał(a):

Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

Z naciskiem zatem na *przeciętnie* ;-) --
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-05-10 13:17:29
Autor: rot
Dnia Tue, 10 May 2011 13:15:05 +0000, Olgierd napisał(a):

Dnia Tue, 10 May 2011 13:03:18 +0000, Lukasz Olesiejuk napisał(a):
Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

Z naciskiem zatem na *przeciętnie* ;-)

to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale ....
to po co te prawo?

Data: 2011-05-10 15:40:20
Autor: mi
On 10.05.2011 15:17, rot wrote:
to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale ....
to po co te prawo?

Niejasny przekaz wymusza interpretatorów. Czyli pośredników.

Data: 2011-05-10 14:02:43
Autor: rot
Dnia Tue, 10 May 2011 15:40:20 +0200, mi napisał(a):

On 10.05.2011 15:17, rot wrote:
to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale .... to po co te
prawo?

Niejasny przekaz wymusza interpretatorów. Czyli pośredników.

Interpretatorzy są potrzebni ale zakres do interpretacji w Polsce jest porażający. Co z tego, że jest jakaś ustawa skoro każdy w kążdym pkt. widzi co innego....

Data: 2011-05-10 16:53:39
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "anonimowy tchórz" <abc@def.pl> napisał w wiadomości news:iqbc2i$u7c$1news.task.gda.pl...
[...]

Czemu wolontariat? Ilość godzin sie zgadza. moim zdaniem bardzo sensowne rozwiązanie zaproponowali.

Data: 2011-05-11 12:47:41
Autor: anonimowy tchórz
firma chce nas wmanewrować w sobotę w pr acy
Czemu wolontariat? Ilość godzin sie zgadza. moim zdaniem bardzo sensowne
rozwiÄ…zanie zaproponowali.

ale fizycznie obejmuje dzień wolny. - a to chyba uruchamia działanie art 151 KP(?).

moje pytanie dotyczące samego artykułu, który nie określa że warunkiem przydzielenie dnia wolnego jest cokolwiek (np wniosek), więc czy dobrze rozumiem, że obowiązek ten spoczywa na pracodawcy

I co jeśli pracodawca nie przydzielił dnia wolnego z tytułu art 151 3? Czy postąpił niezgodnie z KP?

Data: 2011-05-11 10:57:50
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-11, anonimowy tchórz <abc@def.pl> wrote:
Czemu wolontariat? Ilo¶æ godzin sie zgadza. moim zdaniem bardzo sensowne
rozwi±zanie zaproponowali.

ale fizycznie obejmuje dzieñ wolny. - a to chyba uruchamia dzia³anie art 151 KP(?).

Art. 151^9.

§1. Dniami wolnymi od pracy s± niedziele i ¶wiêta okre¶lone w przepisach      o dniach wolnych od pracy.

O tym mowa?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-11 11:23:46
Autor: Olgierd
firma chce nas wmanewrowaæ w sobotê w pracy
Dnia Wed, 11 May 2011 10:57:50 +0000, Wojciech Bancer napisał(a):

§1. Dniami wolnymi od pracy są niedziele i święta określone w przepisach
     o dniach wolnych od pracy.

Czyli sobota nie jest dniem wolnym od pracy.

Data: 2011-05-11 14:23:25
Autor: anonimowy tchórz
W dniu 2011-05-11 13:23, Olgierd pisze:
§1. Dniami wolnymi od pracy są niedziele i święta określone w przepisach
      o dniach wolnych od pracy.

Czyli sobota nie jest dniem wolnym od pracy.

eeeee ale serio?
tzn art 151 z przyległościami niby nie dotyczy soboty??

Data: 2011-05-11 14:25:21
Autor: anonimowy tchórz
[...]

z linku podanego powyżej:
"Sobota jest dla niego dniem wolnym z tytułu przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy."

Więc art 151 obowiązuje?

Data: 2011-05-11 12:44:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-11, anonimowy tchórz <abc@def.pl> wrote:
W dniu 2011-05-11 13:23, Olgierd pisze:
Dnia Wed, 11 May 2011 10:57:50 +0000, Wojciech Bancer napisa³(a):

§1. Dniami wolnymi od pracy s± niedziele i ¶wiêta okre¶lone w przepisach
      o dniach wolnych od pracy.

Czyli sobota nie jest dniem wolnym od pracy.

z linku podanego powy¿ej:
"Sobota jest dla niego dniem wolnym z tytu³u przeciêtnie 5-dniowego tygodnia pracy."

Wiêc art 151 obowi±zuje?

Ale ustal najpierw który konkretnie zapis, bo art. 151 jest d³ugi.

IMHO: nadgodziny to masz po przekroczeniu 40h, (przy za³o¿eniu pracy
na ca³y etat). Sobota jest IMHO normalnym dniem pracy, dopiero niedziela jest dniem ustawowo wolnym.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-11 16:00:16
Autor: anonimowy tchórz
[...]

czy praca w sobotê kwalifikuje siê pod 151 3

Data: 2011-05-11 14:15:56
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-11, anonimowy tchórz <abc@def.pl> wrote:

[...]

Wiêc art 151 obowi±zuje?
Ale ustal najpierw który konkretnie zapis, bo art. 151
czy praca w sobotê kwalifikuje siê pod 151 3

Ale jak masz? W pi±tek 4h, w sobotê 4h, tak?
Wola³by¶ w pi±tek wolne, a w sobotê 8h?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-11 17:16:09
Autor: anonimowy tchórz
firma chce nas wmanewrowaæ w sobotê w pracy
czy praca w sobotê kwalifikuje siê pod 151 3

Ale jak masz? W pi±tek 4h, w sobotê 4h, tak?
Wola³by¶ w pi±tek wolne, a w sobotê 8h?

czy to jest odpowied¼ na:

> czy praca w sobotê kwalifikuje siê pod 151 3
(czyli czy sobota jest 'dniem wolnym' :

?

Data: 2011-05-11 15:28:43
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-11, anonimowy tchórz <abc@def.pl> wrote:
czy praca w sobotê kwalifikuje siê pod 151 3

Ale jak masz? W pi±tek 4h, w sobotê 4h, tak?
Wola³by¶ w pi±tek wolne, a w sobotê 8h?

czy to jest odpowied¼ na:

Nie. To jest pytanie. Pytanie: co chcesz osi±gn±æ powo³uj±c
siê na owe przepisy?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-12 13:53:16
Autor: anonimowy tchórz
[...]

Chcê osi±gaæ: 1.znanie 2. rozumienie 3. interpretowanie przepisów (na zadanym przyk³adzie).

Oby ponowne postawienie tego samego pytania nie zaczê³o nabieraæ charakter spamu: czy sobota typowo (bez ustalenia tego¿ w kontrakcie) w stosunku pracy jest dniem wolnym w rozumieniu art 151 (3)?

Data: 2011-05-12 15:28:12
Autor: Jotte
firma chce nas wmanewrowaæ w sobotê w pracy
U¿ytkownik "anonimowy tchórz" <abc@def.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iqghoa$kc0$1news.task.gda.pl...

czy sobota typowo (bez ustalenia tego¿ w kontrakcie) w stosunku pracy jest dniem wolnym w rozumieniu art 151 (3)?
Nie.
Ale tu nie o to chodzi, tchórzu anonimowy.
Tu chodzi o to, ¿e sobota by³aby 6-tym dniem pracy w opisanym tygodniu.

--
Jotte

Data: 2011-05-11 12:58:53
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 11 May 2011 14:25:21 +0200, anonimowy tchórz napisał(a):

Czyli sobota nie jest dniem wolnym od pracy.

z linku podanego powyżej:
"Sobota jest dla niego dniem wolnym z tytułu przeciętnie 5-dniowego
tygodnia pracy."

Teoretycznie chlebodawca może tak ustawić grafik, że nie będzie to sobota i z głowy.

Data: 2011-05-12 08:35:53
Autor: niusy.pl
firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem>

czyli piekarz

Data: 2011-05-12 07:10:17
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 12 May 2011 08:35:53 +0200, niusy.pl napisał(a):

z linku podanego powyżej:
"Sobota jest dla niego dniem wolnym z tytułu przeciętnie 5-dniowego
tygodnia pracy."

Teoretycznie chlebodawca ...

czyli piekarz

Jeśli pracuje się w piekarni ;-)

Data: 2011-05-10 18:36:39
Autor: Jotte
[...]

To nie jest wolontariat.
Jednak wyjście jest. Za pracę w sobotę (lub innym dniu wolnym dla pracownika) należy się dzień wolny - art. 151 i nast. (szczególnie 151^3) KP. I to niezależnie od tego ile ta praca trwała czasu.
Zatem w piątek wyjdziecie wcześniej, w sobotę powarsztatujecie i za to macie cały jeden dzień wolny. Do końca okresu rozliczeniowego w terminie uzgodnionym między pracodawcą a pracownikami.
Kasa będzie bez zmian (no chyba, że wyjdą nadliczbówki).
Ale radzę jeszcze zajrzeć do umów, regulaminu pracy i zakresu obowiązków.

http://www.prawo.egospodarka.pl/44514,Dzien-wolny-za-prace-w-sobote,1,34,3.html

--
Jotte

firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy