firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy

Data: 2011-05-10 13:03:18
Autor: Lukasz Olesiejuk
firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy
Dnia 10.05.2011 anonimowy tchórz <abc@def.pl> napisał/a:
Jak powinna postąpić firma organizując wyjazdowe warsztaty firmowe dla zespołu, jeśli zespół ze względu na zobowiązania nie może zostać wysłany na cały dzień od pn do pt

firma sprytnie próbuje na zaproponować oderwanie połowy dnia pracy w piatek, i przełożenie go na sobotę:

"z pracy wyszlibyśmy w piątek wcześniej niż normalnie (zatem redukujemy 1 dzień pracy), planowany powrót to sobota południe (zatem tu trafiają godziny "zaoszczędzone" w piątek)"

Jak profesjonalnie (i w umocowaniu prawnym) odpowiedzieć pracodawcy, że proponuje mi wolontariat?

dzięki

Kodeks pracy:
Art. 129. § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem § 2 oraz art. 135-138, 143 i 144

Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

Data: 2011-05-10 13:15:05
Autor: Olgierd
firma chce nas wmanewrowaæ w sobotê w pracy
Dnia Tue, 10 May 2011 13:03:18 +0000, Lukasz Olesiejuk napisał(a):

Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

Z naciskiem zatem na *przeciętnie* ;-) --
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-05-10 13:17:29
Autor: rot
Dnia Tue, 10 May 2011 13:15:05 +0000, Olgierd napisał(a):

Dnia Tue, 10 May 2011 13:03:18 +0000, Lukasz Olesiejuk napisał(a):
Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

Z naciskiem zatem na *przeciętnie* ;-)

to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale ....
to po co te prawo?

Data: 2011-05-10 15:40:20
Autor: mi
On 10.05.2011 15:17, rot wrote:
to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale ....
to po co te prawo?

Niejasny przekaz wymusza interpretatorów. Czyli pośredników.

Data: 2011-05-10 14:02:43
Autor: rot
Dnia Tue, 10 May 2011 15:40:20 +0200, mi napisał(a):

On 10.05.2011 15:17, rot wrote:
to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale .... to po co te
prawo?

Niejasny przekaz wymusza interpretatorów. Czyli pośredników.

Interpretatorzy są potrzebni ale zakres do interpretacji w Polsce jest porażający. Co z tego, że jest jakaś ustawa skoro każdy w kążdym pkt. widzi co innego....

firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy