fizykoterapia dla rowerzystów

Data: 2019-10-11 13:03:14
Autor: andrzej.ozieblo
fizykoterapia dla rowerzystów
W dniu piątek, 11 października 2019 17:00:27 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Pytanie do młodzieży 50+ :)

Jaka fizykoterapia np. na kolana byłaby dobra po sezonie ? Myślałem o czymś corocznym. Na razie nie mam kłopotów z kolanami ( efekt uboczny po odstawieniu SPD ), ale może by coś sobie zafundować.

Chyba nie ma złotych recept. Moje problemy kolanowe zmniejszyły się, gdy w nieco zimniejsze dni zacząłem jeździć z ociepleniem kolan. Do tego, w pewnym wieku, lepiej unikać mocnych obciążeń, typu ciężkie podjazdy. Trochę ćwiczę kolana robiąc narciarskie półprzysiady, ale to chyba niewiele zmienia. No i codzienny rower, ale bez nadmiernych obciążeń. O właściwej kadencji na pewno wiesz.

Zażywanie kolagenu w różnej postaci ponoć bardziej wspomaga psychikę niż kolana. :)

Data: 2019-10-11 22:28:10
Autor: ąćęłńóśźż
fizykoterapia dla rowerzystów
Bolały mnie jak cholera przy małej nieamortyzowanej ramie.
Odeszło w niepamięć przy ramie... za dużej ;-)
Do tego przedni amor zbawienie wpłynął na nadgarstki.

-- -- -
Do tego, w pewnym wieku, lepiej unikać mocnych obciążeń, typu ciężkie podjazdy.

Data: 2019-10-12 09:04:02
Autor: PeJot
W dniu 2019-10-11 o 22:03, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:

Chyba nie ma złotych recept. Moje problemy kolanowe zmniejszyły się, gdy w nieco zimniejsze dni zacząłem jeździć z ociepleniem kolan.

Na razie, po odrzuceniu SPD ( o czym pisałem dawno temu ) kolana nie bolą. Dodatkowo od kilku lat po górach chodzę z kijami i to także okazało się dobre. Co do ocieplaczy na kolana to udało mi się kupić trochę sensownych długich spodni kolarskich. I jeszcze przesunąłem temperaturę przy której ubieram *długie* spodnie - kiedyś było to +15, dziś jest +20 stopni, chociaż przy tej temperaturze mięśnie w długich spodniach prawie gotują się.

Do tego, w pewnym wieku, lepiej unikać mocnych obciążeń, typu ciężkie podjazdy.

W ogóle mniej km robię na MTB w terenie niż na szosówce.

O właściwej kadencji na pewno wiesz.

Od dawna używam kaset zaczynających się od 13 a nie od 11 zębów :)

Zażywanie kolagenu w różnej postaci ponoć bardziej wspomaga psychikę niż kolana. :)

Słowo kluczowe *ponoć* :)

A co do fizykoterapii to na kolana podobno dobry jest laser.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-10-12 18:38:02
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sat, 12 Oct 2019 09:04:02 +0200, uzytkownik PeJot napisal:

Zażywanie kolagenu w różnej postaci ponoć bardziej wspomaga psychikę
niż kolana. :)

Słowo kluczowe *ponoć* :)

A co do fizykoterapii to na kolana podobno dobry jest laser.
https://youtu.be/p7IQ_k98Hn4?t=189
oraz to:
https://www.youtube.com/watch?v=viTH56CTaCA

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2019-10-15 15:41:49
Autor: coaster
fizykoterapia dla rowerzystĂłw
andrzej.ozieblo@gmail.com wrote:
[...]  Zażywanie kolagenu w różnej postaci ponoć bardziej wspomaga psychikę
niż kolana. :)

Kiedys, jak bylem z moim starszym juz wtedy psiakiem u wybitnego weterynarza - specjalisty od stawow itp., spytałem o dobroczynny skutek podawannia kolagenu w roznych postaciach. Uswiadomil mnie wtedy, ze aby to rzeczywiscie mialo odniesc znaczacy skutek, musialyby to byc jakies ogromne ilosci... ;)
--

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2019-10-15 16:10:17
Autor: ąćęłńóśźż
fizykoterapia dla rowerzystów
Znajomy trener (robił doktorat na AWF) podobnie wyrażał się o specyfikach z aptek, natomiast polecał jedzenie dużych ilości chrząstek "dla odbudowania torebek maziowych" czy czegoś tam.
Czyli szoruj po kurczaka lub inne kości i jedz chrząstek, ile wlezie i w przełyku w poprzek nie stanie.

-- -- -
aby to rzeczywiscie mialo odniesc znaczacy skutek, musialyby to byc jakies ogromne ilosci.

Data: 2019-10-15 11:49:09
Autor: Olivander
fizykoterapia dla rowerzystów

polecał jedzenie dużych ilości chrząstek "dla odbudowania torebek maziowych" czy czegoś tam.

uszy (chrząstka spręźysta) są przysmakiem wielu nacji

Kolagen to białko. Białko zjedzone - ulega strawieniu (źle się trawi), tj. pocięciu na pojedyncze aminokwasy. A wielocukry maziówki - na monocukry. Tylko aminokwasy, monocukry itp cegiełki mogą się wchlonąć. Niepocięte resztki trafiają do odbytnicy. Czy ze składników powstanie rodzimy kolagen, czy inne białka nie zależy od reklamy.

Żeby kolagen z reklam miał zadziałać, trzeba by go podać dożylnie. Tylko ludzki by się (chyba) przyjął, bez szoku anafilaktycznrgo.

Reklamy wciskają też kremy kolagenowe na zmarszczki. Ale to nie tego białka trzeba marszczącej się, starej gębie. Nie kolagenu, tylko elastyny. Wniosek: więcej biologii, mniej katehezy.

Data: 2019-10-15 12:05:38
Autor: WS
On Tuesday, October 15, 2019 at 8:49:12 PM UTC+2, Olivander wrote:

Wniosek: więcej biologii, mniej katehezy.

& dostep do slownikow dla wszystkich!

Data: 2019-10-16 03:06:15
Autor: Olivander
On Tuesday, October 15, 2019 at 9:05:41 PM UTC+2, WS wrote:
On Tuesday, October 15, 2019 at 8:49:12 PM UTC+2, Olivander wrote:

> Wniosek: więcej biologii, mniej katehezy.

& dostep do slownikow dla wszystkich!

:-) me\sorry rzadko używam słowa ????????, widać za rzadko
a na telefonie pisze jeszcze rzadziej
(a "dobra ściema to pół dniówki")

fizykoterapia dla rowerzystów