fjr 1300 z moto motion w wawie

Data: 2010-08-03 03:21:47
Autor: utopiec
fjr 1300 z moto motion w wawie
Witam,

po 2 letniej przerwie w jednośladzie zdecydowałem, z małym poślizgiem
sezonowym, zakupić moto. Poprzednio jeździłem vulcanem a teraz zmiana
kierunku i napalony jestem na FJR 1300.
Znalazłem w komisie Moto Motion w Wawie takową Yamahę, 2001, 52 kkm,
kolor czerwony (nawet nie wiedziałem, że były w tym kolorze), cena
16,5 kpln. Była malowana z prawej strony bo leżała, zresztą wszystkie
moto w tym komisie są po jakichś doświadczeniach. I to jest ok, do
tego właściciel się przyznaje nawet bez pytania.
Tylko mam jeszcze kilka wątpliwości, np, wydaje mi się, że koło w
osi=kierownica skręcona w prawo. Nie jechałem nim, bo nie miałem
gotówki pod zastaw ale może którym z szanownych forumowiczów miał
okazję bliżej poznać to moto? Jest na blachach z Nowego Dworu
Mazowieckiego.

Pozdrawiam,
Utopiec

Data: 2010-08-03 12:42:53
Autor: KLOSZ
fjr 1300 z moto motion w wawie
Sztuki nie znam, ale co masz na mysli piszac "kolo w osi = kierownica w prawo"? Kolo w osi, ale odniesione do czego? Do plastikow i czachy? Moze stelaĹź czachy jest skrzywiony i plastiki krzywo siedza?

Jak kojarze u siebie, to raczej mam tak:
kolo w osi = kierownica prosto ;)

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2010-08-03 03:54:38
Autor: utopiec
On 3 Sie, 12:42, KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl> wrote:
Sztuki nie znam, ale co masz na mysli piszac "kolo w osi = kierownica w
prawo"? Kolo w osi, ale odniesione do czego? Do plastikow i czachy? Moze
stelaż czachy jest skrzywiony i plastiki krzywo siedza?

Jak kojarze u siebie, to raczej mam tak:
kolo w osi = kierownica prosto ;

Zbieżność badana sposobem: bieżnik opony - mój nos (trochę krzywy:) ).
Wiem, że to kowalstwo ale skoro dało się zauważyć różnicę z
perspektywy 2m? Półka, główka ramy wyglądają ok, na tyle ile siły
miałem to w lagach się nie rusza, kiera wygląda na prostą ale
wątpliwości pozostały a ja mizerny fachowiec jestem. Wiem, że moto
stoi u nich od dłuższego czasu, kupili od klienta po poślizgu i
pomalowali, tylko to może być nie wszystko.

Utopiec

Data: 2010-08-03 10:57:53
Autor: AZ
On 2010-08-03, utopiec <utopiec@gmail.com> wrote:

[...]

Mialem podobnie po malym szlifie. Motocykl jechal prosto a kierownica
lekko w prawo, pomoglo rozkrecenie lag w polkach i popompowanie pare
razy zawieszeniem na zacisnietym hamulcu i skrecenie znowu.

Jezeli wszystko bylo skrecone z odpowiednimi momentami to mozliwe
ze tylko sie przestawilo.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-03 14:43:48
Autor: Eskimos
fjr 1300 z moto motion w wawie
On Tue, 3 Aug 2010 10:57:53 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Jezeli wszystko bylo skrecone z odpowiednimi momentami to mozliwe
ze tylko sie przestawilo.

Lagi w półkach odpowiednimi momentami? Bez przesady.

Sprzęt na centralkę, poluzować półki, koło między kolana, wyprostować
całośc, z czuciem skręcić i wułala. No, chyba że np. półka krzywa.  --
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2010-08-03 15:00:48
Autor: de Fresz
On 2010-08-03 14:43:48 +0200, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl> said:

Jezeli wszystko bylo skrecone z odpowiednimi momentami to mozliwe
ze tylko sie przestawilo.

Lagi w półkach odpowiednimi momentami? Bez przesady.

W aluminiowych półkach? AFAIK jak najbardziej. Np. w offroadowych moturach każą dokręcać śmisznym momentem, w stylu 20-30 Nm (śruby pokroju M8-M10).

de Fresz

Data: 2010-08-03 15:04:51
Autor: Eskimos
fjr 1300 z moto motion w wawie
On Tue, 3 Aug 2010 15:00:48 +0200, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl>
wrote:

W aluminiowych półkach? AFAIK jak najbardziej. Np. w offroadowych moturach każą dokręcać śmisznym momentem, w stylu 20-30 Nm (śruby pokroju M8-M10).

No dobra. Ale to jest info dla szeregowego użyszkodnika, żeby nie
dowalił ile fabryka dała. Żaden mechanik z jako taką praktyką nie
będzie się bawił w dynamo i przykręci tak, że będzie dobrze.

Data: 2010-08-03 15:38:55
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Eskimos napisał(a):
No dobra. Ale to jest info dla szeregowego użyszkodnika, żeby nie
dowalił ile fabryka dała. Żaden mechanik z jako taką praktyką nie
będzie się bawił w dynamo i przykręci tak, że będzie dobrze.

E tam! Prawdziwy precel zrobi to tylko z dymo i jeszcze o tym napisze na precle!

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-08-03 15:42:28
Autor: de Fresz
On 2010-08-03 15:04:51 +0200, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl> said:

[...]

Dobry mechanik - owszem. A np. w mojej nowej padace poprzedni właściciel postanowił se ją obniżyć wsuwając lagi i dojebał taki moment, że miałem poważny problem aby to odkręcić. Cud że gwinty to przetrwały. A w takim komisowym sprzęcie HGW kto wcześniej grzebał.

de Fresz

Data: 2010-08-03 07:43:10
Autor: utopiec
On 3 Sie, 15:42, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:
> No dobra. Ale to jest info dla szeregowego użyszkodnika, żeby nie
> dowalił ile fabryka dała.

No ok, koledzy ale nie mogę uwierzyć, że nikt tego moto nie widział i
go nie próbował. Moto stoi w popularnym w Wawie komisie, myślę od
przynajmniej 6tego maja tego roku a być może dużo wcześniej i nikt go
nie przymierzał?

pzdr, utopiec

Data: 2010-08-04 08:30:25
Autor: Kryhu
fjr 1300 z moto motion w wawie
W dniu 8/3/10 4:43 PM, utopiec pisze:

Hej

[...]

Skoro tyle czasu tam stoi to pewnie trzeba mu się lepiej przyjrzeć.
Jeśli solidnie leżał na której stronie to powinny być ślady na ramie pod dużymi boczkami, sprawdź czy mocowania w ramie do tych boczków są całe.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na czachę, tam wszystko wisi na delikatnym aluminiowym stelażu, który przy byle glebie wygina się w diabły. Potem nic nie chce pasować. Lampa oczywiście też w takim wypadku traci często "uszy".
--
Pozdro
Kryhu

Data: 2010-08-04 08:39:28
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
utopiec napisał(a):
przynajmniej 6tego maja tego roku a być może dużo wcześniej i nikt go
nie przymierzał?

ja nie
krakuf
[']

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-08-04 09:00:11
Autor: newrom
fjr 1300 z moto motion w wawie
On Wed, 04 Aug 2010 08:39:28 +0200, Kamil Nowak 'Amil'
<kn@qumak.spaaaaam.pl> wrote:

ja nie
krakuf
[']

jak piszesz w temacie gdzie jest wawa to nie dawaj znicza, tylko
krzyzyk!
-|-

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-08-04 10:52:29
Autor: marider
newrom@spamcom.com pisze:
On Wed, 04 Aug 2010 08:39:28 +0200, Kamil Nowak 'Amil'
<kn@qumak.spaaaaam.pl> wrote:

ja nie
krakuf
[']

jak piszesz w temacie gdzie jest wawa to nie dawaj znicza, tylko
krzyzyk!
-|-

Hehe, dobre! ROTFLMAO

pozdr
newrom

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn20 + dodatki ( sprzedam )

Data: 2010-08-06 23:49:39
Autor: Czart

Użytkownik "utopiec" <utopiec@gmail.com> napisał w wiadomości news:2c041760-7ceb-4041-81dd-f0f7db027f47w30g2000yqw.googlegroups.com...
Witam,

po 2 letniej przerwie w jednośladzie zdecydowałem, z małym poślizgiem
sezonowym, zakupić moto. Poprzednio jeździłem vulcanem a teraz zmiana
kierunku i napalony jestem na FJR 1300.

Witam

Jak chcesz to moja FJR możesz wziążć. 2002 rok niebieska, definitywnie nie leżała ( kupiłem ją jak miała 2,5 roku i choćby jak ją rozkręcałem żeby zamontować alarm i pager to sobie dokładnie obejrzałem). Ostatnio mało jeżdze, ostatni rok praktycznie przestała - troche zdrowie sprawia że za bardzo nie czuje się pewnie a szkoda żeby tak stała... a ja niemogę się przemóc żeby wystawić ogłoszenie. Do obejrzenia w Lublinie. Do tego całkiem sporo akcesorii.

Pozdrowienia
Artur

Data: 2010-08-09 05:10:20
Autor: utopiec
[...]

Witaj,

Czemu nie, wzbudza zaufanie skoro zdejmowałeś owiewki to już znacznie
więcej można ocenić. Pozwól, że zadam kilka pytań:
- akcesoria to też kufry? i czy są oryginalne Yamahy? Co jeszcze masz
na myśli w kategorii 'akcesoria'?
- wersja EU czy USA?
- 'tuningowana' czy w oryginale (wydech, siedzenie)?
- jakieś oczywiste usterki, o których możesz mi napisać? wycieki z
silnika, pobieranie oleju, kłopot z obrotami, sprzęgłem, biegami?
- stan opon?
- przebieg?
- ile życzysz sobie wywoławczo?
priv: utopiec(wytnij)@gmail.com