flop ciekawostka

Data: 2012-11-01 17:46:28
Autor: identyfikator: 20040501
flop ciekawostka
mam pytanie, a raczej dwa, pierwsze to zagadnienie: jak na XP stworzyć dyskietkę startową 5,25"? drugie też nie mniej ciekawe: są sobie kable do flopów 3,5" i 5,25", jak Ktoś nie widział to kable kupowane obecnie do stacji 3,5" to zwykła taśma z zamocowanymi dwoma wtykami IDC34 z obu końców taśmy - taśma jest na wprost, nie ma przeplotu... natomiast taśmy do flopów 5,25 mają dwa wtyki na flopy 5,25 jeden na środku i jeden na końcu, przy czym ten na końcu ma skrosowane linie... no i teraz zagadnienie... dlaczego? dlaczego tak jest, że jak podłączamy flopa 3,5" nową taśmą (pierwszy rodzaj bez przeplotu) to flop jest widziany jako A, natomiast gdy podłączamy drugim rodzajem taśmy, flop 3,5" A to ten na końcu (po przeplocie) - po przeplocie...

KI DIABEŁ?

P.S.
jedyne wyjaśnienie to takie, że płyta wykrywa typ kabla?

Data: 2012-11-01 17:27:31
Autor: DooMiniK
flop ciekawostka
On 01/11/2012 16:46, identyfikator: 20040501 wrote:
[...]

Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-11-02 21:52:08
Autor: Andrzej Lawa
flop ciekawostka
W dniu 01.11.2012 18:27, DooMiniK pisze:

Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

Data: 2012-11-03 09:50:42
Autor: Rafał
flop ciekawostka
Andrzej Lawa wrote:

W dniu 01.11.2012 18:27, DooMiniK pisze:

> Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
> jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

ja ostatnio musiałem użyć :)
Miałem potrzebe zrobienia bootowalengo CD-ROM z systemem,
no i moim softem (pewne jakiś stary, no ale taki miałem)  nijak nie
umialem sobie poradzić bez dyskietki.

Data: 2012-11-04 22:45:55
Autor: jerzu
flop ciekawostka
On Fri, 02 Nov 2012 21:52:08 +0100, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

Pewnie ZUS :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-05 10:05:53
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
flop ciekawostka
Dnia 2012-11-02, o godz. 21:52:08
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

W dniu 01.11.2012 18:27, DooMiniK pisze:

> Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
> jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

ZUS Daleko im do zamówienia z 2008 kiedy zrobili przetarg na 130 tysięcy
ale nadal po kilkanaście tysięcy rocznie kupują - już poza przetargami.
Poczta Polska także. Poza tym dość sporo sprzętu
pomiarowego/diagnostycznego mającego więcej niż 4-5 lat ma stacje
dyskietek do wgrywania/zgrywanie danych. No i moja pierwsza cyfrówka
służbowa SONY Mavica FD-85 ;-) W czasach gdy karty pamięci były
obłędnie drogie SONY wypuściło takie cudo ze stacją dyskietek. Na
jednej mieściło się 10-12 fotek 640x480. Zamiennie można było stosować
adapter na karty MemoryStick ale on kosztował 1/3 ceny aparatu.

Zdrówko

Data: 2012-11-05 13:32:23
Autor: WAM
flop ciekawostka

Po FD- byla linia CD- na male CD :)

WAM

Data: 2012-11-02 22:56:05
Autor: maX
flop ciekawostka

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:k6u91g$pe9$1node1.news.atman.pl...
mam pytanie, a raczej dwa, pierwsze to zagadnienie: jak na XP stworzyć dyskietkę startową 5,25"?

Potrzebujesz całą zawartość dyskietki startowej czy tylko chcesz zastartować windowsowego dosa? W pierwszym przypadku robisz zwykłą dyskietkę startową 3.5", potem na kompie z napędem 5.25 startujesz z tej 3.5 (zakładam że ma obie stacje), jak zastartuje ten windowsowy dos to wpisujesz: format b: /s (przyjmuję że napęd 5.25 to B). Jeśli chcesz całą zawartość to kopiujesz (pod NC czy TC) zawartość 3.5 na 5.25 (5.25 ma trochę mniejszą pojemność niz 3.5, najwyżej z paru plików zrezygnujesz; choć może zawartość dyskietki startowej XP to mniej niż 1.2 MB, wtedy wszystko się zmieści).

[...]

Czy przypadkiem kolejności flopów nie można było zmieniać w biosie? I zamieniać A z B i vice versa?

P.S.
jedyne wyjaśnienie to takie, że płyta wykrywa typ kabla?

Żaden problem. Płyty wykrywały np. kable IDE 80 mimo że te dodatkowe 40 żył w ogóle nie uczestniczyło w transmisji danych (to było tylko ekranowanie).

Data: 2012-11-05 11:36:31
Autor: Rysiek
flop ciekawostka
W dniu 2012-11-02 22:56, maX pisze:

[...]

swoją drogą - nie próbowałeś nagrać bootowalnego CD używając obrazu dyskietki ? każdy soft do nagrywania ma opcje tego typu - ja np swego czasu dogrywałem do płyt z filmem mini dystrybucje typu cinemix ....zajmujące właśnie sektor startowy, w tym wypadku 2 mb - na wypadek gdyby dany system nie miał potrzebnych sterowników ... komputer odpalało się  z CD / DVD :-)
a tworzenie obrazu dyskietki (jeśli nie ma go nigdzie w necie) jest proste i są do tego darmowe programy. Swoją drogą - sam raz na kilka miesięcy spotykam się z potrzebą sprawdzenia czegoś, wtedy emulacja stacji dyskietek w systemie też się przydaje, podobnie jak używanie obrazów zmagazynowanych na dysku i podpinanie ich za pomocą Gizmo jest wygodniejsze od żonglowania nośnikami - te spokojnie  - nietknięte leżą sobie w kartonie :-)

flop ciekawostka