flop ciekawostka

Data: 2012-11-01 17:27:31
Autor: DooMiniK
flop ciekawostka
On 01/11/2012 16:46, identyfikator: 20040501 wrote:
mam pytanie, a raczej dwa, pierwsze to zagadnienie: jak na XP stworzyć
dyskietkę startową 5,25"? drugie też nie mniej ciekawe: są sobie kable
do flopów 3,5" i 5,25", jak Ktoś nie widział to kable kupowane obecnie
do stacji 3,5" to zwykła taśma z zamocowanymi dwoma wtykami IDC34 z obu
końców taśmy - taśma jest na wprost, nie ma przeplotu... natomiast taśmy
do flopów 5,25 mają dwa wtyki na flopy 5,25 jeden na środku i jeden na
końcu, przy czym ten na końcu ma skrosowane linie... no i teraz
zagadnienie... dlaczego? dlaczego tak jest, że jak podłączamy flopa 3,5"
nową taśmą (pierwszy rodzaj bez przeplotu) to flop jest widziany jako A,
natomiast gdy podłączamy drugim rodzajem taśmy, flop 3,5" A to ten na
końcu (po przeplocie) - po przeplocie...

KI DIABEŁ?

P.S.
jedyne wyjaśnienie to takie, że płyta wykrywa typ kabla?

Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-11-02 21:52:08
Autor: Andrzej Lawa
flop ciekawostka
W dniu 01.11.2012 18:27, DooMiniK pisze:

Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

Data: 2012-11-03 09:50:42
Autor: Rafał
flop ciekawostka
Andrzej Lawa wrote:

W dniu 01.11.2012 18:27, DooMiniK pisze:

> Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
> jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

ja ostatnio musiałem użyć :)
Miałem potrzebe zrobienia bootowalengo CD-ROM z systemem,
no i moim softem (pewne jakiś stary, no ale taki miałem)  nijak nie
umialem sobie poradzić bez dyskietki.

Data: 2012-11-04 22:45:55
Autor: jerzu
flop ciekawostka
On Fri, 02 Nov 2012 21:52:08 +0100, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

Pewnie ZUS :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-05 10:05:53
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
flop ciekawostka
Dnia 2012-11-02, o godz. 21:52:08
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

W dniu 01.11.2012 18:27, DooMiniK pisze:

> Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
> jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

ZUS Daleko im do zamówienia z 2008 kiedy zrobili przetarg na 130 tysięcy
ale nadal po kilkanaście tysięcy rocznie kupują - już poza przetargami.
Poczta Polska także. Poza tym dość sporo sprzętu
pomiarowego/diagnostycznego mającego więcej niż 4-5 lat ma stacje
dyskietek do wgrywania/zgrywanie danych. No i moja pierwsza cyfrówka
służbowa SONY Mavica FD-85 ;-) W czasach gdy karty pamięci były
obłędnie drogie SONY wypuściło takie cudo ze stacją dyskietek. Na
jednej mieściło się 10-12 fotek 640x480. Zamiennie można było stosować
adapter na karty MemoryStick ale on kosztował 1/3 ceny aparatu.

Zdrówko

Data: 2012-11-05 13:32:23
Autor: WAM
flop ciekawostka