focus wzrokiem

Data: 2012-05-03 13:48:59
Autor: m
focus wzrokiem
Szanowni grupowicze (i grupowiczki),

Od kiedy mam 2 monitory, często zdarza się że patrzę się w jeden monitor, myśląc że w będącym tam terminalu mam focus klawiatury piszę, a naprawdę mam aktywny jakiś edytor na drugim monitorze i wpisuję komendy w edytor zamiast do terminala.

Co i tak jest nic w porównaniu z tym, jakbym wpisywał w terminal to co chciałem wpisać w edytor.

Anyway - czy szanowni grupowicze (i grupowiczki) znają jakieś ciekawe rozwiązanie, które by umiało wykryc na który monitor się patrzę i w zależności od tego - ustawiałoby focus klawiatury na ten monitor?

p. m.

Data: 2012-05-04 14:06:50
Autor: m
focus wzrokiem
W dniu 03.05.2012 18:06, Andy Niwinski pisze:

"m" <mvoicem@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag
Szanowni grupowicze (i grupowiczki),

Od kiedy mam 2 monitory, często zdarza się że patrzę się w jeden
monitor, myśląc że w będącym tam terminalu mam focus klawiatury piszę,
a naprawdÄ™ mam aktywny jakiĹ› edytor na drugim monitorze i wpisujÄ™
komendy w edytor zamiast do terminala.

Co i tak jest nic w porównaniu z tym, jakbym wpisywał w terminal to co
chciałem wpisać w edytor.

Anyway - czy szanowni grupowicze (i grupowiczki) znajÄ… jakieĹ› ciekawe
rozwiązanie, które by umiało wykryc na który monitor się patrzę i w
zależności od tego - ustawiałoby focus klawiatury na ten monitor?

Camera Mouse

Sounds interesting. Ale pod linuksa nie ma. Jest gnome-mousetrap ktĂłry teoretycznie jest tym samym, ale pod ubuntu 12.04 jakos nie dziala - rzuca tracebackami.

p. m.

Data: 2012-05-03 18:53:04
Autor: qwerty
focus wzrokiem
UĹĽytkownik "m"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:4fa270ac$0$26681$65785112@news.neostrada.pl...
Anyway - czy szanowni grupowicze (i grupowiczki) znają jakieś ciekawe rozwiązanie, które by umiało wykryc na który monitor się patrzę i w zależności od tego - ustawiałoby focus klawiatury na ten monitor?

Może też czytać w myślach?

Data: 2012-05-15 17:33:13
Autor: gawfron
focus wzrokiem
W dniu 2012-05-03 18:53, qwerty pisze:
Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
[...]

Działające prototypy już są.

Data: 2012-05-03 19:12:55
Autor: Rafal Lukawski
focus wzrokiem
On 2012-05-03 13:48, m wrote:
Szanowni grupowicze (i grupowiczki),

Od kiedy mam 2 monitory, często zdarza się że patrzę się w jeden
monitor, myśląc że w będącym tam terminalu mam focus klawiatury piszę, a
naprawdÄ™ mam aktywny jakiĹ› edytor na drugim monitorze i wpisujÄ™ komendy
[...]

Myśle, że tego nie chcesz, lepiej przyzwyczaić się (mózg potrafi się uczyć ;)) do pracy z dwoma monitorami np. w modelu na jednym dokument/strona/cokolwiek na podstawie czego opracowujesz cos innego i to inne jest na drugim monitorze. Także jednym z podstawowych zastosowań dwóch monitorów jest niemalże równoczesna praca z dwoma co przy potencjalnym braku patrzenia na klawiaturę, szybko doprowadziłoby do siwizny, gdyby jakiś automat śledzący gałki oczne przełączał focus.

Naprawde tego nie chcesz ;)

Data: 2012-05-03 19:44:00
Autor: qwerty
focus wzrokiem
UĹĽytkownik "Rafal Lukawski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jnueaj$1cd$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Ciekawe jak ten automat siÄ™ sprawdza jak ktoĹ› ma oczÄ…plÄ…s. ;)

Data: 2012-05-04 22:55:27
Autor: Marek Dyjor
focus wzrokiem
qwerty wrote:
[...]
i to inne jest na drugim monitorze. TakĹĽe jednym z podstawowych
zastosowań dwóch monitorów jest niemalże równoczesna praca z dwoma
co przy potencjalnym braku patrzenia na klawiaturÄ™, szybko
doprowadziłoby do siwizny, gdyby jakiś automat śledzący gałki oczne
przełączał focus.

Ciekawe jak ten automat siÄ™ sprawdza jak ktoĹ› ma oczÄ…plÄ…s. ;)

albo zeza  :)

Data: 2012-05-03 23:11:47
Autor: m
focus wzrokiem
W dniu 03.05.2012 19:12, Rafal Lukawski pisze:
On 2012-05-03 13:48, m wrote:
[...]

Ale ja tak właśnie robię. Na jednym monitorze czytam jakiś dokument, przewijając go, najchętniej - klawiaturą, na drugim - mam terminal na którym wklepuję tak zdobytą wiedzę.

Także jednym z podstawowych zastosowań
dwĂłch monitorĂłw jest niemalĹĽe rĂłwnoczesna praca z dwoma co przy
potencjalnym braku patrzenia na klawiaturÄ™,

Co ma brak patrzenia na klawiaturę do rzeczy? Wydawałoby się - że jest argumentem za stosowalnością takiego urządzenia.

 szybko doprowadziĹ‚oby do
siwizny, gdyby jakiś automat śledzący gałki oczne przełączał focus.

Naprawde tego nie chcesz ;)

Wszystko da się wyregulować. Powiedzmy focus przechodziłby po utkwieniu wzroku na dłuższy (2s?) czas. Albo może coś śledzące nie ruch oczu - ale ruch głowy.

Obecnie mam tak, że albo muszę w alt-tabie przełączyć się na interesujące mnie okienko, albo sięgnąć po myszkę, żeby przenieść kursor.

p. m.

Data: 2012-05-04 05:19:13
Autor: Rafal Lukawski
focus wzrokiem
On 2012-05-03 13:48, m wrote:

[...]

No ja się nauczyłem używać myszki i robie to już odruchowo ;) Raczej tańsze niż head/eye tracking system, szczegolne że mogę pisać na jednym ekranie czytając coś z drugiego, tego to urządzenie już by nie przełkneło.

Data: 2012-05-04 14:04:17
Autor: m
focus wzrokiem
On 2012-05-03 13:48, m wrote:

[...]

Też jest mi to znane urządzenie :) Ale jak już się "wpiszę" w klawiaturę, to szkoda aż to tracić wykonując dość kosztowny ruch z klawiatury do myszki, przesunąć i z powrotem do klawiatury.

 Raczej
tańsze niż head/eye tracking system, szczegolne że mogę pisać na jednym
ekranie czytając coś z drugiego, tego to urządzenie już by nie przełkneło.

Załóżmy że to by było wyłączalne.

p. m.

Data: 2012-05-06 01:31:29
Autor: Krzysztof Szatanik
focus wzrokiem
W dniu 2012-05-04 14:04, m pisze:

TeĹĽ jest mi to znane urzÄ…dzenie :) Ale jak juĹĽ siÄ™ "wpiszÄ™" w
klawiaturę, to szkoda aż to tracić wykonując dość kosztowny ruch z
klawiatury do myszki, przesunąć i z powrotem do klawiatury.

Dlatego się dziwię dlaczego nie można dostać porządnych klawiatur z wbudowanym touchpadem - jako uzupełnienie myszki do szybkiego przeniesienia kursora w inne miejsce ekranu bez odrywania rak od klawiatury takie rozwiązanie mogło by się całkiem przyjemnie sprawdzać (po odrobinie przyzwyczajenia lub dobrym odróżnianiu palca od krawędzi dłoni).

Ideałem była by dla mnie klawiatura Apple (ta kablowa, aluminiowa z białymi klawiszami z blokiem numerycznym) z wyraźnie odsuniętymi i standardowo pogrupowanymi klawiszami funkcyjnymi z touchpadem z Macbooka pod spodem (ta czułość i gesty). Niestety, na razie można sobie tylko pomarzyć :(

--
K.

Data: 2012-05-06 06:23:06
Autor: Rafal Lukawski
focus wzrokiem
On 2012-05-06 01:31, Krzysztof Szatanik wrote:
W dniu 2012-05-04 14:04, m pisze:

[...]

Może tego nikt nie potrzebuje do wydajnej i wygodnej pracy? Wystarczająco efektywnie i bez odrywania wzroku można pracować z myszką (pierwszy raz w życiu spotkałem się z opinią, gdzie ktoś chce touchpad'a zamiast myszki. Zazwyczaj jest odwrotnie)

[...]

od biedy zawsze można sobie kupić laptopa z touchpadem ;)

Widziałem w akcji jedną klawiaturę do Apple'a /aluminiowa, białe klawisze/ ale na bluetooth. Klawiatura bez bloku numerycznego, za to touchpad w miejscu myszki (niezalezne urzadzenie). Suma sumarum przeniesienie ręki to taka sama "sztuka" jak w przypadku myszki.

Ujałbym to inaczej w kontekście "problemów" tego wątku - czasami bardziej liczy się treść tego co się tworzy, niż szybkie przeniesienie myszki. Gdy zaczynałem jeżdzić na snowboardzie zawsze znajdowałem przyczyne upadku, to śnieg nie taki, to wiązania żle ustawione. Finalnie to jednak moje umiejętności były nie takie jak trzeba.

Data: 2012-05-06 11:08:52
Autor: Krzysztof Szatanik
focus wzrokiem
W dniu 2012-05-06 06:23, Rafal Lukawski pisze:

(pierwszy raz w życiu spotkałem się z opinią, gdzie ktoś chce touchpad'a
zamiast myszki. Zazwyczaj jest odwrotnie)

Nie zamiast a "obok" myszki. Myszka wciąż króluje pod względem precyzji i wygody, ale touchpad pod spacją (jak w tradycyjnych notebookach, nie żadne obok czy pomiędzy klawiszami) pozwoliłby na szybkie "poruszenie" kursora bez odrywania dłoni od klawiszy.

Widziałem w akcji jedną klawiaturę do Apple'a /aluminiowa, białe
klawisze/ ale na bluetooth. Klawiatura bez bloku numerycznego, za to
touchpad w miejscu myszki (niezalezne urzadzenie).

Tak, wiem że można połączyć tą "małą" z trackpadem ale... tracę blok numeryczny z którego często korzystam i trackpada mam z boku, czyli bez różnicy czy odrywam dłoń od klawiatury żeby użyć myszy czy trackpada.

Ujałbym to inaczej w kontekście "problemów" tego wątku - czasami
bardziej liczy się treść tego co się tworzy, niż szybkie przeniesienie
myszki.

Sam pracuję na 3 monitorach i bardzo rzadko mam problem z tym że focus jest w innym miejscu niż patrzę - odrobina wprawy i przyzwyczajenia. Nadal jednak szukam sposobów aby moje miejsce i narzędzia pracy były jeszcze przyjemniejsze i bardziej ergonomiczne.

--
K.

Data: 2012-05-07 12:48:01
Autor: m
focus wzrokiem
W dniu 06.05.2012 11:08, Krzysztof Szatanik pisze:
[...]

i wygody, ale touchpad pod spacjÄ… (jak w tradycyjnych notebookach, nie
żadne obok czy pomiędzy klawiszami) pozwoliłby na szybkie "poruszenie"
kursora bez odrywania dłoni od klawiszy.

Niby jak bez odrywania dłoni.

Jeżeli mam palce "wbite" w okolice "o","q", to przeniesienie dłoni poniżej spacji to nadal jest oderwanie dłoni.

Nie chodzi o odległość przeniesienia, tylko o precyzję - szukanie dłonią (a często i pomoc wzrokiem) właściwego ułożenia palców na myszce / z powrotem na klawiaturze.

Touchpad to nie jest rozwiÄ…zanie.

Mam sloppy focus w KDE i często godzinami jedyny ruch myszką jaki robię, to przeniesienie focusu między okienkami. Mimo wszystko jest to wygodniejsze niż alt-tab (gdzie zazwyczaj muszę szukać właściwego okienka wśród wielu), ale przeszkadzające mi.

StÄ…d pytanie.

p. m.

Data: 2012-05-14 14:58:58
Autor: Jacek Osiecki
focus wzrokiem
On 2012-05-06 01:31, Krzysztof Szatanik wrote:
W dniu 2012-05-04 14:04, m pisze:
Dlatego się dziwię dlaczego nie można dostać porz±dnych klawiatur z
wbudowanym touchpadem - jako uzupełnienie myszki do szybkiego
przeniesienia kursora w inne miejsce ekranu bez odrywania rak od
Może tego nikt nie potrzebuje do wydajnej i wygodnej pracy? Wystarczaj±co efektywnie i bez odrywania wzroku można pracować z myszk± (pierwszy raz w życiu spotkałem się z opini±, gdzie kto¶ chce touchpad'a zamiast myszki. Zazwyczaj jest odwrotnie)

Touchpad doskonale zastępuje myszkę w wieelu zastosowaniach - zwłaszcza gdy
trzeba tylko przenie¶ć focus z aplikacji na inn±. Gdy jest to touchpad taki
jak w macbooku - to jeszcze lepiej, zwłszcza dzięki obsłudze gestów.
Gdy się przesiadam z macbooka na stacjonarkę to cholernie brakuje touchpada :)

Widziałem w akcji jedn± klawiaturę do Apple'a /aluminiowa, białe klawisze/ ale na bluetooth. Klawiatura bez bloku numerycznego, za to touchpad w miejscu myszki (niezalezne urzadzenie). Suma sumarum przeniesienie ręki to taka sama "sztuka" jak w przypadku myszki.

Touchpad je¶li ma być - tylko bezpo¶rednio dostępny bez odrywania r±k od
klawiatury.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-05-14 16:02:52
Autor: kamil
focus wzrokiem
On 2012-05-06 01:31, Krzysztof Szatanik wrote:
W dniu 2012-05-04 14:04, m pisze:
[...]

To akurat jeszcze szybciej można zrobić alt+tabem.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-14 21:11:14
Autor: Jacek Osiecki
focus wzrokiem
Dnia Mon, 14 May 2012 16:02:52 +0100, kamil napisał(a):
[...]

Te nieszczęsne alt+tab to główna przyczyna dla której z wielk± ulg±
pożegnałem Windows ;) Przy kilkunastu otwartych oknach szybciej było sięgn±ć
po myszkę i klikn±ć w okno...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-05-15 09:26:40
Autor: m
focus wzrokiem
W dniu 14.05.2012 23:11, Jacek Osiecki pisze:
[...]

O to to to to. To samo z reszt± mam w KDE 4.x - dlatego chcę "klikać" wzrokiem, nie myszk±.

Póki co - nie udało mi się zmusić linuksowego odpowiednika cameramouse do pracy :/

p. m.

Data: 2012-05-15 12:04:19
Autor: kamil
focus wzrokiem
On 14/05/2012 22:11, Jacek Osiecki wrote:
[...]

Rozumiem, że linuxowy alt+tab rozwi±zuje ten problem. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 11:54:56
Autor: Jacek Osiecki
focus wzrokiem
Dnia Tue, 15 May 2012 12:04:19 +0100, kamil napisał(a):
[...]

W poł±czeniu z wirtualnymi pulpitami owszem.
I nie, windows nie maj± wirtualnych pulpitów i nie da się tej
funkcjonalno¶ci w nich dorobić. Bodajże win8 ma mieć, nie sprawdzałem bo już
mnie to nie interesuje ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-05-15 13:11:22
Autor: kamil
focus wzrokiem
On 15/05/2012 12:54, Jacek Osiecki wrote:
[...]

Z tego akurat nigdy nie korzystałem i nie korzystam, wprowadza jedynie dodatkowe zamieszanie z doszukiwaniem się, co jest na którym pulpicie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 13:19:16
Autor: Jacek Osiecki
focus wzrokiem
Dnia Tue, 15 May 2012 13:11:22 +0100, kamil napisał(a):
[...]

Przy pulpitach możesz sobie pamiętać że np. na 1. jest GG, na 10. opera,
na 2. konsola serwerów A i B, na 3. konsola C i D, na 9. okno z wykresami
czy wszytko działa prawidłowo itd...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-05-15 14:22:33
Autor: kamil
focus wzrokiem
On 15/05/2012 14:19, Jacek Osiecki wrote:
[...]

Mogę sobie nawet przykleić nad biurkiem plakat A1 z rozpisk± zawarto¶ci wszystkich 10 pulpitów, wtedy praca będzie jeszcze łatwiejsza.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 12:07:30
Autor: Jacek Osiecki
focus wzrokiem
Dnia Tue, 15 May 2012 14:22:33 +0100, kamil napisał(a):
[...]

Do skrótów klawiszowych też sobie wieszasz plakat A1, czy też jakim¶ cudem
zapamiętujesz? :>

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-05-16 13:13:40
Autor: kamil
focus wzrokiem
On 16/05/2012 13:07, Jacek Osiecki wrote:
[...]

Skróty klawiszowe mam takie same od kilkunastu lat, w przeciwieństwie do aktualnie uruchomionych programów.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 20:03:14
Autor: Rafal Lukawski
focus wzrokiem
On 2012-05-16 14:07, Jacek Osiecki wrote:
[...]

Kto¶ tu ma skłonno¶ć do utrudniania sobie życia.. to jest niebezpieczne.. bo po¶rednio wpływa (lub może wpływać) na utrudnianie życia innym :)

Pozdrawiam,

Data: 2012-05-06 06:34:57
Autor: Rafal Lukawski
focus wzrokiem
On 2012-05-06 01:31, Krzysztof Szatanik wrote:
W dniu 2012-05-04 14:04, m pisze:

[...]

Tu masz jakieś klawiatury z touchpadem (zapewne jest więcej): http://www.nokaut.pl/szukaj/klawiatura-z-touchpad.html

Tylko ja nie potrafi ocenić, która jest 'idealna' ;) Przyzwyczajenie się do takiej pracy zajełoby pewno kilka miesięcy, a gdybym siadł u kogokolwiek innego, znowu zaczynałbym nauke od poczatku.

Wystarczy, ĹĽe rĂłzne notebooki majÄ… delikatnie odmienne ustawienia klawiszy, co przy bezwzrokowym pisaniu jest wystarczajÄ…co irytujÄ…ce.

Data: 2012-05-07 22:33:06
Autor: Marek Dyjor
focus wzrokiem
Krzysztof Szatanik wrote:
W dniu 2012-05-04 14:04, m pisze:

[...]

sÄ… takei klawiatury choc moĹĽe nie cÄ…Ĺ‚kiem super porzÄ…dne..

Data: 2012-05-03 23:49:31
Autor: BartekK
focus wzrokiem
W dniu 2012-05-03 13:48, m pisze:
[...]
W praktycznie wszystkich systemach operacyjnych okienkowych możesz zdefiniować wygląd (kolor ramki itp) okna aktywnego/nieaktywnego. Zrób sobie to w formie mocno kontrastowej (np szaro-nijakie ramki nieaktywnych okien, oczojebne aktywnego) i nie pomylisz się.

Data: 2012-05-04 01:09:57
Autor: m
focus wzrokiem
W dniu 03.05.2012 23:49, BartekK pisze:
W dniu 2012-05-03 13:48, m pisze:
[...]
W praktycznie wszystkich systemach operacyjnych okienkowych moĹĽesz
zdefiniować wygląd (kolor ramki itp) okna aktywnego/nieaktywnego. Zrób
sobie to w formie mocno kontrastowej (np szaro-nijakie ramki
nieaktywnych okien, oczojebne aktywnego) i nie pomylisz siÄ™.

Pomylę się. To najczęściej występuje, kiedy dłuższy czas się wpatruję w okno intensywnie myśląc. Nie bardzo patrzę wtedy po bokach ...

p. m.

Data: 2012-05-04 09:09:23
Autor: M1SLQ
focus wzrokiem
Pomylę się. To najczęściej występuje, kiedy dłuższy czas się wpatruję w okno intensywnie myśląc.

Nie myśl.
Jak już myślisz, nie mów.
Jak juĹĽ mĂłwisz, nie pisz.
Jak juĹĽ piszesz, nie podpisuj.
Jak juĹĽ podpisujesz, to siÄ™ nie dziw.

Tak mi się skojarzyło ;)

Pozdrawiam

Data: 2012-05-04 22:56:26
Autor: Marek Dyjor
focus wzrokiem
m wrote:
Szanowni grupowicze (i grupowiczki),

Od kiedy mam 2 monitory, często zdarza się że patrzę się w jeden
monitor, myśląc że w będącym tam terminalu mam focus klawiatury
piszÄ™, a naprawdÄ™ mam aktywny jakiĹ› edytor na drugim monitorze i
wpisujÄ™ komendy w edytor zamiast do terminala.

dwie myszki i dwie klawiatury...

Data: 2012-05-05 01:13:48
Autor: iguan007
focus wzrokiem
On Saturday, May 5, 2012 6:56:26 AM UTC+10, Marek Dyjor wrote:

dwie myszki i dwie klawiatury...

No moze i przy dwoch monitorach sie sprawdzi. Ja mam cztery :) Inna sprawa ze nigdy nie widzialem problemu z przeskakiwaniem na poszczegolne monitory za pomoca myszy.

Pozdrawiam,   Iguan   --    --    Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-05-05 11:08:00
Autor: Radosław Sokół
focus wzrokiem
W dniu 04.05.2012 22:56, Marek Dyjor pisze:
dwie myszki i dwie klawiatury...

1) W wielu przypadkach nierealne (np. Windows nie będzie ich
    od siebie rozróżniał).

2) Też może nie pomóc. Sam się nabierałem wiele razy pracuj±c
    na dwóch komputerach z osobnymi zestawami mysz+klawiatura,
    ale wspólnym monitorem.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2012-05-05 11:07:02
Autor: Radosław Sokół
focus wzrokiem
W dniu 03.05.2012 13:48, m pisze:
Od kiedy mam 2 monitory, często zdarza się że patrzę się w jeden monitor, my¶l±c że w będ±cym tam terminalu mam focus klawiatury piszę, a naprawdę mam aktywny jaki¶ edytor na drugim monitorze i
wpisuję komendy w edytor zamiast do terminala.

Co i tak jest nic w porównaniu z tym, jakbym wpisywał w terminal to co chciałem wpisać w edytor.

Anyway - czy szanowni grupowicze (i grupowiczki) znaj± jakie¶ ciekawe rozwi±zanie, które by umiało wykryc na który monitor się patrzę i w zależno¶ci od tego - ustawiałoby focus klawiatury na ten monitor?

Nie obraĽ się, ale szukasz rozwi±zania problemu, który należy
zlikwidować likwiduj±c przyczynę. Równie dobrze mógłby¶ na-
rzekać, że my¶l±c w czasie jazdy samochodem o tym, gdzie
chcesz dojechać, skręcasz w zł± stronę na skrzyżowaniu.

Dobre rozwi±zanie wspomagaj±ce to motyw graficzny jasno
wyróżniaj±cy aktywne okno (czerwony nagłówek, żółta ramka --
to moje propozycje). Niestety obecnie trudno o dobre motywy
graficzne, od Windows Vista w górę jest z tym bardzo marnie,
a dystrybucje Linuksa też grzesz± motywami, w których aktyw-
ne okno jest wyróżnione tylko innym kolorem tekstu tytułu.
Ale zazwyczaj można sporo tu zmienić i zlikwidować niejedno-
znaczno¶ć.

Więcej szczegółów raczej na grupie po¶więconej konkretnemu
systemowi operacyjnemu, bo ze sprzętem problem ma niewiele
wspólnego (problem masz z własn± koncentracj±, a nie ze
sprzętem).

Ze sprzętu mogę polecić jedynie klawisze Alt i Tab, by łatwo
i często przeł±czać okno na to, na które akurat patrzysz :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

focus wzrokiem