fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2

Data: 2011-01-14 14:40:50
Autor: adresss
fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
Nagrywarka DVD LG RH 7500

Video: tuner PAL B / G, PAL I / I, SECAM D / K * Nagrywanie: PAL *
Audio: Stereo / Mono * Nicam / A2 *

-
jest sobie nagrywarka przywieziona z UK (gdzies u kogos). Na liscie
nie ma standardu PAL D/K ale jest SECAM D/K i jest NICAM/A2

Jak tu bedzie wygladala sprawa nagrywania z naziemnej i kablowki? W
Polsce jest pal d/k i nicam

1. stacja nadaje mono

2. stacja nadaje w stereo A2 (sa w kablu takie stacje viva i inne
pieprzoty

3 stacja nadaje w nicam

Czy bedzie problem z dzwiekiem? Czy da sie dolozyc fonie rownolegla i
wtedy zrobi sie D/K ? A co z dzwiekem stereo A2 ?? Nicam to chyba
wszedzie taki sam? Ja nie sprawdze, bo nie mam tej nagrywarki (ma ktos
w sieci i sie zastanawiam nad zakupem).

Oswieccie mnie?

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-14 15:04:26
Autor: pawell32
W dniu 2011-01-14 14:40, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

tak, ale trzeba pamiętać, że w UK jest chyba 6MHz

  Nicam to chyba
wszedzie taki sam? Ja nie sprawdze, bo nie mam tej nagrywarki (ma ktos
w sieci i sie zastanawiam nad zakupem).

na naziemnej prawie wszyscy nadają w nicam`ie i nie będziesz
miał problemu.
tam gdzie mono (chyba od dawna nikt nie nadaje, moĹĽe gdzieĹ› na kablĂłwce)
to te co idÄ… w dk  - dĹşwiÄ™ku nie odbierzesz.
jak masz zamiar korzystać z kablówki, przestrój.
w kablówkach analogowych często używają b/g i d/k, więc część
będzie ok, a po przestrojeniu obydwa.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-01-14 22:02:13
Autor: Wmak
pawell32 <pawell@net-sat.pl> napisał(a):
> [...]
> jest sobie nagrywarka przywieziona z UK (gdzies u kogos). Na liscie
> nie ma standardu PAL D/K ale jest SECAM D/K i jest NICAM/A2

Je¶li już jest w Polsce to niech sprawdz±, co potrafi.
Je¶li napisane DK to nie ważne czy PAL czy SECAM, nasz± fonię mono 6.5 MHz ma obowi±zek odebrać wraz z kolorem w PALu. > Czy bedzie problem z dzwiekiem? Czy da sie dolozyc fonie rownolegla i
> wtedy zrobi sie D/K ? A co z dzwiekem stereo A2 ??

Nic nie trzeba będzie dokładać bo już jest DK (6.5 MHz)
W systemie stereo A2 formalnie nikt w Polsce nie ma prawa nadawać.
tak, ale trzeba pamię™tać‡, że w UK jest chyba 6MHz

Przecież w specyfikacji napisane PAL I - to jest wła¶nie angielski system z dżwiękiem 6 MHz.

  Nicam to chyba
> wszedzie taki sam? J

Akurat NICAM angielski różni się od europejskiego (inna częstotliwo¶ć cyfrowej podno¶nej)ale dzisiaj raczej nie ma to znaczenia, bo procesory wizji/foni we współczesnym sprzęcie nie potrzebuj± zewnętrznych filtrów,
 maj± cyfrowe i sobie z tym poradz±.

Moim zdaniem ten sprzęt jest multisystemowy na cał± Europę i tylko francuskiego SECAMU L nie potrafiłby odebrać.

Na wszelki wypadek umowa ze sprzedawc±, że można oddać, gdyby co¶ (choć mało prawdopodobne) nie działało.

Data: 2011-01-14 22:08:42
Autor: Wmak
fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
Aha, jedn± rzecz trzeba sprawdzić:
Czy odbiera kanały kablowe - tzw. S-band i Hyperband, bo to na pewniaka nie wynika z podanej specyfikacji.

Data: 2011-01-14 23:59:47
Autor: adresss
fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
On Fri, 14 Jan 2011 22:02:13 +0000 (UTC), " Wmak"
<w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

? A co z dzwiekem stereo A2 ??

Nic nie trzeba będzie dokładać bo już jest DK (6.5 MHz)

wiec jezeli bedzie PAL B/G i SECAM D/K to bedzie dzialac? Bo bedzie
PAL a dzwiec wezmie sie z czesci (SECAMu D/K)?

W systemie stereo A2 formalnie nikt w Polsce nie ma prawa nadawać.

a pamietam, jak kiedys w kablowce bylo stereo a nie pojawialo sie
NICAM. Wiec to bylo?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_standard_TV_analogowej_D1

i tu jest chyba to jakos napisane!

  Nicam to chyba
> [...]

Akurat NICAM angielski różni się od europejskiego (inna częstotliwo¶ć cyfrowej podno¶nej)ale dzisiaj raczej nie ma to znaczenia, bo procesory wizji/foni we współczesnym sprzęcie nie potrzebuj± zewnętrznych filtrów,

wiec najwazniejsze w tym wszystkim jest aby byl NICAM, bo ew.
brakujaca fonie D/K da sie zalatwic "fonia rownolegla".

A np. takie nagrywarki Panasonica z niemieckiego rynku nie maja
napisane, ze maja NICAM. To jest tylko "nienapisane" czy rzeczywiscie
nie maja?

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-15 00:04:59
Autor: adresss
[...]

a tu nawet dokladniej. Wynika z tego ze jest stereo A2 w wersji
niemieckiej (wyzej drugi ton) i czeskiej (nizej drugi ton) - rozniace
sie podnosnymi.

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-15 01:03:38
Autor: adresss
fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
juz w 2 miejscach natknalem sie na

LG RH-397 H DVD
Samsung DVD-SH 895

SECAM B/G - po lekturze o foniach wynikalo, ze SECAM jest kojarzony z D/K, a tu
kwiatek SECAM B/G. Sprzet z niemieckiego rynku.

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-15 15:27:48
Autor: Jan Rudziński
fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
Cześć wszystkim

adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Może z rozpędu? W NRD był właśnie taki SECAM - tzn. dźwięk mieli od początku zachodni, ale kolor przyjęli wschodni.
Za to w Rumunii odwrotnie - dźwięk mieli i mają tak jak my OIRT, natomiast kolor od początku był PAL.

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2011-01-16 16:54:24
Autor: adresss
fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2
On Sat, 15 Jan 2011 15:27:48 +0100, Jan Rudziński <janekr@gazeta.pl>
wrote:

Cze¶ć wszystkim

adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Może z rozpędu? W NRD był wła¶nie taki SECAM - tzn. dĽwięk mieli od pocz±tku zachodni, ale kolor przyjęli wschodni.
Za to w Rumunii odwrotnie - dĽwięk mieli i maj± tak jak my OIRT, natomiast kolor od pocz±tku był PAL.

czy zatem jak jest napisane ze urzadzenie ma PAL B/G i SECAM D/K

to inne "kombinacje" beda dzialaly?

PAL D/K i SECAM B/G - przeciez tory obrazu i dzwieku sa rozdzielne i
tylko dekoder w srodku jak wykryje sygnal to sie na niego przelaczy.
Czy tez "firmware" w srodku zablokuje dzialanie?

--
ThinkXtra

fonia w nagrywarce B/G D/K NICAM/A2