ford escort 1,6 16v problem z obrotami

Data: 2011-07-19 08:00:34
Autor: s2p
ford escort 1,6 16v problem z obrotami
Witam

Samoch贸d Ford ESCORT 93r 1,6 16v EFI
Silnik krokowy zosta艂 wyczyszczony.

Mam taki problem: za艂o偶y艂em nowy czujnik przepustnicy, od艂膮czy艂em akumulator na godzin臋. Czujnik przepustnicy zosta艂 przed za艂o偶eniem pomierzony omomierzem, otrzymane wartosci by艂y bliskie wartosci膮 na stornie o wzkszeszaniu (r贸偶nica 0,02k) potencjometr贸w przepustnicy. Po pod艂膮czeniu akumulatora i odpaleniu samochodu, poczeka艂em 3 minuty na biegu ja艂owym, po tym czasie przejecha艂em 15 km. Samoch贸d nie schodzi艂 z 2000 rpm, start i obni偶enie obrot贸w do 1000 rpm podawa艂o ga艣niecie, pononowny zap艂on by艂 mo偶liwy po wci艣ni臋ciu maksymalnym gazu i heh艂aniu 3 s.Przejecha艂em tak 100% licz膮c 偶e si臋 co艣 zmieni, w ko艅cu podnios艂em mask臋 i od艂膮czy艂em czujnik przepustnicy.Jak r臋k膮 odjo艂, samoch贸d nie mia艂 problemu z odpaleniem, wr臋cz zapali艂 od pierwszego strza艂u, obroty spadaj膮 odrazu na 1000 rpm, nie ga艣nie podczas jazdy.
Jakie s膮 powody takiego zachowania?!
Czy opr贸cz zmiany czujnika powinienem co艣 zrobi膰 z przepustnic膮 np zdemontowa膰 ja i wyczy艣ci膰?! Czy takie objawy mog膮 sugerowa膰 uszkodzon膮 sond臋 lambda?!Mo偶e czujnik ilo艣ci powietrza na filtrze powietrza jest uszkodzony?! Co robi膰?!

Data: 2011-07-19 10:02:39
Autor: Przemys艂aw Czaja
ford escort 1,6 16v problem z obrotami

U偶ytkownik "s2p"

w ko艅cu podnios艂em mask臋 i od艂膮czy艂em czujnik przepustnicy.Jak r臋k膮 odjo艂, samoch贸d nie mia艂 problemu z odpaleniem, wr臋cz zapali艂 od pierwszego strza艂u, obroty spadaj膮 odrazu na 1000 rpm, nie ga艣nie podczas jazdy.

Znaczy konstruktor si臋 pomyli艂 i 偶aden czujnik nie jest tam potrzebny :)

MSPANC

Pozdr贸wki

Data: 2011-07-19 10:05:05
Autor: gary
ford escort 1,6 16v problem z obrotami
stawiam mimo wszystko na krokowca.
to chyba najgorsze co wymy艣lono w escortach.
Przy okazji
W ramach test贸w, za艂o偶y艂em do swojego to co by艂o akurat pod r臋k膮, a mia艂em krokowca od Focusa. Dzia艂a bardzo dobrze (utrzymuje obroty)
ale dzia艂a "wibracyjnie" i wywo艂uje taki dziki rezonans w kolektorze ss膮cym 偶e auto na wolnych mruczy gard艂owo jak jaki艣 WRC :))

Data: 2011-07-19 15:45:31
Autor: Stefan Szczygielski
W dniu 19.07.2011 08:00, s2p pisze:
Samoch贸d Ford ESCORT 93r 1,6 16v EFI
Mam taki problem: za艂o偶y艂em nowy czujnik przepustnicy

A co by艂o przyczyn膮 pierwotn膮, 偶e za艂o偶y艂e艣 nowy czujnik?

Samoch贸d nie schodzi艂 z 2000 rpm

Zapaciana/zdegenerowana rurka od odmy dawa艂a takie objawy w Zetecu 1.6 rocznik 98, mo偶e to to? I by艂o tak, 偶e to zatrzymywanie obrot贸w wyst臋powa艂o losowo - czasem by艂o ok - mo偶e 藕le koreluj膮 Ci si臋 symptomy? Ja bym j膮 zdj膮艂 i spr贸bowa艂 na pocz膮tek udro偶ni膰.

S.

Data: 2011-07-20 08:07:24
Autor: s2p
W dniu 2011-07-19 15:45, Stefan Szczygielski pisze:
[...]

Ciagle jest 2000 po podlaczeniu czujnika przepustnicy.Jezeli spadnie przy ruszaniu poni偶ej 2000 tysiak贸w to gasnie i mo偶na go odpali膰 jedynie z butem w pod艂odze.
"mo偶e 藕le koreluj膮 Ci si臋 symptomy? " znaczy konkretnie?

ford escort 1,6 16v problem z obrotami