ford focus mk2

Data: 2011-11-06 08:26:01
Autor: icek2
ford focus mk2
Witam,

nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
2008/09
myslalem o 1.8 tdci 115km
ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

ale mam pytanie
czy benzyne     116 KM (85 kW) da radÄ™ zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

--
pozdros
icek

Data: 2011-11-06 14:27:14
Autor: daxus
ford focus mk2
On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote:
Witam,

[...]

hej hej

Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)- wczesniej serwisowany w serwisie Forda.

Powiem tak :
- samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę
- nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto
- benzyna - podobno zagazowac sie wlasciwie nie da, nie jest to polecane w tym silniku

Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !) i cięgno (1100zl !!!). Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-06 14:50:22
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:

[...]

Widać naczytałeś się za dużo bzdurnych opinii. Zamiast bać się po prostu jeździj. Tych samochodów są tysiące a awarie mają nieliczne.

Ceny które podałeś kompletnie sie nie zgadzają:
- wtrysk jeden - 700-800zł nowy!
- turbina nowa 2000-2500zł
- dwumasa 1000zł LUK

Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)
Dziwne że za alternator zapłaciłeś tylko 650zł ? A konkretnie co się popsuło?

i cięgno (1100zl !!!).
Cięgno czego?

Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

To są duże koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i około 100 tys km naprawy za 1700zł to nie jest jeszcze żadna katastrofa ale cóż miałeś pecha widać.

Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór.
Tylko że w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V i octaviach. Możesz sprawdzić na forach. Koszt nowej coś koło 8 tyś zł ale używane da się za kilkaset złotych "załawić"

Bo jak byś pomyślał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to koszty napraw tam są x3 razy większe niż w focusie 1.8 tdci. W tych silnikach mnóstwo rzeczy się pierniczy.

Rafał

Data: 2011-11-06 14:07:06
Autor: daxus
ford focus mk2
On 6 Lis, 14:50, The_EaGle <the...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
> za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto

Widaæ naczyta³e¶ siê za du¿o bzdurnych opinii. Zamiast baæ siê po prostu
je¼dzij. Tych samochodów s± tysi±ce a awarie maj± nieliczne.

Ceny które poda³e¶ kompletnie sie nie zgadzaj±:
- wtrysk jeden - 700-800z³ nowy!
- turbina nowa 2000-2500z³
- dwumasa 1000z³ LUK

> Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)

Dziwne ¿e za alternator zap³aci³e¶ tylko 650z³ ? A konkretnie co siê
popsu³o?

>i ciêgno (1100zl !!!).

Ciêgno czego?

> Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
> serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

To s± du¿e koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i oko³o 100 tys km
naprawy za 1700z³ to nie jest jeszcze ¿adna katastrofa ale có¿ mia³e¶
pecha widaæ.

> Ja bym na twoim miejscu bra³ Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
> wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór.
Tylko ¿e w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V
i octaviach. Mo¿esz sprawdziæ na forach. Koszt nowej co¶ ko³o 8 ty¶ z³
ale u¿ywane da siê za kilkaset z³otych "za³awiæ"

Bo jak by¶ pomy¶la³ o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to
koszty napraw tam s± x3 razy wiêksze ni¿ w focusie 1.8 tdci. W tych
silnikach mnóstwo rzeczy siê pierniczy.

Rafa³

No fakt, zrobi³em 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
2 tys. zl.
Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
sobie markê takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.

Data: 2011-11-07 09:04:18
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

[...]

Kupi³e¶ nowy samochód czy u¿ywany? Z tego co widzê u¿ywany. Nie broniê forda ale jeste¶ kolejnym przyk³adem tego ¿e kompletnie nie masz pojêcia jak kto¶ eksploatowa³ samochód a ty ponosisz teraz tego koszty.
Trafi³e¶ na taki model i ju¿.  Producent ma³o ma tutaj do rzeczy. Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same modele alternatorów znajdziesz w po³owie samochodów w UE.

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-11-07 05:10:38
Autor: daxus
ford focus mk2
On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle <e...@jss.com> wrote:
> [...]

Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same
modele alternatorów znajdziesz w po³owie samochodów w UE.

To nie jest kwestia tego, ¿e naje¿d¿am na ten samochód jak na
najgorszy z³om.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie czê¶ci zamienne do Forda, czêsto brak zamienników..
Dwa razy by³em holowany maj±c 4 letni samochód.
Wszystko to powoduje, ¿e mo¿na znale¼æ du¿o lepszy samochód w tej
klasie. Opinie u¿ytkowników s± jedynymi na których mo¿na polegaæ, wiêc
radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego s³uchaæ.
To, sk±d jest konkretny podzespó³ w samochodzie - mnie to kompletnie
nie interesuje.
Wa¿ne jest ¿e sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespo³ów id± na
konto Forda.

Jeszcze raz podkre¶lam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
polecam.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2011-11-07 14:04:30
Autor: Waldek Godel
ford focus mk2
Dnia Mon, 7 Nov 2011 05:10:38 -0800 (PST), daxus napisa³(a):

[...]

Aha... podobno nawet Ford podpisa³ umowê o wspó³pracy z krajow± rad±
komornicz±.
Miszczuniu, to jaki diesel nie jest taki drogi? Mo¿e w takim razie HDi?
Albo mo¿e te diesle BMW które w Mini montuja?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI
Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu

Data: 2011-11-07 14:57:32
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:

[...]

¯adnego z tych drogich czê¶ci przecie¿ nie wymienia³e¶. Zgadza siê? Czê¶ci o których pisa³e¶ dotycz± tak samo silników benzynowych jak i diesla.

Dwa razy by³em holowany maj±c 4 letni samochód.
Najwyra¼niej trafi³e¶ na "z³om" kupuj±c u¿ywany samochód. Masz udokomunetowany przebieg, czy auto by³o z Polski czy z Niemiec?

Wszystko to powoduje, ¿e mo¿na znale¼æ du¿o lepszy samochód w tej
klasie.

Na przyk³adnie twoich do¶wiadczeñ o których tu napisa³e¶ niczego nie mo¿na byæ pewien.

Opinie u¿ytkowników s± jedynymi na których mo¿na polegaæ, wiêc
radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego s³uchaæ.

Naturalnie, problem w tym ¿e ci którym siê nic nie dzieje nic nie mówi± a ten % którym siê co¶ pierniczy wrzeszcz± w wniebog³osy - dotyczy to ka¿dej marki. Twój przyk³ad jest bardzo dobry - jeste¶ odpowiednio nastawiony do tego samochodu choæ wnioski wyci±ga³e¶ ca³kowicie b³êdne.

To, sk±d jest konkretny podzespó³ w samochodzie - mnie to kompletnie
nie interesuje.

Wnioski jakie opierasz na podstawie takich opinii s± tak samo warte jak i to ¿e to Ciebie nie interesuje. Ignorantem jest siê ca³o¶ciowo.

Wa¿ne jest ¿e sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespo³ów id± na
konto Forda.

Sprzedaje ci to nie ford ale jaki¶ Mietek z komisu wiec id±c dalej twoim tokiem rozumowania to jego powiniene¶ obarczyæ win± za twoje awarie.

Jeszcze raz podkre¶lam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
polecam.

Nie polecasz - masz prawo chocia¿ NIC zwi±zanego z tdci w nim nie wymienia³e¶.

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-11-07 23:10:47
Autor: zdan
ford focus mk2
[...]

Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
Czê¶ci s± du¿o dro¿sze ni¿ do starszego silnika 1.8 TDDi
albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi. Zamienników czêsto nie ma,
albo s± tañsze o 10-20% od orygina³u.

Przyk³ady? Proszê bardzo:
Miska olejowa, czyli kawa³ek wyt³oczonej blachy (u mnie zardzewia³a):
  - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
  - 1.6 TDCI: 170 PLN
Sprzêg³o alternatora:
  - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uwa¿ali, ¿e nierozbieralne
  - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da siê u¿yæ - inne mocowanie)

Kolega zapomnia³ napisaæ jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
z ty³u - ca³o¶æ to wydatek ponad 1000 PLN.

Piotr Zdankiewicz

Data: 2011-11-08 14:52:24
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
[...]

Jak ka¿dy CR II lub III gen. Nie jest dro¿szy od innych.

Czê¶ci s± du¿o dro¿sze ni¿ do starszego silnika 1.8 TDDi

Nastêpny m±dry. Ka¿dy silnik z CR bêdzie dro¿szy w naprawie od tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpo¶rednim to chyba nie jest nic dziwnego?

Porównujesz silnik a bezpo¶rednim wtryskiem czyli starej generacji z silnikiem common rail :) Proponuje porównaæ 1.4 1.6v VW montowany w fabi do 1.4 TSI tak¿e montowanej w fabii - który bêdzie dro¿szy w naprawie?

albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi.

¿e co?

Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200

Nowy wtryskiwacz do 1.6 tdci 800z³ za sztukê
Nowy wtryskiwacz do 1.8 tdci 520z³ za sztukê

Nowe turbo w 1.6 tdci 2300z³  - tutaj jest ró¿nica
Nowe turbo w 1.8 tdci 3500z³ - ale tutaj masz porz±dn± turbinê gareta a nie suszarkê do w³osów ;)

alternator w 1.6 tdci 650z³
alternator w 1.8 tdci 350z³

ceny z allegro.

Proszê wiec nie pierdziel g³upot...

Zamienników czêsto nie ma, albo s± tañsze o 10-20% od orygina³u.

  Na razie nie widzê ¿eby 1.8 tdci by³ dro¿szy ni¿ 1.6 tdci czy innym common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wrêcz przeciwnie w porównaniu do 1.6 jest tañszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie, turbina jako zamiennik je¿eli ma dzia³aæ bêdzie tak samo droga.

Przyk³ady? Proszê bardzo:
Miska olejowa, czyli kawa³ek wyt³oczonej blachy (u mnie zardzewia³a):
- 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.

Proszê bardzo ile masz na allegro:
http://tinyurl.com/cts5ey7
Ceny od 100 do 250z³

- 1.6 TDCI: 170 PLN

Prawda to.

Sprzêg³o alternatora:
- 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uwa¿ali, ¿e nierozbieralne
Nowe 199z³ http://tinyurl.com/dx5omvy

- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da siê u¿yæ - inne mocowanie)

http://tinyurl.com/br8jyhd Czê¶ci ca³a masa.

Kolega zapomnia³ napisaæ jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
z ty³u - ca³o¶æ to wydatek ponad 1000 PLN.

No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymienia³em praktycznie NIC - jeden odbój za 30z³. Nawet amory mia³y skuteczno¶æ ponad 70%. Jak poka¿esz mi równie trwa³e zawieszenie  w innym samochodzie to bêdzie w niebo wziêty.

Ca³o¶æ tylnego zawieszenia to 2500z³ mówiê o kompletnym tylnym.

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-11-08 18:13:13
Autor: zdan
ford focus mk2
W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:
[...]

Autor w±tku zapyta³ o ten silnik, wiêc mu odpisa³em.
Nie mówiê o "ka¿dym", "podobnym", ale o tym.

[...]

j.w.

Porównujesz silnik a bezpo¶rednim wtryskiem czyli starej generacji z
silnikiem common rail :) Proponuje porównaæ 1.4 1.6v VW montowany w fabi
do 1.4 TSI tak¿e montowanej w fabii - który bêdzie dro¿szy w naprawie?>
Poda³em tak¿e porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.

Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
Kolega w tym silniku wymienia³ ju¿ co najmniej 3 razy t± dwumasê.
A auto ma przejechane co¶ ok. 70 kkm. Drobiazg.

[...]

Masz taki do sprzedania, ¿e tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?

[...]

Gdzie w tym linku masz misê olejow± DOLN¡ do forda focusa 1.8 TDCi?
Gdy ja szuka³em jaki¶ czas temu i znalaz³em jedn±, to zdjêcie by³o tylko do ¶rodka. Gdy poprosi³em o zdjêcie z zewn±trz - kontakt siê urwa³. Wyt³umacz mi dlaczego kawa³ek wyt³oczonej blachy bez ¿adnych
czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
samego producenta, tej samej marki?

Sprzêg³o alternatora:
- 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uwa¿ali, ¿e nierozbieralne
Nowe 199z³ http://tinyurl.com/dx5omvy
Tu masz sam± rolkê, której nigdzie nie chcieli mi prze³o¿yæ.
A ja pisa³em o ca³o¶ci: http://tinyurl.com/bsgumxl

- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da siê u¿yæ - inne mocowanie)
http://tinyurl.com/br8jyhd Czê¶ci ca³a masa.
No i? To jest inny silnik i pisa³em, ¿e to nie pasuje do 1.8 TDCI.

[...]

Je¼dzi³e¶ tylko w Niemczech? Ja musia³em robiæ czê¶ciowo przy przebiegu
ok. 180 kkm, kolega bodaj¿e te¿ czê¶ciowo przy znacznie mniejszym przebiegu. Oba auta je¿d¿one tylko po Polsce.

Piotr Zdankiewicz

Data: 2011-11-09 09:27:52
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-08 18:13, zdan pisze:
[...]

Ja te¿ piszê o tym modelu 1.8 tdci - mam do¶wiadczenie bo mia³em to auto od nowo¶ci a wiec wiem co siê dzia³o przez prawie 300tys km.
Drugie to to co widzia³em jednej z firm (OEM automatic) kilka tych samochodów z przebiegami po kilkaset tysiêcy kilometrów. Trzecie to to co mówi± mechanicy  na temat tego silnika po 10 latach jego obecno¶ci na rynku.

[...]

Przecie¿ ja piszê o 1.8 tdci a nie o silniku do ³unochoda.

[...]

Które okaza³o siê b³êdne/

Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
Kolega w tym silniku wymienia³ ju¿ co najmniej 3 razy t± dwumasê.

To powinien zmieniæ styl jazdy. Dwumasa pada od idioty kierowcy w 90%.
Dok³adnie tak samo jak ze sprzêg³em w tradycyjnych samochodach - s± tacy co potrafi± 200tys przejechaæ a inni po 20 ty¶ zmieniaj± tarcze sprzêg³a.

A auto ma przejechane co¶ ok. 70 kkm. Drobiazg.
Wiêc to ewidentny wynik tego ¿e nie potrafi je¼dziæ. ¦redni przebieg dwuasy  to jakie¶ 150 tys km zdarzaj± siê tacy co przeje¿d¿aj± ponad 200ty¶ a i tacy jak twój kolega którzy zmieniaj± co chwilê.  To dotyczy ka¿dego auta z ko³em dwumasowym. Niemal ka¿de z nich jest tego samego producenta LUK lub Sachs

[...]

Masz jeszcze jakie¶ argumenty czy ci siê skoñczy³y?

[...]

Potrzebujesz okularów?
http://tinyurl.com/cyn55vj

Gdy ja szuka³em jaki¶ czas temu i znalaz³em jedn±, to zdjêcie by³o tylko
do ¶rodka.
A ty potrzebowa³e¶ dwie jak rozumiem? :)

Gdy poprosi³em o zdjêcie z zewn±trz - kontakt siê urwa³.
To ewidentnie wina forda.

Wyt³umacz mi dlaczego kawa³ek wyt³oczonej blachy bez ¿adnych
czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
samego producenta, tej samej marki?

Jak widzisz z linka powy¿ej kosztuje 199z³. Silnik 1.6 tdci/Hdi to ten sam blok co silnik 1.4 tdci/hdi - to s± du¿o mniejsze silniki. Zapewne produkowane w wiêkszej ilo¶ci sztuk.

[...]

Nie potafiê powiedzieæ dlaczego, mo¿e mechanik by³ od golfów? ;)

- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da siê u¿yæ - inne mocowanie)
http://tinyurl.com/br8jyhd Czê¶ci ca³a masa.
No i? To jest inny silnik i pisa³em, ¿e to nie pasuje do 1.8 TDCI.

Wiem, poda³em jako przyk³ad ¿e jest tego od cholery. U¿ywanych i nowych.

[...]

Je¼dzi³e¶ tylko w Niemczech?

Je¼dzi³em g³ownie po Polsce.

Ja musia³em robiæ czê¶ciowo przy przebiegu ok. 180 kkm, kolega bodaj¿e te¿ czê¶ciowo przy znacznie mniejszym
przebiegu. Oba auta je¿d¿one tylko po Polsce.

Czyli z tego co piszesz samochód przejecha³ po Polsce bezawaryjnie ze strony zawieszenia 180tys a nastêpnie naprawi³e¶ zawieszenie za 1000z³ i masz pretensje do producenta ¿e tak drogo? Czy przypadkiem je¼dzi³e¶ kiedy¶ innym samochodem przez 180tys i jeste¶ w stanie to porównaæ? Czy te¿ to twój pierwszy samochód który osi±gn±³ taki przebieg?

A piszesz ca³y czas o tym koledze który w ci±gu 70tys km potrzebuje 3 kó³ dwumasowych?

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-11-11 11:20:48
Autor: icek2
ford focus mk2
bez jaj

najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
i laweta..
to jest knock out
no dobra, moze zdarzyc sie raz

ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka
to w mojej opinii - nie ma prawa siê zdarzyc

--
pozdros
icek

Data: 2011-11-12 22:25:52
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:
bez jaj

najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
i laweta..
to jest knock out
no dobra, moze zdarzyc sie raz

W nowocze¶niejszych samochodach czasem brak informacji z jakiego¶ czujnika mo¿e oznaczaæ brak mo¿liwo¶ci uruchomienia auta.

ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka
to w mojej opinii - nie ma prawa siê zdarzyc

Niestety jeste¶ w b³êdzie. Statystycznie to zdarza siê rzadko ale zdarza siê. Przyk³adowo roz³aduje siê bateria key lock immobilisera w kluczyku. Koniec, nie pojedziesz.  To nie jest sprawdzane przy przegl±dzie. Inna sytuacja w silniku benzynowym - cewka zap³onowa wyzionie ducha - koniec - zostajesz. Co to ma wspólnego z przegl±dem? Nikt tego nie testuje co przegl±d...

Zdarzyæ siê mo¿e nawet w ka¿dym aucie. Ka¿de urz±dzenie mechaniczne mo¿e siê kiedy¶ popsuæ. Samoloty za setki mln $ siê psuj± a co dopiero taki samochód a dziesi±t ty¶ PLN...

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-11-12 14:53:12
Autor: ptoki
ford focus mk2
On Nov 12, 10:25 pm, The_EaGle <the...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Zdarzyæ siê mo¿e nawet w ka¿dym aucie. Ka¿de urz±dzenie mechaniczne mo¿e
siê kiedy¶ popsuæ. Samoloty za setki mln $ siê psuj± a co dopiero taki

Nie ma sie co klocic.
Wystarczy zerkanc na http://www.dekra.mojeauto.pl/raport/2010/szukaj/Marka?klasa=2
i tam focus jest na piatym miejscu pod wzgledem awaryjnosci (ogolnie),
wyprzedzajac np. golfa czy jette.
Po posortowaniu na "powazne usterki" wskakuje na trzecie miejsce.
Niestety wersja na 2011 rok jakos nie chce sortowac...

Data: 2011-11-12 23:57:31
Autor: Grejon
ford focus mk2
W dniu 2011-11-12 22:25, The_EaGle pisze:
[...]

A powinnien w najgorszym razie spowodowaæ mniej opytmaln± _pracê_ silnika i pewnie zapalenie siê ¿ó³tej kontrolki.

Niestety jeste¶ w b³êdzie. Statystycznie to zdarza siê rzadko ale zdarza
siê. Przyk³adowo roz³aduje siê bateria key lock immobilisera w kluczyku.

Jak mi siê roz³aduje bateria w kluczyku to po prostu otworzê auto kluczykiem a nie pilotem. Immobilizer wy³±czê bez problemu.

Koniec, nie pojedziesz. To nie jest sprawdzane przy przegl±dzie. Inna
sytuacja w silniku benzynowym - cewka zap³onowa wyzionie ducha - koniec
- zostajesz.

Akurat cewka czasami daje objawy, ¿e zaraz wyzionie ducha. BTDT.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-13 13:52:12
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-12 23:57, Grejon pisze:
[...]

I tak jest w zale¿no¶ci jak bardzo newralgiczny jest dany czujnik. Niestety era ga¼ników siê skoñczy³a 20 lat temu.

[...]

Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzêdzi z daleka od domu nie maj±c dostêpu do komputera wy³±czysz immobiliser?

[...]

Czasami, a zwykle to jest tak dzi¶ dzia³a jutro nie. Koniec.

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-11-13 13:55:06
Autor: Grejon
ford focus mk2
W dniu 2011-11-13 13:52, The_EaGle pisze:

Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzêdzi z daleka od domu nie
maj±c dostêpu do komputera wy³±czysz immobiliser?

Wy³±czê w sensie rozbrojê przekrêcaj±c kluczyk w stacyjce.

Data: 2011-11-15 12:48:51
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-13 13:55, Grejon pisze:
W dniu 2011-11-13 13:52, The_EaGle pisze:

Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzêdzi z daleka od domu nie
maj±c dostêpu do komputera wy³±czysz immobiliser?

Wy³±czê w sensie rozbrojê przekrêcaj±c kluczyk w stacyjce.

W jakim samochodzie to tak dzia³a? I jakie to zabezpieczenie jak z³odziej przekrêci w stacyjce i uruchomi silnik?

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-11-15 12:53:18
Autor: Grejon
ford focus mk2
W dniu 2011-11-15 12:48, The_EaGle pisze:
[...]

Auto z siga np.

I jakie to zabezpieczenie jak
z³odziej przekrêci w stacyjce i uruchomi silnik?

Jak to jakie? Tak dzia³a fabryczne immo. Widzisz - w niektórych autach roz³adowana bateria w kluczyku nie uniemo¿liwia odpalenia silnika.

Data: 2011-11-13 19:45:46
Autor: icek2
ford focus mk2
[...]

<ciach>
ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka
to w mojej opinii - nie ma prawa siê zdarzyc

Niestety jeste¶ w b³êdzie. Statystycznie to zdarza siê rzadko ale zdarza

jezdze nowymi autami od 98 roku (firmowo)
sporo francuzów, i toyoty, by³ nawet escort :)

nigdy, ¿aden samochód mnie nie zawiód³
zawsze odpala³, mog³y dziac sie inne cyrki (zamki, szyby etc)
ale auto zawsze jecha³o

czy moge wymagania sa duze?

za duzo widzia³em lagun, królowych serwisów :)

nie chce czegos takiego :)

focus MK2 urzeka mnie czasem produkcji
choroby wieku dzieciêcego dawno musz± byc rozwi±zane

--
pozdros
icek

Data: 2011-11-11 11:21:24
Autor: icek2
ford focus mk2
aha

i p³acze o alternatorze, dwumasie

to jest objête gwarancj± za 89z³ :)

--
pozdros
icek

Data: 2011-11-07 21:51:06
Autor: icek2
ford focus mk2
On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote:
Witam,

[...]

jak jest ze spalaniem?
poza miastem, przy prędksciach do 90/do 120
?

--
pozdros
icek

Data: 2011-11-08 00:54:01
Autor: Marek P.
ford focus mk2
jak jest ze spalaniem?
poza miastem, przy prêdksciach do 90/do 120
?

Ja poni¿ej 5,5 z ¿on± i ma³ym dzieckiem nie da³em rady zej¶æ. Ale 6,5 przy s³u¿bowej je¼dzie uwa¿am za dobry wynik.

Data: 2011-11-06 14:40:21
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:
Witam,

nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
2008/09
myslalem o 1.8 tdci 115km
ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

Zobaczysz zasadniczą różnice na trasie. Kiedy będziesz chciał wyprzedzić tira to w 90KM tdci kończą się możliwości bardzo szybko.
Po za tym silnik 1.6 tdci jest generalnie bardziej upierdliwy w użytkowaniu/serwisowaniu niż 1.8 tdci który po wszelkich chorobach wieku dziecięcego to najbardziej niezawodny silnik w fordzie.

Ja w focusie I gen 1.8 tdci od nowości zrobiłem pod 300tys km i zero problemów a oleju nie chciał brać. Teraz jeździ dalej u znajomego.

ale mam pytanie
czy benzyne 116 KM (85 kW) da radÄ™ zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

Jeśli mnie pamięć nie myli to silnik z bezpośrednim wtryskiem a wiec się nie da założyć LPG. Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest plastikowy kolektor i generalnie średnio to się nadaje na LPG chyba że z sekwencyjnym wtryskiem gazu.

Rafał

Data: 2011-11-06 15:07:36
Autor: kkk
ford focus mk2
On 6 Lis, 14:40, The_EaGle <the...@poczta.onet.pl> wrote:
Zwyk³y 1.6 100KM to prêdzej da siê LPG ale tam jest
plastikowy kolektor i generalnie ¶rednio to siê nadaje na LPG chyba ¿e z
sekwencyjnym wtryskiem gazu.

A to jeszcze kto¶ zak³ada I czy II generacjê?

Data: 2011-11-06 14:40:30
Autor: MZ
ford focus mk2
W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:
Witam,
ale mam pytanie
czy benzyne     116 KM (85 kW) da radÄ™ zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

Tych silników się nie gazuje. A demonem oszczędności toto nie jest,
10-10.5l/100km po mieście (DC) bierze i to przy normalnej a nie jakiejś
bardzo agresywnej jeździe. Na trasie da się zejść do 7l, ale powyżej
130km/h już jest wir w baku. Przy ciągłej prędkości autostradowej (czyli
w granicach 140-150km/h licznikowo) spalanie wychodzi około 8.3-8.5l/100
km dla odcinka około 1000km (nie, nie w PL:).

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

Data: 2011-11-06 19:06:14
Autor: icek2
ford focus mk2
czyli co

1.8 tdci 115km?

silnik sprawdzony i bezproblemowy?

co do 90km
to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
na liście jest dwumasa :)
no i assistance :)

turbina nie jest objeta - twierdzÄ… ze to element eksploatacyjny :D

ale przeguby etc - juz tak
nie mówiąc o elektronice

--
pozdros
icek

Data: 2011-11-07 01:41:15
Autor: ptoki
ford focus mk2
On Nov 6, 7:06 pm, icek2 <ic...@poczta.onet.pl> wrote:
czyli co

1.8 tdci 115km?

silnik sprawdzony i bezproblemowy?

Focusow jest u nas w kraju jak mrowkow. Gdyby sie sypaly masowo to by
tak nie bylo.
Ja kupilem takiego rysia (1,8) z przebiegiem 190kkm. I z tego co wiem
nie byl naprawiany a teraz jezdzi calkiem ok. W trasie 4l/100km przy
domu 5,5 a w miescie jakies 6-6,5l/100km.

Bardzo duzo zalezy od tego jaki egzemplarz kupisz. Sa takie ktore
padaja bo sa zle traktowane albo maja na liczniku przejechane 160kkm a
w rzeczywistosci ponad 280kkm (znajomy tak niestety trafil).

Kupisz zadbany z uczciwym przebiegiem to pojezdzisz.
Kupisz kombinowany i padnie ci pompa, rozrzad, turbina czy co tam
jeszcze to zaplacisz frycowe.

co do 90km
to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

Moj 115KM jest calkiem zrywny. Nie jak rajdowka ale do wyprzedzania
calkiem ok.

czy to przed³u¿anie gwarancji w fordzie - 90z³ co przegl±d jest ok?
na li¶cie jest dwumasa :)
no i assistance :)

Rozsadnie. Ale bardzo ostroznie kupuj. W dzisiejszych autach nie mozna
wszystkiego sprawdzic. Nawet mechanik na oko i ucho wiele nie powie.
Podpiecie pod komputer to podstawa ale i dzieki temu nie wszystko
mozna przewidziec.

turbina nie jest objeta - twierdz± ze to element eksploatacyjny :D

ale przeguby etc - juz tak
nie mówi±c o elektronice

Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
znalazlem. Kupilem na rope z musu.
Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
koszty ale raczej przewidywalne...

Data: 2011-11-07 11:02:32
Autor: icek2
ford focus mk2
W dniu 2011-11-07 10:41, ptoki pisze:

Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
znalazlem. Kupilem na rope z musu.
Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
koszty ale raczej przewidywalne...
benzynowe, m³ode, w pewnym przebiegiem - znajduje

tdci 115km
juz nie tak ³atwo :(

--
pozdros
icek

Data: 2011-11-07 09:23:06
Autor: The_EaGle
ford focus mk2
W dniu 2011-11-06 19:06, icek2 pisze:
czyli co

1.8 tdci 115km?

silnik sprawdzony i bezproblemowy?

Zadzwoń sobie do www.abscar.pl - serwisuje tam swoje samochody. Wykonują naprawy mnóstwa samochodów i zapytaj który wg nich jest bardziej bezproblemowy 1.8 czy 1.6 tdci. Potem przejedź sie oceń i sam wybierz.

Jeżeli wybierzesz 1.8 tdci pamiętaj aby do 100tys km wymienić pasek rozrządu - producent zaleca 150tys ale zdarzają sie przypadki (pierwszych modeli) że sie potrafił zerwać - koszt to jakieś 600-700zł.

co do 90km
to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

1.6 HDI i 1.6 tdci to dokładnie te same silniki.

1.6 tdci 90KM może mieć jeszcze FAP - trzeba to sprawdzić. Wszystko zależy od roku produkcji i silnika. 1.8 tdci nie ma na pewno FAP'a, 1.6 mogą mieć - zależy od modelu/wersji/roku i pochodzenia auta.

czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
na liście jest dwumasa :)
no i assistance :)

Przeczytaj dokładnie co ta gwarancja obejmuje i jakie są twoje prawa w razie problemów. Możesz także kupić ubezpieczenie na wypadek awarii - tam za około kilkaset złotych możesz liczyć na wypłatę w razie gdyby padła turbina czy sprzęgło z kołem dwumasowym.

turbina nie jest objeta - twierdzÄ… ze to element eksploatacyjny :D

Zapewne dlatego że turbinę można rozwalić we własnym zakresie bardzo łatwo - dużo zależy od eksploatacji - przy prawidłowej żywotność turbiny jest taka sama jak silnika.

ale przeguby etc - juz tak
nie mówiąc o elektronice

Pozdrawiam
Rafał