Data: 2011-11-06 14:40:30 | |
Autor: MZ | |
ford focus mk2 | |
W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:
Witam, Tych silników się nie gazuje. A demonem oszczędności toto nie jest, 10-10.5l/100km po mieście (DC) bierze i to przy normalnej a nie jakiejś bardzo agresywnej jeździe. Na trasie da się zejść do 7l, ale powyżej 130km/h już jest wir w baku. Przy ciągłej prędkości autostradowej (czyli w granicach 140-150km/h licznikowo) spalanie wychodzi około 8.3-8.5l/100 km dla odcinka około 1000km (nie, nie w PL:). -- MZ OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: Kod promocyjny: 2011-87579484 |
|
Data: 2011-11-06 19:06:14 | |
Autor: icek2 | |
ford focus mk2 | |
czyli co
1.8 tdci 115km? silnik sprawdzony i bezproblemowy? co do 90km to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok? na liście jest dwumasa :) no i assistance :) turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D ale przeguby etc - juz tak nie mówiąc o elektronice -- pozdros icek |
|
Data: 2011-11-07 01:41:15 | |
Autor: ptoki | |
ford focus mk2 | |
On Nov 6, 7:06 pm, icek2 <ic...@poczta.onet.pl> wrote:
czyli coFocusow jest u nas w kraju jak mrowkow. Gdyby sie sypaly masowo to by tak nie bylo. Ja kupilem takiego rysia (1,8) z przebiegiem 190kkm. I z tego co wiem nie byl naprawiany a teraz jezdzi calkiem ok. W trasie 4l/100km przy domu 5,5 a w miescie jakies 6-6,5l/100km. Bardzo duzo zalezy od tego jaki egzemplarz kupisz. Sa takie ktore padaja bo sa zle traktowane albo maja na liczniku przejechane 160kkm a w rzeczywistosci ponad 280kkm (znajomy tak niestety trafil). Kupisz zadbany z uczciwym przebiegiem to pojezdzisz. Kupisz kombinowany i padnie ci pompa, rozrzad, turbina czy co tam jeszcze to zaplacisz frycowe. co do 90kmMoj 115KM jest calkiem zrywny. Nie jak rajdowka ale do wyprzedzania calkiem ok. czy to przed³u¿anie gwarancji w fordzie - 90z³ co przegl±d jest ok?Rozsadnie. Ale bardzo ostroznie kupuj. W dzisiejszych autach nie mozna wszystkiego sprawdzic. Nawet mechanik na oko i ucho wiele nie powie. Podpiecie pod komputer to podstawa ale i dzieki temu nie wszystko mozna przewidziec. turbina nie jest objeta - twierdz± ze to element eksploatacyjny :DSam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie znalazlem. Kupilem na rope z musu. Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda koszty ale raczej przewidywalne... |
|
Data: 2011-11-07 11:02:32 | |
Autor: icek2 | |
ford focus mk2 | |
W dniu 2011-11-07 10:41, ptoki pisze:
Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju niebenzynowe, m³ode, w pewnym przebiegiem - znajduje tdci 115km juz nie tak ³atwo :( -- pozdros icek |
|
Data: 2011-11-07 09:23:06 | |
Autor: The_EaGle | |
ford focus mk2 | |
W dniu 2011-11-06 19:06, icek2 pisze:
czyli co Zadzwoń sobie do www.abscar.pl - serwisuje tam swoje samochody. Wykonują naprawy mnóstwa samochodów i zapytaj który wg nich jest bardziej bezproblemowy 1.8 czy 1.6 tdci. Potem przejedź sie oceń i sam wybierz. Jeżeli wybierzesz 1.8 tdci pamiętaj aby do 100tys km wymienić pasek rozrządu - producent zaleca 150tys ale zdarzają sie przypadki (pierwszych modeli) że sie potrafił zerwać - koszt to jakieś 600-700zł. co do 90km 1.6 HDI i 1.6 tdci to dokładnie te same silniki. 1.6 tdci 90KM może mieć jeszcze FAP - trzeba to sprawdzić. Wszystko zależy od roku produkcji i silnika. 1.8 tdci nie ma na pewno FAP'a, 1.6 mogą mieć - zależy od modelu/wersji/roku i pochodzenia auta. czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok? Przeczytaj dokładnie co ta gwarancja obejmuje i jakie są twoje prawa w razie problemów. Możesz także kupić ubezpieczenie na wypadek awarii - tam za około kilkaset złotych możesz liczyć na wypłatę w razie gdyby padła turbina czy sprzęgło z kołem dwumasowym.
Zapewne dlatego że turbinę można rozwalić we własnym zakresie bardzo łatwo - dużo zależy od eksploatacji - przy prawidłowej żywotność turbiny jest taka sama jak silnika. ale przeguby etc - juz tak Pozdrawiam Rafał |