fotelik rowerowy z biedronki

Data: 2014-07-29 13:39:21
Autor: m
fotelik rowerowy z biedronki
Witam,

W Biedronce pojawiły się ostatnio foteliki dziecięce. Kupiłem jeden, ale troche boję się na to wsadzać swoje dziecko. Dziecko waży 17kg, fotelik ma niby wytrzymałość do 22kg, ale to wszystko jakieś takie giętkie i cienkie ...

Czy ktoś go widział/ma i może rozwiać bądź potwierdzić moje wątpliwości dot. tego fotelika?

Problem w tym ĹĽe obecny fotelik maĹ‚ego zaczÄ…Ĺ‚ pÄ™kać (blacha w mocowaniu do rury),  jestem w samym Ĺ›rodku niczego, do najbliĹĽszego sklepu rowerowego mam powyĹĽej 50km a jeĹşdzić jakoĹ› trzeba ...

p. m.

Data: 2014-07-29 14:26:38
Autor: PeJot
W dniu 2014-07-29 13:39, m pisze:
[...]

Niestety, to wspólna cecha chyba wszystkich fotelików. Jeśli nie uginają się pręty mocowania, to pracuje cały uchwyt mocowany do ramy.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-29 14:51:27
Autor: m
W dniu 29.07.2014 14:26, PeJot pisze:
W dniu 2014-07-29 13:39, m pisze:
[...]

Pręty mocowania uginają się. Całość sprężynuje i akurat pręty wytrzymają.

Nie wiem czy nie skończy się na tym, że z całego kompletu wymienię tylko mocowanie do ramy a pręty + siedzisko właściwe zostanie ze starego. Plastiki dziwnie podobne są do siebie, pręty chyba pasują do otworów w mocowaniu, oba foteliki są włoskiej produkcji, nie zdziwiłbym się jakby był ten sam producent.

Tyle że stary plastik do starych "wąsów" jest przymocowany na 2 śruby, nowy na jedną śrubę + zahaczenie o plastik.

Z drugiej strony, nowe wąsy+plastik są o kilka cm dalej do tyłu, więc bym mniej siedział na synu :).

p. m.

Data: 2014-07-29 14:28:00
Autor: JDX
On 2014-07-29 13:39, m wrote:
Witam,

[...]

Ja tam nie widziałem, ale przecież sklepy tego typu z założenia handlują szajsem, więc jak można w ogóle myśleć o posadzeniu dziecka w czymś takim!? W biedronce to sobie można kupić motykę, a nie coś, w czym bezpiecznie (!) i wygodnie ma podróżować dziecko.

Data: 2014-07-29 14:48:07
Autor: m
On 2014-07-29 13:39, m wrote:
Witam,

[...]

No nie do końca. Rzeczy bywają tam różne, od rzeczywiście szajsu do rzeczy całkiem solidnie.

p. m.

Data: 2014-07-29 14:51:46
Autor: Titus Atomicus
fotelik rowerowy z biedronki
In article <53d7935e$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2014-07-29 13:39, m wrote:
> Witam,
>
> W Biedronce pojawły się ostatnio foteliki dziecięce. Kupiłem jeden, ale
> troche boję się na to wsadzać swoje dziecko. Dziecko waży 17kg, fotelik
> ma niby wytrzymało¶ć do 22kg, ale to wszystko jakie¶ takie giętkie i
> cienkie ...
>
> Czy kto¶ go widział/ma i może rozwiać b±dĽ potwierdzić moje w±tpliwo¶ci
> dot. tego fotelika?
Ja tam nie widziałem, ale przecież sklepy tego typu z założenia handluj± szajsem, więc jak można w ogóle my¶leć o posadzeniu dziecka w czym¶ takim!? W biedronce to sobie można kupić motykę, a nie co¶, w czym bezpiecznie (!) i wygodnie ma podróżować dziecko.

Skoro nie widziales to sie nie wypowiadaj.
Po pierwsze foteliki dla dzieci to nie jest nic technologicznie zaawansowanego, po drugie - to co maja tam w ofercie z reguly ma jakis niemiecki atest (TUV), wiec powinno byc bezpieczne.
--
TA

Data: 2014-07-29 15:18:19
Autor: JDX
On 2014-07-29 14:51, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
Skoro nie widziales to sie nie wypowiadaj.
Po pierwsze foteliki dla dzieci to nie jest nic technologicznie
zaawansowanego, po drugie - to co maja tam w ofercie z reguly ma jakis
Wiesz, Chińczyk potrafi spieprzyć b±dĽ ¶wiadomie "zoptymalizować" najprostsze rzeczy. Mi chyba najbardziej utkwiła sprawa sprzed kilku(nastu?) lat gdy w jakim¶ blaszaku sprzedawano chińskie klapki dla dzieci wykonane z jakiego¶ ¶wiństwa które powodowało poparzenia chemiczne.

niemiecki atest (TUV), wiec powinno byc bezpieczne.
Tak jak i CE - China Export. :-D

Data: 2014-07-29 06:48:25
Autor: Krzysztof C
fotelik rowerowy z biedronki
W dniu wtorek, 29 lipca 2014 15:18:19 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Tak jak i CE - China Export. :-D
Sieci handlowe nie mog± sobie pozwolić na sprzedanie rzeczy których używanie jest ryzykowne dla zdrowia czy życia. Powód jest prosty- siei handlowe maja kasę i zaraz by się znaleĽli chętni prawnicy do przytulenia czę¶ci tej kasy w ramach "odszkodowania"
Bardziej boje się kupować w lokalnych sklepikach czy na Allegro np. Ci sprzedawcy w razie próby wyegzekwowania odszkodowania okazuj± się często gołodupcami.

Data: 2014-07-29 16:39:58
Autor: JDX
On 2014-07-29 15:48, Krzysztof C wrote:
W dniu wtorek, 29 lipca 2014 15:18:19 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Tak jak i CE - China Export. :-D
Sieci handlowe nie mog± sobie pozwolić na sprzedanie rzeczy których
używanie jest ryzykowne dla zdrowia czy życia.
Ale przecież te wspomniane klapki czy też słynne "zielone kurczaki" to
wła¶nie były sprzedawane w dużych sklepach sieciowych. Więc jednak mog± sobie pozwolić.

Powód jest prosty- siei handlowe maja kasę i zaraz by się znaleĽli
chętni prawnicy do przytulenia czę¶ci tej kasy w ramach
"odszkodowania"
E tam, Polska to nie Stany, u nas s±dy zas±dzaj± odszkodowania "rozs±dnej" wielko¶ci. :-D A nie tak jak w Stanach - ile¶ tam miliardów USD wdowie po palaczu. :-D

Data: 2014-07-29 17:25:06
Autor: Titus Atomicus
fotelik rowerowy z biedronki
In article <53d7b254$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2014-07-29 15:48, Krzysztof C wrote:
> [...]
wła¶nie były sprzedawane w dużych sklepach sieciowych. Więc jednak mog± sobie pozwolić.

To sa jakies pojedyncze incydenty. Nie histeryzuj.
Znaczy, ze specjalistyczne sklepy do ktorych zachecasz bojkotuja towary z China a ponadto nigdy nie splamily sie sprzedaza jakiegos bubla?
--
TA

Data: 2014-07-29 20:49:52
Autor: PeJot
W dniu 2014-07-29 15:48, Krzysztof C pisze:

[...]

Na razie Polandia to nie USA, a sieci handlowe odszkodowania wrzucaj± w cenę.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-07-29 19:10:02
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 20:49:52 +0200 osobnik zwany PeJot napisał:

W dniu 2014-07-29 15:48, Krzysztof C pisze:

Sieci handlowe nie mogą sobie pozwolić na sprzedanie rzeczy których
uĹĽywanie jest ryzykowne dla zdrowia czy ĹĽycia. PowĂłd jest prosty- siei
handlowe maja kasę i zaraz by się znaleźli chętni prawnicy do
przytulenia części tej kasy w ramach "odszkodowania"

Na razie Polandia to nie USA, a sieci handlowe odszkodowania wrzucajÄ… w
cenÄ™.

a w stanach nie wrzucajÄ…? :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-29 21:17:07
Autor: ToMasz
W dniu 29.07.2014 15:48, Krzysztof C pisze:
[...]

ja czasem sprzedaje w lokalnym sklepiku i wypraszam sobie takie teksty. Lokalny mały sklepik działa 41 rok, a "w razie czego" ma wykupione ubezpieczenie które wcale drogie nie jest....
ToMasz

Ps najtańszy fotelik 160zł więc super tanio nie jest, ale ¶pimy spokojnie.

Data: 2014-07-29 15:52:45
Autor: PeJot
W dniu 2014-07-29 14:51, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Po pierwsze foteliki dla dzieci to nie jest nic technologicznie
zaawansowanego, po drugie - to co maja tam w ofercie z reguly ma jakis
niemiecki atest (TUV), wiec powinno byc bezpieczne.

Słowa wytrychy: "jaki¶ atest" oraz "powinno być bezpieczne".

Data: 2014-07-29 07:03:55
Autor: Krzysztof C
fotelik rowerowy z biedronki
W dniu wtorek, 29 lipca 2014 15:52:45 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

S�owa wytrychy: "jaki� atest" oraz "powinno by� bezpieczne".
Gdzie więc Twoim zdaniem należy takie rzeczy kupować?

Data: 2014-07-29 16:50:51
Autor: JDX
On 2014-07-29 16:03, Krzysztof C wrote:
W dniu wtorek, 29 lipca 2014 15:52:45 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

S�owa wytrychy: "jaki� atest" oraz "powinno by� bezpieczne".
Gdzie więc Twoim zdaniem należy takie rzeczy kupować?
W specjalistycznych sklepach (rowerowych, sportowych) nie blaszakach handluj±cych mydłem i powidłem.

Data: 2014-07-29 17:15:42
Autor: Titus Atomicus
fotelik rowerowy z biedronki
In article <lr88vd$fnq$1@node1.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

> [...]

> niemiecki atest (TUV), wiec powinno byc bezpieczne.

Słowa wytrychy: "jaki¶ atest" oraz "powinno być bezpieczne".

TUV to calkiem wiarygodny test. Wiec oznakowane w ten ten sposob produkty powinny byc bezpieczne. bardziej bezpieczne niz produkty bez atestu.
Czy wytwory polskiego rzemiosla dostepne w malych sklepikach.
--
TA

Data: 2014-07-29 21:07:58
Autor: PeJot
W dniu 2014-07-29 17:15, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Słowa wytrychy: "jaki¶ atest" oraz "powinno być bezpieczne".

TUV to calkiem wiarygodny test. Wiec oznakowane w ten ten sposob
produkty powinny byc bezpieczne.

Ile jest wart atest TUV na sztuczne cycki:

http://www.medexpress.pl/tagi/tuv-rheinland/?wpmp_switcher=mobile

A tu jeszcze jedna organizacja atestuj±ca się popisała:

http://moto.onet.pl/aktualnosci/oszustwa-adac-zaufanie-nie-do-odbudowania/42ptc

Powyższe pokazuje, ile dzi¶ jest wart "atest".

Data: 2014-07-30 04:12:29
Autor: Titus Atomicus
fotelik rowerowy z biedronki
In article <lr8ref$49k$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

http://moto.onet.pl/aktualnosci/oszustwa-adac-zaufanie-nie-do-odbudowania/42pt

Powyższe pokazuje, ile dzi¶ jest wart "atest".

Znaczy, uwazasz ze 'specjalistyczny sklep rowerowy' sam robi testy i sie pod nimi podpisuje?
btw - nie wiem jakie sa procedury testowania cyckow, ale wydaje mi sie, ze inne niz w przypadku fotelikow.
--
TA

Data: 2014-07-30 06:45:57
Autor: PeJot
W dniu 2014-07-30 04:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

To jakie s± procedury do konkretnych wyrobów w tym momencie jest zupełnie nieistotne. Problem jest w tym, że atest da się kupić, co pokazuje przykład ADAC.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-30 14:27:05
Autor: Titus Atomicus
fotelik rowerowy z biedronki
In article <lr9ta8$5vf$1@node1.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote:

> [...]

To jakie s± procedury do konkretnych wyrobów w tym momencie jest zupełnie nieistotne. Problem jest w tym, że atest da się kupić, co pokazuje przykład ADAC.

A co jest w tkim razie istotne?
Kupowanie w 'specjalistycznych sklepach' kazdej dupereli daje te gwarancje?
--
TA

Data: 2014-07-31 07:30:57
Autor: PeJot
W dniu 2014-07-30 14:27, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

A co jest w tkim razie istotne?
Kupowanie w 'specjalistycznych sklepach' kazdej dupereli daje te
gwarancje?

Je¶li chodzi o foteliki rowerowe to zastanowiłbym się czy jest sens co¶ takiego kupować. Woziłem swoje 2 dzieci w czym¶ takim i na dobr± sprawę ani to wygodne ( dla obydwu stron ) ani bezpieczne ( mimo atestów ), ani przyjemne.

--
P.Jankisz

Data: 2014-08-01 15:50:09
Autor: 666
fotelik rowerowy z biedronki
Przejażdżka z dzieckiem po parku nie jest przyjemna?

-- -- -
Woziłem swoje 2 dzieci w czym¶ takim i na dobr± sprawę ani to wygodne ani bezpieczne, ani przyjemne.

Data: 2014-08-01 17:12:41
Autor: PeJot
W dniu 2014-08-01 15:50,  666 pisze:
Przejażdżka z dzieckiem po parku nie jest przyjemna?

Pytałe¶ dzieciaka ?

Data: 2014-08-02 11:07:56
Autor: m
W dniu 01.08.2014 17:12, PeJot pisze:
W dniu 2014-08-01 15:50,  666 pisze:
Przejażdżka z dzieckiem po parku nie jest przyjemna?

Pytałe¶ dzieciaka ?

Mój uwielbia. Takoż i ja.

p. m.

Data: 2014-08-01 20:48:18
Autor: Titus Atomicus
fotelik rowerowy z biedronki
In article <lrckai$al5$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

Je¶li chodzi o foteliki rowerowe to zastanowiłbym się czy jest sens co¶ takiego kupować. Woziłem swoje 2 dzieci w czym¶ takim i na dobr± sprawę ani to wygodne ( dla obydwu stron ) ani bezpieczne ( mimo atestów ), ani przyjemne.

E, nie zmieniaj tematu.
Ja po prostu kwestionuje stwierdzenia w rodzaju - to jest szajs, bo sprzedaja to w Biedronce.
--
TA

Data: 2014-08-02 11:10:31
Autor: m
W dniu 31.07.2014 07:30, PeJot pisze:
[...]

A jaka jest alternatywa dla roweru z fotelikiem, kiedy chcesz się przemie¶cić z punktu A do punktu B, powiedzmy A-B=7km i nie chcesz tego robić samochodem (bo nie masz, bo nie lubisz, bo chcesz zażyć trochę ruchu) a komunikacja miejska nie funkcjonuje?

Piechot± to jest od 2 godzin do całego dnia. Przy czym po 14km (w t± i z powrotem) albo dziecko ma nogi do wymiany albo rodzic kręgosłup.

p. m.

Data: 2014-08-03 20:06:52
Autor: PeJot
W dniu 2014-08-02 11:10, m pisze:

[...]

Odłożyć na bok animozje i zamówić taksówkę. Taniej, wygodniej i bezpieczniej dla obydwu stron.

Data: 2014-08-03 20:48:09
Autor: m
W dniu 03.08.2014 20:06, PeJot pisze:
W dniu 2014-08-02 11:10, m pisze:

[...]

Po pierwsze, trochę drogo. Jeżeli to jest zadupie - to bardzo drogo i w dodatku trzeba czekać co najmniej pół godziny.

No i nie pomaga na "bo nie lubisz, bo chcesz zażyć trochę ruchu"

p. m.

Data: 2014-07-29 21:14:12
Autor: m
W dniu 29.07.2014 17:15, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Fotelik to Bellelli Pepe, ten co opisany tutaj:
http://www.instrukcje.com.pl/instrukcja/834,201_339_804/fotelik-rowerowy-pepe-standard-bellelli/

Nie znalazłem opinii w sieci, jedynie informację że kto¶ tam zdecydował się kiedy¶ tam na ten model fotelika.

Moje wrażenia - odległo¶ć pasażera ode mnie lepsza. Pasażer siedzi w nieco wygodniejszej pozycji. Mocowanie do ramy - solidniejsze. Ale sam plastik - strasznie giętki i miałem dzisiaj duże obawy czy w ogóle pacjenta w to dzisiaj wsadzać. No jako¶ nie wypadł :). Ale nadal się waham czy do nowego mocowania nie wsadzić poprzedniego fotelika (pręty pasuj±).

p. m.

fotelik rowerowy z biedronki