[GDA] foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa

Data: 2009-06-03 13:02:49
Autor: Marcin Hyła
[GDA] foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa
witam,

w GDA trwa przebudowa staaarej ścieżki łączącej centrum GDA z Wrzeszczem. Dawny pasek farby na chodniku (w tym asfaltowym) zastępuje 2,5 m mastyksu grysowego układanego na pancernej podbudowie.

Fotki z pracy rozściełacza - na www.rowery.org.pl

Własnie tak powinno budować się wydzielone drogi rowerowe (w sensie: konstrukcja, technologia, wykonanie - nie facio w fufajce rozrzucający smołę łopatą).

marcin ha
PS. Nie obeszło się bez wtopy - bliżej Hallera na nowej ścieżce skopali dwa bliźniacze zakręty między drzewami, mieli to poprawić i... nie poprawili. A było miejsce i czas. Ale poza tą wtopą mega wyczes i wypas.
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-06-03 05:45:00
Autor: Szprota aka Stefandora
On 3 Cze, 13:02, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:

Własnie tak powinno budować się wydzielone drogi rowerowe (w sensie:
konstrukcja, technologia, wykonanie - nie facio w fufajce rozrzucający
smołę łopatą).

A tam na ostatniej fotce w tle widać już pierwszego pieszego
testującego nawierzchnię ... ;)

Szkoda, że w ramach remontu naprawdę nie wydzielili i nie zrobili z
tego lekko podwyższonego pasa w jezdni.

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-06-03 14:52:55
Autor: Marcin Hyła
Szprota aka Stefandora wrote:

A tam na ostatniej fotce w tle widać już pierwszego pieszego
testującego nawierzchnię ... ;)

Jeden na kilkudziesięciu pieszych widocznych na zdjęciu idących _obok_ ścieżki (poza nią)? To dość standardowy gdański wynik :-)

Szkoda, że w ramach remontu naprawdę nie wydzielili i nie zrobili z
tego lekko podwyższonego pasa w jezdni.

Na szczęscie nie zrobili. To bardzo, bardzo, bardzo zły pomysł.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-06-03 05:56:50
Autor: Szprota aka Stefandora
On 3 Cze, 14:52, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
Na szczęscie nie zrobili. To bardzo, bardzo, bardzo zły pomysł.

Ze wgzlędu na np. parkujące samochody?

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-06-03 13:08:04
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-03, Szprota aka Stefandora wrote:
On 3 Cze, 14:52, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
Na szczęscie nie zrobili. To bardzo, bardzo, bardzo zły pomysł.

Ze wgzlędu na np. parkujące samochody?

Jeśli dobrze kojarzę trasę, to tam jest długa droga dwujezdniowa,
rzadko przecinana czymkolwiek, dodatkowo z podniesionym ograniczeniem
prędkości. W takim wypadku pas w jezdni byłby taki sobie.

Marcinie, dobrze skojarzyłem trasę?

Data: 2009-06-03 15:11:46
Autor: Marcin Hyła
[...]

Nie tylko. Al. Zwycięstwa to droga klasy G, dwujezdniowa po 3 pasy ruchu, z naprawdę szybko jadącymi samochodami (ogranicznie do 70 OIDP). W deszczu taka przyklejona do jezdni droga rowerowa to syf na rowerzyscie od stóp do okularów z kurzawki podniesionej kołami aut (droga rowrowa musi być przyklejona, bo jak inaczej)?

Wydzielenie powoduje, że droga rowerowa jest ze 2 m od jezdni, niska zieleń itp. daje przestrzeń która zmniejsza ryzyko ochlapywania itp.

W dodatku na Zwycięstwa skrzyżowania są co kilometr prawie, w każdym razie bardzo rzadko i ta droga rowerowa musi być dwukierunkowa. Jaki jest sens jechania praktycznie pod prąd tuż obok samochodów? Światła mijania w autach są tak ustawione, że prawe wali po oczach bardziej niż lewe - akurat rowerzystę na takiej nibyścieżce de facto pod prąd.

No i parkujące samochody - podniesienie ściezki o 5 czy 10 cm to nie jest absolutnie żadna przeszkoda dla samochodu żeby wjechać i zaparkować, ale dla rowerzysty żeby taki samochód ominąć - przeszkoda zasadnicza. Trzeba zeskoczyć z krawężnika i potem z powrotem wskoczyć i to nie pod kątem 10 stopni ale co najmniej 45 czyli trzeba wyjechać na środek pasa ruchu.

Albo wydzielone drogi rowerowe i to mocno poza jezdnią, albo mocne ograniczenie prędkości i pasy rowerowe w jezdni, w poziomie jezdni. Albo jeszcze mocniejsze ograniczenie prędkości i bez pasów rowerowych.

Owszem, zdarzają się takie rozwiązania gdzieniegdzie na świecie ale to nie jest dobry przykład albo wymaga kontekstu, którego w PL nie ma.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-06-03 06:25:46
Autor: Szprota aka Stefandora
On 3 Cze, 15:11, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
nie jest dobry przykład albo wymaga kontekstu, którego w PL nie ma.

No tak, ciągle zapominam o otaczającej mnie rzeczywistości...
Tak czy siak, po ostatniej rowerowej wizycie w Trójmieście i tak
jestem pod wrażeniem rowerowej infrastruktury w porównianiu do innych
miast w Polsce.

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-06-03 19:19:53
Autor: SHP
[...]

Chciałaś powiedzieć po pobycie w Gdańsku :) Niestety, ale Gdynia to totalne dno, jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową. Pal licho infrastrukturę. Tam są zakazy dla rowerów na zakazie. Takie lokalne autostrady przez środek miasta, które i tak się korkują... Gdańsk się broni właśnie tą infrastrukturą rowerową, aczkolwiek te wszędobylskie przejścia podziemne są bardzo upierdliwe i człowiek czuje się czasami, jak szczur.. Ale jestem pod wrażeniem wspomnianej alei Zwycięstwa - gdy byłem tam ostatnio i jeździłem rowerem, na wspomnianym odciknu było po staremu (stary asfalt OIDP i chyba jakaś mozaika z płyt).. Niestety, ale brakowało mi czegoś przy tej głównej drodze, gdy odbija ona z południa na wschód. Może i w przyszłości będzie.

Pozdr
Tomek
--
http://rowerowy.szczecin.pl

Data: 2009-06-03 19:52:17
Autor: Szprota aka Stefandora
SHP wrote:
[...]

Tak, korekta.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-06-08 14:10:39
Autor: SHP
Szprota aka Stefandora <stefandora@onet.eu> napisał(a):
Tak, korekta.

U mnie korekta dotyczy też miasta. Chodziło mi o Sopot, nie o Gdynię :)

Data: 2009-06-08 13:02:12
Autor: Flash
Data: 2009-06-09 13:08:57
Autor: fabian
Flash wrote:
Ciekawe gdzie oni ten asfalt przenosza :/
http://photo.bikestats.eu/zdjecie,55982,sciezka-przy-al-zwyciestwa.html

No właśnie widziałem, że po wylaniu asfaltu zostawili przerwy, które wykończyli tak kostką. Planują jakieś prace w tych miejscach i chcą mieć możliwość rozbierania tego, czy co? Jakoś na ulicy łatają asfalt po remontach.

Fabian.

Data: 2009-06-10 20:50:14
Autor: Wojtek Paszkowski

"SHP" <shapie@onslaughters.org.kasuj> wrote in message news:h06bbq$rvs$1inews.gazeta.pl...
ale Gdynia to totalne dno, jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową. Pal licho infrastrukturę. Tam są zakazy dla rowerów na zakazie. Takie lokalne autostrady przez środek miasta, które i tak się korkują

abstrahując od nędznej jakości istniejącej infrastruktury rowerowej, to Gdynia jest akurat dość pozytywnym wyjątkiem jeśli chodzi o (nie)stosowanie B-9. Takowy jest tylko na bezkolizyjnej Drodze Różowej (podwyższenie do 70kmh), wzdłuż której można spokojnie i wygodnie przejechać równoległymi ulicami; Estakadzie (tyż bezkolizyjna droga szybkiego ruchu - fakt, że akurat jedyny sensowny łącznik między dzielnicami) oraz na krótkim fragmencie "głównej" drogi (Al. Zwycięstwa) od Kolibek do Sopotu - tam, gdzie jest dość wygodna (zero dróg poprzecznych, minimalny ruch pieszych), choć kostkowa wydzielona droga dla rowerów. No i jeszcze na zadupiu, przy ulicy Zielonej na Babich Dołach - gdzie obok biegnie asfaltowy ciąg rowerowo-pieszy, okupowany przez spacerowiczów i rolkowców. Natomiast szczęśliwie osobnego zakazu nie ma na wielu drogach, które prowadzą spory ruch samochodowy, a obok biegnie śmieszka.

 Niestety, ale brakowało mi czegoś przy tej głównej drodze, gdy odbija ona z południa na wschód. Może i w przyszłości będzie.

jest jest, tylko trzeba dobrze poszukać ;)
http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5345771554329801442
http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5345771574670657538

będąc w pobliżu warto też obejrzeć taką ciekawostkę gdańskiej infrastruktury rowerowej:
http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5266367597683538050

pozdr

Data: 2009-06-03 15:59:20
Autor: fabian
[...]

Nie szkoda. Jeżdżę tamtędy codziennie i takie rozwiązanie w tym miejscu mi się bardziej podoba, chociaż lubię jeździć ulicą. Dlaczego tak lepiej - dobrze to MH w swoim poście wyłuszczył.

Fabian.

Data: 2009-06-04 15:07:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Jun 2009, Szprota aka Stefandora wrote:

Szkoda, że w ramach remontu naprawdę nie wydzielili i nie zrobili
z tego lekko podwyższonego pasa w jezdni.

  O nie.

  O ile co do wydzielenia mam wątpliwości - na przykład tu:
http://www.rowery.org.pl/zwyciestwa/zwyciestwa/gda_zwyciestwa20.htm
....zakładając że droga jest 2-kierunkowa, marnie widzę jazdę
rzędu 35..40 kmph a pewnie w jedną stronę lekko z górki będzie
i tyle na drodze by się dało :> (na ścieżki wg przebiegu ze zdjęcia
trzeba ściąć a i nie wiadomo co z pieszymi będzie *w praktyce*),
takoż nie do końca przekonują mnie argumenty Marcina odnośnie
np. ochlapywania, choć przyznaję że faktycznie "warunki
zależą od pogody" (znaczy przy/na drodze z autami 100/70 :>
bo pewnie praktyka nie jest inna, wywalenie się może być bardziej
niezdrowe i *w deszczu* fakycznie wolałbym z dala od drogi, ale...
jaki to procent przejazdów?), to koncept z jakimkolwiek podnoszeniem
lub opuszczaniem pasa rowerowego takoż uważam za mocno niebezpieczny
(co najmniej).
  Nie jako "konstruktor dróg", jako użyszkodnik który jeździ sporo
po mieście (drogami, nie chodnikami).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-03 07:41:13
Autor: Flash
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa
Mam jednak nadzieje, ze na Jana z Kolna nie zabronia jezdzic
rowerem :P

Oczywqiswcie jesli nie bedzie mi sie spieszylo, to bede jezdzic
sciezka przy zwyciestwa :)

Jak zaczeli modernizacje tej sciezki, modyfikujac ja tak, ze omija
park, to smialem sie, ze wreszcie przeanalizowali moj wypadek w tym
parku jakies 7 lat temu.

Ladna sciezka jest tez wzdluz polowy Obroncow Wybrzerza, oby kiedys ja
wydluzyli w oba kierunki.

Data: 2009-06-03 16:49:37
Autor: Marcin Hyła
Flash wrote:

Mam jednak nadzieje, ze na Jana z Kolna nie zabronia jezdzic
rowerem :P

Dlaczego by mieli? Tam zresztą też ma powstać taka droga rowerowa.

Jak zaczeli modernizacje tej sciezki, modyfikujac ja tak, ze omija
park, to smialem sie, ze wreszcie przeanalizowali moj wypadek w tym
parku jakies 7 lat temu.

A co Ci się stało?

Ladna sciezka jest tez wzdluz polowy Obroncow Wybrzerza, oby kiedys ja
wydluzyli w oba kierunki.

Ładna? Na obrońców wybrzeża? Chiba jednak nie :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-06-03 08:10:29
Autor: Flash
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa
> Mam jednak nadzieje, ze na Jana z Kolna nie zabronia jezdzic
> rowerem :P

Dlaczego by mieli? Tam zresztą też ma powstać taka droga rowerowa.

Nigdy nic nie wiadomo, a jadac szosowka, nie lubie skakac z sciezki na
ulice, z uilicy na sciezke,  z sciezki...

> Jak zaczeli modernizacje tej sciezki, modyfikujac ja tak, ze omija
> park, to smialem sie, ze wreszcie przeanalizowali moj wypadek w tym
> parku jakies 7 lat temu.

A co Ci się stało?

Mialem czolowe zderzenie z innym rowerzysta.. podobno to nie byl
odosobniony przypadek.

> Ladna sciezka jest tez wzdluz polowy Obroncow Wybrzerza, oby kiedys ja
> wydluzyli w oba kierunki.

Ładna? Na obrońców wybrzeża? Chiba jednak nie :-)

IMHO wyglada ladnie... ale jest za krotka, aby nia jechac ;P

Flash
--
http://flash.bikestats.pl

Data: 2009-06-04 08:05:43
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 3 Jun 2009 08:10:29 -0700 (PDT), Flash napisał(a):

Ladna sciezka jest tez wzdluz polowy Obroncow Wybrzerza, oby kiedys ja
wydluzyli w oba kierunki.

Ładna? Na obrońców wybrzeża? Chiba jednak nie :-)

IMHO wyglada ladnie... ale jest za krotka, aby nia jechac ;P

sa dwie po obu stronach - ta od strony falowca zasadniczo nie nadaje sie do
jazdy --
www.warszawski.info

[GDA] foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa