Data: 2009-06-03 13:02:49 | |
Autor: Marcin Hyła | |
[GDA] foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
witam,
w GDA trwa przebudowa staaarej ścieżki łączącej centrum GDA z Wrzeszczem. Dawny pasek farby na chodniku (w tym asfaltowym) zastępuje 2,5 m mastyksu grysowego układanego na pancernej podbudowie. Fotki z pracy rozściełacza - na www.rowery.org.pl Własnie tak powinno budować się wydzielone drogi rowerowe (w sensie: konstrukcja, technologia, wykonanie - nie facio w fufajce rozrzucający smołę łopatą). marcin ha PS. Nie obeszło się bez wtopy - bliżej Hallera na nowej ścieżce skopali dwa bliźniacze zakręty między drzewami, mieli to poprawić i... nie poprawili. A było miejsce i czas. Ale poza tą wtopą mega wyczes i wypas. -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-06-03 05:45:00 | |
Autor: Szprota aka Stefandora | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
On 3 Cze, 13:02, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
Własnie tak powinno budować się wydzielone drogi rowerowe (w sensie: A tam na ostatniej fotce w tle widać już pierwszego pieszego testującego nawierzchnię ... ;) Szkoda, że w ramach remontu naprawdę nie wydzielili i nie zrobili z tego lekko podwyższonego pasa w jezdni. -- Pzdr, Dorota. |
|
Data: 2009-06-03 14:52:55 | |
Autor: Marcin Hyła | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięs twa | |
Szprota aka Stefandora wrote:
A tam na ostatniej fotce w tle widać już pierwszego pieszego Jeden na kilkudziesięciu pieszych widocznych na zdjęciu idących _obok_ ścieżki (poza nią)? To dość standardowy gdański wynik :-) Szkoda, że w ramach remontu naprawdę nie wydzielili i nie zrobili z Na szczęscie nie zrobili. To bardzo, bardzo, bardzo zły pomysł. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-06-03 05:56:50 | |
Autor: Szprota aka Stefandora | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
On 3 Cze, 14:52, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
Na szczęscie nie zrobili. To bardzo, bardzo, bardzo zły pomysł. Ze wgzlędu na np. parkujące samochody? -- Pzdr, Dorota. |
|
Data: 2009-06-03 13:08:04 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
On 2009-06-03, Szprota aka Stefandora wrote:
On 3 Cze, 14:52, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote: Jeśli dobrze kojarzę trasę, to tam jest długa droga dwujezdniowa, rzadko przecinana czymkolwiek, dodatkowo z podniesionym ograniczeniem prędkości. W takim wypadku pas w jezdni byłby taki sobie. Marcinie, dobrze skojarzyłem trasę? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-03 15:11:46 | |
Autor: Marcin Hyła | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięs twa | |
Szprota aka Stefandora wrote:
On 3 Cze, 14:52, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote: Nie tylko. Al. Zwycięstwa to droga klasy G, dwujezdniowa po 3 pasy ruchu, z naprawdę szybko jadącymi samochodami (ogranicznie do 70 OIDP). W deszczu taka przyklejona do jezdni droga rowerowa to syf na rowerzyscie od stóp do okularów z kurzawki podniesionej kołami aut (droga rowrowa musi być przyklejona, bo jak inaczej)? Wydzielenie powoduje, że droga rowerowa jest ze 2 m od jezdni, niska zieleń itp. daje przestrzeń która zmniejsza ryzyko ochlapywania itp. W dodatku na Zwycięstwa skrzyżowania są co kilometr prawie, w każdym razie bardzo rzadko i ta droga rowerowa musi być dwukierunkowa. Jaki jest sens jechania praktycznie pod prąd tuż obok samochodów? Światła mijania w autach są tak ustawione, że prawe wali po oczach bardziej niż lewe - akurat rowerzystę na takiej nibyścieżce de facto pod prąd. No i parkujące samochody - podniesienie ściezki o 5 czy 10 cm to nie jest absolutnie żadna przeszkoda dla samochodu żeby wjechać i zaparkować, ale dla rowerzysty żeby taki samochód ominąć - przeszkoda zasadnicza. Trzeba zeskoczyć z krawężnika i potem z powrotem wskoczyć i to nie pod kątem 10 stopni ale co najmniej 45 czyli trzeba wyjechać na środek pasa ruchu. Albo wydzielone drogi rowerowe i to mocno poza jezdnią, albo mocne ograniczenie prędkości i pasy rowerowe w jezdni, w poziomie jezdni. Albo jeszcze mocniejsze ograniczenie prędkości i bez pasów rowerowych. Owszem, zdarzają się takie rozwiązania gdzieniegdzie na świecie ale to nie jest dobry przykład albo wymaga kontekstu, którego w PL nie ma. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-06-03 06:25:46 | |
Autor: Szprota aka Stefandora | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
On 3 Cze, 15:11, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote:
nie jest dobry przykład albo wymaga kontekstu, którego w PL nie ma. No tak, ciągle zapominam o otaczającej mnie rzeczywistości... Tak czy siak, po ostatniej rowerowej wizycie w Trójmieście i tak jestem pod wrażeniem rowerowej infrastruktury w porównianiu do innych miast w Polsce. -- Pzdr, Dorota. |
|
Data: 2009-06-03 19:19:53 | |
Autor: SHP | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
Szprota aka Stefandora wrote:
Tak czy siak, po ostatniej rowerowej wizycie w Trójmieście i tak Chciałaś powiedzieć po pobycie w Gdańsku :) Niestety, ale Gdynia to totalne dno, jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową. Pal licho infrastrukturę. Tam są zakazy dla rowerów na zakazie. Takie lokalne autostrady przez środek miasta, które i tak się korkują... Gdańsk się broni właśnie tą infrastrukturą rowerową, aczkolwiek te wszędobylskie przejścia podziemne są bardzo upierdliwe i człowiek czuje się czasami, jak szczur.. Ale jestem pod wrażeniem wspomnianej alei Zwycięstwa - gdy byłem tam ostatnio i jeździłem rowerem, na wspomnianym odciknu było po staremu (stary asfalt OIDP i chyba jakaś mozaika z płyt).. Niestety, ale brakowało mi czegoś przy tej głównej drodze, gdy odbija ona z południa na wschód. Może i w przyszłości będzie. Pozdr Tomek -- http://rowerowy.szczecin.pl |
|
Data: 2009-06-03 19:52:17 | |
Autor: Szprota aka Stefandora | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięs twa | |
SHP wrote:
Szprota aka Stefandora wrote: Tak, korekta. -- Dorota, Szprota. |
|
Data: 2009-06-08 14:10:39 | |
Autor: SHP | |
... | |
Szprota aka Stefandora <stefandora@onet.eu> napisał(a):
Tak, korekta. U mnie korekta dotyczy też miasta. Chodziło mi o Sopot, nie o Gdynię :) -- |
|
Data: 2009-06-08 13:02:12 | |
Autor: Flash | |
... | |
Ciekawe gdzie oni ten asfalt przenosza :/
http://photo.bikestats.eu/zdjecie,55982,sciezka-przy-al-zwyciestwa.html |
|
Data: 2009-06-09 13:08:57 | |
Autor: fabian | |
... | |
Flash wrote:
Ciekawe gdzie oni ten asfalt przenosza :/ No wĹaĹnie widziaĹem, Ĺźe po wylaniu asfaltu zostawili przerwy, ktĂłre wykoĹczyli tak kostkÄ . PlanujÄ jakieĹ prace w tych miejscach i chcÄ mieÄ moĹźliwoĹÄ rozbierania tego, czy co? JakoĹ na ulicy ĹatajÄ asfalt po remontach. Fabian. |
|
Data: 2009-06-10 20:50:14 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
"SHP" <shapie@onslaughters.org.kasuj> wrote in message news:h06bbq$rvs$1inews.gazeta.pl... ale Gdynia to totalne dno, jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową. Pal licho infrastrukturę. Tam są zakazy dla rowerów na zakazie. Takie lokalne autostrady przez środek miasta, które i tak się korkują abstrahując od nędznej jakości istniejącej infrastruktury rowerowej, to Gdynia jest akurat dość pozytywnym wyjątkiem jeśli chodzi o (nie)stosowanie B-9. Takowy jest tylko na bezkolizyjnej Drodze Różowej (podwyższenie do 70kmh), wzdłuż której można spokojnie i wygodnie przejechać równoległymi ulicami; Estakadzie (tyż bezkolizyjna droga szybkiego ruchu - fakt, że akurat jedyny sensowny łącznik między dzielnicami) oraz na krótkim fragmencie "głównej" drogi (Al. Zwycięstwa) od Kolibek do Sopotu - tam, gdzie jest dość wygodna (zero dróg poprzecznych, minimalny ruch pieszych), choć kostkowa wydzielona droga dla rowerów. No i jeszcze na zadupiu, przy ulicy Zielonej na Babich Dołach - gdzie obok biegnie asfaltowy ciąg rowerowo-pieszy, okupowany przez spacerowiczów i rolkowców. Natomiast szczęśliwie osobnego zakazu nie ma na wielu drogach, które prowadzą spory ruch samochodowy, a obok biegnie śmieszka. Niestety, ale brakowało mi czegoś przy tej głównej drodze, gdy odbija ona z południa na wschód. Może i w przyszłości będzie. jest jest, tylko trzeba dobrze poszukać ;) http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5345771554329801442 http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5345771574670657538 będąc w pobliżu warto też obejrzeć taką ciekawostkę gdańskiej infrastruktury rowerowej: http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5266367597683538050 pozdr |
|
Data: 2009-06-03 15:59:20 | |
Autor: fabian | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięs twa | |
Szprota aka Stefandora wrote:
On 3 Cze, 13:02, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote: Nie szkoda. Jeżdżę tamtędy codziennie i takie rozwiązanie w tym miejscu mi się bardziej podoba, chociaż lubię jeździć ulicą. Dlaczego tak lepiej - dobrze to MH w swoim poście wyłuszczył. Fabian. |
|
Data: 2009-06-04 15:07:38 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
On Wed, 3 Jun 2009, Szprota aka Stefandora wrote:
Szkoda, że w ramach remontu naprawdę nie wydzielili i nie zrobili O nie. O ile co do wydzielenia mam wątpliwości - na przykład tu: http://www.rowery.org.pl/zwyciestwa/zwyciestwa/gda_zwyciestwa20.htm ....zakładając że droga jest 2-kierunkowa, marnie widzę jazdę rzędu 35..40 kmph a pewnie w jedną stronę lekko z górki będzie i tyle na drodze by się dało :> (na ścieżki wg przebiegu ze zdjęcia trzeba ściąć a i nie wiadomo co z pieszymi będzie *w praktyce*), takoż nie do końca przekonują mnie argumenty Marcina odnośnie np. ochlapywania, choć przyznaję że faktycznie "warunki zależą od pogody" (znaczy przy/na drodze z autami 100/70 :> bo pewnie praktyka nie jest inna, wywalenie się może być bardziej niezdrowe i *w deszczu* fakycznie wolałbym z dala od drogi, ale... jaki to procent przejazdów?), to koncept z jakimkolwiek podnoszeniem lub opuszczaniem pasa rowerowego takoż uważam za mocno niebezpieczny (co najmniej). Nie jako "konstruktor dróg", jako użyszkodnik który jeździ sporo po mieście (drogami, nie chodnikami). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-06-03 07:41:13 | |
Autor: Flash | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
Mam jednak nadzieje, ze na Jana z Kolna nie zabronia jezdzic
rowerem :P Oczywqiswcie jesli nie bedzie mi sie spieszylo, to bede jezdzic sciezka przy zwyciestwa :) Jak zaczeli modernizacje tej sciezki, modyfikujac ja tak, ze omija park, to smialem sie, ze wreszcie przeanalizowali moj wypadek w tym parku jakies 7 lat temu. Ladna sciezka jest tez wzdluz polowy Obroncow Wybrzerza, oby kiedys ja wydluzyli w oba kierunki. |
|
Data: 2009-06-03 16:49:37 | |
Autor: Marcin HyĹa | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. ZwyciÄstwa | |
Flash wrote:
Mam jednak nadzieje, ze na Jana z Kolna nie zabronia jezdzic Dlaczego by mieli? Tam zresztÄ teĹź ma powstaÄ taka droga rowerowa. Jak zaczeli modernizacje tej sciezki, modyfikujac ja tak, ze omija A co Ci siÄ staĹo? Ladna sciezka jest tez wzdluz polowy Obroncow Wybrzerza, oby kiedys ja Ĺadna? Na obroĹcĂłw wybrzeĹźa? Chiba jednak nie :-) marcin ha -- Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-06-03 08:10:29 | |
Autor: Flash | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
> Mam jednak nadzieje, ze na Jana z Kolna nie zabronia jezdzic Nigdy nic nie wiadomo, a jadac szosowka, nie lubie skakac z sciezki na ulice, z uilicy na sciezke, z sciezki... > Jak zaczeli modernizacje tej sciezki, modyfikujac ja tak, ze omija Mialem czolowe zderzenie z innym rowerzysta.. podobno to nie byl odosobniony przypadek. > Ladna sciezka jest tez wzdluz polowy Obroncow Wybrzerza, oby kiedys ja IMHO wyglada ladnie... ale jest za krotka, aby nia jechac ;P Flash -- http://flash.bikestats.pl |
|
Data: 2009-06-04 08:05:43 | |
Autor: ...::QRT::... | |
foto - budowa drogi rowerowej w al. Zwycięstwa | |
Dnia Wed, 3 Jun 2009 08:10:29 -0700 (PDT), Flash napisał(a):
sa dwie po obu stronach - ta od strony falowca zasadniczo nie nadaje sie do jazdy -- www.warszawski.info |
|