fotografowanie w muzeach -- finis coronat opus

Data: 2010-04-08 13:16:08
Autor: olgierd
fotografowanie w muzeach -- finis coronat opus
Wydaje się, że jeste¶my bliscy momentu, kiedy fundamentalny spór rozpalaj±cy głowy P.T. Grupowiczów zostanie raz na zawsze rozstrzygnięty:

http://prawo.vagla.pl/node/9027

naj¶mieszniejsze jest to, że stało się to skutkiem wyroku zaocznego... Jakiż to paradoks, że takie przypadki rz±dz± ¶wiatem.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-08 15:14:25
Autor: Jacek_P
fotografowanie w muzeach -- finis coronat opus
olgierd napisal:
najśmieszniejsze jest to, że stało się to skutkiem wyroku zaocznego... Jakiż to paradoks, że takie przypadki rządzą światem.

Powolutku, poprzez takie wyroki i interpretacje, pełzniemy
w kierunku prawa precedensowego.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-09 00:27:13
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hpkrsh$fks$2srv.cyf-kr.edu.pl...
olgierd napisal:
[...]

Nie. Podstawy wprowadzenia zakazu fotografowania po prostu nie ma. Sąd jedynie to stwierdził. Co do opłat, to w którejś ustawie jest taki zapis, że muzeum może pobierać opłatę za przygotowanie ekspozycji do fotografowania. Gdy to były drobne kwoty, to nigdy mi się nie chciało pieniaczyć. Ale latem zeszłego roku powstał problem opłaty bodaj 30 złotych w Pieskowej Skale. Nie zdzierżyłem i poprosiłem o wskazanie podstawy prawnej. Pani wyciągła właśnie tę wyciągnęła, a ja jej wyjaśniłem, że nie zlecam im przygotowania ekspozycji i będę ją fotografował, tak jak sobie stoi. O dziwo pani po naradzie z wezwaną kierowniczką przestała nalegać na opłatę, z czego wnoszę, że one doskonale wiedziały, że to fikcja.

Moim zdaniem jedynym ograniczeniem fotografowania jest zachowanie spokoju publicznego oraz bezpieczeństwo eksponatów. A zatem nie należy błyskać bezsensownie fleszami ani rozganiać pozostałych zwiedzających, by sobie zdobyć dobre ujęcie. Ale nie widzę niczego zdrożnego u wiecznieniu kilku fanych ujęć.

Data: 2010-04-12 15:42:27
Autor: Andrzej Lawa
olgierd pisze:
[...]

Muzeum było pewne, że "wolno¶ć Tomku w swoim domku" a tu okazało się, że
jednak prawo powszechne i tam obowi±zuje.

Tym samym rozwi±zana została ostatnia w±tpliwo¶ć, czy "regulaminy" jako
umowa cywilna mog± tego typu ograniczenia wprowadzać. Wyszło na to, że nie.

Niestety w mojej sprawie nic to nie zmieni, bo zawodowy kłamca drugiej
strony bardzo dokładnie omin±ł kwestię fotografowania i ich zakazów.

Zreszt± nie chce mi się szarpać o parę złotych - może raka dostan± albo
co ;->

Data: 2010-04-12 19:21:44
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 12 Apr 2010 15:42:27 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Po pierwsze przeczytaj jeszcze raz tekst i zauważ, że s±d nie zaj±ł się meritum sprawy. Po drugie spór nie dotyczył generalnego sporu o wolno¶ć lecz konkretnego aspektu cywilnoprawnego.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

fotografowanie w muzeach -- finis coronat opus