fotografujacy spotterzy to jelenie ?...

Data: 2009-12-27 13:52:42
Autor: ant
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...
Data: 2009-12-27 14:59:48
Autor: Napletec
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...
http://seaword.weebly.com/naruszenia.html

Takiego steku bzdur to daeno nie czytałam (od czasu postów kolegi FG i Szmateks)

jk

Data: 2009-12-27 14:05:36
Autor: ant
Napletec wrote:

> http://seaword.weebly.com/naruszenia.html

Takiego steku bzdur to daeno nie czytałam (od czasu postów kolegi FG
i Szmateks)

tzn. ze media powinny i maja prawo brac sobie za darmo zdjecia
spotterow i publikowac je nawet bez podania nazwiska autora lub zrodla
?...

Data: 2009-12-27 15:33:38
Autor: Napletec
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...
tzn. ze media powinny i maja prawo brac sobie za darmo zdjecia

zgonir z praewem w tym przypadku prawo zachowuje własciciel sprzętu latającego

jk

Data: 2009-12-27 14:49:00
Autor: ant
Napletec wrote:

> tzn. ze media powinny i maja prawo brac sobie za darmo zdjecia

zgonir z praewem w tym przypadku prawo zachowuje własciciel sprzętu
latającego

   :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Data: 2009-12-27 16:59:07
Autor: FD
Napletec pisze:

zgonir z praewem w tym przypadku prawo zachowuje własciciel sprzętu latającego

HAHAHAHAHAHA
mega ROTFL

Data: 2009-12-27 17:13:14
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Napletec" <Napletec@poltor.com> napisał w wiadomości news:hh7r84$kgp$1news.onet.pl...
tzn. ze media powinny i maja prawo brac sobie za darmo zdjecia

zgonir z praewem w tym przypadku prawo zachowuje własciciel sprzętu latającego

Bzdura. Autor zdjęcia zawsze będzie mieć do niego prawa autorskie. Co najwyżej w niektórych wypadkach mogą mieć jeszcze inne osoby, ale tego, co naciskał migawkę zasadniczo nie da się wyeliminować z praw autorskich osobistych. Majątkowe mogą przejść ewentualnie na kogoś.

Data: 2009-12-28 19:42:32
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Da się, da - poprzez wyraźnie spisaną umowę określającą jakie obowiązki przy realizacji zdjęcia ma ten co naciska guzik. Ja fotografuję, ja modeluję przed obiektywem, ja mam podgląd na monitorze - zdalnego sterowania nie użyję bo obie ręce i nogi mam w kadrze. Spust naciska gość od trzymania blendy - i on niby ma być autorem zdjęcia?
Nie ten jest autorem zdjęcia kto nacisnął spust migawki a ten co zdecydował na co obiektyw skierować, jak kadr i światło ustawić i kiedy ten spust nacisnąć. Samo fizyczne przyciśnięcie guzika nie jest czynnością twórczą.

Ale tym bardziej nie jest autorem ktoś kto zdjęcie w necie wygrzebał...

Data: 2009-12-28 19:59:21
Autor: Robert Tomasik
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...

Może trochę uprościł, ale w opisanym przez Ciebie przypadku ten facet naciskający spust jest tylko surogatem wężyka spustowego.

Data: 2009-12-28 21:50:52
Autor: MAc
[...]

Darek, a potrafisz przytoczyć/skierować w coś bardziej "prawnego"
(w kwestii "trzymacza sprzętu")
Przydało by mi się bardzo, a znaleźć nie potrafię...
MAc
mrn

Data: 2009-12-28 22:13:30
Autor: Robert Tomasik
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...

Przepisu raczej nie znajdziesz. To kwstia wykłądni i interpretacji tego, kto w opisanym tu wypadku jest AUTOREM zdjęcia. Moim zdaniem faktycznie jest nim osoba, która podejmuje decyzję, co na nim będzie, a nie ta, która ewentualnie fizycznie wykonuje część techniczną.

Data: 2009-12-28 23:02:34
Autor: Napletec
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...
ewentualnie fizycznie wykonuje część techniczną.

zgdonie z polskim ożecznictwem osoba techniczna jest współautorem. Prawa majontkowo orzekane są procentowo

jk

Data: 2009-12-29 00:08:44
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Napletec" <Napletec@poltor.com> napisał w wiadomości news:hhb9tv$q33$1news.onet.pl...
ewentualnie fizycznie wykonuje część techniczną.
zgdonie z polskim ożecznictwem osoba techniczna jest współautorem. Prawa majontkowo orzekane są procentowo

Trochę bez sensu. Czyli facet w punkcie wywołujący zdjęcia jest też współautorem? A ten, co przyniósł na plan aparat z samochodu? To takie nie jednoznaczne. Co innego operator światła przykłądowo, jeśli sam to robi, a co innego facet, którego proszę, by nacisnął jedynie spust aparatu ustawionego na statywie.

Data: 2009-12-29 11:30:53
Autor: FD
Robert Tomasik pisze:

Trochę bez sensu. Czyli facet w punkcie wywołujący zdjęcia jest też

bo to bzdura jest...
przeciez to kolina pisał ;>
zupelnie jak by np kazda krawcowa szyjaca kolekcje D&G, Chanel, czy Pierre Cardin byla wspolautorką
LOL

Data: 2009-12-29 18:32:45
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hhcmfb$6dj$1nemesis.news.neostrada.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

Widzisz, nie wiem czy to Kolina, czy nie pisał, bo mi się dochodzenia prowadzić nie chce, tym nie mniej akurat w tym miejscu trafił w sedno. Jeśli masz wątpliwości co do współautorstwa krawcowych, to zobacz sobie na tzw. listę płac na końcu filmu. Znajdziesz i krawcowe.

Data: 2009-12-30 08:18:36
Autor: FD
Robert Tomasik pisze:

[...]

chyba Cie bog opuscił...
rozróżniasz wykonawców od autorów??

Data: 2009-12-30 08:21:50
Autor: DM
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...
rozróżniasz wykonawców od autorów??

w przypadku robienie zdjęcia rombioncy jest co najmiej wspulautoremn, bo wybiera chwile ulotno

jk

Data: 2009-12-30 17:03:26
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hhevir$fup$1nemesis.news.neostrada.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

Tak, ale my piszemy o prawa autorskich, a nie o wykonawcach i autorach.

Data: 2009-12-30 20:15:29
Autor: FD
Robert Tomasik pisze:

Tak, ale my piszemy o prawa autorskich, a nie o wykonawcach i autorach.

remce opadajo

Data: 2009-12-29 10:11:00
Autor: MAc
W dniu 2009-12-28 22:13, Robert Tomasik pisze:

[...]

Wiem, PA przetrawiłem dość dokładnie, szukam przykładów wykładni. Precyzyjniej opisując - problem praw autorskich i podziału pomiędzy producenta TV, reżysera, AUTORA ZDJĘĆ a operatora kamery - najgorzej z tymi dwoma ostatnimi. Rola operatora była sprowadzona do naciskania guzika i pilnowania, żeby w kadrze było "to co mu nakazano".
Dla mnie to brak indywidualnych cech twórczości, ale ....

MAc

Data: 2009-12-27 22:44:38
Autor: Szuwaks
fotografujacy spotterzy to jelenie ?...
Witam,
[...]

No niezłe, niezłe. -:))
Duże dobre -:))
Niedługo Kolina tak zaczaruje prawo, że będzie należało do producenta sprzętu fotograficznego.

Szuwaks

fotografujacy spotterzy to jelenie ?...