fotoradar Berlin

Data: 2011-02-06 21:18:19
Autor: LEPEK
fotoradar Berlin
Witam,

Podczas przejazdu przez Berlin ichniejszy fotoradar zrobił zdjęcie.
Czy Niemcy wysyłają te foty celem ustalenia kierującego do PL? Samochód na firmę, kierujący niezwiązany z ową firmą. Przekroczenie prędkości o jakieś 15-20 km/h. Jak z punktami karnymi?

BTW - była też druga fota w PL - czy nasza straż wiejska może już znów występować o ustalenie kierującego, czy olać polecony?

Na szczęście w obu przypadkach drzemałem na kanapie z tyłu :]

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-02-06 22:46:17
Autor: Filip KK
fotoradar Berlin
W dniu 2011-02-06 21:18, LEPEK pisze:
[...]

jakieĹ› 15-20 km/h. Jak z punktami karnymi?

Nie opłaca się, nic nie dostaniecie. W Polsce nie napisałeś o ile przekroczyłeś, ale do 20 km/h też nie często wysyłają fotki.

Data: 2011-02-07 12:55:06
Autor: jerzu
fotoradar Berlin
On Sun, 06 Feb 2011 22:46:17 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:

W Polsce nie napisałe¶ o ile przekroczyłe¶, ale do 20 km/h też nie często wysyłaj± fotki.

Jak policja zrobi to tak. SM/SG nie daruje :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-07 13:07:56
Autor: J.F.
fotoradar Berlin
On Mon, 07 Feb 2011 12:55:06 +0100,  jerzu wrote:
On Sun, 06 Feb 2011 22:46:17 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl> wrote:
W Polsce nie napisałe¶ o ile przekroczyłe¶, ale do 20 km/h też nie często wysyłaj± fotki.

Jak policja zrobi to tak. SM/SG nie daruje :)

Wkrotce wejdzie ITD i ustawowo daruje tylko 9 czy 10 km/h J.

Data: 2011-02-07 01:10:47
Autor: PJ
fotoradar Berlin
//Podczas przejazdu przez Berlin ichniejszy fotoradar zrobił zdjęcie.
Czy Niemcy wysyłaj± te foty celem ustalenia kieruj±cego do PL?
Samochód na firmę, kieruj±cy niezwi±zany z ow± firm±. Przekroczenie
prędko¶ci o jakie¶ 15-20 km/h. Jak z punktami karnymi?

15-20 km/h jeszcze nie, teoretycznie wysyłaj± od 70 euro ale je¶li
pomyliłe¶ się i zmierzyło 21 km/h za dużo to już jest 80 euro czyli
wysyłaj± a wiec czekać cierpliwie na wynik

P.

Data: 2011-02-07 11:00:02
Autor: CeSaR
fotoradar Berlin
15-20 km/h jeszcze nie, teoretycznie wysyłaj± od 70 euro ale je¶li
pomyliłe¶ się i zmierzyło 21 km/h za dużo to już jest 80 euro czyli
wysyłaj± a wiec czekać cierpliwie na wynik

Mój koleżka dostał z tydzień temu zdjęcie. Na zdjęciu jest tylko twarz kierowcy (jego), nie ma samochodu, oczywi¶cie s± podane numery rejestracyjne. A mandat za przekroczenie o 8km/h i na 15EUR.
To moze być lipa? A może wysyła to jaka¶ ich "straż miejska"?

Data: 2011-02-07 11:07:29
Autor: LEPEK
fotoradar Berlin
W dniu 2011-02-07 11:00, CeSaR pisze:
[...]

Dokładnego przekroczenia to nie jestem pewien, bo nie kierowałem.
Kierownik samochodu zeznał, że jechał chyba 65 km/h (obszar zabudowany).
Będę oczekiwał korespondencji ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański

Data: 2011-02-07 08:47:51
Autor: PesTYcyD
fotoradar Berlin
Mi strzelili fotkę w Berlinie jakie¶ 3 lata temu do dzisiaj nic nie dostałem.

Data: 2011-02-07 09:20:05
Autor: Robert_J
fotoradar Berlin
Podczas przejazdu przez Berlin ichniejszy fotoradar zrobił zdjęcie.
Czy Niemcy wysyłają te foty celem ustalenia kierującego do PL?

Nic Ci nie zrobią dopóki ponownie nie pojawisz się tym autem w Niemczech. Wtedy jak Cię zatrzymają możesz mieć sporo problemów.

Data: 2011-02-07 11:11:10
Autor: LEPEK
fotoradar Berlin
W dniu 2011-02-07 09:20, Robert_J pisze:

Nic Ci nie zrobiÄ… dopĂłki ponownie nie pojawisz siÄ™ tym autem w
Niemczech. Wtedy jak Cię zatrzymają możesz mieć sporo problemów.

A to chyba jakaś urban legend jest. Niby jakim prawem mają _mi_ robić problemy, skoro to nie ja złamałem przepisy, nie wystawili mandatu, ani nawet nie wystąpili o ustalenie kierowcy? Nie mówiąc już o tym, że "pojawienie się w DE" ne jest już rejestrowane na granicy od kilku lat (no, chyba że dotarłbym tam promem z kraju z poza Schengen).

Pozdr,

Data: 2011-02-07 02:36:48
Autor: PJ
fotoradar Berlin
//Nie mówi±c już o tym, że "pojawienie się w DE" ne jest już
rejestrowane na granicy od kilku lat

he he he a to jest wła¶nie urban legend :-) kolesia raz złapali na
fajkach miał sztangę czy dwie za dużo, od tego czasu zatrzymywali go
prawie na każdej kontroli i nie przy granicy gdzie wpadł tylko w głębi
Niemiec, skaner tablic podpięty do bazy danych czyni cuda, Straż
Graniczna w zachodniopomorskim tez się tym bawi ustawiaj± się na
wylotówkach i nagrywaj± kto, gdzie i kiedy ...

P.

Data: 2011-02-07 11:59:50
Autor: topek
fotoradar Berlin
PJ <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał(a):
//Nie m=F3wi=B1c ju=BF o tym, =BFe "pojawienie si=EA w DE" ne jest ju=BF
rejestrowane na granicy od kilku lat

he he he a to jest w=B3a=B6nie urban legend :-) kolesia raz z=B3apali na
fajkach mia=B3 sztang=EA czy dwie za du=BFo, od tego czasu zatrzymywali go
prawie na ka=BFdej kontroli i nie przy granicy gdzie wpad=B3 tylko w g=B3=
=EAbi
Niemiec, skaner tablic podpi=EAty do bazy danych czyni cuda, Stra=BF
Graniczna w zachodniopomorskim tez si=EA tym bawi ustawiaj=B1 si=EA na
wylot=F3wkach i nagrywaj=B1 kto, gdzie i kiedy ...
Nieprawda.
To jest niezgodne z niemieckimi przepisami.

http://de.wikipedia.org/wiki/Automatische_Nummernschilderkennung#Entscheidung_des_Bundesverfassungsgerichts_am_11._M.C3.A4rz_2008

Niemiecka policja nie skanuje automatycznie tablic, jak to robi np angielska
policja.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2011-02-07 07:54:43
Autor: PJ
fotoradar Berlin
//Nieprawda.To jest niezgodne z niemieckimi przepisami.

Prawda. Tak jest niezgodne mimo to nadal skanuja

// http://de.wikipedia.org/wiki/Automatische_Nummernschilderkennung#Ents...

czytaj co cytujesz: hint: hessische und schleswig-holsteinische Gesetz

//Niemiecka policja nie skanuje automatycznie tablic, jak to robi np
angielska policja.

bzdura, patrz punkt 1 pozy tym to jest wyrok z 2008 a w 2009
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,620723,00.html

ps poza tym należy rozgraniczyć masowe skanowanie np. przez dłuższy
okres czasu np drogi wylotowe, od skanowania wyrywkowego np w czasie
kontroli drogowej, które nadal jest legalne

P.

Data: 2011-02-07 12:41:20
Autor: Robert_J
fotoradar Berlin
A to chyba jakaś urban legend jest. Niby jakim prawem mają _mi_ robić problemy...

Jeśli chcesz to mogę skontaktować Cię z moim kuzynem (zakładając że on zechce z Tobą rozmawiać), który kilka miesięcy pałował się z niemiecką policją. Fakt że jego zatrzymał nieoznakowany radiowóz, ale mimo 300 E "zaliczki" na mandat jeszcze chyba 2 razy chcieli więcej, bo rzekomo dopatrywali się kolejnych wykroczeń na zarejestrowanym materiale. W końcu kuzyn się wk...ł i przez DAS pozwał do sądu niemiecką policję. I wygrał, skończyło się na bodajże 50 E mandatu i miesiącu zakazu jeżdżenia po fatherlandzie :-)

..skoro to nie ja złamałem przepisy,

A kto? Sam napisałeś że FR pstryknął, więc logiczne jest założenie że to Ty prowadziłeś. Jeśli było inaczej to po prostu napisz, a nie oczekujesz że czytający pójdzie Twoim tokiem rozumowania ;-).

...nie wystawili mandatu, ani nawet nie wystÄ…pili o ustalenie kierowcy?

Tego nie jesteś pewien. Ile czasu minęło?

Nie mĂłwiÄ…c juĹĽ o tym, ĹĽe "pojawienie siÄ™ w DE" ne jest juĹĽ rejestrowane na granicy od kilku lat

A gdzie ja napisałem coś o granicy? Napisałem że jak Cię zatrzymają, w dowolnym miejscu.

Data: 2011-02-07 12:47:58
Autor: Robert_J
fotoradar Berlin
...logiczne jest założenie że to Ty prowadziłeś. Jeśli było inaczej to po prostu napisz, a nie oczekujesz że czytający pójdzie Twoim tokiem rozumowania ;-).

OK, na końcu dopisałeś że nie Ty ;-))). Zwracam honor ;-))

Data: 2011-02-07 11:54:11
Autor: topek
fotoradar Berlin
Robert_J <dzidekszcz@onet.pl> napisał(a):
> Podczas przejazdu przez Berlin ichniejszy fotoradar zrobiĹ&#65533; > zdjÄ&#65533;cie.
> Czy Niemcy wysyĹ&#65533;ajÄ&#65533; te foty celem ustalenia kierujÄ&#65533;cego do > PL?

Nic Ci nie zrobiÄ&#65533; dopĂłki ponownie nie pojawisz siÄ&#65533; tym autem w Niemczech. Wtedy jak CiÄ&#65533; zatrzymajÄ&#65533; moĹĽesz mieÄ&#65533; sporo problemĂłw.
Co rozumiesz przez sporo problemow?
W worst case, beda mu kazali zaplacic ten mandat.
Chociaz musialby miec DUZEGO pecha.

Data: 2011-02-07 18:55:16
Autor: Adam Płaszczyca
fotoradar Berlin
Dnia Mon, 7 Feb 2011 09:20:05 +0100, Robert_J napisał(a):

Nic Ci nie zrobi± dopóki ponownie nie pojawisz się tym autem w Niemczech. Wtedy jak Cię zatrzymaj± możesz mieć sporo problemów.

Zero problemów. To nie ja jechałem. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-02-07 19:03:10
Autor: J.F.
fotoradar Berlin
On Mon, 7 Feb 2011 18:55:16 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Ciebie po brodzie rozpoznaja i dostaniesz ekstra kare za falzywe
zeznania :-)

Poza tym Niemcy uzywaja FR dluzej niz my, to pewnie maja i na to
sposoby - np pan jest wolny, ale auto poczeka az sie zglosi ten co
jechal :-)

J.

Data: 2011-02-07 12:07:25
Autor: topek
fotoradar Berlin
LEPEK <gdzies@wsi.pl> napisał(a):
Witam,

CUT

Pozdr,
Raczej nic nie dostaniesz.
Choc slyszalem o przypadkach, ze dochodzily mandaty do PL.
Jeszcze nigdy jednak sam tego nie widzialem.
A kilku znajomych/rodziny na polskich blachach zlapalo na radar.

Mnie ostatnio niemieccy policjanci cywilnym autem z kamera zatrzymali przy
Regensburgu.
Mialem w tunelu 17km/h za duzo (bylo do 80, jechalem 97).
Dostalem 10 EUR mandatu.
Mandy w DE nie sa straszne i czesto nizsze niz w PL.
No chyba, ze grubo przekroczysz.