Data: 2010-06-11 09:37:43 | |
Autor: amcinpiL | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Czołem, przesiadłem się w tym roku na fulla rocky mountain i wolne,
techniczne zjazdy są dla mnie trudniejsze niż na sztywniaku. Może nie tyle co są trudniejsze ale czuję się na nich mniej pewnie z racji tego, że wyżej podniesiony środek suportu powoduje, że w sytuacjach skrajnych możliwości podparcia się nogą są zdecydowanie mniejsze. Czy to jest norma we wszystkich fullach? Generalnie myślałem, że na zjazdach będę szybszy i fakt faktem, że gdy zjazd jest korzeniowy lub szybki szutrowy z poprzecznymi uskokami odprowadzającymi wodę jest lepiej, ale już na luźny kamieniach czy na bardziej technicznych zjazdach chodzi mi po głowie myśl czy by znów nie powrócić do sztywniaka... Podsumowując, radość ze zjazdów na niektórych odcinkach wzrosła ale ogólnie zastanawiam się czy te dodatkowe 1kg wagi jest sens wozić ze sobą. BTW 10 ostatnich lat jeździłem na sztywniaku i chłopaki na fulach wcale mi nie odjeżdżali, teraz po przesiadce na fulla ja również im nie odjeżdżam... Jeśli czyta ktoś obecnie grupę i przesiadł się z powrotem na sztywniaka niech da znać do go w fulu wkurzało. -- ================== === pozdROW === === lipnicma === ================== |
|
Data: 2010-06-11 09:22:49 | |
Autor: jpogoda | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
On 11 Cze, 09:37, amcinpiL <em...@w.sigu> wrote:
Czo em, przesiad em si w tym roku na fulla rocky mountain i wolne, Nie jest to normą, bo np. mój full ma suport na tej samej wysokości co przeciętny sztywniak. Może źle wybrałeś typ fulla? Jeśli spodziewałeś się niskiego położenia osi suportu, może trzeba było kupić fulla XC zamiast AM/FR (jak to wynika z Twojego opisu)? -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2010-06-11 19:00:27 | |
Autor: amcinpiL | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:22:49 -0700 (PDT), jpogoda napisał(a):
Może źle wybrałeś typ fulla? E tam, fula nie wybierałem, trafiła się okaza kupić konstrukcję na rurkach eastona, z pasującym mi rozmiarem p.przerzutki i normalnym mocowaniem dwóch bidonów :) Jest to fulik o bardzo marnym skoku, więc od AM FR itp to mu trochę brakuje ;) http://picasaweb.google.com/wwoojj/20100529KlimczokRowerem?authkey=Gv1sRgCKjn7ZCHjIu7sAE#5481170866951010674 Miał być Epic, ale czekając na okazję, złoty popełnił sepuku ... -- ================== === pozdROW === === lipnicma === ================== |
|
Data: 2010-06-11 10:43:55 | |
Autor: Dominik Mirowski | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
amcinpiL wyklepał(a) :
Czołem, przesiadłem się w tym roku na fulla rocky mountain i wolne, Hmmm, masz nadal prostą kierownicę ? Jeśli tak to proponuje przesiąść się na lowrizera 620-640mm - zupełnie zmienią się twoje doznania :) -- Dominik Mirowski e-mail NA |
|
Data: 2010-06-11 14:31:18 | |
Autor: amcinpiL | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Dnia Fri, 11 Jun 2010 10:43:55 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):
Hmmm, masz nadal prostą kierownicę ? Jeśli tak to proponuje przesiąść się na lowrizera 620-640mm - zupełnie zmienią się twoje doznania :) Nieee, już ładnych parę lat temu dwu krotnie zmieniałem prostą na szerszą giętą i z powrotem aby na stale w rowerze "na góry" pozostawić giętą lekko jednak dociętą, bez rogów oczywiście. Owijka też daje rady już drugi sezon :) -- ================== === pozdROW === === lipnicma === ================== |
|
Data: 2010-06-11 14:50:33 | |
Autor: dobrov | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
W dniu 2010-06-11 10:43, Dominik Mirowski pisze:
amcinpiL wyklepał(a) : Nie wszyscy mają taki zasięg ramion, by taką lufę objąć. Jak dla mnie (180cm wzrostu) jazda w kierownicą 60cm lub więcej, to dyskomfortowe nieporozumienie. |
|
Data: 2010-06-15 14:00:09 | |
Autor: Pawel Ratajczak | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
W dniu 2010-06-11 14:50, dobrov pisze:
Jak dla mnie (180cm wzrostu) jazda w kierownicą 60cm lub więcej, Nie jestem ekspertem ale jak dla mnie ważniejsza jest chyba szerokość danego osobnika w barkach a nie wzrost (od którego oczywiście zależy też rozpiętość ramion). W moim rowerze (cross) mam kierownice około 58cm lekko krzywiona, po założeniu rogów zostaje mi ciut mniej i muszę przyznać, że bardzo chętnie bym się przesiadł na coś szerszego. W zimowym rowerze mam prostą kierownice 60cm i mam na nim bardziej komfortowe trzymanie, które też pewnie zależy od stopnia w jakim jest gięta kierownica. Nie zmienia to jednak faktu, że w trakcie jazdy na zimowym rowerze nie mam takiego drętwienia dłoni/palcy jakiego doznaje na letnim. A jak już jestem przy temacie kierownic, ktoś może coś polecić w okolicach 62cm (prosta lub lekko gięta) ale nie oversize tylko standard na mostku. Pozdrawiam serdecznie, Paweł |
|
Data: 2010-06-15 20:44:19 | |
Autor: darkimage | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości news:hv7q0c$1c94$1news2.ipartners.pl... A jak już jestem przy temacie kierownic, ktoś może coś polecić w Ritchey WCS Rizer 660 mm, 2 cm podniesienia, waga około 230 g Przykład http://www.synkros.pl/product-pol-62-Kierownica-Ritchey-WCS-Rizer.html -- DarkImage |
|
Data: 2010-06-15 14:13:28 | |
Autor: Hokan Ashir | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:hutbep$fnb$2usenet.news.interia.pl...
Jeździsz na fullu czy sztywniaku? Pozdrawiam HA |
|
Data: 2010-06-11 18:30:46 | |
Autor: solar | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
W dniu 2010-06-11 09:37, amcinpiL pisze:
Podsumowując, radość ze zjazdów na niektórych odcinkach wzrosła ale ogólnie Albo opuszczana sztyca z kierownicy (drogo i ciężko), albo poświęcić parę sekund przed trudniejszymi zjazdami na ręczne opuszczenie sztycy... -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego." kardynał Ratzinger |
|
Data: 2010-06-11 18:51:04 | |
Autor: amcinpiL | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Dnia Fri, 11 Jun 2010 18:30:46 +0200, solar napisał(a):
Albo opuszczana sztyca z kierownicy (drogo i ciężko), albo poświęcić parę sekund przed trudniejszymi zjazdami na ręczne opuszczenie sztycy... Pierwsze nie wchodzi w rachubę, a drugie rozwiązenie jest dobre przy naprawdę długich takich odcinkach, bo przy krótkich to się mija z celem. Zresztą, choć jestem zwolennikiem zacisku mimośrodowego przy sztycy to nie lubię zmieniać jej wysokości :) -- ================== === pozdROW === === lipnicma === ================== |
|
Data: 2010-06-11 19:00:28 | |
Autor: solar | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
W dniu 2010-06-11 18:51, amcinpiL pisze:
Pierwsze nie wchodzi w rachubę, a drugie rozwiązenie jest dobre przy Po przesiadce ze sztywniaka XC też nie lubiłem, ale dość szybko się przekonałem do. Po obniżeniu zyskuje się dużo dodatkowej radości ze zjazdu. Trzeba pójść na kompromis pomiędzy długością odcinka, zabawą i chęcią opuszczania... -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza." dr House |
|
Data: 2010-06-11 21:51:12 | |
Autor: amcinpiL | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Dnia Fri, 11 Jun 2010 19:00:28 +0200, solar napisał(a):
Trzeba pójść na kompromis pomiędzy długością odcinka, zabawą i chęcią opuszczania... Pójdę za tą radę i wypróbuję takie działania :) -- ================== === pozdROW === === lipnicma === ================== |
|
Data: 2010-06-11 19:08:08 | |
Autor: kml | |
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy | |
Użytkownik "amcinpiL" <email@w.sigu> napisał w wiadomości news:husp33$d85$1news.onet.pl... Czołem, przesiadłem się w tym roku na fulla rocky mountain i wolne, Takie odczucie masz tylko w fulach z wysokim suportem czyli zazwyczaj o większym skoku. Ze zdjęcia, które wrzuciłeś nie wygląda to na rower zarażony nurtem enduro więc może tak po prostu jest jakaś powalona geometria? Naprawde "wysokim" rowerem jest poison, ale kupując go znałem geometrię i wiedziałem co się będzie działo. Uważam, że w każdy rower trzeba się wjeździć i tyle. Jeżeli aż tak Cię to dręczy to nie ma sensu żebyś się dalej męczył - pozbądź się tej ramy. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-14 14:51:16 | |
Autor: 666 | |
full = wyżej srodek ciezkosci = mniej pewne zjazdy. | |
A tak swoją drogą to jak zjeżdżacie po stromych gruntowych ścieżkach z wyżłobionymi przez wodę wąskimi głebokimi podłużnymi "korytami", takimi na +/-
szerokość koła? Jak dla mnie wpadnięcie [przednim] kołem w takie wyżłobienie to dalej prawie ratowanie życia :-o -- -- - gdy zjazd jest korzeniowy lub szybki szutrowy z poprzecznymi uskokamiodprowadzającymi wodę -- |
|
Data: 2010-06-14 22:50:47 | |
Autor: wojek | |
full = wyżej srodek ciezkosci = mniej pewne zjazdy. | |
666 pisze:
A tak swoją drogą to jak zjeżdżacie po stromych gruntowych ścieżkach z wyżłobionymi przez wodę wąskimi głebokimi podłużnymi "korytami", takimi na +/- Ja jakoś się trzymam w tych zjazdach, jedyne czego nie lubię to to, że zawsze są zakończone czymś twardym (co zatrzymało wcześniej wodę). Kiedyś na takim kamieniu skasowałem tylną obręcz, która się "otworzyła" na płasko. Ja chyba bardziej nie lubię małych luźnych kamieni, a raczej tego że jak sie jedzie na takich i naciśnie hamulec to się z tego lawina robi. pozdr. w. |
|