full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy

Data: 2010-06-11 10:43:55
Autor: Dominik Mirowski
full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy
amcinpiL wyklepał(a) :
Czołem, przesiadłem się w tym roku na fulla rocky mountain i wolne,
techniczne zjazdy są dla mnie trudniejsze niż na sztywniaku. Może nie
tyle co są trudniejsze ale czuję się na nich mniej pewnie z racji
tego, że wyżej podniesiony środek suportu powoduje, że w sytuacjach
skrajnych możliwości podparcia się nogą są zdecydowanie mniejsze. Czy
to jest norma we wszystkich fullach?

Hmmm, masz nadal prostą kierownicę ? Jeśli tak to proponuje przesiąść się na lowrizera 620-640mm - zupełnie zmienią się twoje doznania :)
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-06-11 14:31:18
Autor: amcinpiL
Dnia Fri, 11 Jun 2010 10:43:55 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Hmmm, masz nadal prostą kierownicę ? Jeśli tak to proponuje przesiąść się na lowrizera 620-640mm - zupełnie zmienią się twoje doznania :)

Nieee, już ładnych parę lat temu dwu krotnie zmieniałem prostą na szerszą
giętą i z powrotem aby na stale w rowerze "na góry" pozostawić giętą lekko
jednak dociętą, bez rogów oczywiście. Owijka też daje rady już drugi sezon
:)

===  pozdROW   ===
===  lipnicma  ===
==================

Data: 2010-06-11 14:50:33
Autor: dobrov
W dniu 2010-06-11 10:43, Dominik Mirowski pisze:
[...]

Nie wszyscy mają taki zasięg ramion, by taką lufę objąć.
Jak dla mnie (180cm wzrostu) jazda w kierownicą 60cm lub więcej,
to dyskomfortowe nieporozumienie.

Data: 2010-06-15 14:00:09
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-06-11 14:50, dobrov pisze:
Jak dla mnie (180cm wzrostu) jazda w kierownicą 60cm lub więcej,
to dyskomfortowe nieporozumienie.

Nie jestem ekspertem ale jak dla mnie ważniejsza jest chyba szerokość
danego osobnika w barkach a nie wzrost (od którego oczywiście zależy też
rozpiętość ramion). W moim rowerze (cross) mam kierownice około 58cm
lekko krzywiona, po założeniu rogów zostaje mi ciut mniej i muszę
przyznać, że bardzo chętnie bym się przesiadł na coś szerszego. W
zimowym rowerze mam prostą kierownice 60cm i mam na nim bardziej
komfortowe trzymanie, które też pewnie zależy od stopnia w jakim jest
gięta kierownica. Nie zmienia to jednak faktu, że w trakcie jazdy na
zimowym rowerze nie mam takiego drętwienia dłoni/palcy jakiego doznaje
na letnim.

A jak już jestem przy temacie kierownic, ktoś może coś polecić w
okolicach 62cm (prosta lub lekko gięta) ale nie oversize tylko standard
na mostku.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-15 20:44:19
Autor: darkimage

Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości news:hv7q0c$1c94$1news2.ipartners.pl...

A jak już jestem przy temacie kierownic, ktoś może coś polecić w
okolicach 62cm (prosta lub lekko gięta) ale nie oversize tylko standard
na mostku.

Ritchey WCS Rizer 660 mm, 2 cm podniesienia, waga około 230 g
Przykład http://www.synkros.pl/product-pol-62-Kierownica-Ritchey-WCS-Rizer.html
--
DarkImage

Data: 2010-06-15 14:13:28
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:hutbep$fnb$2usenet.news.interia.pl...

Nie wszyscy mają taki zasięg ramion, by taką lufę objąć.
Jak dla mnie (180cm wzrostu) jazda w kierownicą 60cm lub więcej,
to dyskomfortowe nieporozumienie.

Jeździsz na fullu czy sztywniaku?

Pozdrawiam
HA

full = wyżej środek ciężkości = mniej pewne zjazdy