funai, problem z odbiorem jednego z multipleksów

Data: 2011-11-30 12:44:37
Autor: t-1
funai, problem z odbiorem jednego z multipleksów
Witam,

Podobno w całej Polsce występuje od kilku dni problem z modelem FUNAI EH850. Objawia się czkawką w odbiorze i brakliem reakcji na pilota na niektórych programach (TVP1,2,3 historia...).
Czy ktoś zaobserwował to zjawisko? Może znacie przyczynę? Pomysłów jest kilka od zmiany w nadawaniu przez błąd w oprogramowaniu telewizora na skutek samoczynnego upgrade systemu. Podobno nawet producent ma problem.
t-1

Data: 2011-11-30 21:27:11
Autor: Ktos
funai, problem z odbiorem jednego z multipleksów
Może to nie jest odpowiedź na Twój problem, ale miałem coś podobnego z
telewizorem Orion (jak widać nie jest to problem taki rzadki, szczególnie
wśród tańszego sprzętu).

Odbiór MUX2 był doskonały, natomiast po przełączeniu na jakikolwiek kanał
MUX3 , w najlepszym razie odbiornik zawieszał się po kilku minutach pracy.

Jakiekolwiek naciśnięcie przycisku pilota powodowało natychmiastowe
wyłączenie się telewizora.
Nawet nie mogłem sprawdzić poziomu sygnału, itp. gdyż wejście do menu było
niemożliwe.
Wprowadzenie ustawień fabrycznych i ponowny skan nic nie dał.
Telewizor był reklamowany u sprzedawcy i później zgłaszany do naprawy
gwarancyjnej.
Co ciekawe, w obu przypadkach była odmowa uznania reklamacji......ponieważ
jak oświadczył serwis, wina leży po stronie nadawcy i 'złych parametrów
nadawania'  :-))

Piszę w czasie przeszłym, ponieważ to nie mój TV, a u właścicieli bywam raz
na kilka miesięcy.Nie wiem, jak jest teraz, ostatni raz widziałem to
dziwactwo latem.

W każdym razie faktycznie w strumieniu MUX3 jest coś, co 'wykłada'
niedopracowane odbiorniki (może E-AC3, może dane EPG czy jeszcze jakieś inne
cholerstwo).
Ciekawy jestem Waszych sugestii.

BTW:widziałem już upgrade firmware na stronie producenta.Jak będę u
znajomych na święta, to zaaplikuję i zobaczę, co to dało.

Data: 2011-12-01 09:11:59
Autor: Robert_J
[...]

Problem żeby było śmiesznie jest częsty, tylko nie zawsze możliwy do zdiagnozowania w rzeczywistych warunkach, bo póki co mamy tylko dwa MUX-y w eterze :-). Tak się składa że w swojej sieci transmituję pakiet cyfrowej TVK w paśmie DVB-T właśnie. I naprawdę sporo telewizorów ma problemy z prawidłowym odbiorem. Najczęstszy objaw to odbiór tylko pierwszego programu z listy kanałów z konkretnego strumienia. Np. w kanale jest 6 programów, a,b,c,d,e,f,, a TV odbiera tylko a, reszta zgłasza się, ale ich nie widać :-). Korespondowałem niedawno z serwisem Panasonica w tej sprawie, bo klient kupił nowy TV i od razu nie odbiera 8 kanałów z dwóch strumieni. Serwis sam przyznał się że
"Objawy o jakich Pan mówi mogą wynikać z niedopasowania numerów poszczególnych elementary_stream opisanych w tablicy PMT
Objaw braku obrazu może być spowodowany błedami w tablicy PMT problematycznych kanałów. Niektóre dekodery/TV radzą sobie lepiej/gorzej w przypadku jakichś nieścisłości z tablicach. Być może nasz TV radzi gorzej z błedami".
Dalej było żebym nagrał kilka sekund problematycznego strumienia, przesłał im, a oni spróbują dopracować soft do TV.
Możliwe że podobny problem pojawia się w telewizorach, o których piszecie.

Data: 2011-12-01 08:37:32
Autor: t-1
funai LH850, problem z odbiorem jednego z multipleksów
Pomyłka w typie powinno być LH850 32 cale.

t-1

funai, problem z odbiorem jednego z multipleksów