fundusz inwestujący w Wietnamie?

Data: 2009-11-19 09:59:06
Autor: plusz
fundusz inwestujący w Wietnamie?
Chciałbym trochę kasy ulokować w Wietnamie. Czy ktoś zna jakiś
fundusz, który przynajmniej 30% środków inwestuje właśnie w
Wietnamie?
może jest coś w supermarkecie mBanku?

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

Data: 2009-11-19 19:09:28
Autor: Miokosuki
fundusz inwestujący w Wietnamie?
może jest coś w supermarkecie mBanku?

nie ale ja bym spojrzala na stronę VW banku

jkolina

Data: 2009-11-19 22:01:33
Autor: Adam Sito
[...]

Funduszu nie znam, ale mam trochę dongów wietnamskich gdybyś był zainteresowany spekulacją na wzrost wartości wietnamskiej waluty;-))

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4620 (20091118) __________

Data: 2009-11-19 13:12:20
Autor: plusz
On 19 Lis, 22:01, "Adam Sito" <adams...@poczta.onet.pl> wrote:

Funduszu nie znam, ale mam trochę dongów wietnamskich gdybyś był
zainteresowany spekulacją na wzrost wartości wietnamskiej waluty;-))

hmm... a odkupisz ode mnie za 6 miesięcy ? :)
to chyba nie jest zbyt płynne w Polsce, a na razie w planach mam tylko
Andamany

--
plusz

Data: 2009-11-19 22:43:16
Autor: Miokosuki
fundusz inwestujący w Wietnamie?
Uważaj, bo zamiast 2000 kolumbijskich pesos,
może dostać g-warte 2 x 1000 pesos ;-)

to chyba z Barei

jk

Data: 2009-11-20 01:12:10
Autor: MichalL
fundusz inwestujący w Wietnamie?

Chciałbym trochę kasy ulokować w Wietnamie.

Dlaczego?
Rządzą tam komuniści. Pewnego dnia mogą tak po prostu pozbawić twój fundusz całego majątku.
Z drugiej strony inwestując w Wietnam wspierasz finansowo tamtejszą władzę komunistyczną.

MichalL

Data: 2009-11-20 11:07:29
Autor: Adam Sito
[...]

Wietnam to nie USA, tam się złota obywatelom nie konfiskuje.

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4624 (20091120) __________

Data: 2009-11-20 13:45:48
Autor: MichalL

"Adam Sito" <adamsito@poczta.onet.pl> wrote in message news:he5poj$9id$1news.onet.pl...

Wietnam to nie USA, tam się złota obywatelom nie konfiskuje.

???
 Możesz rozwinąć temat i uzasadnic że:

a) w USA konfiskują złoto
b) w Wietnamie nie?

Może o czyms nie wiem, ale z mojej wiedzy wynika, że jest dokładnie odwrotnie

Michał

Data: 2009-11-20 15:26:33
Autor: Kamil Jońca
"MichalL" <michall1111@NOSPAM.poczta.onet.pl> writes:

[...]

Okolice New Deal Roosvelta.

b) w Wietnamie nie?
A tu to nie wiem.

KJ

--
"#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

Data: 2009-11-20 16:37:30
Autor: MichalL
fundusz inwestujący w Wietnamie?

"Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> wrote in message news:87iqd5tgpy.fsfalfa.kjonca...

a) w USA konfiskują złoto
Okolice New Deal Roosvelta.

Co komu siłą zabrano? Szukam i nie mogę znaleźć.

b) w Wietnamie nie?
A tu to nie wiem.

W Wietnamie rządzi Komunistyczna Partia Wietnamu - dominujące wietnamskie ugrupowanie polityczne, mające za podstawę ideologiczną marksizm-leninizm.
Morderca H? Chí Minh jest czczony jak Bóg. Państwo skonfiskowało własność prywatną. Na przykład przeprowadzono reformę rolną, wskutek której zabito ok. 50 000 ludzi, a około 50-100 tysięcy wtrącono do więzień.
Komunistyczny Wietnam Północny zaatakował i podbił Wietnam Południowy (zrabował całe państwo) i stąd wojna wietnamska.
W ciągu kilku miesięcy od zdobycia Sajgonu w obozach "reedukacji" zamknięto ponad 300 tysięcy ludzi - studentów, intelektualistów, zakonników, żołnierzy, policjantów, urzędników oraz polityków (w tym także komunistycznych). Wiele innych osób wymordowano od razu.
Gospodarczo obecnie jest to mocno kontrolowany wolny rynek, rządzi jedyna słuszna partia. Jak w każdym kraju socjalistycznym wszyscy obywatele są traktowani jak niewolnicy. Stąd jest tania siła robocza i stąd sukcesy gospodarcze. Na których korzysta przede wszystkim komunistyczna, niedemokratyczna władza.

MichalL

Data: 2009-11-20 17:28:13
Autor: Adam Sito

Słabo szukasz. Tu masz to całkiem fajnie opisane: http://dwagrosze.blogspot.com/2008/04/executive-order-6102.html

--
AS

Data: 2009-11-20 21:53:12
Autor: MichalL

Słabo szukasz. Tu masz to całkiem fajnie opisane:
http://dwagrosze.blogspot.com/2008/04/executive-order-6102.html

Tu jest klucz różnicy:

"Rzad który demokratycznie wybrali cztery miesiące wcześniej."
I nie zabrał, a usiłował przymusowo wykupić. Z marnym skutkiem.

Mieli to, co sobie wybrali. Ich zabawki, ich rząd, ich sprawa.
Hitler też demokratycznie zdobyl władzę.

Wietnamczycy maja to, co in narzucił Związek Radziecki. Związku Radzieckiego nie ma, ale
brak demokracji i ryzyko z tym związane w Wietnamie jest.
Inwestowanie w gospodarkę Wietnamu (podobnie jak Chin) sprowadza się do
wspierania moderców i złodziei. Równie dobrze można wejść w wymuszenia i narkotyki.

Pytanie pomocnicze - ilu znacie Wietnamczyków którzy uciekli do Polski, a
ilu obywateli USA (tych jest jakies 4 razy więcej) ?

MichalL

Data: 2009-11-20 22:11:57
Autor: Kamil Jońca
[...]

Po cenie "trochę" niższej niż później była używana do rozliczeń. I za posiadanie złota później mozna było dostać 10latek OIDP.

Mieli to, co sobie wybrali. Ich zabawki, ich rząd, ich sprawa.
Hitler też demokratycznie zdobyl władzę
Pytanie było o wybory czy o zabieranie złota?
KJ

--
The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

Data: 2009-11-20 22:43:28
Autor: MichalL
fundusz inwestujący w Wietnamie?

Pytanie było o wybory czy o zabieranie złota?
KJ

Przypominam początek z którym się nie zgodziłem:

Wietnam to nie USA, tam się złota obywatelom nie konfiskuje.

Z opisu w linku wynika, że nikt w USA nie konfiskowal złota. Było ono wykupywane.
A Wietnamie i owszem, zabierano wszystko łącznie z życiem.

CBDO

MichalL

Data: 2009-11-20 22:48:27
Autor: Kamil Jońca
[...]

Tak, formalnie masz rację. Jeśli wykupię Twój dom za 1 PLN, to też go
nie "skonfiskuję". LOL
KJ

--
kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
   (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

Data: 2009-11-21 02:00:53
Autor: MichalL

"Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> wrote in message news:871vjsuatw.fsfalfa.kjonca...

Tak, formalnie masz rację. Jeśli wykupię Twój dom za 1 PLN, to też go
nie "skonfiskuję". LOL

W Polsce to dziala w druga stronę. Spółdzielnie muszą sprzedawać mieszkania po 1 zł, w ten sposób jedna osoba zyskuje kosztem pozostałych spółdzielców. Czyli ich okrada w imieniu prawa.

Jeżeli mój dom będzie wart 1 zł, bo tak ustaliliśmy jego cenę. to OK. Jeżeli moge go kupic i sprzedać za 1 zł, to w porządku.
W USA był ustalony parytet złota. Po ustalonej cenie można było wymieniać dolary na złoto i odwrotnie. Państwo wykupiło złoto po tym kursie, będącym podstawą wartości pieniądza.
A że potem go zmieniło, wprowadzając skokową inflację (parytet umiemożliwiał dodrukowywanie pieniędzy) to juz inna bajka. Obecnie wszystkie rządy okradają w ten sposób obywateli (także ten wietnamski), tyle że nie jest to proces skokowy, a powolny.

MichalL

Data: 2009-11-21 02:35:33
Autor: plusz
On 20 Lis, 22:43, "MichalL" <michall1...@NOSPAM.poczta.onet.pl> wrote:

A Wietnamie i owszem, zabierano wszystko łącznie z życiem.

w Polsce również
i dzięki inwestycjom i kapitalizmowi podobno mamy "wolność" i
gospodarkę wolnorynkową

a więc może pompowanie tam kasy to nie "tuczenie reżimu" a uczenie
gospodarki wolnorynkowej?

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

Data: 2009-11-21 09:04:22
Autor: Clegan
On 20 Lis, 21:53, "MichalL" <michall1...@NOSPAM.poczta.onet.pl> wrote:

Inwestowanie w gospodarkę Wietnamu (podobnie jak Chin) sprowadza się do
wspierania moderców i złodziei. Równie dobrze można wejść w wymuszenia i
narkotyki.

Rozumiem, że żadna część kompa który posiadasz nie została
wyprodukowana w Chinach (jak też innej elektroniki czy ubrań).

Data: 2009-11-21 19:57:11
Autor: MichalL

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:c7d9eb9b-4d1f-4083-83c1-d081ca19a3ddj14g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

Rozumiem, że żadna część kompa który posiadasz nie została
wyprodukowana w Chinach (jak też innej elektroniki czy ubrań).

Życie jest sztuką kompromisów. Nie da się obecnie żyć nie korzystając z chińskich wyrobów. Bo nie ma innego wyjścia.
Co nie znaczy, że trzeba wspierac ten system wszystkimi możliwymi sposobami, na przykład przez inwestowanie.

MichalL

Data: 2009-11-21 02:08:11
Autor: Adam Sito
fundusz inwestujący w Wietnamie?
> To może poszukaj "Executive Order 6102".

No nie mów że nie zrozumie tego co mu na tacy podano....

Gościu powinien też poczytać o teorii konwergencji, według której społeczeństwo socjalistyczne upodabnia się do kapitalistycznego i odwrotnie. Chyba obecny ustrój zamordyzmu i przetrzymywania więźniów bez procesów w Łusa ma więcej wspólnego z czasami Berii, zaś rosyjski "dziki kapitalizm" i nowyje russkije z czasami podboju dzikiego zachodu i "ojcami założycielami". Ale to moje prywatne zdanie. Każdy może mieć swoją opinię, choćby zupełnie inną od mojej.
--
AS

Data: 2009-11-21 17:36:28
Autor: MichalL

"Adam Sito" <adamsito@poczta.onet.pl> wrote in message news:he7ehb$jm2$1news.onet.pl...

Ale to moje prywatne zdanie. Każdy może mieć swoją opinię, choćby zupełnie inną od mojej.

Dziękuję, że dajesz mi prawo do zwojej opinii.
Tyle że dyskusja była na poziomie przedstawiania faktów a nie opinii.

pozdrawiam,

MichalL

Data: 2009-11-20 06:04:09
Autor: Jacek Erazmus