funkcja rolki w myszce bezprzewodowej

Data: 2010-12-09 17:19:35
Autor: Piotr Wozniacki
funkcja rolki w myszce bezprzewodowej
Od kilku lat używam zestaw bezprzewodowy klawiatura + mysz Microsoftu, i nawet sobie chwalę (nie pamiętam nazw, ale myszka widziana jest jako "Wireless Optical Mouse 2.0"). Do tej pory, odbiornik był podłączony nie do USB, ale po staremu - do portów PS/2. Jeden z kabli odbiornika ma wtyczke USB, na której fabrycznie siedziała przejściówka do PS/2; drugi kabel jest zakończony wtykiem PS/2. Tak więc to wpiąłem bez głębszego zastanawiania się - i działało, włącznie ze wszystkimi specyficznymi dla różnych aplikacji zachowaniami kółka myszy.

Ostatnio chciałem tego urzyc laptopem, który nie ma oczywiście PS/2 - wyrzuciłem tę przejściówkę, i wpiąłem jeden z kablli do USB. Drugi kabel, ten zakończony wtyczka PS/2, dynda sobie luźno - co mnie zaniepokoiło tylko na chwile jako że i mysz, i klawiatura zadziałały w systemie.

Niestety, nie działają niektóre funkcje rolki myszy, specyficzne dla aplikacji. Można co prawda w panelu konfiguracyjnym zdefiniować funkcje kółka dla poszczególnych aplikacji, ale lista wyboru tych funkcji jest ograniczona (choc dosyć liczna). No i np. w programie Sony Vegas Pro, specyficzne funcje kółka na timeline nie działają...

Zna ktoś na to sposób?

Data: 2010-12-09 16:52:37
Autor: kamil
"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message news:4d010197$0$27041$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To akurat calkowicie normalne, zestawy bezprzewodowe tez czesto dzialaja na tylko jednym odbiorniku wpietym w USB.

[...]

Mam klawiature i mysz MS, z tego co pamietam to wlasnie sporo rzeczy nie dzialalo bez sterownikow z ich strony, mimo ze system rozpoznal rodzaj urzadzenia i jakies uniwersalne zainstalowal.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-09 19:36:51
Autor: Piotr Wozniacki

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:idr1gm$ha8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dzieki - ale oczywiscie zainstalowanie aktualnego sterownika wprost ze stron producenta było pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem - przy czym znowu przez chwile miałem nadzieję na poprawę, jako że dostępne są 2 odrębne downloady instalek - dla mojej myszki połączonej przez PS/2, i dla tejże myszki na USB. Oba sterowniki datowane na 2010.

Niestety, nic się nie zmieniło - funkcji zoom in/out, ani przewijania, nadal nie ma dla timeline Vegas Pro...

Czekam na kolejne sugestie i pozdrawiam

Piotr

Data: 2010-12-09 20:03:00
Autor: BQB
W dniu 2010-12-09 19:36, Piotr Wozniacki pisze:

[...]

Tak generalnie nie jest to problem sprzętowy tylko programowy i najlepiej i najszybciej by było, jakbyś zapytał na grupie poświęconej Twojemu systemowi operacyjnemu.

Data: 2010-12-09 21:11:43
Autor: Rados³aw Sokó³
funkcja rolki w myszce bezprzewodowej
W dniu 09.12.2010 19:36, Piotr Wozniacki pisze:
Niestety, nic siê nie zmieni³o - funkcji zoom in/out, ani przewijania, nadal nie ma dla timeline Vegas Pro...

A na obydwu komputerach jest ten sam system operacyjny? Bo
mo¿e pod jednym po prostu czê¶æ funkcji nie jest obs³ugiwana.

A tak generalnie to raczej kwestia dotyczy Windows, a nie
sprzêtu, wiêc zalecam przeniesienie w±tku na pl.comp.os.
ms-windows.winnt.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

funkcja rolki w myszce bezprzewodowej