funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową

Data: 2013-05-07 14:35:56
Autor: Sebastian
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
co prawda tematyka grupy nie dotyczy bezpośrednio korzystania z operatorów
pocztowych, ale postanowiłem zadać to pytanie, bo zakładam że conajmniej
niektórzy uczestnicy grupy dyskusyjnej zlecili wysyłanie bankowej papierowej
korespondencji na skrytkę pocztową.

czy poczta polska (albo jakiś inny operator w Polsce) oferuje usługę
powiadamiania sms-owego lub emailowego o każdym papierowym liście zalegającym w skrytce pocztowej?

Data: 2013-05-07 23:58:33
Autor: Akarm
W dniu 2013-05-07 23:35, Sebastian pisze:
postanowiłem zadać to pytanie, bo zakładam że conajmniej
niektórzy uczestnicy grupy dyskusyjnej zlecili wysyłanie bankowej papierowej
korespondencji na skrytkę pocztową.

Zapewniam, że co najmniej  niektórzy uczestnicy tej grupy dyskusyjnej jeżdżą samochodami. I z tego powodu własnie tutaj należy zadawać pytania o Prawo o Ruchu Drogowym lub o jakość paliwa na stacjach benzynowych?
--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-05-08 02:20:20
Autor: Rafał \"SP\" Gil
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
W dniu 2013-05-07 23:58, Akarm pisze:

Zapewniam, Ĺźe co najmniej  niektĂłrzy uczestnicy tej grupy
dyskusyjnej jeżdżą samochodami. I z tego powodu własnie tutaj
należy zadawać pytania o Prawo o Ruchu Drogowym lub o jakość
paliwa na stacjach benzynowych?

A gdzie w *dzisiejszych czasach* zadać takie pytanie ? (w hierarchii PL)
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2013-05-08 08:32:58
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Wed, 08 May 2013 02:20:20 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

A gdzie w *dzisiejszych czasach* zadać takie pytanie ?

Na poczcie?

(w hierarchii PL)

Istnieje świat poza Usenetem.

AK

Data: 2013-05-08 20:39:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-05-08 08:32, Andrzej Kubiak pisze:

A gdzie w *dzisiejszych czasach* zadać takie pytanie ?
Na poczcie?
(w hierarchii PL)
Istnieje świat poza Usenetem.

Wstrząsające kurwa. To gdzie radzisz pytać jeśli mam dylemat jakie klocki hamulcowe do Rolls-Royce'a wybrać ?

Data: 2013-05-09 07:00:06
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Wed, 08 May 2013 20:39:52 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Wstrząsające kurwa. To gdzie radzisz pytać jeśli mam dylemat jakie klocki hamulcowe do Rolls-Royce'a wybrać ?

Nie masz, nie stać cię. Kurwa.

AK

Data: 2013-05-10 00:29:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową

"Andrzej Kubiak" d6zthkuwb5te$.f08n2t44c4t2$.dlg@40tude.net

Wstrząsające kurwa. To gdzie radzisz pytać jeśli mam
dylemat jakie klocki hamulcowe do Rolls-Royce'a wybrać ?

Nie masz, nie stać cię. Kurwa.

Pewnie ma, ale starte -- i chce wymienić na nowe. ;)
Jeżdżę piąty rok Volvem S40 i ani myślę o wymianie klocków. ;)

Data: 2013-05-10 00:27:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową

"Andrzej Kubiak" 13z24pgqpdf3p$.35ghw6f9v5os$.dlg@40tude.net

A gdzie w *dzisiejszych czasach* zadać takie pytanie ?

Na poczcie?

Tam jest zaduch i zwykle są kolejki...
Hm... Być może akurat w tym wypadku
(niesamochowdowym) długie kolejki nie są złe...

Data: 2013-05-08 06:43:49
Autor: Maruda
[...]

Nie czepiaj się...
Nie ma  (o ile mi wiadomo) grupy poświęconej korzystaniu z usług poczty. p.b.b. od tego pytania nie przeciąży się.
Na miejscu wątkotwórcy zapytałbym na p.s.prawo. Założe się, że Liwiusz coś na ten temat wie... :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-05-08 10:22:36
Autor: Akarm
W dniu 2013-05-08 06:43, Maruda pisze:
Na miejscu wątkotwórcy zapytałbym na p.s.prawo.

A ja zapytałbym na poczcie.
Zdaję sobie sprawę, że to dla niektórych ludzi nie do ogarnięcia...

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-05-08 10:26:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-08 10:22, Akarm pisze:
W dniu 2013-05-08 06:43, Maruda pisze:
Na miejscu wątkotwórcy zapytałbym na p.s.prawo.

A ja zapytałbym na poczcie.

To jeszcze nie gwarantuje uzyskania poprawnej odpowiedzi :)

--
Liwiusz

Data: 2013-05-08 04:05:39
Autor: C.
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
Z tego co wiem, to skrytka nie jest usługą która w skali ogólnokrajowej wygląda identycznie: na jednej poczcie są jakieś tam ceny za jej używanie, ale już na innej mimo że w tym samym mieście cennik jest/może być inny. Nie jest to też usługa jakoś specjalnie dostępna: kiedyś próbowałem skrytkę załatwić firmie, i odpowiedź była w stylu "proszę zostawić dane, jeśli zwolni nam się jakaś to się odezwiemy".

Nie spodziewałbym się zatem jakiegoś globalnego rozwiązania, a z kolei nie wierzę żeby jakiemuś naczelnikowi chciałoby się z taką inicjatywą występować samodzielnie.

C.

Data: 2013-05-08 04:16:19
Autor: Sebastian
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową

> A ja zapytałbym na poczcie.

To jeszcze nie gwarantuje uzyskania poprawnej odpowiedzi :)

wysłanie makulatury na skrytkę pocztową może służyć np. temu, żeby raz na 2 lata bank przesłał na skrytkę pocztową debetówkę
czy kredytówkę (bo klient banku może sobie nie życzyć aby żona
wiedziała że on ma kartę kredytową) a bank może wysyłać ją nieco
niefortunnie listem poleconym (i trzeba wiedzieć że powinno się
przyjść i list odebrać i pokwitować - bo w skrytce leży awizo)
lub nawet wysłać listem zwykłym (a pocztowy odesłać po 14 dniu).

aby więc uniknąć "stawiania sie z dowodem osobistym na poczcie"
regularnie co 2 tygodnie tylko po to, aby raz na 104 tygodnie
załatwić swoja sprawę, dobrze byłoby mieć informację "coś leży"

o ile mi wiadomo ci uczestnicy grupy którzy jeżdżą samochodami
nie raz wymieniali się informacjami dot. płacenia kartą płatniczą
na stacji benzynowej, cashback visa na stacji benzynowej itd.itp.

na tej podstawie myślę że pytanie o pocztę "to nie jest grzech":)

jeśli ktoś ma wiec jakiekolwiek praktyczne doświadczenie z otrzymywaniem od operatora pocztowego informacji o korespondencji
zalegającej na skrytce pocztowej (w szczególności korespondencji
poleconej) proszę o podpowiedzi, przemyślenia, wskazówki, info itp.

Data: 2013-05-08 10:40:41
Autor: C.
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
wysłanie makulatury na skrytkę pocztową może służyć np. temu, żeby raz na 2 lata bank przesłał na skrytkę pocztową debetówkę czy kredytówkę

Pomysł co do założeń dobry, ale w praktyce różnie może być .... Wystarczy że bank stwierdzi w którymś momencie że inny operator pocztowy niż Poczta Polska taniej dostarczy przesyłki z kartami, i będzie kłopot z dostarczeniem takiej karty, bo do skrytek nie ma dojścia od zewnątrz, może wrzucać tylko obsługa poczty.

A i same banki jakoś się nie palą do dostarczania na skrytkę, bo wtedy muszą uwzględnić w systemie bankowym że adres korespondencyjny może mieć "dziwny" format.

Pierwszy przykład z brzegu: http://www.online.citibank.pl/retail/files/citiblue/karty/Regulamin_Kart_Kredytowych.pdf

"Bank zastrzega sobie prawo odmowy ustanowienia skrytki pocztowej jako adresu korespondencyjnego"

C.

Data: 2013-05-08 14:15:42
Autor: Andrzej Kubiak
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
Dnia Wed, 8 May 2013 04:16:19 -0700 (PDT), Sebastian napisał(a):

[argumentacja z tylnej części ciała]
o ile mi wiadomo ci uczestnicy grupy którzy jeżdżą samochodami
nie raz wymieniali się informacjami dot. płacenia kartą płatniczą
na stacji benzynowej, cashback visa na stacji benzynowej itd.itp.

Oki, jak będziesz szukał lekarza, też tu przyjdź i pytaj, u którego można
płacić kartą.

AK

Data: 2013-05-08 20:42:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-05-08 14:15, Andrzej Kubiak pisze:

[...]

Jak juĹź "srasz" NTGiem, to wskaĹź moĹźe TG, co ?

Data: 2013-05-09 07:06:04
Autor: Andrzej Kubiak
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
Dnia Wed, 08 May 2013 20:42:15 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Jak już "srasz" NTGiem, to wskaż może TG, co ?

Zacytuj, gilu, gdzie piszę jakieś NTG, bo jakoś nie widzę. Ewentualnie
poszukaj okulisty, u którego zapłacisz kartą, następnie poszukaj grupy, na
której wyjaśnią ci, czy przed pytajnikami stawia się spację. Samodzielnie -
mnie nie pytaj, bo nie mam misji pokazywania paluszkiem nieogarniętym.

I weź tabletki lub wytrzeźwiej, bo znów włącza ci się bluzg mode, a, jeśli
nikt ci dotąd nie wyjaśnił, nie wzbudzasz tym ani strachu, ani szacunku,
tylko politowanie.

AK

Data: 2013-05-09 09:17:34
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-05-09 07:06, Andrzej Kubiak pisze:

Jak juĹź "srasz" NTGiem, to wskaĹź moĹźe TG, co ?
Zacytuj, gilu, gdzie piszę jakieś NTG, bo jakoś nie widzę. Ewentualnie

Istnieją nieokiełznany popaprańcu inne sposoby wyrażenia NTG niż ten skrót.

której wyjaśnią ci, czy przed pytajnikami stawia się spację. Samodzielnie -
mnie nie pytaj, bo nie mam misji pokazywania paluszkiem nieogarniętym.

Musisz się z tym pogodzić durniu o intelekcie pantofelka, że spację stawiam z *przyzwyczajenia wymuszonego oprogramowaniem jakim jest open offie* . Ale i tak nie zrozumiesz, więc kurwa Ci nie będę tłumaczył, że wiem, że tak się nie robi, ale muszę tak robić inaczej praca w open office jest udręką. Nie zrozumiesz - rodzice nie dokończyli sprawy płodząc takiego durnia jak ty.

I weź tabletki lub wytrzeźwiej, bo znów włącza ci się bluzg mode, a, jeśli
nikt ci dotąd nie wyjaśnił, nie wzbudzasz tym ani strachu, ani szacunku,
tylko politowanie.

Nie wiem jak odnajdę się w nowej rzeczywistości.

Data: 2013-05-09 09:41:07
Autor: Liwiusz
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
ale muszę tak robić inaczej praca w open office jest udręką.

Ja bym chciał zrozumieć.

--
Liwiusz

Data: 2013-05-09 11:19:19
Autor: m
[OT]Re: funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
On 05/09/2013 09:41 AM, Liwiusz wrote:
ale muszę tak robić inaczej praca w open office jest udręką.

Ja bym chciał zrozumieć.

TakoĹź i ja.

p. m.

Data: 2013-05-09 16:33:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-05-09 09:41, Liwiusz pisze:
ale muszę tak robić inaczej praca w open office jest udręką.
Ja bym chciał zrozumieć.

A już wyjaśniam. To będzie bardzo proste. Instrukcja:

1. Otwórz nową wiadomość w thunderbirdzie (widzę, że używasz)
2. Przekopiuj do nowej wiadomości zdanie: ANDRZEJ KUBIAK TO SKOŃCZONY IDIOTA,DO TEGO DEBIL.
3. Ustaw kursor w pozycji za kropką po słowie DEBIL.
4. Używając kombinacji klawiszy _CTRL SHIFT oraz STRZAŁKI W LEWO_ zaznaczaj stopniowo cały tekst, aby go potem np przekopiować w inne miejsce.
5. Zorientujesz się, że pierwsze naciśnięcie strzałki w lewo spowoduje zaznaczenie słowa DEBIL, drugie naciśnięcie strzałki w lewo spowoduje zaznaczenie słowa TEGO, trzecie naciśnięcie słowa DO a czwarte słowa IDIOTA.
6. Wykonaj w/w czynności np w notatniku windows.

Zorientujesz się, że pierwsze naciśnięcie strzałki w lewo spowoduje zaznaczenie słowa DEBIL, drugie naciśnięcie strzałki w lewo zaznaczy słowo TEGO, zaś trzecie naciśnięcie strzałki w lewo spowoduje zaznaczenie słów IDIOTA oraz DO wraz z przecinkiem na raz.

Teraz wstaw spację po przecinku po słowie IDIOTA, i zobaczysz, że nie zaznaczysz dwóch słów, a jedno tak jak tego byś oczekiwał.

Niestety wiele edytorów zachowuje się niepoprawnie i tam gdzie nie walniesz spacji po przecinku - przy zaznaczaniu tekstu z klawiatury zaznaczy Ci o jedno słowo za dużo.

A, że bardzo często muszę bawić się w kopiuj/wklej i że brzydzę się myszką a wszystko wolę obsługiwać z klawiatury (bo jest o wiele szybciej) - wstawiam z premedytacją spacje po interpunkcji.

Data: 2013-05-09 16:51:04
Autor: m
On 05/09/2013 04:33 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
W dniu 2013-05-09 09:41, Liwiusz pisze:
ale muszę tak robić inaczej praca w open office jest udręką.
Ja bym chciał zrozumieć.

A już wyjaśniam. To będzie bardzo proste. Instrukcja:
[...]
6. Wykonaj w/w czynności np w notatniku windows.

Po pierwsze, mówiłeś o OpenOffice, a tutaj coś o notatniku ...

[...]

Teraz wstaw spację po przecinku po słowie IDIOTA, i zobaczysz, że nie
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
zaznaczysz dwóch słów, a jedno tak jak tego byś oczekiwał.

Niestety wiele edytorów zachowuje się niepoprawnie i tam gdzie nie
walniesz spacji po przecinku - przy zaznaczaniu tekstu z klawiatury
                  ^^^^^^^^^^^^^
zaznaczy Ci o jedno słowo za dużo.

Ale spacja *PO* znakach interpunkcyjnych to jest jak najbardziej poprawnie. Ty napisałeś że OO zmusza Ciebie do wstawiania *PRZED*.

p. m.

Data: 2013-05-09 20:24:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-05-09 16:51, m pisze:

[...]

Bo pracuję na wersji open offica, która zachowuje się identycznie.

Ale spacja *PO* znakach interpunkcyjnych to jest jak najbardziej
poprawnie. Ty napisałeś że OO zmusza Ciebie do wstawiania *PRZED*.

O widzisz, i tu mnie masz - rzeczywiście zrobiłem odstęp przed pytajnikiem. Nie ukrywam, Ĺźe nie jestem w stanie napisać uzasadnienia, dlaczego tak zrobiłem. Nie znane są mi w tym momencie motywy, ktĂłre mną kierowały. Z rozpędu napisałem o spacjach po interpunkcji, bo juĹź ktoś raczył się mnie na innej grupie kiedyś o to przypierdolić, więc czytając kogoś, kogo uznałem z gĂłry za głupka w związku z przypierdalaniem się do tego, Ĺźe to nie grupa o poczcie -  po łebkach z rozbiegu uznałem, Ĺźe przypierdala się i o to.

Data: 2013-05-09 20:38:33
Autor: m
[OT]Re: funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
On 05/09/2013 08:24 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
Z rozpędu napisałem o spacjach po interpunkcji, bo już ktoś raczył się
mnie na innej grupie kiedyś o to przypierdolić

Może ktoś się ciebie czepiał że NIE stawiasz spacji po interpunkcji? Bo czemu miałby się czepiać że stawiasz, kiedy to jest prawidłowe?

p. m.

Data: 2013-05-09 16:29:49
Autor: Tomasz Chmielewski
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową
On Wed, 8 May 2013 14:15:42 +0200
Andrzej Kubiak <none@inv.invalid> wrote:

> [...]

> na stacji benzynowej, cashback visa na stacji benzynowej itd.itp.

Oki, jak będziesz szukał lekarza, też tu przyjdź i pytaj, u którego

Wiec badz konsekwentny, i przestan gdybac o lekarzach, okulistach,
tabletkach itd. na grupie o bankach.

W przeciwnym wypadku jestes hipokryta.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-05-10 00:25:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową

"Tomasz Chmielewski" 20130509162949.2be58cef@nospam.wpkg.org

Oki, jak będziesz szukał lekarza, też tu przyjdź
i pytaj, u którego można płacić kartą.

: Wiec badz konsekwentny, i przestan gdybac o lekarzach, okulistach,
: tabletkach itd. na grupie o bankach.

Za lekarza (okulistę też) płaci NFZ -- chyba przelewem,
ale za okulary raczej trzeba zapłacić kartą.

Data: 2013-05-09 03:46:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową

"Akarm" 51897909.8030204@wp.pl

Zapewniam, że co najmniej  niektórzy uczestnicy tej grupy dyskusyjnej jeżdżą samochodami. I z tego powodu własnie tutaj należy zadawać pytania o Prawo o Ruchu Drogowym lub o jakość paliwa na stacjach benzynowych?

Dlaczego tylko na benzynowych? Wielu jeździ Dieslami...
Na stacjach Orle_nu można dostać keszbek -- ale chyba
niestety bez powiadOmiania o tym fakcie za pomocą SMS... :)

funkcjonalność usług związanych ze skrytką pocztową