[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów

Data: 2009-05-05 23:45:11
Autor: Kuba Łacki
[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów
Paweł Burdzy napisał(a):

Co gorsza nie jest to jednostajne dławienie, tylko takie jakby szarpanie - motocykl na krótką chwile zamula, potem szarpie do przodu, zamula, szarpie itd. Tak jakby tracił na chwilę zapłon, albo jakby go zalewało. Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać.

Masz alarm?

--
pzdr

Data: 2009-05-06 01:45:55
Autor: Paweł Burdzy
[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów
Kuba Łacki pisze:
Masz alarm?

Nie ma alarmu, podgrzewanych manetek ani innych sztucznie podłączanych odbiorników energii. Ale jak motocykl stał w serwisie to posprawdzali styki i spora część była zaśniedziała - ale przeczyścili i wg. nich teraz już wszystko jest w porządku.

Data: 2009-05-06 22:51:32
Autor: Kuba Łacki
Paweł Burdzy napisał(a):
Kuba Łacki pisze:
[...]

Generalnie, upraszczając nieco - zapytałem o alarm, bo opisane przez Ciebie objawy spotkałem kilkakrotnie w różnych motocyklach weń wyposażonych. Od wibracji przenoszonych na centralkę załączało się odcięcie zapłonu. Przeniesienie centralki w miejsce izolowane od wibracji rozwiązywało problem.

Ale, znowu upraszczając, z opisanych przez Ciebie objawów wychodzi mi problem z prądami, niestety jak to z prądami - zazwyczaj zajebiście trudno wyczaić w czym rzecz. Zacząłbym od obejrzenia końcówek kabli dochodzących do cewek zapłonowych - u mnie kiedyś oderwała się końcówka konektora nachodząca na cewkę, ale że całość jest w izolacji to nie było tego widać, a motocykl przygasał, szarpał, skakał, czasem jechał dobrze itd. Potem kostki i przewody od impulsatora - sprawdzić czy jest przejście prądu. Zakładam, że przewody od akumulatora sprawdzone, połączenie minusa z masą pewne i czyste. Jak nie pomoże, to szukałbym kogoś z takim motocyklem i po kolei bym wymieniał poszczególne podzespoły. A to cewki, a to moduł, a to impulsator, a to stacyjkę...
--
pzdr

[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów