Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów

[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów

Data: 2009-05-06 00:45:01
Autor: K.M.C.
[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów
Paweł Burdzy pisze:

Wczoraj wreszcie odebrałem moto, ale pojawił się problem:
sprzęt się dławi przy większych prędkościach. Tak do ok. 120km/h wszystko jest ok - na 1, 2, czasami też na 3cim biegu dojeżdża do czerwonego pola bez marudzenia. Na wyższych biegach zaczyna się problem - np przy przyspieszaniu na 4ce od 130km/h przy jakichś 8-9k obr moto się dławi. Im wyższy bieg tym gorzej. Dochodzi do tego, że na 6tce przy 160km/h i maksymalnie otwartej przepustnicy motocykl zwalnia!!! Co gorsza nie jest to jednostajne dławienie, tylko takie jakby szarpanie - motocykl na krótką chwile zamula, potem szarpie do przodu, zamula, szarpie itd. Tak jakby tracił na chwilę zapłon, albo jakby go zalewało. Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać. Od 130km/h w górę praktycznie nie da się jechać, ciężko jest nawet utrzymać przelotową prędkość.

robilem ostatnio fazera z identycznymi objawami. Wczesniej czyscilem w nim przywiezione prze klienta gazole. Moto tez z angli tylko rok 99. po odkreceniu spustow z gazoli polecialo cos rdzawo-brazowego, a, przypominam 2 tyg wczeniej gazole byly u mnei wyczyszczone i wyregulowane.
Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-). Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.
Obejrzyj filtr paliwa po bakiem.
potem bedziemy myslec dalej.

pzdr


--
Krzysiek Ciesielski K.M.C.
www.uarebeautiful.com

Data: 2009-05-06 01:57:00
Autor: Paweł Burdzy
[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów
K.M.C. pisze:
Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-).
Dziś rano przy odpalaniu motocykla macałem ręką kolanka, ale bardziej szukałem całkowicie niepracującego cylindra niż nierównomiernego nagrzewania. Po odpaleniu trzy kolanka od razu zaczęły się nagrzewać, jedno miało zdaje się chwilę opóźnienia. Później już wszystkie cztery grzały się jak należy.

Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.
Mam świece Denso V24ESR-N, były wymienione przy serwisie, czyli na chwilę obecną jakieś 200km temu. Objawy dławienia występowały od samego początku po odebraniu moto - możliwe że je w tym serwisie zalali?

Obejrzyj filtr paliwa po bakiem.
potem bedziemy myslec dalej.

pzdr

Jutro jak wrócę z roboty spuszczę paliwo z gaźników, popatrzę na filtr paliwa i świece, sprawdzę też jeszcze raz jak się nagrzewają.

Dolać do benzyny jakiegoś "czyściciela" jak mi w serwisie radzili, spalić pół baku i dopiero wtedy patrzeć co w gaźnikach siedzi? Czy lepiej nie rozpuszczać tego syfu który się grzecznie w przewodach i gaźnikach przez te lata osadził?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc,
Paweł

Data: 2009-05-06 10:04:42
Autor: BartekGSXF
[TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów

Użytkownik "Paweł Burdzy" <fragged@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtqjsi$eu4$1atlantis.news.neostrada.pl...
A ja mam takie pytanie
Moto jest na ftrysku? Czy masz normalne ssanie i zwykle gazniki?

Bo jesli to drugie to ja bym sprawdzil czy przypadkiem nie masz zablokowanej linki od ssania.
U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)


--
Bartek
i rozbity czajnik 6
Ave1,8
EL

Data: 2009-05-06 10:35:10
Autor: Paweł Burdzy
[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów
BartekGSXF pisze:
Bo jesli to drugie to ja bym sprawdzil czy przypadkiem nie masz zablokowanej linki od ssania.
Moto ma gaźniki i zwykłe cięgło ssania. Zupełnie zablokowane nie jest, bo wydaje się działać poprawnie: po odpaleniu motocykla na ssaniu obroty po chwili rosną do ok. 4tys, po zupełnym zdjęciu ssania spadają do zdaje się 1,5tys i tam się trzymają w miarę równo. Ale zobaczę, czy tam się coś nie przyblokowało.

Czy istnieje coś takiego jak śruba regulująca ilość obrotów biegu jałowego? Może tym coś pokombinować?

U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)
Laickie pytanie offtopic - imbryk i czajnik to nazwy kodowe na jajko?

Data: 2009-05-06 10:38:04
Autor: gildor
[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów
Paweł Burdzy pisze:
BartekGSXF pisze:
U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)
Laickie pytanie offtopic - imbryk i czajnik to nazwy kodowe na jajko?

nie, pospolite. imbryk jest starszym bratem jaja. kanciastym, nie okrągłym.

--
gildor
9'99

Data: 2009-05-06 10:46:44
Autor: BartekGSXF
[TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów

Użytkownik "Paweł Burdzy" <fragged@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtrilj$8hr$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ale zobaczę, czy tam się coś nie przyblokowało.
U mnie to tez wygladalo na poprawne dzialanie. Tzn wajcha sie nie blokowala. Obroty byly tylko troche podwyzszone.
Ale moto palil zbiornik na okolo 100 km :) 17 l

Czy istnieje coś takiego jak śruba regulująca ilość obrotów biegu jałowego? Może tym coś pokombinować?
Ja nie zdazylem wtedy kombinowac bo jak odebralem moto z serwisu to pojechalem do domu, potem do pracy i wracajac juz bylem w serwisie bo byl blizej i do garazu bym nie dojechal. :)


--
Bartek
i rozbity czajnik 6
Ave1,8
EL

Data: 2009-05-06 22:19:48
Autor: Pink
[TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów

Użytkownik "Paweł Burdzy" <fragged@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtqjsi$eu4$1atlantis.news.neostrada.pl...

Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.
Mam świece Denso V24ESR-N, były wymienione przy serwisie, czyli na chwilę obecną jakieś 200km temu. Objawy dławienia występowały od samego początku po odebraniu moto - możliwe że je w tym serwisie zalali?

zmień te świece, najlepiej na stare co były - tak dla samego testu.
Ja tak kieys miałem z innym moto ale po wymianie swiec pomimo, że dedykowanych... Powrót do starych całkowicie naprawił awarię.

Pozdrawiam
Pink

[TECH] fzs600 - dławi się na wysoki ch obrotach i pali 12 litrów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona