głośność opon pic na wodę?

Data: 2019-03-20 19:24:34
Autor: Poldek
głośność opon pic na wodę?
W dniu 2019-03-20 o 18:06, Peter pisze:
zmieniłem wielosezon NEXEN Nblue 185/60 R15 db=69
na
kormoran letnie 205/45 R16 db=71

i na tych drugich jest o wiele ciszej

WTF?

Z±bkowanie opon?

Data: 2019-03-21 05:56:08
Autor: Peter
głośność opon pic na wodę?
W dniu 2019-03-20 o 19:24, Poldek pisze:
[...]

dokładnie, to słychac na tych wielosezonowych, taki ¶wist zależny od prędko¶ci, tylko dlaczego wskaĽnik tego nie oddaje

kupiłem najtańsze kormorany za 750zł 4sztuki a tu tak różnica

Data: 2019-03-21 06:49:00
Autor: J.F.
gło¶no¶ć opon pic na wodę?
Dnia Thu, 21 Mar 2019 05:56:08 +0100, Peter napisał(a):
[...]

Bo mierzy opony nowe, rowne.

Poza tym plotki donosza, ze to od samochodu zalezy - dana opona w
jednym zabkuje, a w drugim nie.

A na stanowisku pomiarowym ... nie, tam i tak za krotko, zeby
zabkowala :-)

J.

Data: 2019-03-21 00:03:22
Autor: przemek.jedrzejczak
głośność opon pic na wodę?
-- Bo mierzy opony nowe, rowne.

tak zimowe/wielosezonowe z letnimi i dziwi sie ze letnie sa cichsze ? popatrz na profil zimowy nieprawdaz ?

Data: 2019-03-21 04:07:16
Autor: przemek.jedrzejczak
głośność opon pic na wodę?
-- nie chodzi o to, czy letnie czy nieletnie, tylko o parametr hałasu podawany przez producenta na euroetykiecie.

przy 70/80 km/h to predkosc testowa, powyzej i ponizej moze byc roznie

-- Przy gło¶niejszych oponach jest podana niższa warto¶ć.

to tylko test i generalnie opona zimowa (profil) bedzie zawsze glosniejsza od letniej

Data: 2019-03-21 04:17:13
Autor: przemek.jedrzejczak
głośność opon pic na wodę?
https://www.gdtg-rundumwissen.de/inhalt/eu-reifenlabel_testverfahren_test-externes-rollgeraeusch

a to jak ktos by chcial sie doktoryzowac :-) ogolnie zabawny pomysl z tymi predkosciami 70/80 to ani miejska ani autostradowa PS trend dla calorocznych/zimowych w tym rozmiarze to raczej 70/71 dB

Data: 2019-03-21 17:27:06
Autor: Cavallino
głośność opon pic na wodę?
W dniu 21-03-2019 o 05:56, Peter pisze:
[...]

Oddaje, tyle że to nie jest obiektywnie gło¶ne.
¦wiszczy praktycznie każda zimówka i zbliżone do niej wielosezonówki.

głośność opon pic na wodę?