Data: 2010-08-23 12:29:26 | |
Autor: BartekK | |
gabaryt na autostradzie... | |
Z serii marudzenia "to tylko w Polsce możliwe"
Jadę osobówką "autostradą" Olszyna-Wrocław, noc, deszcz zapierdziela, pusta droga... a tu pojawia się przede mną gabaryt taki, że ledwo osobówką go jestem w stanie jakoś wziąść. Pędzi tak z 60-70km/h. Na szczęście na tyle gabarytu miga jakiś żółty kogucik. Ale co mnie zadziwiło - 300m _przed_ gabarytem jedzie "pilot" osobówka z kogutami, z tablica "achtung gabaryt metrów 4" itd. Po kiego czorta z przodu? Żeby rowerzystów przeganiać, czy ostrzegać tirówki? Bo raczej na tej dwupasmówce wszystko co nadjedzie - przyjedzie od tyłu gabarytu... Oczywiście na zwróconą uwagę przez CB, że ten pilot z przodu to ma sens jak krawat na plecach, dostałem zjebkę że się nie znam... -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-08-23 12:42:21 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 12:29:26 +0200, BartekK wrote:
Z serii marudzenia "to tylko w Polsce mo¿liwe" Jak deszcz zapierdziela, to kierowca nie powinien :-) pusta droga... a tu pojawia siê przede mn± gabaryt taki, ¿e ledwo osobówk± go jestem w stanie jako¶ wzi±¶æ. Pêdzi tak z 60-70km/h. Na szczê¶cie na tyle gabarytu miga jaki¶ ¿ó³ty kogucik. Oczywi¶cie na zwrócon± uwagê przez CB, ¿e ten pilot z przodu to ma sens jak krawat na plecach, dosta³em zjebkê ¿e siê nie znam... Widac sie nie znasz - pewnie stosowny przepis nakazuje z przodu. Chyba nie tylko w Polsce :-) Na austostradzie sensu moze i w tym nie ma, ale moze na innych drogach maja chlopaki co robic - droge podpowiadac, sprawdzac przeszkody, moze wyskoczyc i ruchem kierowac na skrzyzowaniu czy zwezeniu. A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadaca 60-70 z kogutem i tablica "pilot" to byloby lepiej ? :-) J. |
|
Data: 2010-08-23 13:56:41 | |
Autor: Przemysław Gubernat | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-23 12:42, J.F. pisze:
[..] DUUUUŻE Gabaryty mają najczęściej dwóch pilotów - z przodu i z tyłu.Oczywiście na zwróconą uwagę przez CB, że ten pilot z przodu to ma sens jak krawat na plecach, dostałem zjebkę że się nie znam... Pytanie tylko ile płacili, może za mało dla dwóch ?? -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ |
|
Data: 2010-08-23 16:15:13 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 13:56:41 +0200, Przemys³aw Gubernat wrote:
W dniu 2010-08-23 12:42, J.F. pisze: Zdaje sie ze odpowiednie przepisy to okreslaja precyzyjnie. Ale ja tylko merytorycznie - pedzisz sobie autostrada w deszczu, nadziewasz sie na wolno jadaca osobowke z rachitycznym kogutem, wyprzedzasz ja lewym pasem .. ale zwalniasz ? :-) J. |
|
Data: 2010-08-23 16:57:17 | |
Autor: BartekK | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-23 16:15, J.F. pisze:
Widząc coś migającego/z kogutem od razu zwalniam i "zachowuję szczególną ostrożność" - nie wiem czy to rachityczna osobówka zapowiadająca gabaryt, czy rachityczna pomoc drogowa stoi i wyciąga kogoś z rachitycznego rowu...A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadacaDUUUUŻE Gabaryty mają najczęściej dwóch pilotów - z przodu i z tyłu. W każdym razie tutaj też zwolniłem, oczywiście że nie wpadłem na ten gabaryt z prędkością światła, ale dopiero będąc _przed_ nim dowiedziałem się z tablicy na osobówce że to jest gabaryt, o szerokości X i wysokości H i że nadjeżdża. Kierowcy TIRów też trochę psioczyli, żeby im zjechał bo nie są w stanie go ominąć bez szarpania się z poboczem, a to już o czymś świadczy. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-08-23 17:11:35 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 16:57:17 +0200, BartekK wrote:
W dniu 2010-08-23 16:15, J.F. pisze: No to w czym problem ? On przeciez tez mial koguta :-) ale dopiero bêd±c _przed_ nim dowiedzia³em siê z tablicy na osobówce ¿e to jest gabaryt, o szeroko¶ci X i wysoko¶ci H i ¿e nadje¿d¿a. A jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-) Kierowcy TIRów te¿ trochê psioczyli, ¿eby im zjecha³ bo nie s± w stanie go omin±æ bez szarpania siê z poboczem, a to ju¿ o czym¶ ¶wiadczy. No ale znow w czym problem - to jest gabaryt, wiadomo jaka ma szerokosc, wiadomo ze bedzie przeszkadzal na drodze, wiadomo ze w niektorych wypadkach nie da sie go wyprzedzic - i stosownie do tego sie planuje przejazd. Pilot z tylu nic tu nie zmieni. I o jakie szarpanie z poboczem chodzi ? prawa strona wyprzedzali czy jak ? J. |
|
Data: 2010-08-23 17:18:23 | |
Autor: BartekK | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-23 17:11, J.F. pisze:
To wcześniej bym zwalniał, czyli bym sobie "puścił na luz" i zwolnił te 300-500m spokojniej, niż budząc pasażerów hamowaniem ze 110 do 50.ale dopiero będąc _przed_ nim dowiedziałemA jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-) To jest dwupasmówka, która ma "pobocze" po obu stronach, przy obu pasach (czy jak to nazwać to co oddziela dwa pasy w jedną stronę i dwa pasy w drugą, z barierą energochłonną na swoim środku) - tiry wyprzedzając ten gabaryt jechały już po środkowym pasie zieleniKierowcy TIRów też trochę psioczyli, żeby im zjechał bo nie są w stanieI o jakie szarpanie z poboczem chodzi ? prawa strona wyprzedzali czy -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-08-23 21:10:42 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 17:18:23 +0200, BartekK wrote:
W dniu 2010-08-23 17:11, J.F. pisze: 110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to zrobic lagodnie. To jest dwupasmówka, która ma "pobocze" po obu stronach, przy obu pasach (czy jak to nazwaæ to co oddziela dwa pasy w jedn± stronê i dwa pasy w drug±, z barier± energoch³onn± na swoim ¶rodku) - tiry wyprzedzaj±c ten gabaryt jecha³y ju¿ po ¶rodkowym pasie zieleni niekoniecznie ma on odpowiednia wytrzymalosc, ale coz - ich decyzja. J. |
|
Data: 2010-08-24 10:17:00 | |
Autor: | |
gabaryt na autostradzie... | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hph576hctajplk2a0b2pqmc0dp4aqfek144ax.com...
110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to Uwa¿asz ¿e hamuj±c z t± sam± si³± da siê zwolniæ z 110-50 na takim samym odcinku co z 60-0? My¶lê, ¿e nie. |
|
Data: 2010-08-24 10:54:31 | |
Autor: Rychu | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-24 10:17, bma pisze:
110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to Uwa�asz �e hamuj�c z t� sam� si�� da si� zwolni� z 110-50 na takim samym Przecież nie napisał nic takiego, że na tym samym odcinku. Sam to sobie dopisałeś zupełnie przekręcając sens. Po prostu z 50 metrowym odstępem możesz sobie spokojnie dojechać do poprzedzającego pojazdu zwalniając ze 110 km/h do jego 50 km/h. Nie mówił również o tej samej sile tylko o takim samym przyspieszeniu (opóźnieniu) nie powodującym pogorszenia samopoczucia pasażerów. -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana KR637** :) |
|
Data: 2010-08-24 11:13:24 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Tue, 24 Aug 2010 10:17:00 +0200, <bma> wrote:
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Odstep ! Jesli hamowanie 60-0 zajmuje ci powiedzmy 20m, to jadac 110 za innym pojazdem jadacym 50 wystarczy ze zaczniesz hamowac w odleglosci 20m z tym samym opoznieniem i w niego nie uderzysz. Oczywiscie droga hamowania bedzie tu dluzsza, ale w miedzyczasie on sie odsunie. J. |
|
Data: 2010-08-24 12:14:16 | |
Autor: | |
gabaryt na autostradzie... | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:123776dkcckdi9iffsiddfvfcrf4bnb7hn4ax.com...
Odstep ! Jasne Jesli hamowanie 60-0 zajmuje ci powiedzmy 20m, to jadac 110 za innym Za szybko zareagowa³em, kontekst mi umkn±³. |
|
Data: 2010-08-24 12:22:56 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Tue, 24 Aug 2010 12:14:16 +0200, <bma> wrote:
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Wniosek wcale nie jest taki oczywisty, ale kiedys sobie przeliczylem. J. |
|
Data: 2010-09-08 23:12:29 | |
Autor: jerzu | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 16:15:13 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
ROZPORZ¡DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie pojazdów wykonuj±cych pilota¿ (Dz. U. z dnia 13 maja 2004 r.) § 2. 1. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z nastêpuj±cych wielko¶ci: 1) d³ugo¶æ pojazdu - 23,00 m, 2) szeroko¶æ - 3,20 m, 3) wysoko¶æ - 4,50 m - powinien byæ pilotowany przez jeden pojazd wykonuj±cy pilota¿. 2. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z nastêpuj±cych wielko¶ci: 1) d³ugo¶æ pojazdu - 28,00 m, 2) szeroko¶æ - 3,60 m, 3) wysoko¶æ - 4,70 m, 4) masa ca³kowita - 60 t - powinien byæ pilotowany przy u¿yciu dwóch pojazdów wykonuj±cych pilota¿, poruszaj±cych siê z przodu i z ty³u pojazdu. 3. Pojazdy poruszaj±ce siê w kolumnie powinny byæ pilotowane przy u¿yciu dwóch pojazdów wykonuj±cych pilota¿, poruszaj±cych siê na pocz±tku i koñcu kolumny. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-08-24 10:23:54 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
gabaryt na autostradzie... | |
Użytkownik BartekK napisał:
Ale co mnie zadziwiło - 300m _przed_ gabarytem jedzie "pilot" osobówka z kogutami, z tablica "achtung gabaryt metrów 4" itd.Nie wiem jak do tego maja sie przepisy ale jeszcze mi sie nie zdarzylo mijaz/wyprzedzac gabaryt, ktory nie mial z przodu i z tylu oswietlonego auta typu pilot. Czesto piloci dzieki CB pomagaja przy wyprzedzaniu np. na kralowej jedynce pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |