gabaryt na autostradzie...

Data: 2010-08-23 12:29:26
Autor: BartekK
gabaryt na autostradzie...
Z serii marudzenia "to tylko w Polsce możliwe"

Jadę osobówką "autostradą" Olszyna-Wrocław, noc, deszcz zapierdziela, pusta droga... a tu pojawia się przede mną gabaryt taki, że ledwo osobówką go jestem w stanie jakoś wziąść. Pędzi tak z 60-70km/h. Na szczęście na tyle gabarytu miga jakiś żółty kogucik.
Ale co mnie zadziwiło - 300m _przed_ gabarytem jedzie "pilot" osobówka z kogutami, z tablica "achtung gabaryt metrów 4" itd.
Po kiego czorta z przodu? Żeby rowerzystów przeganiać, czy ostrzegać tirówki? Bo raczej na tej dwupasmówce wszystko co nadjedzie - przyjedzie od tyłu gabarytu...

Oczywiście na zwróconą uwagę przez CB, że ten pilot z przodu to ma sens jak krawat na plecach, dostałem zjebkę że się nie znam...

Data: 2010-08-23 12:42:21
Autor: J.F.
gabaryt na autostradzie...
On Mon, 23 Aug 2010 12:29:26 +0200,  BartekK wrote:
Z serii marudzenia "to tylko w Polsce mo¿liwe"
Jadê osobówk± "autostrad±" Olszyna-Wroc³aw, noc, deszcz zapierdziela,

Jak deszcz zapierdziela, to kierowca nie powinien :-)

pusta droga... a tu pojawia siê przede mn± gabaryt taki, ¿e ledwo osobówk± go jestem w stanie jako¶ wzi±¶æ. Pêdzi tak z 60-70km/h. Na szczê¶cie na tyle gabarytu miga jaki¶ ¿ó³ty kogucik.
Ale co mnie zadziwi³o - 300m _przed_ gabarytem jedzie "pilot" osobówka z kogutami, z tablica "achtung gabaryt metrów 4" itd.
Po kiego czorta z przodu? ¯eby rowerzystów przeganiaæ, czy ostrzegaæ tirówki? Bo raczej na tej dwupasmówce wszystko co nadjedzie - przyjedzie od ty³u gabarytu...

Oczywi¶cie na zwrócon± uwagê przez CB, ¿e ten pilot z przodu to ma sens jak krawat na plecach, dosta³em zjebkê ¿e siê nie znam...

Widac sie nie znasz - pewnie stosowny przepis nakazuje z przodu. Chyba nie tylko w Polsce :-)

Na austostradzie sensu moze i w tym nie ma, ale moze na innych drogach
maja chlopaki co robic - droge podpowiadac, sprawdzac przeszkody, moze
wyskoczyc i ruchem kierowac na skrzyzowaniu czy zwezeniu.

A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadaca
60-70 z kogutem i tablica "pilot" to byloby lepiej ? :-)

J.

Data: 2010-08-23 13:56:41
Autor: Przemysław Gubernat
gabaryt na autostradzie...
W dniu 2010-08-23 12:42, J.F. pisze:
[..]
[...]

DUUUUŻE Gabaryty mają najczęściej dwóch pilotów - z przodu i z tyłu.
Pytanie tylko ile płacili, może za mało dla dwóch ??

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-08-23 16:15:13
Autor: J.F.
gabaryt na autostradzie...
On Mon, 23 Aug 2010 13:56:41 +0200,  Przemys³aw Gubernat wrote:
W dniu 2010-08-23 12:42, J.F. pisze:
A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadaca
60-70 z kogutem i tablica "pilot" to byloby lepiej ? :-)

DUUUU¯E Gabaryty maj± najczê¶ciej dwóch pilotów - z przodu i z ty³u.
Pytanie tylko ile p³acili, mo¿e za ma³o dla dwóch ??

Zdaje sie ze odpowiednie przepisy to okreslaja precyzyjnie.

Ale ja tylko merytorycznie - pedzisz sobie autostrada w deszczu,
nadziewasz sie na wolno jadaca osobowke z rachitycznym kogutem,
wyprzedzasz ja lewym pasem .. ale zwalniasz ? :-)

J.

Data: 2010-08-23 16:57:17
Autor: BartekK
gabaryt na autostradzie...
W dniu 2010-08-23 16:15, J.F. pisze:
[...]

Widząc coś migającego/z kogutem od razu zwalniam i "zachowuję szczególną ostrożność" - nie wiem czy to rachityczna osobówka zapowiadająca gabaryt, czy rachityczna pomoc drogowa stoi i wyciąga kogoś z rachitycznego rowu...

W każdym razie tutaj też zwolniłem, oczywiście że nie wpadłem na ten gabaryt z prędkością światła, ale dopiero będąc _przed_ nim dowiedziałem się z tablicy na osobówce że to jest gabaryt, o szerokości X i wysokości H i że nadjeżdża.
Kierowcy TIRów też trochę psioczyli, żeby im zjechał bo nie są w stanie go ominąć bez szarpania się z poboczem, a to już o czymś świadczy.

Data: 2010-08-23 17:11:35
Autor: J.F.
gabaryt na autostradzie...
On Mon, 23 Aug 2010 16:57:17 +0200,  BartekK wrote:
W dniu 2010-08-23 16:15, J.F. pisze:
Ale ja tylko merytorycznie - pedzisz sobie autostrada w deszczu,
nadziewasz sie na wolno jadaca osobowke z rachitycznym kogutem,
wyprzedzasz ja lewym pasem .. ale zwalniasz ? :-)
Widz±c co¶ migaj±cego/z kogutem od razu zwalniam i "zachowujê szczególn± ostro¿no¶æ" - nie wiem czy to rachityczna osobówka zapowiadaj±ca gabaryt, czy rachityczna pomoc drogowa stoi i wyci±ga kogo¶ z rachitycznego rowu...
W ka¿dym razie tutaj te¿ zwolni³em, oczywi¶cie ¿e nie wpad³em na ten gabaryt z prêdko¶ci± ¶wiat³a,

No to w czym problem ? On przeciez tez mial koguta :-)

ale dopiero bêd±c _przed_ nim dowiedzia³em siê z tablicy na osobówce ¿e to jest gabaryt, o szeroko¶ci X i wysoko¶ci H i ¿e nadje¿d¿a.

A jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-)

Kierowcy TIRów te¿ trochê psioczyli, ¿eby im zjecha³ bo nie s± w stanie go omin±æ bez szarpania siê z poboczem, a to ju¿ o czym¶ ¶wiadczy.

No ale znow w czym problem - to jest gabaryt, wiadomo jaka ma
szerokosc, wiadomo ze bedzie przeszkadzal na drodze, wiadomo ze w
niektorych wypadkach nie da sie go wyprzedzic - i stosownie do tego
sie planuje przejazd. Pilot z tylu nic tu nie zmieni.

I o jakie szarpanie z poboczem chodzi ? prawa strona wyprzedzali czy
jak ?

J.

Data: 2010-08-23 17:18:23
Autor: BartekK
gabaryt na autostradzie...
W dniu 2010-08-23 17:11, J.F. pisze:
ale dopiero będąc _przed_ nim dowiedziałem
się z tablicy na osobówce że to jest gabaryt, o szerokości X i wysokości
H i że nadjeżdża.
A jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-)
To wcześniej bym zwalniał, czyli bym sobie "puścił na luz" i zwolnił te 300-500m spokojniej, niż budząc pasażerów hamowaniem ze 110 do 50.

[...]
To jest dwupasmówka, która ma "pobocze" po obu stronach, przy obu pasach (czy jak to nazwać to co oddziela dwa pasy w jedną stronę i dwa pasy w drugą, z barierą energochłonną na swoim środku) - tiry wyprzedzając ten gabaryt jechały już po środkowym pasie zieleni

Data: 2010-08-23 21:10:42
Autor: J.F.
gabaryt na autostradzie...
On Mon, 23 Aug 2010 17:18:23 +0200,  BartekK wrote:
[...]
To wcze¶niej bym zwalnia³, czyli bym sobie "pu¶ci³ na luz" i zwolni³ te 300-500m spokojniej, ni¿ budz±c pasa¿erów hamowaniem ze 110 do 50.

110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to
zrobic lagodnie.

To jest dwupasmówka, która ma "pobocze" po obu stronach, przy obu pasach (czy jak to nazwaæ to co oddziela dwa pasy w jedn± stronê i dwa pasy w drug±, z barier± energoch³onn± na swoim ¶rodku) - tiry wyprzedzaj±c ten gabaryt jecha³y ju¿ po ¶rodkowym pasie zieleni

niekoniecznie ma on odpowiednia wytrzymalosc, ale coz - ich decyzja.

J.

Data: 2010-08-24 10:17:00
Autor:
gabaryt na autostradzie...
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hph576hctajplk2a0b2pqmc0dp4aqfek144ax.com...
110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to
zrobic lagodnie.

Uwa¿asz ¿e hamuj±c z t± sam± si³± da siê zwolniæ z 110-50 na takim samym odcinku co z 60-0?
My¶lê, ¿e nie.

Data: 2010-08-24 10:54:31
Autor: Rychu
gabaryt na autostradzie...
W dniu 2010-08-24 10:17, bma pisze:
110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to
zrobic lagodnie.

Uwa�asz �e hamuj�c z t� sam� si�� da si� zwolni� z 110-50 na takim samym
odcinku co z 60-0?
My�l�, �e nie.

Przecież nie napisał nic takiego, że na tym samym odcinku. Sam to sobie
dopisałeś zupełnie przekręcając sens. Po prostu z 50 metrowym odstępem
możesz sobie spokojnie dojechać do poprzedzającego pojazdu zwalniając
ze 110 km/h do jego 50 km/h. Nie mówił również o tej samej sile
tylko o takim samym przyspieszeniu (opóźnieniu) nie powodującym
pogorszenia samopoczucia pasażerów.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-08-24 11:13:24
Autor: J.F.
gabaryt na autostradzie...
On Tue, 24 Aug 2010 10:17:00 +0200,  <bma> wrote:
[...]

Odstep !

Jesli hamowanie 60-0 zajmuje ci powiedzmy 20m, to jadac 110 za innym
pojazdem jadacym 50 wystarczy ze zaczniesz hamowac w odleglosci 20m z
tym samym opoznieniem i w niego nie uderzysz. Oczywiscie droga hamowania bedzie tu dluzsza, ale w miedzyczasie on
sie odsunie.

J.

Data: 2010-08-24 12:14:16
Autor:
gabaryt na autostradzie...
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:123776dkcckdi9iffsiddfvfcrf4bnb7hn4ax.com...
Odstep !

Jasne

[...]

Za szybko zareagowa³em, kontekst mi umkn±³.

Data: 2010-08-24 12:22:56
Autor: J.F.
gabaryt na autostradzie...
On Tue, 24 Aug 2010 12:14:16 +0200,  <bma> wrote:
[...]

Wniosek wcale nie jest taki oczywisty, ale kiedys sobie przeliczylem.

J.

Data: 2010-09-08 23:12:29
Autor: jerzu
gabaryt na autostradzie...
On Mon, 23 Aug 2010 16:15:13 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Zdaje sie ze odpowiednie przepisy to okreslaja precyzyjnie.

ROZPORZ¡DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 26 kwietnia 2004 r.
w sprawie pojazdów wykonuj±cych pilota¿
(Dz. U. z dnia 13 maja 2004 r.)

§ 2. 1. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z nastêpuj±cych
wielko¶ci:
1) d³ugo¶æ pojazdu - 23,00 m,
2) szeroko¶æ - 3,20 m,
3) wysoko¶æ - 4,50 m
- powinien byæ pilotowany przez jeden pojazd wykonuj±cy pilota¿.
2. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z nastêpuj±cych
wielko¶ci:
1) d³ugo¶æ pojazdu - 28,00 m,
2) szeroko¶æ - 3,60 m,
3) wysoko¶æ - 4,70 m,
4) masa ca³kowita - 60 t
- powinien byæ pilotowany przy u¿yciu dwóch pojazdów wykonuj±cych
pilota¿, poruszaj±cych siê z przodu i z ty³u pojazdu.
3. Pojazdy poruszaj±ce siê w kolumnie powinny byæ pilotowane przy
u¿yciu dwóch pojazdów wykonuj±cych pilota¿, poruszaj±cych siê na
pocz±tku i koñcu kolumny.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-24 10:23:54
Autor: Gabriel 'wilk'
gabaryt na autostradzie...
Użytkownik BartekK napisał:

[...]

Nie wiem jak do tego maja sie przepisy ale jeszcze mi sie nie zdarzylo mijaz/wyprzedzac gabaryt, ktory nie mial z przodu i z tylu oswietlonego auta typu pilot. Czesto piloci dzieki CB pomagaja przy wyprzedzaniu np. na kralowej jedynce

                Oskar Wilde

gabaryt na autostradzie...