Data: 2010-08-23 12:42:21 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 12:29:26 +0200, BartekK wrote:
Z serii marudzenia "to tylko w Polsce możliwe" Jak deszcz zapierdziela, to kierowca nie powinien :-) pusta droga... a tu pojawia się przede mną gabaryt taki, że ledwo osobówką go jestem w stanie jakoś wziąść. Pędzi tak z 60-70km/h. Na szczęście na tyle gabarytu miga jakiś żółty kogucik. Oczywiście na zwróconą uwagę przez CB, że ten pilot z przodu to ma sens jak krawat na plecach, dostałem zjebkę że się nie znam... Widac sie nie znasz - pewnie stosowny przepis nakazuje z przodu. Chyba nie tylko w Polsce :-) Na austostradzie sensu moze i w tym nie ma, ale moze na innych drogach maja chlopaki co robic - droge podpowiadac, sprawdzac przeszkody, moze wyskoczyc i ruchem kierowac na skrzyzowaniu czy zwezeniu. A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadaca 60-70 z kogutem i tablica "pilot" to byloby lepiej ? :-) J. |
|
Data: 2010-08-23 13:56:41 | |
Autor: PrzemysĹaw Gubernat | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-23 12:42, J.F. pisze:
[..] DUUUUĹťE Gabaryty majÄ najczÄĹciej dwĂłch pilotĂłw - z przodu i z tyĹu.OczywiĹcie na zwrĂłconÄ uwagÄ przez CB, Ĺźe ten pilot z przodu to ma sens jak krawat na plecach, dostaĹem zjebkÄ Ĺźe siÄ nie znam... Pytanie tylko ile pĹacili, moĹźe za maĹo dla dwĂłch ?? -- [WRC] BiaĹy Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- PrzemysĹaw Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat SpĂłĹka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ |
|
Data: 2010-08-23 16:15:13 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 13:56:41 +0200, Przemysław Gubernat wrote:
W dniu 2010-08-23 12:42, J.F. pisze: Zdaje sie ze odpowiednie przepisy to okreslaja precyzyjnie. Ale ja tylko merytorycznie - pedzisz sobie autostrada w deszczu, nadziewasz sie na wolno jadaca osobowke z rachitycznym kogutem, wyprzedzasz ja lewym pasem .. ale zwalniasz ? :-) J. |
|
Data: 2010-08-23 16:57:17 | |
Autor: BartekK | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-23 16:15, J.F. pisze:
WidzÄ c coĹ migajÄ cego/z kogutem od razu zwalniam i "zachowujÄ szczegĂłlnÄ ostroĹźnoĹÄ" - nie wiem czy to rachityczna osobĂłwka zapowiadajÄ ca gabaryt, czy rachityczna pomoc drogowa stoi i wyciÄ ga kogoĹ z rachitycznego rowu...A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadacaDUUUUĹťE Gabaryty majÄ najczÄĹciej dwĂłch pilotĂłw - z przodu i z tyĹu. W kaĹźdym razie tutaj teĹź zwolniĹem, oczywiĹcie Ĺźe nie wpadĹem na ten gabaryt z prÄdkoĹciÄ ĹwiatĹa, ale dopiero bÄdÄ c _przed_ nim dowiedziaĹem siÄ z tablicy na osobĂłwce Ĺźe to jest gabaryt, o szerokoĹci X i wysokoĹci H i Ĺźe nadjeĹźdĹźa. Kierowcy TIRĂłw teĹź trochÄ psioczyli, Ĺźeby im zjechaĹ bo nie sÄ w stanie go ominÄ Ä bez szarpania siÄ z poboczem, a to juĹź o czymĹ Ĺwiadczy. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-08-23 17:11:35 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 16:57:17 +0200, BartekK wrote:
W dniu 2010-08-23 16:15, J.F. pisze: No to w czym problem ? On przeciez tez mial koguta :-) ale dopiero będąc _przed_ nim dowiedziałem się z tablicy na osobówce że to jest gabaryt, o szerokości X i wysokości H i że nadjeżdża. A jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-) Kierowcy TIRów też trochę psioczyli, żeby im zjechał bo nie są w stanie go ominąć bez szarpania się z poboczem, a to już o czymś świadczy. No ale znow w czym problem - to jest gabaryt, wiadomo jaka ma szerokosc, wiadomo ze bedzie przeszkadzal na drodze, wiadomo ze w niektorych wypadkach nie da sie go wyprzedzic - i stosownie do tego sie planuje przejazd. Pilot z tylu nic tu nie zmieni. I o jakie szarpanie z poboczem chodzi ? prawa strona wyprzedzali czy jak ? J. |
|
Data: 2010-08-23 17:18:23 | |
Autor: BartekK | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-23 17:11, J.F. pisze:
To wczeĹniej bym zwalniaĹ, czyli bym sobie "puĹciĹ na luz" i zwolniĹ te 300-500m spokojniej, niĹź budzÄ c pasaĹźerĂłw hamowaniem ze 110 do 50.ale dopiero bÄdÄ c _przed_ nim dowiedziaĹemA jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-) To jest dwupasmĂłwka, ktĂłra ma "pobocze" po obu stronach, przy obu pasach (czy jak to nazwaÄ to co oddziela dwa pasy w jednÄ stronÄ i dwa pasy w drugÄ , z barierÄ energochĹonnÄ na swoim Ĺrodku) - tiry wyprzedzajÄ c ten gabaryt jechaĹy juĹź po Ĺrodkowym pasie zieleniKierowcy TIRĂłw teĹź trochÄ psioczyli, Ĺźeby im zjechaĹ bo nie sÄ w stanieI o jakie szarpanie z poboczem chodzi ? prawa strona wyprzedzali czy -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-08-23 21:10:42 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 17:18:23 +0200, BartekK wrote:
W dniu 2010-08-23 17:11, J.F. pisze: 110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to zrobic lagodnie. To jest dwupasmówka, która ma "pobocze" po obu stronach, przy obu pasach (czy jak to nazwać to co oddziela dwa pasy w jedną stronę i dwa pasy w drugą, z barierą energochłonną na swoim środku) - tiry wyprzedzając ten gabaryt jechały już po środkowym pasie zieleni niekoniecznie ma on odpowiednia wytrzymalosc, ale coz - ich decyzja. J. |
|
Data: 2010-08-24 10:17:00 | |
Autor: | |
gabaryt na autostradzie... | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hph576hctajplk2a0b2pqmc0dp4aqfek144ax.com...
110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to Uważasz że hamując z tą samą siłą da się zwolnić z 110-50 na takim samym odcinku co z 60-0? Myślę, że nie. |
|
Data: 2010-08-24 10:54:31 | |
Autor: Rychu | |
gabaryt na autostradzie... | |
W dniu 2010-08-24 10:17, bma pisze:
110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to Uwaďż˝asz ďż˝e hamujďż˝c z tďż˝ samďż˝ si�� da siďż˝ zwolniďż˝ z 110-50 na takim samym PrzecieĹź nie napisaĹ nic takiego, Ĺźe na tym samym odcinku. Sam to sobie dopisaĹeĹ zupeĹnie przekrÄcajÄ c sens. Po prostu z 50 metrowym odstÄpem moĹźesz sobie spokojnie dojechaÄ do poprzedzajÄ cego pojazdu zwalniajÄ c ze 110 km/h do jego 50 km/h. Nie mĂłwiĹ rĂłwnieĹź o tej samej sile tylko o takim samym przyspieszeniu (opóźnieniu) nie powodujÄ cym pogorszenia samopoczucia pasaĹźerĂłw. -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana KR637** :) |
|
Data: 2010-08-24 11:13:24 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Tue, 24 Aug 2010 10:17:00 +0200, <bma> wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Odstep ! Jesli hamowanie 60-0 zajmuje ci powiedzmy 20m, to jadac 110 za innym pojazdem jadacym 50 wystarczy ze zaczniesz hamowac w odleglosci 20m z tym samym opoznieniem i w niego nie uderzysz. Oczywiscie droga hamowania bedzie tu dluzsza, ale w miedzyczasie on sie odsunie. J. |
|
Data: 2010-08-24 12:14:16 | |
Autor: | |
gabaryt na autostradzie... | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:123776dkcckdi9iffsiddfvfcrf4bnb7hn4ax.com...
Odstep ! Jasne Jesli hamowanie 60-0 zajmuje ci powiedzmy 20m, to jadac 110 za innym Za szybko zareagowałem, kontekst mi umknął. |
|
Data: 2010-08-24 12:22:56 | |
Autor: J.F. | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Tue, 24 Aug 2010 12:14:16 +0200, <bma> wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Wniosek wcale nie jest taki oczywisty, ale kiedys sobie przeliczylem. J. |
|
Data: 2010-09-08 23:12:29 | |
Autor: jerzu | |
gabaryt na autostradzie... | |
On Mon, 23 Aug 2010 16:15:13 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie pojazdów wykonujących pilotaż (Dz. U. z dnia 13 maja 2004 r.) § 2. 1. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z następujących wielkości: 1) długość pojazdu - 23,00 m, 2) szerokość - 3,20 m, 3) wysokość - 4,50 m - powinien być pilotowany przez jeden pojazd wykonujący pilotaż. 2. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z następujących wielkości: 1) długość pojazdu - 28,00 m, 2) szerokość - 3,60 m, 3) wysokość - 4,70 m, 4) masa całkowita - 60 t - powinien być pilotowany przy użyciu dwóch pojazdów wykonujących pilotaż, poruszających się z przodu i z tyłu pojazdu. 3. Pojazdy poruszające się w kolumnie powinny być pilotowane przy użyciu dwóch pojazdów wykonujących pilotaż, poruszających się na początku i końcu kolumny. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |