galeria: skitouring w norweskim Skarvheimen i renifery:-)))

Data: 2009-04-22 11:47:23
Autor: gautama
galeria: skitouring w norweskim Skarvheimen i renifery:-)))

Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

Wrzucilam do galerii zdjecia z ostatniego weekendu w norweskich gorach
Skarvheimen.
http://www.prsz.com/galeria/v/blackone-gosia/skarvheimen/

sadystka!
 ;-))

Data: 2009-04-22 15:19:54
Autor: Titus Atomicus
galeria: skitouring w norweskim Skarvheimen i renifery:-)))

E, ja to mialem to samo w Tatrach.

TA

Data: 2009-04-22 06:24:05
Autor: blackone
On 22 Apr, 15:19, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article <gsmp3c$5i...@inews.gazeta.pl>,

 "gautama" <gauta...@gazeta.pl> wrote:
> Uzytkownik "blackone" <black...@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

> sadystka!
>  ;-))

E, ja to mialem to samo w Tatrach.

To znaczy spotkales lokalna wersje renifera: kozice? ;-)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-22 15:31:16
Autor: gautama

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości

E, ja to mialem to samo w Tatrach.

ten śnieg po horyzont i żadnych ludzi? :)
żadnych strażników trujących d...?
no to się pozmieniało od mojego ostatniego pobytu!

Data: 2009-04-22 06:54:51
Autor: blackone
On 22 Apr, 15:31, "gautama" <gauta...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik <Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomościnews:Titus_Atomicus-BC4688.15195422042009news.onet.pl...

> E, ja to mialem to samo w Tatrach.

ten śnieg po horyzont i żadnych ludzi? :)

Co do "tlumow" ludzi w norweskich gorach: nie spotkalismy doslownie
ani 1 osoby na gorze Blaabergi (Niebieska gora) w sobote. Najpierw
rozwazalismy wycieczke na inna gore: Geiteryggen (Kozi grzbiet), ale
jak zobaczylismy, ze na ulicy obok gory stoja zaparkowane 4 samochody
i ze na najladniejszym zjezdzie jest juz kilkanascie sladow po
nartach, to podjechalismy do innej gory, gdzie bylo widac tylko 2
stare slady.
To jest po prostu nadmiar luksusu sniegowo- gorskiego - gory sa tutaj
WSZEDZIE - mozna dowolnie przebierac i wybierac, zaleznie od
umiejetnosci i humoru;-)))
Spotkalismy wiecej reniferow niz ludzi w ten weekend. Nawet w
niedziele gdy jezdzilismy okolo wyciagow, oprocz nas bylo moze z 15
osob. Mala gorska wioska Sudndalen zwana tez Hallingskarvet ze 30 osob
tam mieszka, w tym Andreas Haatveit - zwyciezca ubieglorocznego X-
Games.

żadnych strażników trujących d...?

Ten gatunek tu nie wystepuje - bo po co - nikt nie ma zamiaru jezdzic
nartami po trawie i po swistakach, tylko po sniegu;->>>
A reniferom narciarze jakos nie przeszkadzaja:-D

pozdrowcia
Gosia
P.S:
Mam nadzieje, ze w ten weekend bedzie ladna pogoda - ja chce na
wycieczke nartowa, upatrzona "gorka" ma prawie 1900metrow roznicy
poziomow i dluuugie szerooookie zbocza:-D

Data: 2009-04-22 16:00:23
Autor: gautama

Użytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
On 22 Apr, 15:31, "gautama" <gauta...@gazeta.pl> wrote:

ech, jak ja Ci zazdroszczę!
miałem nadzieję, że w tym sezonie wybiorę się na narty do Norwegii, ale już
nic z tego nie wyjdzie. Mam tylko nadzieję, że przyszłej zimy sie uda, no
ale u mnie to cała wyprawa, więc i czas i pieniądze, a poza tym chyba jednak
porzucę skitury na rzecz BC więc muszę sobie wymienić sprzęt, to tez trwa i
kosztuje.

Data: 2009-04-22 07:09:11
Autor: blackone
On 22 Apr, 16:00, "gautama" <gauta...@gazeta.pl> wrote:

 a poza tym chyba jednak
porzucę skitury na rzecz BC więc muszę sobie wymienić sprzęt, to tez trwa i
kosztuje.

Co masz na mysli pisac BC? Bo dla jednych to jezdzenie poza trasami na
sprzecie FR, dla innych to chodzenie po mniejszych gorach/dolinach na
lekkich turystycznych nartach ...

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-22 16:15:49
Autor: gautama

Co masz na mysli pisac BC? Bo dla jednych to jezdzenie poza trasami na
sprzecie FR, dla innych to chodzenie po mniejszych gorach/dolinach na
lekkich turystycznych nartach ...

ot, mój brak precyzji:
poprzedniej zimy udało mi się wybrać na skitur w Dovre na tydzień. Założenie
było takie, że idziemy od hytte do hytte z plecakami. No i niestety wyszło
nam, że skitury w takim wypadku nie mają sensu i lepiej przesiąść się na coś
jak ciężkie śladówki czy back country, bo nie dość że sprzęt skiturowy jest
jednak za ciężki na wielodniowe marsze z plecakiem, to przy łagodnych górach
zysk z dobrych zjazdów jest znikomy. W Polsce też raczej zimą wolę łazic po
niższych górach, więc robi się trochę przerost formy nad treścią.
Do tego dochodzi jeszcze to że moje Dynafity jakoś średnio pasują do mojej
nogi i koszmarnie ocierają, bo jest dodatkowym argumentem za zamianą.

Data: 2009-04-23 02:51:54
Autor: blackone
On 22 Apr, 16:15, "gautama" <gauta...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "blackone" <black...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:31a38987-161d-4b83-be2e-58a3c52240ecc12g2000yqc.googlegroups.com...

Co masz na mysli pisac BC? Bo dla jednych to jezdzenie poza trasami na
sprzecie FR, dla innych to chodzenie po mniejszych gorach/dolinach na
lekkich turystycznych nartach ...

ot, mĂłj brak precyzji:
[...]

Jesli tylko od schroniska do schroniska po plaskowyzach Dovrefjell, to
pewnie ze solidne duze sladowki sa najlepszym rozwiazaniem.
Ale jesli chcesz sobie robic wycieczki na szczyty (mnie akurat ta
czesc zabawy najbardziej interesuje), to ja bym nie chciala zjezdzac z
Svaanaatinden albo zlebem ze Snøhetta na sladowkach;-)
Mam 3 znajome, ktore chodza na wycieczki na szczyty (nawet i ponad
1000metrow roznicy poziomow, kilkugodzinne podejscia) na lekkim
sprzecie telemarkowym (w bardzo duzym uproszczeniu: pancerne
sladowki), bo im zalezy na jak najlzejszym wejsciu na gore, ale ich
zjazdy w dol trwaja potem prawie tyle wejscie na gore - "zjazd" w
stylu zsuw bokiem ewentualnie plugiem, gdzie lagodny stok;-)))
Co do Dovre - a w ogole mieliscie jaka znaczaca ilosc sniegu?
Wschodnia czesc Dovrefjell i Rondane to sa najbardziej ubogie w opady
rejony Norwegii. Rolnicy w okolicy musza sztucznie nawadniac pola, ha
ha:-)   Czesto w drodze pociagiem do Oppdal przez Dovre byla taka
sytuacja: na Dovre wystaja kamienie, sniegu w ilosciach ozdobnych a
kawalek dalej w strone fjordow - Oppdal i Bjorli totalnie zasypane.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-04-23 12:26:46
Autor: gautama

[...]
Svaanaatinden albo zlebem ze Snohetta na sladowkach;-)
[...]

wiesz, jak się idzie na tydzień z worem, to w sumie o fajnych zjazdach i tak
można zapomnieć, więc wolę żeby było lżej ale też by iść się na tym dało,
nawet jeśli na większej stromiźnie będe musiał walczyć o życie ;) Ty to co
innego, bo masz te góry pod bokiem i możesz sobie robić krótkie wypady na
konkretny szczyt. Więc jednak pójdę w coś takiego, jak mówisz: jakieś
biegówko-telemarki, bez blokowanej pięty, bez skorupy,  nie robiące krwawej
miazki z nogi.
A na zjazd żlebem ze Snohetty to i tak jestem za cienki (no chyba żeby
spróbować na na prawdę solidnym sprzęcie typowo zjazdowym). W każdym razie
jak tam byłem, to wolałem nie patrzeć w dół ;)

[...]

Specjalnie wybrałem ten region i wczesną wiosnę, żeby pogoda była dobra - i
zadziałało. Śniegu dość, bo choć topniał niemal w oczach, to było go
zupełnie wystarczająco. Tak na marginesie to skorzystałem wówczas mocno z
Twoich rad (i chyba nawet nie miałem okazji podziękować, co teraz
nieniejszym czynię!). Zdjęcia już tu kiedyś publikowałem ale na wszelki
wypadek - wyglądało to tak: http://tinyurl.com/cqvcej
Jednym słowem było bosko i tylko umocniło to mojego bzika na punkcie
Skandynawii :)

Data: 2009-04-23 04:19:53
Autor: blackone
On 23 Apr, 12:26, "gautama" <gauta...@gazeta.pl> wrote:
Więc jednak pójdę w coś takiego, jak mówisz: jakieś
biegówko-telemarki, bez blokowanej pięty, bez skorupy,  nie robiące krwawej
miazki z nogi.

Wlasnie obejrzalam Wasze fotki - przepiekne!!! Widze, ze te zolte
narty to maja raczej wymiary sladowek niz zjazdowek.  Moze jednak
zamiast sprzedawac sprzet skiturowy zainwestuj w buty skiturowe
najlzejszego kalibru? np.: Scarpa F1
A sladowki/lekkie telemarki to swoja droga - jako para nart nr2.

Zdjęcia już tu kiedyś publikowałem ale na wszelki
wypadek - wyglądało to tak:http://tinyurl.com/cqvcej

Bardzo ladne fotki wielkich nieskonczonych bialych przestworzy:-)))

Jednym słowem było bosko i tylko umocniło to mojego bzika na punkcie
Skandynawii :)

Jesli lubisz ten typ krajobrazu - plasko i od czasu do czasu wystaje
jakas gora - to Rondane tez sa mniej wiecej w tym typie - rozlegle
niemal plaskie doliny, aczkolwiek tam gory sa znacznie stromsze niz w
Dovre.
 Ewentualnie bardziej plasko - Hardangervidda - tam na 100% sladowki,
przy wiosennym sniegu to i biegowki sa wystarzajace albo....narty
zjazdowe + kite:-))) Coraz wiecej osob "zegluje" z kitem na tym
plaskowyzu - podobno to najlepsze miejsce na swiecie do tego sportu.

A spotkaliscie w Dovre "moskusy" - czyli bardzo wlochate woly? Ja je
widzialam w lecie - z kilkudziesieciu metrow. Podobno mimo ciezkiej
postury bardzo szybko biegaja za turystami;-) Jak sie przypatrzec na
galeziach niskich drzewek w nizszych miejsach Dovre - wisi welna
moskusow - lubia sie ocierac o drzewa;-)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-23 13:32:19
Autor: gautama

[...]

te żólte narty to była największa porażka. Popełniła to firma Pale jako
narty turowe i poza faktem że były stosunkowo lekkie nie nadawały się do
niczego. Zjazd na nich to istny koszmar. Tyle, że ja chudy i małosilny
jestem :) więc jeśli z lekkimi Dynafitami całość waży 8 kg, to  jest to jak
dla mnie jednak za dużo (jeśli idę z cięzkim plecakiem, a mi się
długodystansowe wyjazdy podobają jak raz).

Bardzo ladne fotki wielkich nieskonczonych bialych przestworzy:-)))

no właśnie to mnie najbardziej pociąga :)

[...]

Rondane to jeden z moich potencjalnych przyszłych celów :)

[...]

tia.. Hardangervidda to jest coś niesamowitego. Robiłem ja latem:
http://tinyurl.com/dfbeug
I masz racje, że na biegówki byłaby idealna.

[...]

wypatrywałem ich, ale miałem chyba pecha, bo spotkani Norwedzy mówili że
były przez kilka dni w pobliżu. A taką miałe m nadzieję :/

Data: 2009-04-23 12:46:05
Autor: doomin13
Użytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:b0809f6e-a0ce-416b-8d82-41b14840b9f5f19g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

eee to tylko dlatego ze nie jezdza jak koles w 5:13 tego filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=ausvn9sTaME&feature=related
albo jak koles z tego filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=bwn7n0Li2ug

pozdro,
doomin13

Data: 2009-04-23 04:36:34
Autor: blackone
On 23 Apr, 12:46, "doomin13" <doomi...@go2.pl> wrote:

eee to tylko dlatego ze nie jezdza jak koles w 5:13 tego filmikuhttp://www.youtube.com/watch?v=ausvn9sTaME&feature=related
albo jak koles z tego filmikuhttp://www.youtube.com/watch?v=bwn7n0Li2ug

koles w drugim filmie jezdzi na nartach zjazdowych z wiazaniami
telamarkowymi - mega przyjeme uczucie pomykac na czyms takim po
dziewiczych sniegach na zboczach gor:-))) Wszyscy znajomi z naszej
ekipy, oprocz 3 wymienionych kolezanek, jezdza i chodza pod gore na
takich zestawach: duze narty freeride na glebokie sniegi (11-12cm pod
butem) i sztywne wiazania telemark. Coz, jedni stawiaja na max
przyjemnosci ze zjazdu, a inni na maksymalnie lekkie podejscie na gore
na takich 1-dniowych wycieczkach na szczyty.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-04-22 16:16:24
Autor: Titus Atomicus
galeria: skitouring w norweskim Skarvheimen i renifery:-)))
In article <gsn674$56k$1@inews.gazeta.pl>,
 "gautama" <gautama1@gazeta.pl> wrote:

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości

> E, ja to mialem to samo w Tatrach.

ten śnieg po horyzont i żadnych ludzi? :)

No, w jedna strone nie bylo. W druga strone (znaczy jak sie w dol patrzylo) faktycznie snieg sie konczyl.
Co do ludzi to moze z 6-7 narciarzy na dzien w Chocholowskiej na raz bylo.

żadnych strażników trujących d...?

Nie. Jedynego filanza spotkalem ostatniego, osmego dnia na Kondratowej.
I raczej niegrozny byl. Widoczki sobie przez lornetke tylko ogladal.

no to się pozmieniało od mojego ostatniego pobytu!

No patrz pan. To nie wiem gdzie ty jezdzisz.

TA

Data: 2009-04-22 16:19:39
Autor: gautama

No patrz pan. To nie wiem gdzie ty jezdzisz.

namówiłeś nie - w takim razie w ten weekend ja jadę

galeria: skitouring w norweskim Skarvheimen i renifery:-)))