[tech] gasniecie na wolnych obrotach

Data: 2009-12-06 15:36:31
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Witam.
Bo juz brak mi sil.
Pacjent - Honda XR600R 94r.
Motocykl odpala bez problemow,wkreca sie i schodzi z obrotow jak nalezy.
Jednak po zagrzaniu sie dosc czesto gasnie na wolnych obrotach.
Czasami wrecz przy bezposrednim zatrzymaniu sie.
Zrobi nagle i szybko"pfff" i koniec. Sugerowalem sie ,ze to wypadanie zaplonu a teraz juz sam nie wiem :-/
Nastepnie odpala (przy dobrym ustawieniu kopniaka) za pierwszym strzalem.
Co bylo juz zrobione: czyszczony i regulowany gaznik,
wywalony automatyczny dekompresator bo sie spierdzielil (gasniecie bylo tak przed jak i po wywaleniu)
wymieniona cewka WN z kablem i swieca
sprawdzone w Elserwisie : impulsator,cewki magneta i modul  (wg.serwisu poprawione zimne luty).

Gdzie teraz szukac przyczyny ???
--
Pozdrawiam.
Zapek

Data: 2009-12-06 19:05:49
Autor: Eskimos
On Sun, 6 Dec 2009 15:36:31 +0100, "Zapek" <zapek@konto.pl> wrote:

Gdzie teraz szukac przyczyny ???

Sprezanie mierzyles?

--
Darz bór,
Eskimos

Data: 2009-12-06 19:40:19
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Użytkownik "Eskimos" pyta/radzi:

Sprezanie mierzyles?

Nie mierzylem bo odpala bez problemow i oleum nie bierze.
Znaczy cos tam ubywa ale chlodzony powietrzem i meczony w terenie cos chyba moze zuzyc ?
Na 'kopa' czuc,ze sprezanie jest.
Ale sprawdze ! Poinformuje.
Acha-jeszcze nie wymienilem... fajki :-/
To zrobie w pierwszej kolejnosci.

--
Zapek

Data: 2009-12-06 19:43:25
Autor: Kuczu
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Eskimos pisze:

Sprezanie mierzyles?

I luzy na wentylach :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-12-07 10:20:34
Autor: Kefir
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Elou!
"Zapek" <zapek@konto.pl> wrote in message news:hfgff1$bc6$1polsl.pl...
Witam.
Bo juz brak mi sil.
Dobic?

Pacjent - Honda XR600R 94r.
Staruszek.

Motocykl odpala bez problemow,wkreca sie i schodzi z obrotow jak nalezy.
Jednak po zagrzaniu sie dosc czesto gasnie na wolnych obrotach.
[...]
Gdzie teraz szukac przyczyny ???

Jak chlopek-roztropek, z racji wieku pacjenta, przygladalbym sie raczej ukladowi zasilania paliwem, poczawszy od zawartosci zbiornika do gaznika/krocca ze szczegolnym uwzglednieniem poziomu paliwa. Przypominam: w czasi jazdy z wiekszymi odtwarciami przepustnicy zasilanie idzie dysza glowna, na biegu jalowym (jak samam nazwa wskazuje)  przez dysze biegu jalowego, wiec zbyt niski poziom paliwa w studzience dyszy, np na skutek zbyt wolnego splywania do gaznika w czasie jazdy, da efekt jak wyzej.

PS Tak, wiem, sluchamy coz to zdarzylo sie innym i dlubiemy tak gdzie umiemy ;)

Data: 2009-12-07 12:35:57
Autor: zbigi
Kefir pisze:
"Zapek" <zapek@konto.pl> wrote in message news:hfgff1$bc6$1polsl.pl...
Bo juz brak mi sil.
Dobic?

Pacjent - Honda XR600R 94r.
Staruszek.

Nie gadaj bzdur matuzalemie - z ktorego roku jestes? :P

[...]

A nie ma za nisko ustawionych obrotow biegu jalowego? ;)

--
zbigi (i... ;) )

Data: 2009-12-07 16:05:43
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Uzytkownik "zbigi" <zbiegusek@wirtualnaPolsza.pl> napisal

A nie ma za nisko ustawionych obrotow biegu jalowego? ;)

Nie nie ma ;)
Poza tym sasiedzi juz zaczynaja mnie lubiec inaczej jak robie cos przy moto
na ogromnym 3 blokowym osiedlu majac garaz tuz przed balkonami/oknami...

--
Zapek

Data: 2009-12-07 16:04:05
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Uzytkownik "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> napisal

"Zapek" <zapek@konto.pl> wrote in message
Bo juz brak mi sil.
Dobic?
Mozesz sporbowac w sobote.

Pacjent - Honda XR600R 94r.
Staruszek.
Przy Tobie szczeniak :-]

Jak chlopek-roztropek, z racji wieku pacjenta, przygladalbym sie raczej ukladowi zasilania paliwem, poczawszy od zawartosci zbiornika do gaznika/krocca ze szczegolnym uwzglednieniem poziomu paliwa.

W zasadzie (chyba?) tylko to mi pozostaje.
Zdemontuje gaznik w wolnej chwili.
Wyczyszcze,posprawdzam ustawienia.
Zerkne rowniez do baku/kranika chociaz wydaje mi sie,ze tam jest ok.

[...]

Czyli idac tym tropem gaznik i dysza wolnych obrotow.
Rozmawialem z uzytkownikami XR 600 i ponoc te gazniki sa kaprysne i trudne do regulacji.
Zamiana na podcisnieniowy z Dominatora ponoc pomaga.
No ale skoro kiedys bylo dobrze to i teraz powinno byc ?

PS Tak, wiem, sluchamy coz to zdarzylo sie innym i dlubiemy tak gdzie umiemy ;)
No i jeszcze dodatkowy plus,ze wysylamy do Elseriwsu,ufamy im,placimy.
A problem pozostaje !!! :-/

--
Zapek
P.S. Dodatkowym problemem jest brak ogrzewania/pradu w garazu (blaszak) :-/

Data: 2009-12-07 16:08:28
Autor: newrom
On Mon, 7 Dec 2009 16:04:05 +0100, "Zapek" <zapek@konto.pl> wrote:

Zapek
P.S. Dodatkowym problemem jest brak ogrzewania/pradu w garazu (blaszak) :-/

Moge Ci sprzedac zippo do odpalenia padliny, 2 problemy za jednym
zamachem!

pozdr
pomocny newrom
PS. ew. potrzebujesz takiego haczyka, pokaz Ci w sobote.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-12-09 08:10:59
Autor: Jackare
Użytkownik "Zapek" <zapek@konto.pl> napisał w wiadomości news:hfj5eh$uto$1polsl.pl...
[...]

To może też być jakieś fałszywe powietrze. Wskazuje na to występowanie usterki po nagrzaniu się silnika. Zwiększają się wtedy luzy, szczeliny i takie tam gdzie powietrze moze się przedostawać rozwalając mieszankę. W jednych przypadkach silnik będzie szalał na wolnych obrotach (będą rosły i spadały) w innych zgaśnie. To że kiedyś było dobrze może oznaczać, że coś się zużyło i dobrze już nie jest :). Trzeba szukać w samym gaźniku i miesach połączenia gaźnika z silnikiem (kołnierze, króćce i kolektory)
--
Jackare

Data: 2009-12-07 16:11:46
Autor: moonraker
Zapek pisze:
[...]

Sprawdź szczelność zaworów ssących. Miałem identyczne "pfff" w hondzie xl350 (identyczny konstrukcyjnie silnik) i okazało się ze przyczyną były nieszczelne zawory ssące, mieszanka cofała się do gaźnika.

moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

Data: 2009-12-07 16:44:26
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Użytkownik "moonraker" chyba slusznie podpowiedzial:

Sprawdź szczelność zaworów ssących. Miałem identyczne "pfff" w hondzie xl350 (identyczny konstrukcyjnie silnik) i okazało się ze przyczyną były nieszczelne zawory ssące, mieszanka cofała się do gaźnika.

I ta podpowiedz wydaje mi sie bardzo realna.
A tym samym oczywiscie podpowiedz Eskimosa zeby nie bylo ;)

Sie sprawdzi lada dzien u zaprzyjaznionego mechanika.

--
Zapek

Data: 2009-12-08 08:27:07
Autor: Kefir
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
EloU!
"Zapek" <zapek@konto.pl> wrote in message news:hfj7po$3am$1polsl.pl...
[...]

Chmm. Zalozylem ze zaczales od sprawdzenia zaworow, zwlaszcza przy Twoim zasobie doswiadczen ;) i w zestawieniu z faktem ze od tego zawsze sie zaczyna. Jesli dopusciles do takiej sytuacji to gaznik i tak bedzie niezle zdewastowany. Mialem kiedys okazje ogladac (u Demczuka) szczatek iglicy zeszlifowany do polowy standardowej grubosci na skutek 'wrotki' z cylindra.

Data: 2009-12-08 16:46:19
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Uzytkownik "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> napisal w wiadomosci news:hfkv4c$1up$1news.onet.pl...

Chmm. Zalozylem ze zaczales od sprawdzenia zaworow, zwlaszcza przy Twoim zasobie doswiadczen ;)

Wygladalo na wypadanie zaplonu.
Zaczalem od gaznika i elektryki.
Elektryka troszke kosztowala (Elserwis).
A zawory - to nic wielkiego.
W Kawie wymienilem 16sztuk ;)
Pozniej w malej xr'ce tylko 4.
Wiec jak teraz wyjdzie,ze trza 2sztuki (plus minus 2) to nie bedzie tragedi ;)

i w zestawieniu z faktem ze od tego zawsze sie zaczyna.
Tak moge powiedziec jak sprawdzilem inne rzeczy ;)

Jesli dopusciles do takiej sytuacji to gaznik i tak bedzie niezle zdewastowany. Mialem kiedys okazje ogladac (u Demczuka) szczatek iglicy zeszlifowany do polowy standardowej grubosci na skutek 'wrotki' z cylindra.

Strasz mnie jeszcze bardziej.
Ale nic to-porobie/potestuje i nowy nabywca bedzie sie cieszyl dlugo bezawaryjna jazda;)

--
Zapek

Data: 2009-12-08 16:52:16
Autor: KJ Siła Słów
Zapek pisze:

A zawory - to nic wielkiego.
W Kawie wymienilem 16sztuk ;)
Pozniej w malej xr'ce tylko 4.
Wiec jak teraz wyjdzie,ze trza 2sztuki

16-4-2-0 ???

Widze przed Toba przyszlosc w dwusuwie.

Bo chyba nie zrobisz nam tego i nie kupisz  sprzeta bez zaworow do remontu ?

KJ

Data: 2009-12-08 20:05:58
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach

Użytkownik "KJ Siła Słów"  napisał

16-4-2-0 ??? Widze przed Toba przyszlosc w dwusuwie.
Zle myslenie ale schemat dobry.
Nastepna padaka bedzie idealna po prostu :-]
2T mnie nie kreci ;)

Bo chyba nie zrobisz nam tego i nie kupisz  sprzeta bez zaworow do remontu ?
Dla Was moge zrobic wiele !!!

--
Zapek

Data: 2009-12-08 20:53:58
Autor: newrom
On Tue, 8 Dec 2009 20:05:58 +0100, "Zapek" <zapek@konto.pl> wrote:

Zle myslenie ale schemat dobry.
Nastepna padaka bedzie idealna po prostu :-]

buhahahahah (haczyk przywiezc w sobote ?)

2T mnie nie kreci ;)

Powiedz lepiej ze nie ogarniasz! :)))
Detek Cie poniewieral jak dziesieciolatka japcok :-D

Dla Was moge zrobic wiele !!!

a olej sprawdzisz ?

pozdr
newrom

Data: 2009-12-08 21:34:18
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał
On Tue, 8 Dec 2009 20:05:58 +0100, "Zapek" <zapek@konto.pl> wrote:

Nastepna padaka bedzie idealna po prostu :-]

buhahahahah (haczyk przywiezc w sobote ?)

Haki do otwierania studzienek telefonicznych/kablowych mam w robocie.
To nie mecz sie bo Amil Cie do bósa nie wezmie z tym zelastwem.
I wypier.alac z gupotami w mojego watku !!!

2T mnie nie kreci ;)

Powiedz lepiej ze nie ogarniasz! :)))
Detek Cie poniewieral jak dziesieciolatka japcok :-D
Nie zaprzeczam :-] Ja po prostu urodzilem sie dla 4T !!!

Dla Was moge zrobic wiele !!!

a olej sprawdzisz ?
Z przyjemnoscia ?

--
Zapek
P.S. Juz nic nie odpisuj !!! Preclu Ty !!!

Data: 2009-12-08 21:58:09
Autor: newrom
On Tue, 8 Dec 2009 21:34:18 +0100, "Zapek" <zapek@konto.pl> wrote:

Haki do otwierania studzienek telefonicznych/kablowych mam w robocie.

Ale iksere to lepiej w kanal burzowy odrazu! Masz kompatybilny haczyk
?

I wypier.alac z gupotami w mojego watku !!!

O przepraszam, ja tu tylko o waznych sprawach pisze!

Nie zaprzeczam :-] Ja po prostu urodzilem sie dla 4T !!!

A ja myslalem ze dla serwisu i producentow zaworow ;)

Z przyjemnoscia ?

A tego to juz nie wiem.

pozdr
newrom

Data: 2009-12-08 22:33:50
Autor: Zefir
Dnia 08-12-2009 o 16:52:16 KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisał(a):

Zapek pisze:

[...]

Spójrzmy na ciąg cyfr: 16, 4, 2, 0. Gdzie ukryła się ósemka? Na pierwszy  rzut oka w podanym ciągu ósemki nie ma. A kiedy przyjrzymy się uważnie  jeszcze raz: 16, 4, 2, 0, cyfry osiem nadal nie dostrzeżemy. Ciekawostką  jest, że sztuczka ta udaje się tylko wtedy, kiedy w ciągu cyfr nie ma  ósemki.

Stawiam usługę docierania zaworów do gniazd w dowolnym serwisie na to, że  następny będzie ośmiozaworowy twin.

--
Pzdr.
Zefir

Data: 2009-12-09 09:10:08
Autor: Marcin Gardeła
Zefir wrote:
Stawiam usługę docierania zaworów do gniazd w dowolnym serwisie na
to, że następny będzie ośmiozaworowy twin.

Cycki se postaw.
To o której mnie zabierasz? :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98

Data: 2009-12-09 20:22:30
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Użytkownik "Zefir"  napisał

Stawiam usługę docierania zaworów do gniazd w dowolnym serwisie na to, że następny będzie ośmiozaworowy twin.

Potrzebna bedzie faktura czy wystarczy paragon ?
Platnosc na Zapkolajkach ?

--
Zapek Zaworowy

Data: 2009-12-09 12:37:01
Autor: Kefir

"Zapek" <zapek@konto.pl> wrote in message news:hfls97$kvp$1polsl.pl...
[...]

Nie wiesz jeszcze co to prawdziwy klopot. Wracajac do tematu, rzec moge: nie mam nic do wiekowych sprzetow, w koncu z pacholectwa pamietam jak wujek DwaCzySztery ganial z maczuga dinozaury, jednak stara guma (prawda dziecioroby? ;) ) w zstawieniu z roznymi oskami, przepustnicami i innymi elementami ruchomymi osadzonymi wprost w aluminiowym kadlubku okraszone wibracjami singla to mieszanka podlegajaca szybkiej degradacji. Tyle od nosiciela chlopskiego rozumku.
BTW: z okazji nadchodzacych swiat chcialbym pozdrowic misia o malym rozumku.

Ale nic to-porobie/potestuje i nowy nabywca bedzie sie cieszyl dlugo bezawaryjna jazda;)

Ato: witaj w klubie ;)

PeeS na piwko i drzemke na stole bardzo chetnie, jeno dupsko skopane proza zycia.

Data: 2009-12-29 20:04:04
Autor: Zapek
Kiedys napisalem :

Pacjent - Honda XR600R 94r.
Motocykl odpala bez problemow,wkreca sie i schodzi z obrotow jak nalezy.
Jednak po zagrzaniu sie dosc czesto gasnie na wolnych obrotach.

Po sprawdzeniu roznych wariantow i w koncu zdjeciu glowicy okazalo sie,ze
wszystkie zawory sa nieszczelne...
Przy 'okazji' dam zmierzyc owalizacje tloka i zobacze co dalej nastapi...

Dzieki za podpowiedzi.

--
Zapek
xr600r

Data: 2010-01-15 14:25:09
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
No to ciag dalszy przygod :-/

Kiedys napisalem :
Motocykl odpala bez problemow,wkreca sie i schodzi z obrotow jak nalezy.
Jednak po zagrzaniu sie dosc czesto gasnie na wolnych obrotach.

Wymienione pierscienie na oryginalne Honda.
Zawory dotarte i ustawione jak nalezy.
Rozrzad nowy.
Kompresja git.
Cewki magneta,impulsator,modul-sprawdzone w Elserwisie i ok ( komus trza wierzyc...).
Cewka WN nowa.
Gaznik sprawdzony-wyglada na ok.
A ta kurwa nadal gasnie :-/

Albo jakas pierdola albo -nie chce kto kupic doinwestowanej xr'y ??? :-/

--
Zapek
P.S. Jeszcze bede probowal zamienic gaznik z innej xr'y...

Data: 2010-01-15 15:50:22
Autor: juhass
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Zapek pisze:
No to ciag dalszy przygod :-/

Kiedys napisalem :
> [...]

Gaznik sprawdzony-wyglada na ok.
A ta kurwa nadal gasnie :-/

Albo jakas pierdola albo -nie chce kto kupic doinwestowanej xr'y ??? :-/

Nie mam historii dyskusji ale nie widzę żebyś pisał coś o przewodzie WN i fajce, choć jak zmieniałeś cewkę to pewno i to... W każdym razie u mnie kiedyś pomogło...

--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)

Data: 2010-01-15 17:16:09
Autor: Michał V-R
[...]

Ja bym jeszcze raz sprawdzil dysze wolnych obrotow i ustawienie biegu jalowego. Na mysl mi przychodzi jeszcze jedna rzecz - akumulator, jak jak jest kiepski, to na wolnych bedzie zarl prad z alternatora a na iskre moze juz nie starczac. Sprawdz jak tam u niego z pojemnoscia, albo jak masz mozliwosc zamien na inny, dobry i sprawdz.
Nie znam tego modelu, wiec tak gdybam...

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-01-16 11:27:11
Autor: Zapek
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Odpowiem zbiorczo:

Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomości news:hiq4cb$l81$1inews.gazeta.pl...

Ja bym jeszcze raz sprawdzil dysze wolnych obrotow i ustawienie biegu jalowego.
Gaznik byl rozbierany/utawiany/sprawdzany.
Jednak z opinii uzytkownikow wiem,ze jest kaprysny bardzo.

Na mysl mi przychodzi jeszcze jedna rzecz - akumulator
Nie posiada.

Użytkownik "juhass" <juchass@poczta.fm> napisał

Nie mam historii dyskusji ale nie widzę żebyś pisał coś o przewodzie WN i fajce, choć jak zmieniałeś cewkę to pewno i to... W każdym razie u mnie kiedyś pomogło...
Wymieniona cewka,kabel i fajka. I swieca.

Użytkownik "Ivam"  napisał

A sprawdzal to lewe powietrze i syf w baku?

Sprawdzal.Bak czysty jak łza dziewicy.
Lewe powietrze- nie widac aby takowe gdzies sie pojawilo.

Bede probowal wrzucic gaznik z Dominatora-podobno daje rade.
Tylko nie wiem czy mi sie jeszcze chce.

--
Zapek

Data: 2010-01-15 20:59:49
Autor: Ivam
[tech] gasniecie na wolnych obrotach
Użytkownik "Zapek" <zapek@konto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hipqaq$1j5$1@polsl.pl...
No to ciag dalszy przygod :-/
(...)

A sprawdzal to lewe powietrze i syf w baku?

--
pzdr:
Ivam

[tech] gasniecie na wolnych obrotach