gaz do matiza?

Data: 2010-03-26 11:06:33
Autor: mateusx6
gaz do matiza?

Użytkownik "mo" <test@test.pl> napisał w wiadomości news:hogb07$83g$1nemesis.news.neostrada.pl...
Pytanie do znających temat, ile może średnio kosztować instalacja gazowa do Matiza?
Instalacja

a po co instalacja w tak malym autku?

Samochód mam już ponad 10 lat więc nie wiem czy to się zdąży zwrócić i jeszcze coś zaoszczędzić zanim zgnije.

napewno nie zdazy...

Obecnie miesięcznie robię 1600 km miesięcznie na dojazdy do pracy i średnio na paliwo wydaję 5 stów co na taki mini samochodzik jest kwotą zdecydowanie za wysoką.

1600km miesiecznie i ty chcesz lpg montowac? a po co?

500zl na paliwo? to ja puntem II 1.2 8v dojazd w dwie strony do pracy ok 85km... miesiecznie na paliwo wydawalem ok 400-450zl... Moze lepiej zamiast instalacji, zrob remoncik silnika, albo kup nowszy silnik?

Data: 2010-03-26 17:11:13
Autor: marjan
gaz do matiza?
mateusx6 pisze:
[...]

Żeby było taniej.

Samochód mam już ponad 10 lat więc nie wiem czy to się zdąży zwrócić i jeszcze coś zaoszczędzić zanim zgnije.

napewno nie zdazy...

Ciekawe.. Jak wyliczałem dla mojego Punta, obliczyłem że instalacja mi się zwróci po 15-25 kkm (w zależności od wielu zmiennych).

[...]

Czyli mając LPG byś wydawał 250-300 zł miesięcznie, co daje 150 zł oszczędności miesięcznie. Po roku by Ci się instalacja zwróciła.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-03-27 00:39:55
Autor: Papkin
gaz do matiza?

Czyli mając LPG byś wydawał 250-300 zł miesięcznie, co daje 150 zł
oszczędności miesięcznie. Po roku by Ci się instalacja zwróciła.

drozsze przeglady, serwis instalacji LPG (filtry, w sumie mozna samemu), wtryskiwacze LPG moga pasc, odpalasz zwykle na PB a to tez wchodzi w sklad kalkulacji. Dla malych przebiegow trzeba wliczyc duzo "dodatkow" ze strony LPG. Jak ktos jezdzi sporo to nie ma nad czym sie zastanawiac i walic nowoczesna instlacje IV generacji np STAG.

Data: 2010-03-27 01:48:35
Autor: BQB
gaz do matiza?
Papkin pisze:

Czyli mając LPG byś wydawał 250-300 zł miesięcznie, co daje 150 zł
oszczędności miesięcznie. Po roku by Ci się instalacja zwróciła.

drozsze przeglady,

40 zł na rok - majątek

> serwis instalacji LPG (filtry, w sumie mozna samemu),

15 zł za filtr po 15-20kkm

wtryskiwacze LPG moga pasc,

Nie znam nikogo komu padły od tego.

odpalasz zwykle na PB a to tez wchodzi w sklad kalkulacji. Dla malych przebiegow trzeba wliczyc duzo "dodatkow" ze strony LPG.

Znaczy małe przebiegi to jakie dodatkowe koszty? Oczywiście, jak masz jechać 2 km, to nawet auta nie warto odpalać. W zależności od temperatury zewnętrznej auto przełączy Ci się na gaz po kilkudziesięciu metrach, do nawet kilku kilometrów w 30 stopniowy mróz.

Jak ktos jezdzi sporo to nie ma nad czym sie zastanawiac i walic nowoczesna instlacje IV generacji np STAG.

Jak ktoś robi nawet te 10kkm rocznie i ma zamiar jeszcze 2 lata jeździć, to IMO i tak się opłaca.

gaz do matiza?