gaz w samochodzie wykorzystywanym w firmie

Data: 2010-11-10 07:09:29
Autor: rt
gaz w samochodzie wykorzystywanym w firmie
Witam

w mojej firmie korzystam z prywatnego samochodu - czy moge w takim samochodzie
zalozyc instalacje gazowa <3,5 tys i wpisac w koszty firmy? co w momencie
sprzedazy samochodu badz likwidacji firmy ?

Pozdrawiam
rt

Data: 2010-11-10 10:06:32
Autor: Jacek
gaz w samochodzie wykorzystywanym w firmie
Niestety nie mo¿esz.
Te¿ bym chêtnie wrzuci³ w koszty remont dachu na prywatnym domu, bo mi przecieka a wykorzystujê jedno pomieszczenie do DG ale niestety......
Jacek

Data: 2010-11-10 10:20:56
Autor: Maciek
W dniu 2010-11-10 10:06, Jacek pisze:
Niestety nie mo¿esz.
Te¿ bym chêtnie wrzuci³ w koszty remont dachu na prywatnym domu, bo mi przecieka a wykorzystujê jedno pomieszczenie do DG ale niestety......
A paliwo mo¿e w koszty wrzuciæ? A komplet opon? A naprawê sprzêg³a?
Mo¿e, do wysoko¶ci wykazanej z kilometrówki, bo zak³adam, ¿e tak
samochód rozlicza. Podobnie bym zrobi³ z instalacj± gazow±.
Maciek

Data: 2010-11-10 10:37:04
Autor: Maddy
W dniu 10-11-2010 10:20, Maciek pisze:
W dniu 2010-11-10 10:06, Jacek pisze:
Niestety nie możesz.
Też bym chętnie wrzucił w koszty remont dachu na prywatnym domu, bo mi
przecieka a wykorzystujÄ™ jedno pomieszczenie do DG ale niestety......
A paliwo może w koszty wrzucić? A komplet opon? A naprawę sprzęgła?
Może, do wysokości wykazanej z kilometrówki, bo zakładam, że tak
samochód rozlicza. Podobnie bym zrobił z instalacją gazową.

Wg. kilometrówki rozlicza się koszty EKSPLOATACJI - czyli to co się zużywa i trzeba wymienić, uzupełnić itp w trakcie korzystania z samochodu. Paliwo się zużywa, opony też, tylko wolniej, sprzęgło się psuje w wyniku zużycia.
Instalacja gazowa to nowy element - inwestycja w obiekt a nie koszt użytkowania obiektu.

Spotkałam się z twierdzeniem (tzn. kiedyś w rozmowie z pewnym biegłym zeszło na ten temat, raz jeden, i dawno i więcej nie spotkałam się z takim ujęciem sprawy), że można by to potraktować jak inwestycję w obcym środku trwałym - powyżej 3500zł amortyzuje się to 10 lat.

Tyle, że najpierw ten środek musi być obcy - np. wynajęty, leasingowy.
Nie ma definicji "obcości", a słownikowo obcy nie może być mój własny.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

gaz w samochodzie wykorzystywanym w firmie