Data: 2011-03-30 19:34:43 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Witam,
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w instalacji gazowej w wv golf IV 1.4 16V - jakieś opinie? Zastanawiam sie czy nie warto tego zainstalować - zamiast koła zapasowego. Ile litrów gazu może palić taki samochód na 100? Na co zwracać uwagę przy zakupie instalacji? Jaką instalację najlepiej zabudować? Z jaką ceną się muszę liczyć? Dziękuję z góry -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-03-30 19:44:30 | |
Autor: Pan Piskorz | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 19:34, Ireneusz Brycki pisze:
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w instalacji gazowej w wv golf IV 1.4 W aucie z tak małym silnikiem montaż gazy raczej jest nieopłacalna. Chyba, że robisz jakie gigantyczne przebiegi. P. |
|
Data: 2011-03-30 20:36:59 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 19:44, Pan Piskorz pisze:
W dniu 2011-03-30 19:34, Ireneusz Brycki pisze: Tak do 9000 rocznie. Pali mi ok 7 może więcej nawet bo 90% to miasto. 40% zysku na paliwie... Ja to liczyłem tak. Rocznie spalam średnio ok 612 litrów co daje mi aktualnie 3121,2 zł brutto. Gdybym pewnie jeździł na gazie to paliłby z 8 czyli 680 co daje akuktalnie 1850 zł brutto. Różnica roczna to 1400 zł brutto. Jednym słowem w rok nie odzyskam instalacji. Natomiast w 2 na pewno? -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-03-30 21:03:53 | |
Autor: Lewis | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 20:36, Ireneusz Brycki pisze:
Różnica roczna to 1400 zł brutto. Do tego droższe przeglądy, regulacje, wkurzająca zapasówka walająca się w bagażniku, i jak ktoś spartaczy instalację, na której chciało się oszczędzić, nieustanne nerwy... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-30 21:30:04 | |
Autor: J_K_K | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imvuqs$2a1$1news.onet.pl...
Ostatnio upubliczniali dane z badań jakości paliw (chyba w łódzkim ?), ogólnie pogorszyło się, ale najbardziej LPG. Pzdr JKK |
|
Data: 2011-03-30 21:45:38 | |
Autor: kamil d | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 20:36, Ireneusz Brycki pisze:
Tak do 9000 rocznie. Niby się nie opłaca ale jeśli zamierzasz nim jeździć np. 5 lat to za 2 lata instalka się zwróci i zamiast paliwa po 6,50zł* będziesz tankował LPG za 3,25zł. Ja bym mimo wszystko zakładał. Jeśli się zdecydujesz to poczytaj http://lpg-forum.pl/ żeby nie wtopić, partaczy w temacie LPG jest masę. -- kamil d *odpukać w niemalowane & splunąć przez ramię 7x |
|
Data: 2011-03-30 21:52:32 | |
Autor: nom | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Użytkownik "Ireneusz Brycki" <ireneusz.brycki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:imvt86$ko5$1inews.gazeta.pl... Tak do 9000 rocznie. Pali mi ok 7 może więcej nawet bo 90% to miasto. 40% zysku na paliwie... Ja to liczyłem tak. Bardzo optymistycznie. :-) Raczej będzie palił z 9 litrów LPG i jakieś 0,5l paliwa na odpalanie. |
|
Data: 2011-03-30 22:19:42 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 21:52, nom pisze:
czyli realnie 1000 zł zysku. Ile kosztuje LPG cała instalacja (w miarę fachowa) i nowoczesna? -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-03-30 22:30:08 | |
Autor: Lewis | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 22:19, Ireneusz Brycki pisze:
czyli realnie 1000 zł zysku. Do R4, IV gen min 2800zł -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-30 23:02:23 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 22:30, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-30 22:19, Ireneusz Brycki pisze: Nie przesadzajmy. Jakieś 4 lata temu dałem 2650, za nienajtańszą instalację IV-gen. z butlą pod auto, w mocno polecanym warsztacie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-03-30 23:13:41 | |
Autor: Lewis | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 23:02, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-30 22:30, Lewis pisze: To dziwnie tanio, w Białymstoku IV gen ze sterownikiem Stag 300plus, wtryskach valtek, parownik zavoli, butla troidalna to około 2800zł... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-31 10:07:09 | |
Autor: komar | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 23:13, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-30 23:02, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: no to za taki zestaw w Warszawie zapłacisz około 2200-2400. Za 3000 zakładałem rok temu gaz do V8 (4.7 l) ze stagiem300+, wtryskiwacze MagicJet, reduktor KME Gold, butla 60l w koło. |
|
Data: 2011-03-31 18:31:49 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-31 10:07, komar pisze:
no to za taki zestaw w Warszawie zapłacisz około 2200-2400. Zauważ że w chwili obecnej znowu wielki booooom na gaz ;) więc i ceny mogły pójść w górę. Jakiś czas temu pytałem się o 4 generację na stag 300 premium i z butlą w koło do 4 cylindrów mówili 2600-2800zł ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-03-30 22:22:46 | |
Autor: sth | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
i jakieÅ› 0,5l paliwa na odpalanie. ciekawe po co |
|
Data: 2011-03-30 22:31:29 | |
Autor: Lewis | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 22:22, sth pisze:
i jakieś 0,5l paliwa na odpalanie. Po to żeby silnik odpalał na benzynie i pracował na niej do osiągnięcia odpowiedniej temp cieczy chłodzącej w celu uniknięcia problemów z zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-31 02:38:20 | |
Autor: sth | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
w celu uniknięcia problemów z zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem. tak, tak, oczywiscie. |
|
Data: 2011-03-31 18:06:29 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:in0ie2$q21$1inews.gazeta.pl... >w celu uniknięcia problemów z zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem. nie ważne po co, ważne, ze zadna instalacja IV gen nie odpali auta na gazie, a ustawialna minimalna temp przełączania to ok 30 stopni. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-03-31 21:37:58 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-31 18:06, Kuba (aka cita) pisze:
Stag 300 którego miałem, pozwalał na zejście z temperaturą niżej niż 30 stopni (ile dokładnie - nie pamiętam). Odpalanie na gazie też było, ale tylko w sytuacjach awaryjnych (przez kilka dni z tego korzystałem, ale w środku upalnego lata). -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-03-30 22:54:58 | |
Autor: Dykus | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Witam,
W dniu 2011-03-30 22:22, sth pisze: ciekawe po co Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie... Zalecane jest jednak przejechać się od czasu do czasu na benzynie i do czasu rozgrzania silnika (chyba ok. 40*C), i dlatego jak ja liczyłem to zakładałem stosunek gaz/benzyna - 3/1 (głównie krótkie odcinki po mieście; nie miałbym sumienia jeździć tylko na gazie:). Wychodzę ponadto z założenia, że lepiej przyjąć bardziej pesymistyczne warunki i się ucieszyć, że zaoszczędziło się więcej, niż upraszczać i później żałować. :) A cenę napraw silnika (jakieś sondy lambda, EGRy, wtryskiwacze) liczyłbym do kosztów podróżowania na gazie... :) -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-03-31 02:39:18 | |
Autor: sth | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie... jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo. |
|
Data: 2011-03-31 09:56:38 | |
Autor: nom | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:in0ifr$q32$1inews.gazeta.pl... jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo. Zależy ile km przejechałeś w ciągu tych lat. :-) Ja tak odpalałem na gazie (II generacja LPG) aż kiedyś przy -15*C zamarzł mi reduktor i nawet na benzynie nie chciał odpalić. Teraz odpalam na benzynie, przejeżdżam 300-400m i przygazówka powyżej 3 tys. obr/min i przełączam na gaz. Raz, że już nie zgaśnie nawet przy ujemnych temperaturach, dwa, wiem, że na benzynie wszystko OK i że jak skończy się gaz to mogę spokojnie korzystać z benzyny. :D |
|
Data: 2011-03-31 14:13:50 | |
Autor: Dykus | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Witam,
W dniu 2011-03-31 02:39, sth pisze: jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo. Ta, zaraz się jeszcze okaże, że masz Lanosa... :) W każdym razie nie mówię, że nie. Też znam takich co zapalają na gazie, albo przełączają się na gaz 2 sekundy po rozruchu. Zwłaszcza w lato. Myślę, że to kwestia silnika i chyba szczęścia (albo sposobu obsługi samochodu i instalacji gazu). Ogólnie chyba starsze silniki (z małą ilością elektroniki) sprawują się lepiej. To tak na podstawie relacji ludzi, którzy jeżdżą na gazie. A awarie... kolega na przykład miał uszkodzony wtryskiwacz tak, że cały czas podawał paliwo (kontrolki 'check engine' na gazie olewał). W konsekwencji spalanie następowało gdzieś w kanale wylotowym. Efekt - poza wtryskiwaczem uszkodzeniu uległ katalizator i któraś sonda lambda (chyba ta przed katalizatorem). A to już kosztuje więcej niż wtryskiwacz... Nie wiem, czy EGR też od tego mu poleciał, bo mówił coś o wyższej temperaturze spalania... Koleżanka miała Corolle, pi razy drzwi z 2002r. Za naprawy płaciła często i sporo. Auto na tyle niepewne, że bała się jechać nim w podróż 1000km. Pisałem o Lanosie, bo z tego co słyszę, to są tam silniki nie do zajechania, także na gazie. Znam takich, co od nowości mają gaz, przejechane 220tys. km i poza wymienioną uszczelką pod głowicą przy 200tys. to żadnych napraw. Instalacja II generacji. :) Chcę tylko powiedzieć, że moim zdaniem analizując opłacalność jeżdżenia na gazie nie wystarczy dodać 100zł więcej za przegląd, dodać 2 litry do spalania i pomnożyć wszystko przez koszt gazu i liczbę kilometrów. -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-03-31 18:07:39 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:in0ifr$q32$1inews.gazeta.pl... Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie... tyle, ze nie masz instalacji IV gen, której ani nie odpalisz na gazie, ani ręcznie nie przełączysz na LPG zanim zostanie osiagnięta temp minimalna, a te są ustawialne, ale nie da sie ustawić mniej niż ok 30 stopni. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-03-31 10:11:09 | |
Autor: komar | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
W dniu 2011-03-30 22:54, Dykus pisze:
nie miałbym sumienia jeździć tylko na gazie:). nie ma się czego bać. Popsuć się może jedynie reduktor (regeneracja 100zł, wymiana 300), ewentualnie układ wtryskowy benzyny - dlatego czasem warto się przejechać na benzynie - ale koszty ewentualnych napraw tez są nie duże - wtryskiwacze benzynowe są tanie, pompa paliwa też. |
|
Data: 2011-03-31 10:00:59 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
gaz -wv golf IV 1.4 16V | |
U¿ytkownik "Ireneusz Brycki" <ireneusz.brycki@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imvpje$800$1inews.gazeta.pl... Witam, forum.vwgolf.pl Myslê, ¿e tam znajdziesz najwiêcej opinii. Do wiêkszo¶ci postów na techniczne tematy jest dostêp bez konieczno¶ci rejestracji. |