gaz -wv golf IV 1.4 16V

Data: 2011-03-30 19:34:43
Autor: Ireneusz Brycki
gaz -wv golf IV 1.4 16V
Witam,

Czy ktoś z Was ma doświadczenie w instalacji gazowej w wv golf IV 1.4 16V - jakieś opinie?

Zastanawiam sie czy nie warto tego zainstalować - zamiast koła zapasowego.

Ile litrów gazu może palić taki samochód na 100?
Na co zwracać uwagę przy zakupie instalacji?
Jaką instalację najlepiej zabudować?
Z jaką ceną się muszę liczyć?

Dziękuję z góry

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-03-30 19:44:30
Autor: Pan Piskorz
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 19:34, Ireneusz Brycki pisze:
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w instalacji gazowej w wv golf IV 1.4
16V - jakieÅ› opinie?

W aucie z tak małym silnikiem montaż gazy raczej jest nieopłacalna.
Chyba, że robisz jakie gigantyczne przebiegi.

P.

Data: 2011-03-30 20:36:59
Autor: Ireneusz Brycki
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 19:44, Pan Piskorz pisze:
[...]

Tak do 9000 rocznie. Pali mi ok 7 może więcej nawet bo 90% to miasto. 40% zysku na paliwie... Ja to liczyłem tak.

Rocznie spalam średnio ok 612 litrów co daje mi aktualnie 3121,2 zł brutto. Gdybym pewnie jeździł na gazie to paliłby z 8 czyli 680 co daje akuktalnie 1850 zł brutto.

Różnica roczna to 1400 zł brutto.

Jednym słowem w rok nie odzyskam instalacji. Natomiast w 2 na pewno?

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-03-30 21:03:53
Autor: Lewis
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 20:36, Ireneusz Brycki pisze:
Różnica roczna to 1400 zł brutto.

Jednym słowem w rok nie odzyskam instalacji. Natomiast w 2 na pewno?

Do tego droższe przeglądy, regulacje, wkurzająca zapasówka walająca się w bagażniku, i jak ktoś spartaczy instalację, na której chciało się oszczędzić, nieustanne nerwy...

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-30 21:30:04
Autor: J_K_K
gaz -wv golf IV 1.4 16V
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imvuqs$2a1$1news.onet.pl...

Do tego droższe przeglądy, regulacje, wkurzająca zapasówka walająca się w bagażniku, i jak ktoś spartaczy instalację, na której chciało się oszczędzić, nieustanne nerwy...

Ostatnio upubliczniali dane z badań jakości paliw (chyba w łódzkim ?),
ogólnie pogorszyło się, ale najbardziej LPG.

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-30 21:45:38
Autor: kamil d
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 20:36, Ireneusz Brycki pisze:
Tak do 9000 rocznie.

Niby się nie opłaca ale jeśli zamierzasz nim jeździć np. 5 lat to za 2 lata instalka się zwróci i zamiast paliwa po 6,50zł* będziesz tankował LPG za 3,25zł.

Ja bym mimo wszystko zakładał. Jeśli się zdecydujesz to poczytaj http://lpg-forum.pl/ żeby nie wtopić, partaczy w temacie LPG jest masę.

--
kamil d

*odpukać w niemalowane & splunąć przez ramię 7x

Data: 2011-03-30 21:52:32
Autor: nom
gaz -wv golf IV 1.4 16V

Użytkownik "Ireneusz Brycki" <ireneusz.brycki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:imvt86$ko5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bardzo optymistycznie. :-)
Raczej będzie palił z 9 litrów LPG i jakieś 0,5l paliwa na odpalanie.

Data: 2011-03-30 22:19:42
Autor: Ireneusz Brycki
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 21:52, nom pisze:

[...]

czyli realnie 1000 zł zysku.

Ile kosztuje LPG cała instalacja (w miarę fachowa) i nowoczesna?

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-03-30 22:30:08
Autor: Lewis
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 22:19, Ireneusz Brycki pisze:

czyli realnie 1000 zł zysku.

Ile kosztuje LPG cała instalacja (w miarę fachowa) i nowoczesna?

Do R4, IV gen min 2800zł

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-30 23:02:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 22:30, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-30 22:19, Ireneusz Brycki pisze:

czyli realnie 1000 zł zysku.

Ile kosztuje LPG cała instalacja (w miarę fachowa) i nowoczesna?

Do R4, IV gen min 2800zł

Nie przesadzajmy. Jakieś 4 lata temu dałem 2650, za nienajtańszą instalację IV-gen. z butlą pod auto, w mocno polecanym warsztacie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-30 23:13:41
Autor: Lewis
gaz -wv golf IV 1.4 16V
[...]

instalacjÄ™ IV-gen. z butlÄ… pod auto, w mocno polecanym warsztacie.

To dziwnie tanio, w Białymstoku IV gen ze sterownikiem Stag 300plus, wtryskach valtek, parownik zavoli, butla troidalna to około 2800zł...

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-31 10:07:09
Autor: komar
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 23:13, Lewis pisze:
[...]

no to za taki zestaw w Warszawie zapłacisz około 2200-2400.
Za 3000 zakładałem rok temu gaz do V8 (4.7 l) ze stagiem300+, wtryskiwacze MagicJet, reduktor KME Gold, butla 60l w koło.

Data: 2011-03-31 18:31:49
Autor: Czarek Daniluk
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-31 10:07, komar pisze:

no to za taki zestaw w Warszawie zapłacisz około 2200-2400.
Za 3000 zakładałem rok temu gaz do V8 (4.7 l) ze stagiem300+,
wtryskiwacze MagicJet, reduktor KME Gold, butla 60l w koło.

Zauważ że w chwili obecnej znowu wielki booooom na gaz ;) więc i ceny mogły pójść w górę.

Jakiś czas temu pytałem się o 4 generację na stag 300 premium i z butlą w koło do 4 cylindrów mówili 2600-2800zł ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-30 22:22:46
Autor: sth
gaz -wv golf IV 1.4 16V
i jakieÅ› 0,5l paliwa na odpalanie.

ciekawe po co

Data: 2011-03-30 22:31:29
Autor: Lewis
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 22:22, sth pisze:
i jakieÅ› 0,5l paliwa na odpalanie.

ciekawe po co

Po to żeby silnik odpalał na benzynie i pracował na niej do osiągnięcia odpowiedniej temp cieczy chłodzącej w celu uniknięcia problemów z zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-31 02:38:20
Autor: sth
gaz -wv golf IV 1.4 16V
w celu uniknięcia problemów z zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem.

tak, tak, oczywiscie.

Data: 2011-03-31 18:06:29
Autor: Kuba \(aka cita\)
gaz -wv golf IV 1.4 16V

Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:in0ie2$q21$1inews.gazeta.pl...
>w celu uniknięcia problemów z zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem.

tak, tak, oczywiscie.

nie ważne po co, ważne, ze zadna instalacja IV gen nie odpali auta na gazie, a ustawialna minimalna temp przełączania to ok 30 stopni.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-31 21:37:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
gaz -wv golf IV 1.4 16V

> [...]

nie ważne po co, ważne, ze zadna instalacja IV gen nie odpali auta na
gazie, a ustawialna minimalna temp przełączania to ok 30 stopni.

Stag 300 którego miałem, pozwalał na zejście z temperaturą niżej niż 30 stopni (ile dokładnie - nie pamiętam). Odpalanie na gazie też było, ale tylko w sytuacjach awaryjnych (przez kilka dni z tego korzystałem, ale w środku upalnego lata).

Data: 2011-03-30 22:54:58
Autor: Dykus
gaz -wv golf IV 1.4 16V
Witam,

W dniu 2011-03-30 22:22, sth pisze:

ciekawe po co

Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie...
Zalecane jest jednak przejechać się od czasu do czasu na benzynie i do czasu rozgrzania silnika (chyba ok. 40*C), i dlatego jak ja liczyłem to zakładałem stosunek gaz/benzyna - 3/1 (głównie krótkie odcinki po mieście; nie miałbym sumienia jeździć tylko na gazie:). Wychodzę ponadto z założenia, że lepiej przyjąć bardziej pesymistyczne warunki i się ucieszyć, że zaoszczędziło się więcej, niż upraszczać i później żałować. :)
A cenę napraw silnika (jakieś sondy lambda, EGRy, wtryskiwacze) liczyłbym do kosztów podróżowania na gazie... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-03-31 02:39:18
Autor: sth
gaz -wv golf IV 1.4 16V
Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie...

jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo.

Data: 2011-03-31 09:56:38
Autor: nom
gaz -wv golf IV 1.4 16V

Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:in0ifr$q32$1inews.gazeta.pl...

jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo.

Zależy ile km przejechałeś w ciągu tych lat. :-)
Ja tak odpalaÅ‚em na gazie (II generacja LPG) aż kiedyÅ› przy -15*C zamarzÅ‚ mi reduktor i nawet  na benzynie nie chciaÅ‚ odpalić.
Teraz odpalam na benzynie, przejeżdżam 300-400m i przygazówka powyżej 3 tys. obr/min i przełączam na gaz. Raz, że już nie zgaśnie nawet przy ujemnych temperaturach, dwa, wiem, że na benzynie wszystko OK i że jak skończy się gaz to mogę spokojnie korzystać z benzyny. :D

Data: 2011-03-31 14:13:50
Autor: Dykus
gaz -wv golf IV 1.4 16V
Witam,

W dniu 2011-03-31 02:39, sth pisze:

jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo.

Ta, zaraz się jeszcze okaże, że masz Lanosa... :)
W każdym razie nie mówię, że nie. Też znam takich co zapalają na gazie, albo przełączają się na gaz 2 sekundy po rozruchu. Zwłaszcza w lato.

Myślę, że to kwestia silnika i chyba szczęścia (albo sposobu obsługi samochodu i instalacji gazu). Ogólnie chyba starsze silniki (z małą ilością elektroniki) sprawują się lepiej. To tak na podstawie relacji ludzi, którzy jeżdżą na gazie.

A awarie... kolega na przykład miał uszkodzony wtryskiwacz tak, że cały czas podawał paliwo (kontrolki 'check engine' na gazie olewał). W konsekwencji spalanie następowało gdzieś w kanale wylotowym. Efekt - poza wtryskiwaczem uszkodzeniu uległ katalizator i któraś sonda lambda (chyba ta przed katalizatorem). A to już kosztuje więcej niż wtryskiwacz... Nie wiem, czy EGR też od tego mu poleciał, bo mówił coś o wyższej temperaturze spalania...
Koleżanka miała Corolle, pi razy drzwi z 2002r. Za naprawy płaciła często i sporo. Auto na tyle niepewne, że bała się jechać nim w podróż 1000km.
Pisałem o Lanosie, bo z tego co słyszę, to są tam silniki nie do zajechania, także na gazie. Znam takich, co od nowości mają gaz, przejechane 220tys. km i poza wymienioną uszczelką pod głowicą przy 200tys. to żadnych napraw. Instalacja II generacji. :)

Chcę tylko powiedzieć, że moim zdaniem analizując opłacalność jeżdżenia na gazie nie wystarczy dodać 100zł więcej za przegląd, dodać 2 litry do spalania i pomnożyć wszystko przez koszt gazu i liczbę kilometrów.

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-03-31 18:07:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
gaz -wv golf IV 1.4 16V

Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:in0ifr$q32$1inews.gazeta.pl...
Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie...

jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo.

tyle, ze nie masz instalacji IV gen, której ani nie odpalisz na gazie, ani ręcznie nie przełączysz na LPG zanim zostanie osiagnięta temp minimalna, a te są ustawialne, ale nie da sie ustawić mniej niż ok 30 stopni.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-31 10:11:09
Autor: komar
gaz -wv golf IV 1.4 16V
W dniu 2011-03-30 22:54, Dykus pisze:
 nie miaÅ‚bym sumienia jeździć tylko na gazie:).

nie ma się czego bać. Popsuć się może jedynie reduktor (regeneracja 100zł, wymiana 300), ewentualnie układ wtryskowy benzyny - dlatego czasem warto się przejechać na benzynie - ale koszty ewentualnych napraw tez są nie duże - wtryskiwacze benzynowe są tanie, pompa paliwa też.

Data: 2011-03-31 10:00:59
Autor: Vlad The Ripper
gaz -wv golf IV 1.4 16V

U¿ytkownik "Ireneusz Brycki" <ireneusz.brycki@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imvpje$800$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Czy kto¶ z Was ma do¶wiadczenie w instalacji gazowej w wv golf IV 1.4 16V - jakie¶ opinie?

Zastanawiam sie czy nie warto tego zainstalowaæ - zamiast ko³a zapasowego.

Ile litrów gazu mo¿e paliæ taki samochód na 100?
Na co zwracaæ uwagê przy zakupie instalacji?
Jak± instalacjê najlepiej zabudowaæ?
Z jak± cen± siê muszê liczyæ?

Dziêkujê z góry

forum.vwgolf.pl
Myslê, ¿e tam znajdziesz najwiêcej opinii. Do wiêkszo¶ci postów na techniczne tematy jest dostêp bez konieczno¶ci rejestracji.

gaz -wv golf IV 1.4 16V