gazeta nie zapłaciła za zdjęcie

Data: 2011-03-25 13:41:07
Autor: Marek
gazeta nie zapłaciła za zdjęcie
W dniu 2011-03-25 10:43, Poldek pisze:

Gazeta codzienna o dużym nakładzie opublikowała zdjęcie mojego
autorstwa. Działo się to za moją wiedzą i zgodą wyrażoną mailowo.
Zdjęcie w gazecie jest podpisane moim nazwiskiem. Już po publikacji
przysłali mi do domu umowę na papierze. Podpisałem i odesłałem pocztą.
Minęły 2 miesiące i wciąż nie zapłacili. Monitowałem, powiedzieli, że
sprawdzą i zapłacą - nic.

Co radzicie?

Dostarczyć listem poleconym ZPO lub osobiście do sekretariatu redakcji gazety z potwierdzeniem daty wpływu na kopii takie pisemko:
http://www.fit-europe.org/vault/badpayers/Wezwanie-pl.pdf

Poczekać, aż upłynie podany tam termin, poprosić prawnika o przygotowanie pozwu o zapłatę należności w trybie nakazowym. Za prawnika i wpis sądowy trzeba zapłacić, ale potem tymi kosztami sąd obciąży gazetę.

Chyba, że w umowie są jakieś haczyki które mogą dać im furtkę do niepłacenia.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2011-03-25 16:22:07
Autor: Marek Dyjor
Marek wrote:
[...]

mam wrażenie ze można skorzystać z pomocy e-sądu, tam są zdaje sie poradniki jak przygotować wniosek w trybie nakazowym.

gazeta nie zapłaciła za zdjęcie