gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku

Data: 2011-04-27 13:04:25
Autor: Massai
gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
anna wrote:

Witam, pomocy Byłam w zakł.gazowniczym z prośbą o rozłożenie zadłużenia na raty
/4500,00 zł/to okazało się ,że mam zapłacić do końca maja ,a jak nie
to odetną gaz.  Jak to jest ,że klient który płaci takie rachunki i
dobrowolnie idzie z prośbą o raty ci panowie tak nas załatwiają .
Czy mogą tak nas traktować??????????

Mogą. A nawet powinni! ;-)

To nie jest fundacja charytatywna, za rozłożenie twojego zadłużenia na
raty ktoś musi zapłacić.

Jako że taką nieterminową spłatę zadłużenia trzeba traktować jako koszt
dla firmy (pieniądze też kosztują), to za fakt iż tych pieniędzy nie
mają w terminie - musi płacić ogół klientów. Musi to być po prostu
uwzględnione w cenie gazu.

Nie widzę powodu żebym np. ja musiał płacić za twoją niefrasobliwość.

Pomyśl - ktoś jest ci winny 4,5k pln. Mówi że nie odda od razu, tylko w
ratach spłaci, w ciągu np. roku. A ty chciałaś za te pieniądze pojechać
na wakacje... co robisz? Bierzesz pożyczkę z banku. Płacisz odsetki.
Kto ci te odsetki pokryje?

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-27 15:09:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-27 15:04, Massai pisze:

To nie jest fundacja charytatywna, za rozłożenie twojego zadłużenia na
raty ktoś musi zapłacić.

Zapłaci w odsetkach ustawowych.

[...]

Pomyśl: 100 tysięcy klientów jest ci winnych 0,1 - 10 tysiecy. Statystycznie wiadomo, że X% nie zapłaci w terminie. Czy rozsądnym jest planowanie wydatków w oparciu o hipotetyczne 100% wpływy?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-28 06:06:09
Autor: Massai
Liwiusz wrote:

W dniu 2011-04-27 15:04, Massai pisze:

> To nie jest fundacja charytatywna, za rozłożenie twojego zadłużenia
> na raty ktoś musi zapłacić.

Zapłaci w odsetkach ustawowych.

A gazownie naliczają odsetki?
Telekomy nie naliczają... choć era zapowiedziała że od czerwca zacznie
naliczać.

> [...]

Statystycznie wiadomo, że X% nie zapłaci w terminie. Czy rozsądnym
jest planowanie wydatków w oparciu o hipotetyczne 100% wpływy?

Ależ oczywiście że jest rozsądnym. Tylko na czym takie planowanie
polega?
Po stronie kosztów masz brak pieniądza, który musisz teoretycznie
pożyczyć i obsłużyc zadłużenie.
Koszt tej obsługi (odsetki dla banku za pożyczoną kasę) trzeba
uwzględnić przy kalkulowaniu ceny sprzedawanego towaru. Ergo - płacą za
to inni klienci.

Jak się takich co nie płacą na czas zrobi zbyt wielu (bo kryzys, trudna
sytuacja) - to kalkulacja dotychczasowa nie wystarcza. Możesz albo na
łapucapu podnosić ceny towaru, albo agresywniej windykować.

Każdy kto prowadzi biznes zna ten problem - przez ostatnie dwa lata
znacząco wzrósł odsetek klientów którzy nie płacą w terminie. W efekcie
obrotówki są znacznie intensywniej wykorzystywane, co w połączeniu z
popularną ostatnio praktyką banków polegającą na obcinaniu obrotówek (i
trzeba się posiłkować droższymi formami kredytu) - naprawdę potrafi być
zabójcze dla wielu małych słabo dokapitalizowanych firm.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-28 09:01:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-28 08:06, Massai pisze:

Zapłaci w odsetkach ustawowych.

A gazownie naliczają odsetki?

Mi nalicza. Elektrownia też. Za każdy dzień.

[...]

No i płacą. Taka dola usług abonamentowych. Dlatego w komórkach taniej jest na kartę, niż w abonamencie.

Jak się takich co nie płacą na czas zrobi zbyt wielu (bo kryzys, trudna
sytuacja) - to kalkulacja dotychczasowa nie wystarcza. Możesz albo na
łapucapu podnosić ceny towaru, albo agresywniej windykować.

Widzisz, ale jeśli jest tak, że podniesienie ceny towaru nadal daje ci satysfakcjonujący zysk i klienci nie uciekają, to trzeba cenę podnieść, nawet jeśli wszyscy by grzecznie płacili. Z drugiej strony jeśli cena jest na tyle wysoka, że jej podwyższenie będzie szkodliwe dla firmy, to choćby nie płaciło 10% klientów, ceny podnieść nie można.

[...]

Bardzo rzadko spotykam "każdego kto prowadzi biznes i zna ten problem", aby w odpowiedni sposób zabezpieczał się przed niepłaceniem klientów i w odpowiedni sposób na to reagował. Ale cóż, prościej jest rozdawać faktury bez podpisu na lewo i prawo, jak nie płacą, posiłkować się kredytem, a potem psioczyć jak to za nieuczciwych klientów płacą uczciwi, kiedy w rzeczywistości ci uczciwi płacą za nieuctwo właściciela.

--
Liwiusz

Data: 2011-04-28 12:21:13
Autor: Massai
Liwiusz wrote:

Mi nalicza. Elektrownia też. Za każdy dzień.

Nie zaobserwowałem, mam żonę która rachunków pilnuje ;-)

Ale jeśli tak, to już tylko kwestia woli gazowni i jej płynności
finansowej - czy może sobie pozwolić na udzielanie pożyczek.

> [...]
> płacą za to inni klienci.

No i płacą. Taka dola usług abonamentowych. Dlatego w komórkach
taniej jest na kartę, niż w abonamencie.

Wiesz, zmianę sposobu podejścia widać ładnie na przykładzie budynków
mieszkalnych w których zawiązuje się wspólnota.
Jak wcześniej była wielka spółdzielnia, to nikt niepłacącymi się
specjalnie nie przejmował, ginęło w masie.

Ale jak jest wspólnota i się ludzie dowiadują że muszą zapłacić po 100
pln ekstra, bo ta spod piątki i ten spod trzynastki nie płacili, i
zabrakło na fakturę od ciepłowni - od razu się zmienia postrzeganie
tego problemu.

Jak ludzie poczują że ten niepłacący de facto wyciąga kasę z ich
własnych kieszeni - otwierają się oczy.

> [...]

jeśli cena jest na tyle wysoka, że jej podwyższenie będzie szkodliwe
dla firmy, to choćby nie płaciło 10% klientów, ceny podnieść nie

No cóż, jakiś tam ruch zawsze jest możliwy. No i zawsze pozostaje opcja
"niech pani zapłaci, bo odetniemy".

> [...]

posiłkować się kredytem, a potem psioczyć jak to za nieuczciwych
klientów płacą uczciwi, kiedy w rzeczywistości ci uczciwi płacą za

Wiesz, kwestia tego co potraktujesz jako "odpowiednie zabezpieczenie".
Skuteczny nacisk, typu "niech pani zapłaci bo odetniemy", czy "niech
pan zapłaci za hosting bo ubijemy serwer i panu poczta firmowa padnie"
jest zazwyczaj równie dobry jak weksel...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-28 12:31:22
Autor: krys
Massai wrote:

Liwiusz wrote:

> [...]

Zapłaci w odsetkach ustawowych.

A gazownie naliczają odsetki?
Telekomy nie naliczają... choć era zapowiedziała że od czerwca zacznie

Naliczają. Kilka razy miałam doliczone do faktury za neostradę jakieś 3 grosze za opoźnienie płatności. J.

Data: 2011-04-30 13:44:48
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Thu, 28 Apr 2011 06:06:09 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

A gazownie naliczają odsetki?
Telekomy nie naliczają... choć era zapowiedziała że od czerwca zacznie
naliczać.

Jak gazownie, to nie wiem, ale energetyka ostatnio policzyła mi odsetki za
jeden dzień opóźnienia.

AK

Data: 2011-04-27 16:12:01
Autor: Przemek
gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
Massai nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Mogą. A nawet powinni! ;-)

1. osobiście uważam, że powinni, szczególnie że np. w moim mieście gnojki zaczęli w zimie dawać gaz mniej kaloryczny, choć niby w normie, efekt taki, że nagle zużycie wzrosło dwukrotnie i ciężko było to zaplanować/przewidzieć;
2. z drugiej strony niedawno miałem rozmowę z kumpelą, która była zaskoczona rachunkiem na 700zł, bo "elektrownia nie dawała jej rachunków od września". Jak jej powiedziałem, że mam w duszy rachunki i płacę co miesiąc mniej więcej połowę zużycia (które jest mniej więcej na stałym poziomie) +10 zł i ew. dopłacam jak jest za mało i się upomną, to popatrzyła na mnie jak na debila, który szasta pieniędzmi. Argument, że tak czy tak będzie to musiała zapłacić nie dociera, no bo: po co wcześniej jak można później. W takim przypadku sam bym nie rozkładał, chociaż IMHO łatwiej ściągnąć dług grożąc zdjęciem licznika, niż go zdjąć i dochodzić wpłaty. Oczywiście w prądem łatwiej, bo bez niego ciężko, gaz można zastąpić.
Przem

Data: 2011-04-27 16:54:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-27 16:12, Przemek pisze:
Argument, że tak czy tak będzie to musiała zapłacić nie dociera, no bo:
po co wcześniej jak można później.

No po co wcześniej?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-27 17:01:56
Autor: Przemek
gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
Liwiusz nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
No po co wcześniej?

Bo wcześniej 150 zł wydaje się lżej i mniej boli niż wydanie 900 zł po 6 miesiącach, a tak czy tak wydać będzie trzeba.
Przem

Data: 2011-04-27 17:19:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-27 17:01, Przemek pisze:
[...]

Pewnie też wolisz wydać 10*10zł niż 80zł jednorazowo, dużo firm żeruje na takiej "gospodarności" klientów :) Jaki jest sens propagowania takich pseudosposobów w internecie jako godnych stosowania, tego nie wiem :)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-27 18:47:55
Autor: Przemek
gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
Liwiusz nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Pewnie też wolisz wydać 10*10zł niż 80zł jednorazowo, dużo firm żeruje

Nie, nie wolę. Wolę jednorazowo za coś za co płacę jednorazowo.

na takiej "gospodarności" klientów :)
Jaki jest sens propagowania takich pseudosposobów w internecie jako godnych stosowania, tego nie wiem :)

Mam do zapłaty 300 zł co dwa miesiące. Nieuchronnie do zapłacenia. Płacę co miesiąc 150. Nie wiem gdzie jest propaganda w podawaniu sposóbu na to, żeby nie bolało wydawanie 300 na raz i cieszeniu się, że w jednym miesiącu nie trzeba.
Ale jak już pytasz, to tak, dla mnie to totalny kretynizm czekanie na rachunek, który nie przychodzi przez 6 miesięcy, a potem płacz, że go w końcu wystawili i płacz, że nie mam skąd wziąć 900 zł na jego zapłacenie, a potem jeszcze utyskiwanie, że chamy na raty nie chcą rozłożyć.
Możesz z tym dyskutować, nie chcę zabierać Ci do tego prawa, ale nie licz, że zmienię zdanie.
Przem

Data: 2011-04-28 12:28:08
Autor: krys
Przemek wrote:

Ale jak już pytasz, to tak, dla mnie to totalny kretynizm czekanie na
rachunek, który nie przychodzi przez 6 miesięcy,

A dla mnie nie. Ja tam wole płacic rachunki w ostatniej chwili, bo te pieniądze ciągle pracują. To chyba lepiej, że na mnie, a nie na wystawcę?;-)

a potem płacz, że go w
końcu wystawili i płacz, że nie mam skąd wziąć 900 zł na jego zapłacenie,
a potem jeszcze utyskiwanie, że chamy na raty nie chcą rozłożyć.

Tego nie rozumiem, bo dla mnie oczywistą oczywistością jest, że jak z czegoś korzystam, to za to płacę. Jak ktoś chce mi dać nieoprocentowany kredyt w formie opóźnionej faktury, to nie mam nic przeciwko. Ostatnio nawet musiałam sie upominać, żeby mi łaskawie raczyli wystawić fakturę za wywóz śmieci - za ubiegły rok, taka bogata firma była;-)
J.

Data: 2011-04-27 17:01:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.04.2011 16:12, Przemek pisze:

[...]

Fakt, postępujesz nieco idiotycznie - zamiast z góry wydawać te pieniądze należałoby je po prostu odkładać na jakąś lokatę. Byłbyś przynajmniej do przodu o odsetki. No i miałbyś awaryjną rezerwę na wypadek wypadku (to się nazywa "płynność finansowa").

Data: 2011-04-27 18:51:55
Autor: Przemek
gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
Andrzej Lawa nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
[...]

od 150 zł odsetki na lokacie to jakaś 1/12 3%, czyli 0,25%, czyli 0,375 złotówki.
Mój czas jest bardziej cenny niż te 40 groszy, marnowanie go na zakładanie, pilnowanie, ustawianie lokaty jest bezsensowne, ale założenie podane przez Ciebie jest teoretycznie poprawne, choć praktycznie IMHO nie ma sensu.
Przem

Data: 2011-04-27 19:20:45
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.04.2011 18:51, Przemek pisze:

od 150 zł odsetki na lokacie to jakaś 1/12 3%, czyli 0,25%, czyli 0,375
złotówki.

Od 150 - tak. Ale tutaj mowa była o 4500, czyli sumie 30-krotnie wyższej. I źle liczysz, bo oprocentowanie będzie ciut wyższe i okres zauważalnie dłuższy (prognozy są zwykle co pół roku).

Data: 2011-04-27 19:50:32
Autor: Przemek
[...]

Ok, w takim razie tym bardziej bym się przygotował żeby nie bolało. O to chodzi w moim sposobie, a nie o to czy warto czy nie wpłacać wcześniej. Warto się przygotować na koszty, które są nieuchronne.
Przem

Data: 2011-04-27 19:36:42
Autor: KRZYZAK
Dnia Wed, 27 Apr 2011 18:51:55 +0200, Przemek napisał(a):

Mój czas jest bardziej cenny niż te 40 groszy, marnowanie go na zakładanie, pilnowanie

Dlatego wynaleziono cos takiego jak polecenie zaplaty.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-04-27 19:52:38
Autor: Przemek
gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
KRZYZAK nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Dlatego wynaleziono cos takiego jak polecenie zaplaty.

Dlatego z niego korzystam, z lokatami takie automaty raczej mało popularne, choć nie wykluczam, że istnieją, choć polecenie zapłaty z lokatą jakoś mi się mało kojarzy.
BTW jeszcze raz powtórzę co pisałem wyżej, nie chodzi o techniczną stronę, chodzi o to, że na nieuchronne koszty być przygotowanym, a nie płakać, że przez 5 lat nie dawali rachunku.
Przem

Data: 2011-04-28 10:09:01
Autor: Kamil
Dnia Wed, 27 Apr 2011 16:12:01 +0200, Przemek napisał(a):

Mogą. A nawet powinni! ;-)

1. osobiście uważam, że powinni,

Dalsza część punktu 1 stoi w sprzeczności z tym powyższym twierdzeniem :))

szczególnie że np. w moim mieście gnojki zaczęli w zimie dawać gaz mniej kaloryczny, choć niby w normie, efekt taki, że nagle zużycie wzrosło dwukrotnie i ciężko było to zaplanować/przewidzieć;

A cena za jednostkę była taka sama - prawda?
Więc wydupcyli cię bez mydła, a ty jeszcze bronisz "gazowni" :)))
Coś nie tak z logiką u ciebie :)))

Data: 2011-04-28 10:03:50
Autor: Kamil
Dnia Wed, 27 Apr 2011 13:04:25 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

[...]

No czysty %^$&^%*&^$^%%

To nie jest fundacja charytatywna, za rozłożenie twojego zadłużenia na
raty ktoś musi zapłacić.

No przecież płacić będzie dłużnik - a nie pracownik "gazowni".

Pomyśl - ktoś jest ci winny 4,5k pln. Mówi że nie odda od razu, tylko w
ratach spłaci, w ciągu np. roku.

Dlatego, będąc właścicielem/udziałowcem w "gazowni" - natychmiast
wypierdoliłbym pracownika który nie przystał na ofertę odbiorcy w
rozłożeniu zadłużenia na raty. Zastanawiałbym się też nad pozwaniem go o
narażenie "gazowni" na straty.
Dlaczego?
Prosta i banalna sprawa:
- skoro odbiorca SAM WYSTĘPUJE do mnie o rozłożenie na raty - to oznacza ŻE
CHCE SPŁACIĆ ZADŁUŻENIE w stosunku do mnie. Chyba logiczne dla mnie jest że lepiej odzyskać rozłożone w czasie swoje
należności niż .... nie odzyskać ich wcale!!!!

A ty chciałaś za te pieniądze pojechać na wakacje... co robisz?

A ty nie rozróżniasz sfery i ryzyka prowadzenia DG z życiem prywatnym.
Gdybyś rozróżniał - to taki przykład by nie padł spod twojego palca.
Każdy usługodawca - KALKULUJE jakieś progi w nieściąganiu
należności/opóźnień w płatnościach itp itd.
I takie "koszty" są zawarte w taryfach :))
Ten przedsiębiorca który tego nie robi - niech lepiej zwinie biznes :)

Data: 2011-04-28 11:07:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-04-28 10:03, Użytkownik Kamil napisał:

[...]

I różni cwaniacy brali by sobie w ten sposób kilkutysięczny kredyt.
Ciekawy jestem ilu kredytobiorców byś wytrzymał przed plajtą
z powodu braku płynności finansowej.

Pozdrawiam

Data: 2011-04-28 13:38:11
Autor: Kamil
Dnia Thu, 28 Apr 2011 11:07:30 +0200, RadoslawF napisał(a):

[...]

W "gazowni" można uzyskać kredyt? Pierwsze słyszę.

Ciekawy jestem ilu kredytobiorców byś wytrzymał przed plajtą
z powodu braku płynności finansowej.

Eee... skoro wjechałeś na kredyty, to poszperaj i dowiedz się czy banki (a
tylko one mogą udzielać KREDYTÓW [działają w oparciu o PB]) uwzględniają w
swoich "biznesplanach" tzw "kredyty wysokiego ryzyka" i czy to kalkulują :)
heheheh :)))

Data: 2011-04-28 12:11:38
Autor: Massai
Kamil wrote:

> [...]

A ty nie rozróżniasz sfery i ryzyka prowadzenia DG z życiem prywatnym.
Gdybyś rozróżniał - to taki przykład by nie padł spod twojego palca.

No więc pojmij że to naprawdę nie różni się aż tak bardzo. Za taką
"gazownią" zawsze gdzieś stoją ludzie. Właściciele akcji etc.

Każdy usługodawca - KALKULUJE jakieś progi w nieściąganiu
należności/opóźnień w płatnościach itp itd.
I takie "koszty" są zawarte w taryfach :))

Dokładnie, właśnie o to mi chodzi. Te koszty (bez cudzysłowu) są w
taryfach.
Co to oznacza? ano to że częściowo te koszty pokrywasz ty, ja, każdy
uczciwie i w terminie płacący rachunki klient.

Więc ja bym wolał żeby "gazownia" windykowała takich co nie płacą
-skutecznie i szybko. Bez rozkładania na raty na fafnaście lat. Dzięki
temu mógłbym płacić niższe rachunki.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-28 14:55:17
Autor: Kamil
Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:11:38 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Dzięki temu mógłbym płacić niższe rachunki.

Zlituj się, wyjdź z matrixa.
Czy spotkałeś się z przypadkiem kiedy cena np. baryłki ropy się obniżyła -
czy ceny paliw na stacjach obniżyły się w adekwatny sposób?  :)
NIGDY.
I NIGDY tak nie będzie.

Data: 2011-04-28 13:33:52
Autor: Massai
Kamil wrote:

> [...]

Czy spotkałeś się z przypadkiem kiedy cena np. baryłki ropy się
obniżyła - czy ceny paliw na stacjach obniżyły się w adekwatny

Uch to inaczej - jeśli "gazownia" nie będzie ścigać, i ludziska masowo
zaczną traktować rachunki od niej jako papier toaletowy - za chwilę
będa musieli podnieść ceny.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-30 13:34:56
Autor: axu88
Kamil wrote:

> [...]

Więc ja bym wolał żeby "gazownia" windykowała takich co nie płacą

-skutecznie i szybko. Bez rozkładania na raty na fafnaście lat. Dzięki

   Dałam radę przeczytać tylko 1/3 waszych bzdetów i wstyd mi za takie płytkie
odpowiedzi maa się wrażenie ,że jakieś dzieci z początkowych klas podstawówki .
CO SIĘ STAŁO Z TUM NARODEM - TYLE ZŁOŚCI ,GŁUPOTY, PROSTACTWA ...

                   DZIĘKI JESZCZE RAZ

Data: 2011-05-03 22:23:05
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

co się ciskasz...

co za naród, rachunkó nei płaci i jeszcze ma pretensje...

Data: 2011-04-30 13:34:58
Autor: axu88