gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku

Data: 2011-04-27 11:35:36
Autor: JaMyszka
gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
W dniu środa, 27 kwietnia 2011, 17:01:38 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
[...]
Fakt, postępujesz nieco idiotycznie - zamiast z góry wydawać te pieniądze należałoby je po prostu odkładać na jakąś lokatę. Byłbyś przynajmniej do przodu o odsetki. No i miałbyś awaryjną rezerwę na wypadek wypadku (to się nazywa "płynność finansowa").

Ha! Biorąc pod uwagę Twoje wcześniejsze wypowiedzi na temat kształtowania się cen gazu, już wiem, czemu tak popierasz lokaty;p
Bo podatek od nich jest największy!
Przykład? Ależ proszę bardzo;)
Założyłam "se" w jednym banku konto, skuszona bezpłatnym korzystaniem z wszystkich bankomatów i bezpłatnych przelewów. No i doczytałam się, że mogę mieć subkonto pt. "konto oszczędnościowe". Szybko przelałam część kwoty (bo co ma tak na bezdurno leżeć)i otrzymałam prezent - w pierwszym miesiącu Kapitalizacja odsetek wyniosła 2,80 zł - w drugim 3,10. Ale Podatek od odsetek w obydwu przypadkach wyniósł po 1 zł. Czyli na 5,90 przychodu zapłaciłam 2 zł podatku. Czyli promocje są lepszą lokatą kapitału niż lokata w banku.

PS
Cu zamen do kupy to i tak opłaciła mi się ta nowa usługa bankowa.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2011-04-27 20:48:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.04.2011 20:35, JaMyszka pisze:
[...]

Niby które?

już wiem, czemu tak popierasz lokaty;p
Bo podatek od nich jest największy!

Bzdura.

> [...]
po 1 zł. Czyli na 5,90 przychodu zapłaciłam 2 zł podatku. Czyli
promocje są lepszą lokatą kapitału niż lokata w banku.

I ten wywód ma dowodzić teorii, że lepiej jest wszystko przeputać potem szukać w panice kilku tysięcy (metoda inicjatorki wątku) czy że lepiej zapłacić z góry i niech sobie dostawca mediów więcej zarobi (metoda jednego z uczestników wątku)?

Data: 2011-04-27 21:59:14
Autor: Maruda
W dniu 2011-04-27 20:35, JaMyszka pisze:
[...]

Mysza, czytaj pl.biznes.banki. Tam szczegółowo tłumaczą jak optymalizować kwoty rzędu pół grosza (tak, i jest się o co szarpać! - np. jeśli rozbijasz 17tała na blisko 30 lokat zamiast dać na jedną i z tego masz "z nieba" codziennie 15gr więcej przez pół roku...), a nie tylko złotówkę w tę-czy-w-tę na Belce.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku