gdzie dadzą kartę, która...

Data: 2010-01-09 00:25:06
Autor: ktp
gdzie dadzą kartę, która...
Witam

w jakim banku najlepiej założyć kartę kredytową,
która spełniałaby następujące warunki:

- "czipowa" kredytowa (teraz mam vise,
  ale nie upieram się, byle następny punkt był spełniony...)
- bezproblemowy/bezawaryjny dostęp do kasy w pl _i_ krajach ue
- dostęp przez internet, chętnie bez konieczności zakładania konta
   (ewentualnie jak koniecznie ma być to nie droższe niż 10zł/m-c)
- WAŻNE DLA MNIE: pokazywanie w sieci kwoty
   _aktualnie_ dostępnej na karcie
- limit nie musi być duży - wystarczy powiedzmy ok.5tyś
- opłata roczna za kartę max 30..50zł
- okres kredytowania: bez specjalnych wymagań
- odsetki: jak najniższe oczywiście (teraz mam 21%)

kiedyś byłem w BPH i tam zawsze wiedziałem, ile mam na karcie...
nawet jak w jednym oknie przeglądarki płaciłem za coś przez sieć,
a w drugim podglądałem stan karty, to dostępne środki były na bieżąco
aktualizowane

później dałem się zaskoczyć i zostałem przeniesiony do PeKaO
i pod tym względem to jest masakra....
co innego pokazują jako dostępne środki,
co innego jest na liście wykonanych transakcji,
a jeszcze co innego słyszę, jak dzwonię na infolinię...
wykonane transakcje na www pokazywane są czasem dopiero
po tygodniu...

z góry dziękuję
pozdrawiam
ktp

Data: 2010-01-09 00:45:34
Autor: Michal_Ko
gdzie dadzą kartę, która...
ktp pisze:
[...]

Skoro to takie ważne, to wszystkie Twoje warunki spełnia np mbank. Pokazywane są wszystkie blokady, sumowane są w dodatku operacje w bieżącym okresie. Bezproblemowo wiadomo więc nie tylko ile limitu zostało (to jest raczej już standard informacyjny w każdym banku) ale też ile wydałeś w sumie oraz w bieżącym okresie. Karta powiązana jest z bezpłatnym RORem, który można traktować jak rachunek karty (ustawiając automatyczną spłatę 100% zadłużenia)

Karty międzynarodowe typu Visa, MasterCard, AmEx, Diners Club z założenia "działają" w krajach EU, nie ma w tej chwili w PL (jak sądzę) banku który by wyłączał transakcje zagraniczne lub transakcje w nocy ;)

MBank niestety lubi mieć raz na kilka miesięcy parę godzin planowanej przerwy w działaniu i w autoryzacji kart.

--
Michał

Data: 2010-01-09 09:27:13
Autor: Valdi
gdzie dadzą kartę, która...
"Michal_Ko" news:hi8gno$gh7$1nemesis.news.neostrada.pl

MBank niestety lubi mieć raz na kilka miesięcy parę godzin planowanej
przerwy w działaniu i w autoryzacji kart.

dla jednych + dla innych -, że takie przerwy w 99% przypadków mają miejsce
późną nocą.

Data: 2010-01-09 12:33:07
Autor: Ranger
gdzie dadzą kartę, która...
Valdi pisze:
[...]

Jak jesteś na Hawajach to ma znaczenie ;)

Data: 2010-01-09 12:49:02
Autor: Valdi
gdzie dadzą kartę, która...
"Ranger" news:4b486970$1news.home.net.pl

Jak jesteś na Hawajach to ma znaczenie ;)

Jak balujesz nocami, jak jeździsz dużo nocami to też ma znaczenie :)

Data: 2010-01-10 14:02:03
Autor: Marcin Mokrzycki
gdzie dadzą kartę, która...
On Sat, 09 Jan 2010 00:45:34 +0100, Michal_Ko wrote:

[...]

Niestety karty mBankowe bywają bezużyteczne w UK ze względu na konfigurację
chipa (vide mBankowe forum).

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-01-10 14:06:26
Autor: Valdi
gdzie dadzą kartę, która...
"Marcin Mokrzycki" news:8lzohse3ppxt.1r4phgvq851mz.dlg40tude.net

Niestety karty mBankowe bywają bezużyteczne w UK ze względu na
konfigurację
chipa (vide mBankowe forum).

We Włoszech też się karty mBanku gniewają w niektórych automatach biletowych
oraz na niektórych stacjach benzynowych (automatycznych).

Data: 2010-01-09 12:08:00
Autor: wspolna-flaszka.pl
gdzie dadzą kartę, która...
rybka w mBanku oprocentowanie 16 %

Data: 2010-01-09 23:34:02
Autor: J_K_K
gdzie dadzą kartę, która...

Użytkownik "ktp" <ktprezes_spam_won@astercity.net_spam_won> napisał w wiadomości news:hi8lhf$2pd$1newsread1.aster.pl...
- "czipowa" kredytowa
Dodaj jeszcze, że procesor ma nie być francuski ;-)
A w ogóle to jest Ci to do czegoś szczególnego koniecznie potrzebne ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-10 04:03:47
Autor: ktp
gdzie dadzą kartę, która...

Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:hiauo0$br2$1news.interia.pl...

[...]

choćby do tego, że na tzw. zachodzie już nie wszystkie stacje benzynowe samoobsługowe
obsługują karty "paskowe" - czyli "nie-czipowe"
i możesz się czasem zdziwić, że paliwko się kończy, a następna tankestelle za xxx km
- bywam, sprawdziłem

pozdrawiam
ktp

Data: 2010-01-10 09:29:02
Autor: Valdi
gdzie dadzą kartę, która...
"ktp" news:hibmns$jpu$1newsread1.aster.pl

> [...]

obsługują karty "paskowe" - czyli "nie-czipowe"
i możesz się czasem zdziwić, że paliwko się kończy, a następna tankestelle

Że by nie było tak kolorowo to i ja dorzucę do ogródka swój kamyczek: na
tzw. zachodzie niektóre polskie karty z chipem (np. na stacjach benzynowych,
w automatach biletowych) od czasu do czasu (albo ciągle - zależy od banku)
lubią się "wypiąć" na właściciela...
Karta z samym paskiem nie raz ratowała mi dupeczkę w sytuacjach, w których
nie chciałem pozbywać się drobniaków he he he :)

Jeżeli zaś chodzi o stacje samoobsługowe - to możesz napisać w jakich
krajach miałeś problem z zapłatą paskową kartą za paliwo?

Data: 2010-01-10 09:29:33
Autor: Valdi
gdzie dadzą kartę, która...
"J_K_K" news:hiauo0$br2$1news.interia.pl

Dodaj jeszcze, że procesor ma nie być francuski ;-)

A można wiedzieć w czym francuski jest gorszy od procesorka innego
pochodzenia? :)

Data: 2010-01-10 11:47:20
Autor: Tomasz Opalski
gdzie dadzą kartę, która...
Valdi <Valdi@valdi.pl> napisał(a):

A można wiedzieć w czym francuski jest gorszy od procesorka innego
pochodzenia? :)

Zobacz jakie nieszczęście dotknęło Niemiaszków:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7427505,Pluskwa_milenijna_uderzyla_w_Niem
cy_dekade_pozniej.html

Data: 2010-01-10 13:03:34
Autor: Rafał
gdzie dadzą kartę, która...
W dniu 10-01-10 12:47, Tomasz Opalski pisze:
[...]

W ING te karty działają. Albo sabotaż Francuzów, albo naszych z Tczewa ;>

--
Raf

gdzie dadzą kartę, która...