[Civic VII] - gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów

Data: 2012-04-25 11:44:21
Autor: shaman
[Civic VII] - gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów
Cześć, podpowiedzcie mi proszę, gdzie szukać przekaźnika od kierunków (tzw. przerywacza). Chyba skleiły się styki bo nie słychać, żeby przekaźnik pracował a kierunki świecą bez przerywania.

A dodatkowo: czy ktoś wie ile taki przerywacz kosztuje i czy można kupić poza ASO?

PZDR
Shaman
Civic 5D 2005 104kkm

Data: 2012-04-25 13:45:51
Autor: Grejon
W dniu 2012-04-25 13:44,  shaman pisze:
Cześć, podpowiedzcie mi proszę, gdzie szukać przekaźnika od kierunków (tzw.
przerywacza). Chyba skleiły się styki bo nie słychać, żeby przekaźnik pracował a
kierunki świecą bez przerywania.

I jesteś pewien, że to nie jest spowodowane brakiem masy w tylnych lampach?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-04-25 11:51:23
Autor: shaman
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
> [...]

I jesteś pewien, że to nie jest spowodowane brakiem masy w tylnych lampach?

ups.. nawet nie pomyślałem o czymś takim. Czy to jakaś znana usterka tego modelu? Objaw braku masy jest własnie taki, że kierunki świecą bez przerywania i nie słychać cykania przekaźnika?

Lecę na dół sprawdzić czy świecą kierunki z tyłu.. jeśli tak to znaczy że masa jest prawda? :)

chwilka............

PZDR
Shaman

Data: 2012-04-25 13:55:50
Autor: Grejon
W dniu 2012-04-25 13:51,  shaman pisze:

ups.. nawet nie pomyślałem o czymś takim. Czy to jakaś znana usterka tego
modelu? Objaw braku masy jest własnie taki, że kierunki świecą bez przerywania
i nie słychać cykania przekaźnika?

To co opisałeś to może być objaw brakującej masy, ale z reguły to się dzieje przy kierunkowskazach z jednej strony. Poruszaj kablami przy lampach z tyłu, jak nagle zaczną kierunki działać to masz odpowiedź.

Data: 2012-04-25 12:02:03
Autor:
> [...]

To co opisałeś to może być objaw brakującej masy, ale z reguły to się dzieje przy kierunkowskazach z jednej strony. Poruszaj kablami przy lampach z tyłu, jak nagle zaczną kierunki działać to masz odpowiedź.

Wszystkie żarówki świecą, ale nie mrugają. Niezależnie czy włączam jedną czy drugą stronę albo też awaryjne. Bez masy raczej by nie świeciły :) więc zakładam, że z masą wszystko jest OK. A cykania przekaźnika nie słychać...

PZDR
Shaman

Data: 2012-04-25 14:05:04
Autor: Grejon
W dniu 2012-04-25 14:02, shamanx@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

[...]

Bez masy miałbyś efekty specjalne typu miganie świateł stopu albo pozycyjnych. Ale wygląda na to, że faktycznie przerywacz.

Data: 2012-04-25 14:24:40
Autor: mz
[Civic VII] - gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów
Albo uszkodzony włącznik awaryjnych;) Tak ja miałem kiedyś

Data: 2012-04-25 13:55:01
Autor: shaman
mz <aa@wp.pl> napisał(a):
Albo uszkodzony włącznik awaryjnych;) Tak ja miałem kiedyś
Możesz coś więcej na ten temat? Co w nim siedzi, że powoduje takie objawy?
Miałeś tak w Civic'u VII gen?
Objaw był taki sam (dla obydwu kierunków również)?

PZDR
Shaman

Data: 2012-04-26 07:05:07
Autor: mz

Użytkownik " shaman" <shamanx@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jn8vnl$e3n$1inews.gazeta.pl...
mz <aa@wp.pl> napisał(a):

[...]
Dla obu kierunków naraz. Wystarczyło wymienić włącznik. Ale też zaczynałem od obstawiania przerywaczy ;) Po ich wymianie został tylko awaryjny.

Data: 2020-01-01 15:32:27
Autor: Zenek Kapelinder
[Civic VII] - gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów
Sadzisz ze da się tak podłączyć przewod do żarówki w lampce nocnej ze jak wsadze go do dziurki z faza to zarowka będzie swiecila? Spore oszczędności na pradzie można by w domu zrobić mając wtyczki z jednym bolcem.

Data: 2012-04-25 14:40:03
Autor: Tomasz Pyra
On Wed, 25 Apr 2012 11:44:21 +0000 (UTC), shaman wrote:

Cześć, podpowiedzcie mi proszę, gdzie szukać przekaźnika od kierunków (tzw. przerywacza).

Pod nogami kierowcy, odczepiasz plastiki pod kolumną kierownicy i zobaczysz
taki duży panel z milionem bezpieczników, przekaźników i wiązek.

Od dołu odkręcasz trzymającą go śrubkę i zsuwasz na dół po sznach, tak że
da się do niego sięgnąć.

Tak dokładnie to nie powiem Ci który był od kierunków, ale chyba największy
(lub jeden z największych).
Jak go wyciągniesz to kierunki zgasną więc bedziesz wiedział że to
włąściwy.

Chyba skleiły się styki bo nie słychać, żeby przekaźnik pracował a kierunki świecą bez przerywania.

A dodatkowo: czy ktoś wie ile taki przerywacz kosztuje i czy można kupić poza ASO?

W wysyłkowym sklepie Hondy 49$.
Część numer 38300-S5T-004
Czy są zamienniki to nie wiem.

Data: 2012-05-11 09:51:42
Autor: shaman
 shaman <shamanx@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
[...]

  Problem z głowy - wymieniłem mały przekaźnik w kostce przerywacza. Koszt niecałe 7PLN. Nowy przerywacz w ASO - 184,50 PLN. Łatwo jest sprawdzić czy uszkodzony jest przerywacz czy coś innego. Po wyjęciu kostki przerywacza zwieramy w jego gnieździe piny 2 i 3 (górny i prawy) i włączamy po kolei lewy/prawy kierunek - sprawdzamy co świeci. Analogicznie z przyciskiem awaryjnych. Jeśli odpowiednie żaróweczki świecą to wiemy że uszkodzony jest przerywacz a nie przewody, włącznik awaryjny, przełącznik zespolony czy masa.

  Teraz o samym przerywaczu.. kostkę można łatwo rozebrać bez uszkodzenia. Każdy sobie z tym poradzi. W środku znajdziemy małą płytkę z kilkoma elementami elektronicznymi. Dwa główne to mały scalak i sterowany przez niego miniaturowy przekaźnik OMRON G8QN z cewką na 12V. Jeśli nie dostaniemy dokładnie takiego to może być inny odpowiednik (np. HONGFA HFKW 12-1ZW), ważne żeby jego stycznik wytrzymywał obciążenie 20A. Wylutowanie jest naprawdę proste - wystarczy pomóc sobie odsysarką do cyny za 10zł i w razie konieczności dodatkowo plecionką miedzianą do zebrania reszty cyny. Wlutowanie jeszcze prostrze :)

  I w tej sposób w godzinę oszczędzamy/zarabiamy ponad 170zł.

PZDR
Shaman

Data: 2020-01-01 15:04:16
Autor: damiangruc
[Civic VII] - gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów
Witajcie mam problem z kierunkowskazami w hondzie po włączeniu świateł boczne i przednie cały czas świecą kiedy włączam kierunkowzkaz przednie przerywają boczne bez reakcji świecą cały czas czy ktoś wie może w czym jest problem chodzi o hondę civic 5 generacji z 1995r

Data: 2020-01-02 08:18:58
Autor: Jacek Maciejewski
W dniu Wed, 01 Jan 2020 15:04:16 -0800, użytkownik damiangruc napisał:

[...]

A teraz napisz to po polsku.

--
Jacek
I hate haters<

Data: 2020-01-02 09:33:09
Autor: collie
[...]

Eno, w literaturze nazywa się to swobodnym strumieniem
świadomości. Może polski James Joyce nam rośnie, kto wie?
Na ten Nowy Rok.

Data: 2020-01-02 11:02:25
Autor: Jacek
W dniu 02.01.2020 o 00:04, damiangruc@gmail.com pisze:
[...]

Moja szklana kula podpowiada, że nie ma styku masy. Nie szukaj przekaźnika, tylko wyczyść połączenia lamp do masy i powinno być gites tenteges.
Jacek

[Civic VII] - gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów