gdzie kupie elastomery?

Data: 2011-06-02 01:40:57
Autor: geos
gdzie kupie elastomery?
czy gdzieś można jeszcze kupić elastomery do starych amortyzatorów Rock Shox? może ktoś ma namiary na sprzedawcę takowych?

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-06-02 08:47:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "geos" <geos@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:is6im9$vh4$1news.task.gda.pl...
czy gdzieś można jeszcze kupić elastomery do starych amortyzatorów Rock Shox? może ktoś ma namiary na sprzedawcę takowych?

Szukaj gum do RST może podejdzie po ew. przycięciu. Oryginały do RS'a stawiam wyłącznie na e-bay.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-02 10:10:57
Autor: geos
gdzie kupie elastomery?
kamil/Endurorider.pl wrote:
Szukaj gum do RST może podejdzie po ew. przycięciu. Oryginały do RS'a stawiam wyłącznie na e-bay.

znalazłem tani amortyzator tego typu, chciałem go zastosować w rowerze, którego przebieg będzie śladowy (max. 1000km rocznie), masa jeźdźca ok. 55-60kg. niestety należy wymienić w nim elastomery a tych brak. warto w ogóle się pakować w takie elastomerowe rozwiązanie? często należy je wymieniać?

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-06-02 10:28:56
Autor: PeJot
gdzie kupie elastomery?
W dniu 2011-06-02 10:10, geos pisze:
kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Może spróbuj ze sprężynami zamiast elastomerów ? Wprawdzie tłumienia nie będzie, ale łatwo dobrać sprężyny do wagi użytkownika.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-02 12:31:13
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "geos" <geos@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:is7gik$cnr$1news.task.gda.pl...
kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Warto, ale tak jak napisał PeJot, znacznie łatwiej będzie dobrać sprężynę. Dla osoby, która bardzo mało jeździ to nie będzie problem, że widelec ma ADHD :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-02 03:44:13
Autor: Piotrpo
gdzie kupie elastomery?
On 2 Cze, 12:31, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "geos" <g...@nowhere.invalid> napisał w wiadomościnews:is7gik$cnr$1news.task.gda.pl...

> [...]

Dla osoby, która bardzo mało jeździ to nie będzie problem, że widelec ma
Nie lepiej  wydać kilka złotych więcej na np. XCR LO ? Bo przerabianie
roweru na resoraka, to chyba taki sobie pomysł.

Data: 2011-06-02 12:51:32
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:37deb023-f48e-45db-a997-

Nie lepiej  wydać kilka złotych więcej na np. XCR LO ? Bo przerabianie
roweru na resoraka, to chyba taki sobie pomysł.

IMO nie warto dla kogoś kto będzie jeździł raz na ruski a poza tym jak chcesz przerobić amortyzator na model metalowego samochodzika :D

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-02 04:06:19
Autor: Piotrpo
gdzie kupie elastomery?
On 2 Cze, 12:51, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

>Nie lepiej  wyda kilka z otych wi cej na np. XCR LO ? Bo przerabianie
>roweru na resoraka, to chyba taki sobie pomys .

IMO nie warto dla kogo kto b dzie je dzi raz na ruski a poza tym jak
chcesz przerobi amortyzator na model metalowego samochodzika :D
Mam jakąś fobię na punkcie amortyzatora oddającego swoją energię w
najmniej odpowiednim momencie - osobiście wolał bym mieć już sztywny
widelec.

Data: 2011-06-02 13:20:55
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:6b8e6214-114b-42cb-9ee7-

[...]

==

Każdy kij ma dwa końce. W przypadku roweru o zakładanym przebiegu rzędu 1k km rocznie to nie bedzie problem. Im ktoś ma mniej doświadczenia w temacie amortyzacji tym bardziej jest zadowolony z tego, że cokolwiek się ugina :D

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-02 04:54:35
Autor: Piotrpo
gdzie kupie elastomery?
On 2 Cze, 13:20, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Ka dy kij ma dwa ko ce. W przypadku roweru o zak adanym przebiegu rz du 1k
km rocznie to nie bedzie problem. Im kto ma mniej do wiadczenia w temacie
amortyzacji tym bardziej jest zadowolony z tego, e cokolwiek si ugina :D
 Swoją drogą ciekawe ile będziemy musieli czekać na pojawienie się
jakiejś tam "inteligencji" w amortyzatorach - w stylu, że centralny
komputer roweru stwierdzi, że podjeżdżamy lub jedziemy po asfalcie i
zablokuje amortyzator, albo w trakcie hamowania mocno go usztywni i
oczywiście na bieżąco będzie dostosowywał parametry pracy do rodzaju
nawierzchni i aktualnej kadencji, prędkości i paru jeszcze innych. A
preclu zaroi się od opinii, że bez podłączenia amortyzatora,
przerzutek i sztycy do systemu "Shimano digital bike" to nie da się
jeździć w terenie, a nawet 5cm krawężnika powoduje straszny ból tyłka.

Data: 2011-06-02 13:36:36
Autor: Ryszard Mikke
gdzie kupie elastomery?
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> napisał(a):
> [...]

> amortyzacji tym bardziej jest zadowolony z tego, e cokolwiek si ugina :D
 Swoj=B1 drog=B1 ciekawe ile b=EAdziemy musieli czeka=E6 na pojawienie si=
=EA
jakiej=B6 tam "inteligencji" w amortyzatorach - w stylu, =BFe centralny
komputer roweru stwierdzi, =BFe podje=BFd=BFamy lub jedziemy po asfalcie i
zablokuje amortyzator, albo w trakcie hamowania mocno go usztywni i
oczywi=B6cie na bie=BF=B1co b=EAdzie dostosowywa=B3 parametry pracy do rodz=
aju
nawierzchni i aktualnej kadencji, pr=EAdko=B6ci i paru jeszcze innych.

Cannodale juz pokazywal amortyzator sterowany elektronicznie,
wiec mozesz sie szybko zdziwic...

preclu zaroi si=EA od opinii, =BFe bez pod=B3=B1czenia amortyzatora,
przerzutek i sztycy do systemu "Shimano digital bike" to nie da si=EA
je=BCdzi=E6 w terenie, a nawet 5cm kraw=EA=BFnika powoduje straszny b=F3l t=
y=B3ka.

:D

rmikke

Data: 2011-06-02 14:03:08
Autor: bans
gdzie kupie elastomery?
W dniu 2011-06-02 13:54, Piotrpo pisze:

preclu zaroi się od opinii, że bez podłączenia amortyzatora,
przerzutek i sztycy do systemu "Shimano digital bike" to nie da się
jeździć w terenie, a nawet 5cm krawężnika powoduje straszny ból tyłka.

LOL, jakże to trafne :)

--
bans

Data: 2011-06-02 19:53:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:85ea5aab-71ff-4ef5-afa5-d8cf6d357ca9s2g2000yql.googlegroups.com...

[...]
===

Było w: Fox, Shimano, Cannodale, K2 i całej masie e-rowerów (e-bike)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-02 21:07:18
Autor: PeJot
gdzie kupie elastomery?
[...]

NMSP:

* Rower wykonał nieprawidłową operację i zostanie zamknięty *

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-02 13:54:28
Autor: Fabian
gdzie kupie elastomery?
W dniu 02.06.2011 13:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Bzdura. 1000 km/rocznie to licząc, że ktoś jeździ od czerwca do września
to wychodzi jakieś 55 km/weekend. Tyle km zrobionych z dziewczyną
zajmuje mi jakieś 3,5h czyli praktycznie 2x2h lub jeden dłuższy wyjazd
co weekend. Wiec nie jest tak, że ktoś w ogóle nie jeździ.

IMHO taki amortyzator bez amortyzacji (!) jest niebezpieczny. Pogarsza
właściwości jezdne w porównaniu do sztywnego i nie mogę się zgodzić, że
ktoś mało jeżdżący będzie bardziej zadowolony niż z braku. No, chyba że
będzie to klient o mentalności dziecka.

Fabian.

Data: 2011-06-02 19:52:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:is7tlk$adt$1inews.gazeta.pl...

[...]

Posadziłem człowieka, który ma przejechane ponad 1000km na widelcu bez jakiegokolwiek tłumienia na mojego duracza ze sprawnym tłumieniem i tester stwierdził, że nie czuje żadnej różnicy więc nie strasz niepotrzebnie. Wyjeździłem swoje na Hikari TL i raz miałem oddane uderzenie a tak poza tym to dawałem radę w myśl zasady "byleby się uginało". Dla osób, które po prostu jeżdzą jakikolwiek amor byle dobrze dobrany pod wagę jest w znakomitej większości przypadków wystarczający z zapasem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-03 09:46:14
Autor: Fabian
gdzie kupie elastomery?
W dniu 02.06.2011 19:52, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Cóż, życie zawsze mnie zaskakiwało! :)

Fabian.

Data: 2011-06-03 14:37:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:isa3g6$9ov$1inews.gazeta.pl...

Cóż, życie zawsze mnie zaskakiwało! :)

Z pierwszym (pseudo)amortyzatorem w ogóle zawsze ma się poprawne doświadczenia. Dopiero drugi amortyzator pokazuje, że są istotne różnice ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-03 12:55:37
Autor: Jan Srzednicki
gdzie kupie elastomery?
On 2011-06-03, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Moje były takie, że na początku działał, było niby fajnie, ale w
zasadzie nie zauważyłem, jak się zatarł na śmierć przez zimę. :)

Data: 2011-06-02 13:03:26
Autor: PeJot
gdzie kupie elastomery?
W dniu 2011-06-02 12:31, kamil/Endurorider.pl pisze:

Warto, ale tak jak napisał PeJot, znacznie łatwiej będzie dobrać
sprężynę. Dla osoby, która bardzo mało jeździ to nie będzie problem, że
widelec ma ADHD :)

Sprężyna musi być dobrana do wagi użytkownika - przy 60 kg powinno się dać to zrobić, sprężyn wystarczy szukać w sklepie z cz. motocyklowymi, a nawet pokusić się o przeszlifowanie zbyt sztywnych sprężyn ze średnicy. Z elastomerami tak łatwo nie ma, a i ich tłumienie jest niemal symboliczne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-02 13:19:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:is7qlv$sm0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ano musi :) Do starszych widelców elegancko pasowały sprężyny od simpsonów i innych motorynek.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-02 13:36:46
Autor: PeJot
gdzie kupie elastomery?
W dniu 2011-06-02 13:19, kamil/Endurorider.pl pisze:

Do starszych widelców elegancko pasowały sprężyny od
simpsonów

Raczej Simsonów :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-02 19:53:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
gdzie kupie elastomery?

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:is7ske$66g$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-06-02 13:19, kamil/Endurorider.pl pisze:

Do starszych widelców elegancko pasowały sprężyny od
simpsonów

Raczej Simsonów :)

Self ROTFL :D

--