gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?

Data: 2010-02-24 20:18:42
Autor: SN .. AP
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
Witam
Z racji takiej iz ludzie jezdzacy duzo na rowerze sprawdzaja pogode czesciej dlatego mam do nich pytanie:
Gdzie najlepiej przewiduja pogode ?
tvn meteo, interia i inne mi znane od 2 tygodni gadaja/pisza jakies banialuki nic sie nie sprawdza.
Sam lepiej wywnioskowyuje bez ich cudow techniki patrzac zwyczajnie na chmurki i szarosc oswietlenia around otoczenia : ]

Prosze o link....

Data: 2010-02-24 13:12:52
Autor: Tszy3
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
On 24 Lut, 20:18, "SN .. AP" <mgg...@jadamspam.pl> wrote:
Prosze o link....

To ja jeszcze dorzucę http://www.accuweather.com/

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2010-02-24 20:20:32
Autor: kml
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?

Użytkownik "SN .. AP" <mgggrg@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:hm3u4a$dqa$1inews.gazeta.pl...
Prosze o link....

icm.edu.pl

kml
Last update 21/2/2010 Specialized Defroster MTB 2010.

Data: 2010-02-24 20:39:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
SN .. AP bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Gdzie najlepiej przewiduja pogode ?

Kompiluj new.meteo.pl i pogodynka.pl

Data: 2010-02-25 07:41:43
Autor: Rowerex
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
On 24 Lut, 20:39, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
SN .. AP bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

> Gdzie najlepiej przewiduja pogode ?

Kompiluj new.meteo.pl i pogodynka.pl

Pogodynka? Mam nadzieję, że ktoś się weźmie na poważnie za IMGW, bo to
co wyprawiają jest chore. To instytucja państwowa opłacana z podatków
więc takie informacje jak dane z radarów powinny być ogólnodostępne.
Tymczasem IMGW wprowadziło opłaty za korzystanie z mapy radarowej
1godz., a to co prezentuje ma opóźnienie 3 godz. więc można sobie
takie dane zwyczajnie wsadzić... (jest jeszcze mapa "surowa"
prawdopodobnie jeszcze z opóźnieniem 1godz, ale pewnie to też
zlikwidują)

Jakoś nie wpadli na to nasi sąsiedzi więc wielu mieszkańców Polski
południowej korzysta z map radarowych czeskich i słowackich - jakoś w
tych krajach nikt nie wpadł na pomysł pobierania opłat. Mam nadzieję,
że słowacki radar będzie w stanie pokazać opady w moich okolicach, bo
ostatnio jeden z nich był nieczynny.

Pod tym względem IMGW życzę jak najgorzej i niech się wypchają kasą,
ale nie moją...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-24 20:58:48
Autor: MadMan
Dnia Wed, 24 Feb 2010 20:18:42 +0100, SN .. AP napisał(a):

Gdzie najlepiej przewiduja pogode ?

weather.com
new.meteo.pl (2 modele)
wyciągnąć średnią z tych 3 prognoz :P

A najlepiej to trochę wyczucia mieć. I zawsze brać coś od deszczu, bo
jak nie weźmiesz to pada. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-24 22:28:43
Autor: mari
W dniu 2010-02-24 20:18, SN .. AP pisze:

Gdzie najlepiej przewiduja pogode ?

Wyżej wymienione oraz www.isitsunshine.com

pozdr.
mari

Data: 2010-02-24 22:49:36
Autor: Marcin
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
Do wyżej wymienionych dodaj www.yr.no

Tylko w długoterminowych przeszacowują opady...

Data: 2010-02-24 23:44:01
Autor: SN .. AP
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
OK dziekuje : ]

Data: 2010-02-25 00:13:45
Autor: SN .. AP
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
po testach wszystkich linkow the winner is http://www.isitsunshine.com/ super fajna strona :) thx

Data: 2010-02-24 22:59:34
Autor: Zbrochaty
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
Data: 2010-02-24 23:50:20
Autor: fest
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
SN .. AP napisal i wyslal takie slowa:
Prosze o link....
jak już zostało napisane:
new.meteo.pl
nadmienię, że:
SPRAWDZAĆ TYLKO MODEL UM !!!

a pozatym to trzeba znać się trochę na frontach --
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-02-25 08:10:27
Autor: MadMan
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
Dnia 25 Feb 2010 00:50:20 +0100, fest napisał(a):

nadmienię, że:
SPRAWDZAĆ TYLKO MODEL UM !!!

Dlatego że gorzej się sprawdza? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-25 13:28:28
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 25 Feb 2010 08:10:27 +0100, MadMan napisał(a):

Dnia 25 Feb 2010 00:50:20 +0100, fest napisał(a):

nadmienię, że:
SPRAWDZAĆ TYLKO MODEL UM !!!

Dlatego że gorzej się sprawdza? :)

No nie wiem, jeśli nie poprawili modelu od momentu kiedy go wprowadzili, to
nie masz racji ;)
Był okres, że wycięli w pień UM i był tylko COAMPS. Dla Wrocławia zgadzało
się w nim zwykle tyle, że trafiali w czas kiedy jasno, a kiedy ciemno.
Jak się pojawił znów UM, to wróciłem i on generalnie się sprawdza.
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-02-25 08:39:53
Autor: pHarry
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
On 25 Lut, 13:28, Marek 'Qrczak' Potocki <ma...@wytnij.kurczak.one.pl>
wrote:
Dnia Thu, 25 Feb 2010 08:10:27 +0100, MadMan napisa (a):

> Dnia 25 Feb 2010 00:50:20 +0100, fest napisa (a):

> Dlatego e gorzej si sprawdza? :)

No nie wiem, je li nie poprawili modelu od momentu kiedy go wprowadzili, to
nie masz racji ;)
By okres, e wyci li w pie UM i by tylko COAMPS. Dla Wroc awia zgadza o
si w nim zwykle tyle, e trafiali w czas kiedy jasno, a kiedy ciemno.
Jak si pojawi zn w UM, to wr ci em i on generalnie si sprawdza.
--
Pozdrawiam z Wroc awia
Marek Potocki

Potwierdzam. W rejonie Pienin UM sie sprawdza zdecydowanie najlepiej.
Rzeczywiscie byl taki moment ze zmienili UM na nowa wersje i przez
chwilke go nie bylo, a pozniej przez pewien czas nieco kulal. W
porownaniu do tego co osiagnela stara wersja przez wiele lat
udoskonalania (chyba z 10). Ale nowa szybko to nadgonila i teraz znow
jest OK. No, ostatnio czesto pokazuje za malo o kilka stopni, ale to
pryszcz. Takie wpadki sie musza zdarzac. Coamps to absolutne
dziadostwo, wiecznie _u nas_ klamie. Moze tylko wiatry niezle
pokazuje, bo zazwyczaj silniejsze niz UM.

Niewiarygodnie sie nieraz sprawdza w UM o ktorej godzinie zacznie
padac deszcz! Dotyczy to tez pobliskiej Slowacji.

Data: 2010-02-25 13:53:02
Autor: Wojtek Paszkowski

"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1btgzx5gnvob6.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

SPRAWDZAĆ TYLKO MODEL UM !!!

Dlatego że gorzej się sprawdza? :)

nie wiem, jak gdzie indziej, ale na Pomorzu tej zimy można było niemalże termometry skalować w/g tego modelu ;) Na COAMPSa szkoda było nawet czasu - i raczej już od czasu wprowadzenia generalnie dawał ciała.

pozdr

Data: 2010-02-25 14:38:24
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik MadMan napisał:
SPRAWDZAĆ TYLKO MODEL UM !!!
Dlatego że gorzej się sprawdza? :)

U mnie (Gliwice) akurat lepiej.

Data: 2010-02-25 14:49:09
Autor: MadMan
Dnia Thu, 25 Feb 2010 14:38:24 +0100, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

SPRAWDZAĆ TYLKO MODEL UM !!!
Dlatego że gorzej się sprawdza? :)

U mnie (Gliwice) akurat lepiej.

No patrz, a na Rybnik UM pokazuje bzdury. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-25 19:49:14
Autor: amcinpiL
Dnia Thu, 25 Feb 2010 14:49:09 +0100, MadMan napisał(a):

No patrz, a na Rybnik UM pokazuje bzdury.

W jakim sensie? MZ jest w miarę ok. Ostatnio dużo modeli zaniża temp, ze
względu na przeszacowanie wpływu pokrywy śnieżnej. Moje typy, które sprawdzam:
UM
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsmetgrg05.html
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsmetgrg05eur.html
http://freemeteo.com/default.asp?pid=156&la=1&gid=3099230
http://www.gfspl.rootnode.net/gfs.php

--
Amcinpil

Data: 2010-02-25 20:17:02
Autor: MadMan
Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:49:14 +0100, amcinpiL napisał(a):

W jakim sensie? MZ jest w miarę ok. Ostatnio dużo modeli zaniża temp, ze
względu na przeszacowanie wpływu pokrywy śnieżnej.

UM ZNACZNIE zaniża temperaturę ostatnio. Średnia to płaska krecha na
poziomie 3 stopni. Dzisiaj wg weather.com w Rybniku było 10. Nie jest to prognoza, tylko
odczyt ze stacji meteorologicznej (przypuszczam że lotnisko). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-26 19:16:46
Autor: amcinpiL
Dnia Thu, 25 Feb 2010 20:17:02 +0100, MadMan napisał(a):

UM ZNACZNIE zaniża temperaturę ostatnio. Średnia to płaska krecha na
poziomie 3 stopni.

Tak jak pisałem, model przeszacowywał wpływ pokrywy śnieżnej na temp. Temp
dalej cały czas są zaniżone w stosunku do faktycznych, ale w takim
Raciborzu oddalonym od nas o 20km temperatury były takie jak wskazywał um

Dzisiaj wg weather.com w Rybniku było 10. Nie jest to prognoza, tylko
odczyt ze stacji meteorologicznej (przypuszczam że lotnisko).

Rybnik nie ma stacji meteo która jest podłączona do jakieś ogólnej sieci.
Dane z weather.com i innych serwisów które podają pogodą dla Rybca to
jakieś uśrednienie stacji z raciorza, ostravy, gliwic BTW wczoraj była bajeczka, +12 słoneczko, bezwietrznie, asfalciki już
prawie całkiem suche, w lesie już prawie prawie można śmigać. Niech nam
północ zazdrości :)
Amcinpil

Data: 2010-02-26 19:37:14
Autor: MadMan
Dnia Fri, 26 Feb 2010 19:16:46 +0100, amcinpiL napisał(a):

BTW wczoraj była bajeczka, +12 słoneczko, bezwietrznie, asfalciki już
prawie całkiem suche, w lesie już prawie prawie można śmigać.

Taa, i kierowcy bez mózgów zajeżdżają drogę. Zniszczona rękawiczka,
otarta ręka, dzisiaj bark boli. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-27 12:28:08
Autor: amcinpiL
Dnia Fri, 26 Feb 2010 19:37:14 +0100, MadMan napisał(a):

Taa, i kierowcy bez mózgów zajeżdżają drogę. Zniszczona rękawiczka,
otarta ręka, dzisiaj bark boli.

No niestety, u nas trzeba uważać, bo przez 4 miesiące kierowcy totalnie
odzwyczaili sie, że po drodze może jechać coś co ma dwa koła.
Parę dni temu, wyjechał mi gościu z podporządkowanej z telefonem przy uchu,
tak że ratowałem się ucieczką na przeciwny pas ruchu. Gdy za parę metrów
wyprzedziłem go na światłach i pokazałem mu wymownie co wyprawia, koleś
nawet nie zmienił wyrazu twarzy, zupełnie niewzruszony dalej gadał przez
komórkę.

--
amcinpil

Data: 2010-02-27 12:35:23
Autor: MadMan
Dnia Sat, 27 Feb 2010 12:28:08 +0100, amcinpiL napisał(a):

No niestety, u nas trzeba uważać, bo przez 4 miesiące kierowcy totalnie
odzwyczaili sie, że po drodze może jechać coś co ma dwa koła.

Ale nie biorę w ogóle pod uwagę że ten ktoś mnie nie widział. Nie umiał
wyprzedzać i tyle. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-25 16:01:14
Autor: ikov
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
new.meteo.pl
nadmienię, że:
SPRAWDZAĆ TYLKO MODEL UM !!!

a pozatym to trzeba znać się trochę na frontach

Potwierdzam, że ze wszystkich przeze mnie przetestowanych prognoz, um działa najlepiej. Coamps się od niedawna chyba poprawił (takie moje odczucie) ale długoterminowe są obarczone dużym błędem. Żeby milion razy nie klikać, z wybranego obszaru zrobiłem sobie link utnij.pl/pogoda i utnij.pl/coamps - więc z każdego komputera mogę z pamięci wpisać adres i w kilka sekund sprawdzić prognozę.

Data: 2010-02-27 20:48:45
Autor: pawel(suw)
fest pisze:
[...]

No właśnie new meteo.
Można nawet taki informer na stronę zasadzić.
www.rowerkiem.suwalki.pl
sobie popatrzcie jaka pogoda jest w Suwałkach

Data: 2010-02-25 00:21:09
Autor: Coaster
SN .. AP wrote:
[...]

http://tinyurl.com/yk6gd2j
Jest tez juz beta po polsku:
http://tinyurl.com/yfocvqx
ale wole stara wersje.
Jak dla mnie bardzo trafna prognoza. No i jest 14-dniowa.

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-02-25 08:47:22
Autor: Mir
Dnia 24.02.2010 SN .. AP <mgggrg@jadamspam.pl> napisał/a:
Witam
Z racji takiej iz ludzie jezdzacy duzo na rowerze sprawdzaja pogode czesciej dlatego mam do nich pytanie:
Gdzie najlepiej przewiduja pogode ?

Mądrzy mówią, że tylko u synoptyka:
http://www.pogodynka.pl/polska.php
http://new.meteo.pl/komentarze/index1.php
itp. Mapki z prognozą to warto sprawdzać do 48 h (ew. 72) na przód.

Data: 2010-02-25 13:21:16
Autor: szufla
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?
A ja polece cos takiego:

http://www.gfspl.rootnode.net/   > http://www.gfspl.rootnode.net/gfspl/T2M/00

trzeba sie nauczyc w tym poruszac

sz.

Data: 2010-02-25 15:14:50
Autor:
gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?

Prosze o link....

ja zawsze sptrawdzam tu:

http://new.meteo.pl/

--

gdzie najlepiej sprawdzac pogode w necie ?