gdzie najlepsza polisa lokacyjna?

Data: 2010-04-17 17:05:07
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
najlepsza tzn.:
1) możliwość zawarcia umowy dotyczącej niskiej kwoty i
2) jednocześnie krótkiego jak najkrótszego terminu oraz
3) dopłacania dodatkowych kwot w trakcie trwania umowy

Data: 2010-04-17 17:40:05
Autor: Michal
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl pisze:
najlepsza tzn.:
1) możliwość zawarcia umowy dotyczącej niskiej kwoty i
2) jednocześnie krótkiego jak najkrótszego terminu oraz
3) dopłacania dodatkowych kwot w trakcie trwania umowy

Podaj jakieś konkretne parametry które Cię interesują. Ja się spotkałem głównie z 10 letnimi planami. Sprawdź Nordeę.

Michał

Data: 2010-04-18 06:33:50
Autor: Jacenty
gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
Widzę tu pewne pomieszanie dwóch produktów: polis lokacyjnych i polis
inwestycyjnych.

Zacznijmy od pierwszej - polisy lokacyjnej.
Jak pisze Wyborcza:
Coraz częściej polscy inwestorzy mogą spotkać się z tzw. polisami
lokacyjnymi, nazywanymi też polisolokatami. To w istocie produkt
podobny do lokaty bankowej, tyle że oferowany w formie ubezpieczenia
na życie. Tego typu produkty oferowane są na okres 6 lub 12 miesięcy.
Po tym czasie klient otrzymuje zainwestowaną składkę powiększoną o
tzw. wskaźnik ubezpieczeniowy, czyli odsetki. Lokaty ubezpieczeniowe
zwolnione są z 19-proc. podatku od zysków kapitałowych, który trzeba
zapłacić w przypadku tradycyjnych depozytów bankowych.
(koniec cytatu)
Ładnie to wygląda tylko w teorii, bo w praktyce jeśli posiadacz umrze
w trakcie trwania polisy, to w większości przypadków uposażony nie
dostaje odsetek. Przykładowy cytat ze strony Open Finance - Getin
Banku:
http://lokaty.open.pl/glowna/polisolokaty/
Dzięki formie grupowego ubezpieczenia na życie i dożycie, w przypadku
śmierci ubezpieczonego, uprawnieni wskazani do wypłaty świadczenia
ubezpieczeniowego z tytułu zgonu ubezpieczonego otrzymają 100,1%
składki. Świadczenie ubezpieczeniowe z tytułu zgonu zwolnione jest z
podatku od spadków i darowizn.
(koniec cytatu)

Co do polis inwestycyjnych, to ich wadą jest długi termin i masa
różnych opłat (sam się czasem dziwię, że ktoś to kupuje). Ale jak
bliżej przyjrzeć się temu tematowi, to da się znaleźć polisę na mniej
niekorzystnych warunkach niż inne. Na przykład to:
http://bzwbkaviva.pl/ubezpieczenia/program-inwestycyjny-in-plus-bz-wbk/program-inwestycyjny-in-plus-bz-wbk.html
Program bezterminowy, po 3 latach można się wycofać bez karnych opłat,
za "zarządzanie" biorą 1,95% (niezależnie od opłat za zarządzanie
zawartych w cenie jednostek funduszy inwestycyjnych), minusem jest
konieczność zapłacenia podatku Belki.

Data: 2010-04-18 21:10:57
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
Co do polis inwestycyjnych, to

mnie nie interesują

Zacznijmy od pierwszej - polisy lokacyjnej.

i przy niej się zatrzymajmy bo o niej właśnie założyłem wątek

Tego typu produkty oferowane są na okres 6 lub 12 miesięcy.

a idealna byłaby jednodniowa albo chociaż jednomiesieczna. Są takie?

Lokaty ubezpieczeniowe zwolnione są z 19-proc. podatku od zysków

to super

zwolnione jest z podatku od spadków i darowizn.

wspaniale
(koniec cytatu)

i dodam od siebie: wypłata nie wchodzi do masy spadkowej.

Data: 2010-04-18 21:15:37
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
mowa oczywiście nie o żadnych inwestycjach, ale o "polisie
lokacyjnej" rozumianej jako ubezpieczenie na życie i dożycie.

> Tego typu produkty oferowane są na okres 6 lub 12 miesięcy.

1) a idealna byłaby jednodniowa albo chociaż jednomiesieczna.

a oto dalsza część koncertu życzeń :)

2) z niskim wkładem, idealnie 100zł, ale ucieszyłbym sie także gdyby minimalna kwota polisy wynosiła np. 1.000zł

3) z możliwością dopłacania dodatkowej składki w trakcie trwania polisy.

Data: 2010-04-18 21:18:12
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
mowa oczywiście nie o żadnych inwestycjach, ale o "polisie
lokacyjnej" rozumianej jako ubezpieczenie na życie i dożycie.

1) a idealna byłaby jednodniowa albo chociaż jednomiesieczna.

czy istnieją takowe? TAK/NIE?

Data: 2010-04-19 15:31:09
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
> [...]

3) z możliwością dopłacania dodatkowej składki w trakcie trwania polisy.

wyobrażam sobie taki manewr: zakładam 30 polis lokacyjnych jednomiesięcznych, na minimalną kwotę (np. 30x1.000zł), a dużo większe pieniądze trzymam na rachunku oszczędnościowym,
bo wyższy procent i nie są one zamrożone, mam także ustawione automatyczne przelewy na właściwe rachunki polisy lokacyjnej (polecenia stałe, każde wykonywane co miesiac
i dopóki żyję, co wieczór odwołuję jutrzejsze polecenie stałe.

Gdy umrę i nie odwołam, taki przelew pójdzie na kończącą się
danego dnia polisę lokacyjną polisa lokacyjna skończy się tuż po zaksięgowaniu takiego przelewu a osoba uposażona wypłaci sobie te pieniądze bez podatku spadkowego bez podatku belkowego i bez szarpania się ze spadkami i sądami. to taka moja ulepszona wersja zapisu na wypadek śmierci

a teraz prosze o druzgoczącą, konstruktywną krytykę :P

--

gdzie najlepsza polisa lokacyjna?