gdzie ranking szybkosci HDD?

Data: 2010-10-09 12:44:14
Autor: Mateusz
gdzie ranking szybkosci HDD?
Albo poradzcie - potrzebuje wymienic systemowy 500GB nas jakis inny, szybszy :)
mam baracude 7200.?? 500 z tej serii co byly problemy z firmwarem (akurat nie u mnie). Ale dysk pracuje jzu dosc dlugo (2 latka) i chcialbym zmienic na inny... Wiekszy nie musi byc, bo dane trzymam osobno na terwkach (tak, sa backupowane ;)
Wiec chce tylko przeklonowac dysk na nowy dysk, szybki, nieawaryjny, z gwarancja min 3 latka, zeby te 2 kolejne latka wszystko banglalo ;)

Data: 2010-10-09 14:46:17
Autor: Gajowy
[...]

nie piszesz ile chcesz wydac? sam ostatnio wybralem Samsung SpinPoint F4 HD322GJ 320 GB, czyli jednotalerzoweic z nowej serii F4

w tescie Chipa jest na 3 pozycji tuz za dyskami kilkukrotnie drozszym

http://www.chip.pl/ranking/pamieci-masowe/dyski-twarde-wewnetrzne-35-cala

g a j o w y

Data: 2010-10-09 06:41:19
Autor: Szymon von Ulezalka
[...]

kurde, jest ju F4, a ja 3 tygodnie temu F3 x2 kupiem :~

g a j o w y

szymon

Data: 2010-10-09 20:52:18
Autor: Santana
gdzie ranking szybkosci HDD?

Uytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisa w wiadomoci news:7ab785f0-d40e-4a9d-9951-da3018e12316g8g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Widz e masz parcie na cyferki :~
Marketing dziaa, i pies ich ..... :(

Data: 2010-10-10 15:03:37
Autor: Mateusz
gdzie ranking szybkosci HDD?
Uytkownik Santana napisa:

[...]

Marketing jak marketing, ale skoro mozna miec za pare zlotych cos troche szybszego to sie czasem zaluje :)

Data: 2010-10-11 18:32:20
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-09 20:52, Santana wrote:

Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com>
napisał w wiadomości
[...]

kurde, jest już F4, a ja 3 tygodnie temu F3 x2 kupiłem :~

Widzę że masz parcie na cyferki :~
Marketing działa, i pies ich ..... :(

Ja bym sie tam specjalnie nie przejmowal, HDD ograniczone sa fizycznoscia i nic tego nie zmieni. Prawdziwego kopa dają: raid0,5, SSD, ponoc hybryda (Momentus XT) dobrze sie sprawuje, ale nie testowalem

2 x F3 pobija wsystkie F5 i F6 ;)

pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-12 21:49:26
Autor: Mateusz
Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

ponoc hybryda (Momentus XT) dobrze sie sprawuje, ale nie testowalem

Calkiem, ale dwukrotnie wieksza cena od momentusa 7200.4 na ktorym bazuje niejako go odrzuca jako kandydata, chyba, ze sie czesto startuje system ;) bo wtedy jest akuratny.

Bo to, ze jak siele razy se otwiera te sdame pliki i czas dostepu robi sie krotki... to nie wiem...

tutaj test:
http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde-wewnetrzne-25-cala/seagate-momentus-xt-st93205620as-320-gb

Data: 2010-10-12 22:01:31
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-12 21:49, Mateusz wrote:
[...]

Z mojej perspektywy - jezeli w ciagu dnia odpalasz 5 gier, ktora kazda czyta po 3-4 GB z dysku, to nie ma sensu... zreszta kto to trzyna ma laptopie ;)

Jezeli zas pracujesz na tym dysku /czyli w gre wchodzi uruchamianie systemu, aplikacji biurowych i korzystanie z 1000 dokumentów, to efekt powinien byc znakomity/. Czas pokaze  -testuje system na 8GB SSD :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-13 03:49:35
Autor: animka
W dniu 2010-10-12 22:01, Rafał Łukawski pisze:
Czas pokaze  -testuje system na 8GB SSD:)

LOL
8 GB to jest jak NIC.
Kupilam sobie kartę pamieci Kingston 8GB do czytnika w komputerze. Parę plików, w tym zdjęcia i karta prawie zapełniona :-(
Komputer widzi ją jako normalny dysk. Mogę tę kartę trochę wysunąć z czytnika, tzn wyłączyć i włączyć w każdej chwili.

Teraz czekam na kartę 32 GB do innego czytnika (będzie ona z czytnikiem, ale nic to-karta będzie w czytniku komputera ).
Ta już przynajmniej będzie bardziej pojemna.

--
animka

Data: 2010-10-13 07:08:15
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-13 03:49, animka wrote:
[...]

Kontekst jest istotny - 8 GB SSD i 512 GB HDD, SSD zlicza najczesciej czytane bloki i te przechowuje rowniez u siebie. Wierz mi - to jest coś :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-13 13:50:05
Autor: animka
W dniu 2010-10-13 07:08, Rafał Łukawski pisze:
Kontekst jest istotny - 8 GB SSD i 512 GB HDD, SSD zlicza najczesciej
czytane bloki i te przechowuje rowniez u siebie. Wierz mi - to jest coś:)

Czyli mam zrozumieć, że SSD 8 GB ma taką samą pojemność jak HDD 512 GB? ;-)

--
animka

Data: 2010-10-14 10:24:20
Autor: Mateusz
Użytkownik animka napisał:
[...]

Momentus XT to hybryda, ma 8GB flasha i 500GB twardziela jednoczesnie. Laczy zalety i wady technologii SSD (jest drozszy 2 razy od Momentusa 7200.4 na ktorym jest oparty) i zalety HDD (moze pomiescic 500GB danych). Calosc teoretycznie dzialac ma szybciej, bo SSD przechowuje to co najczesciej sie uzywa. Czyli przy pracy na duzej ilosci malych plikow bedzie znaczaco szybszy (mniejszy czas dostepu).

Czy jakos tak ;)

Data: 2010-10-14 14:32:25
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-14 10:24, Mateusz wrote:
Użytkownik animka napisał:
[...]

Myśle, że nie tylko tak małych, bo dysk jako taki pracuje na blokach, dla niego pliki 50 MB będą także małe :)

a) działa szybciej, jest to wreszcie róznica którą mozna dostrzec (bo bawienie sie w zmianie 5400 na 7200 to takie lekkie placebo)

b) Dokładnie to aktualna seria momentusa XT ma 4GB SSD NAND SLC (niezaleznie od ilości HDD), wcześniej wspominałem o zmontowaniu raid0 z 2 x 250GB XT, stąd owe 8GB SSD
Dysk 250 ma jeden talerz, 320 i 500 po dwa talerze.

Czy animka zrozumiała o co mi chodzi ? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-14 17:04:42
Autor: Mateusz
[...]

A ja kumam, ze zrobiles tego raida z 2 dyskow w PC stacjonarnym, zeby miec szybko i milo jesli chodzi o system? :)

Data: 2010-10-14 17:40:03
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-14 17:04, Mateusz wrote:
[...]

De facto to HTPC, nie wlezie tam nic wiecej niz 3.5", wiec te dwa maluchy wsadzilem do obudowy chiefteca i robia za 1x3.5"

Tym samym mam miło jeżeli chodzi o system, dane etc.. 500GB na winde, ktora codziennie sie backupuje na raid sieciowy i to w zupelnosci wystarcza.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-14 23:15:36
Autor: animka
W dniu 2010-10-14 14:32, Rafał Łukawski pisze:
Czy animka zrozumiała o co mi chodzi ?;)

Jako tako zrozumiała :-) Animka musi coś mieć przed oczami, osobiście przetestować. Wtedy jest dla niej dane zagadnienie bardziej zrozumiałe i konkretne.

--
animka

Data: 2010-10-15 14:17:43
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-14 23:15, animka wrote:
[...]

Są na to sposoby. Trza kupić. Ja się szybko napaliłem na hybrydy Seagate'a :) i... kupiłem. Może mi się uda zrobić dokładniejsze testy porównawcze z Seagate Momentus 7200.4 przez weekend, wtedy też opublikuje wyniki.

Cała trudność tych testów wynika z tego, że zachowanie dysku hybrydowego zmienia się w czasie, każdy test trzeba powtarzać po pare razy, najlepiej na prawdziwych aplikacjach.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-17 20:49:06
Autor: Mateusz
Użytkownik animka napisał:
[...]

A strach jak Animka testuje arszenik, pluton, czy np. wodór ;)

Data: 2010-10-17 21:10:18
Autor: marfi
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik animka napisał:
[...]

Lub np. dopalacze  (Graphic Booster)

--
marfi

Data: 2010-10-17 21:48:07
Autor: qwerty
Użytkownik "marfi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cbb4a1f$0$22806$65785112@news.neostrada.pl...
A strach jak Animka testuje arszenik, pluton, czy np. wodór ;)

Lub np. dopalacze  (Graphic Booster)

Czepiacie się. Animka nie ma czasów na wygłupy. Zajęta jest liczeniem tranzystorów w core i7.

Data: 2010-10-18 15:35:24
Autor: qwerty
gdzie ranking szybkosci HDD?
Użytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9fn20$gir$1@node1.news.atman.pl...
LOL

Nie lol, tylko powiedz ile Ci wyszło. :)

Data: 2010-10-18 23:24:49
Autor: animka
W dniu 2010-10-18 15:35, qwerty pisze:
Użytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup
LOL

Nie lol, tylko powiedz ile Ci wyszło. :)

Podaj jakiś programik, bo w Ewereście nie widzę takiej opcji.

--
animka

Data: 2010-10-19 06:47:45
Autor: qwerty
Użytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9ifqm$77d$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Program może Cię oszukać. Musisz "ręcznie" policzyć. :)

Data: 2010-10-17 21:51:57
Autor: animka
W dniu 2010-10-17 20:49, Mateusz pisze:
Użytkownik animka napisał:
[...]

Jeszcze toto nie trafiło w moje ręce :-) Takiego np. rozpuszczalniku to w domu nie trzymam :-)

--
animka

Data: 2010-10-10 15:03:01
Autor: Mateusz
gdzie ranking szybkosci HDD?
Uytkownik Gajowy napisa:
[...]

Rozwazalem raptora, ale stosunek przyrost wydajnosc/cena byl dla mnie niekorzystny

sam ostatnio wybralem Samsung SpinPoint F4 HD322GJ 320 GB, czyli jednotalerzoweic z nowej serii F4

w tescie Chipa jest na 3 pozycji tuz za dyskami kilkukrotnie drozszym

Nooo, przekonuje mnie, ze jest szybszy od F3 :)

Data: 2010-10-09 19:34:57
Autor: MC
gdzie ranking szybkosci HDD?
Uytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisa w wiadomoci news:i8ph1j$jv$1news.onet.pl...
Albo poradzcie - potrzebuje wymienic systemowy 500GB nas jakis inny, szybszy :)

W tej konkurencji sytuacja jest od dawna jasna. Nic nie moe dogoni Raptorw.

Data: 2010-10-09 21:13:57
Autor: qwerty
gdzie ranking szybkosci HDD?
Uytkownik "MC"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:i8q942$a11$1@node1.news.atman.pl...
W tej konkurencji sytuacja jest od dawna jasna. Nic nie moe dogoni
Raptorw.

SSD

Data: 2010-10-10 00:17:37
Autor: MC
gdzie ranking szybkosci HDD?
Uytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa w wiadomoci news:i8qerv$pr2$1news.task.gda.pl...
[...]

To nie jest HDD.

Data: 2010-10-10 07:05:52
Autor: qwerty
gdzie ranking szybkosci HDD?
Uytkownik "MC"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:i8qpm1$f0t$1@node1.news.atman.pl...

[...]

"Nic nie moe dogoni Raptorw."
Nie ograniczae do HDD.

Data: 2010-10-10 07:55:32
Autor: MC
gdzie ranking szybkosci HDD?
Uytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa w wiadomoci news:i8rhjq$iqa$1news.task.gda.pl...
[...]

A czego dotyczy wtek?

Data: 2010-10-10 18:48:26
Autor: januszek
gdzie ranking szybkosci HDD?
qwerty napisa?(a):

W tej konkurencji sytuacja jest od dawna jasna. Nic nie może dogonić
Raptorów.

SSD

Taaa, przy tej samej cenie i kilkukrotnie nizszej pojemnosci czasem SSD udaje dogonic velociraptory ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-10-11 20:46:47
Autor: Radosaw Sok
W dniu 10.10.2010 20:48, januszek pisze:
[...]

Nie przesadzasz? W odczycie sekwencyjnym moe. Ale w odczycie
i zapisie losowym? W testach odczytu losowego Raptory dostaj
zazwyczaj po pyszczkach nawet od tanich SSD.

| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |

Data: 2010-10-10 11:55:17
Autor: Arkadium
Albo poradzcie - potrzebuje wymienic systemowy 500GB nas jakis inny,
szybszy :)

W tej konkurencji sytuacja jest od dawna jasna. Nic nie moe dogoni
Raptorw.

A Gepard?

--
Signature error: 0x00fe (0x00fe).

Data: 2010-10-12 14:41:01
Autor: Ingarden
gdzie ranking szybkosci HDD?
Data: 2010-10-12 18:49:54
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-12 14:41, Ingarden wrote:
http://dyski.cdrinfo.pl/

Tak swoją drogą ranking dysków wg max. transferu ma delikatnie mówiąc mały sens. Tylko w szczególnych przypadkach się to sprawdza:
- synchronizacja raid1, raid 1+0, raid 5
- kopiowanie duzych ilosci danych

Z drugiej strony trudno jednoznacznie wykazać jeden test, takiego nie ma. Dyski warto kupować pod konkretne zastosowania, ponadto od lat dyski można konfigurować  - np AAM.