gdzie trzymacie poziomki

Data: 2010-03-27 16:17:07
Autor: Titus Atomicus
gdzie trzymacie poziomki
Witam,
Tego wlasnie nie rozumiem.
Bo gdzie w miescie je trzymac? No chyba, ze mieszka sie w domku.
Do windy toto nie wejdzie. A wchodzenie/schodzenie z tym po schodach jakos upierdliwe chyba...
TA

Data: 2010-03-27 15:35:12
Autor: Bartosz Zaborowski
gdzie trzymacie poziomki
On Sat, 27 Mar 2010 16:17:07 +0100, Titus_Atomicus wrote:

[...]

w mieszkaniu nie mam windy, na pierwsze pietro musze go wnosic tak czy siak. Ale moze to sie zmieni, jak uda sie przewalczyc rynne do sprowadzania rowerow do piwnicy:)

Tam gdzie jest winda miesci sie w windzie, jak nie na wprost to na skos lub czesciowo zlamany (~flevoracer), jedynie troche z kufra rzeczy wypadaja jak sie go postawi do pionu...

A co do wysokich blokow z windami - znam takich, ktorzy dlugosc roweru dobierali do wymiarow swojej windy, wiec da sie (2.15 wchodzi do prawie kazdej windy, a da sie przy swb zejsc ponizej 1.90)

Data: 2010-03-27 16:09:48
Autor: Wujek Kudełek
gdzie trzymacie poziomki
Zaszumiało, zaskakało i się pojawiło, a Titus_Atomicus żaśpiewał pięknym
głosem:

Tego wlasnie nie rozumiem.
Bo gdzie w miescie je trzymac? No chyba, ze mieszka sie w domku. Do
windy toto nie wejdzie. A wchodzenie/schodzenie z tym po schodach jakos
upierdliwe chyba...

Garaż. Ale dlaczego do windy nie wejdzie - tego już nie rozumiem... Do metra w metrze wchodziła bezproblemowo...
A wchodzenie po schodach z rowerem zawsze jest upierdliwe...

Data: 2010-03-29 09:46:09
Autor: Jan Cytawa
gdzie trzymacie poziomki
Garaż. Ale dlaczego do windy nie wejdzie - tego już nie rozumiem... Do metra w metrze wchodziła bezproblemowo...

Bo winda w windzie to rodzaj metra pionowego :). A poziomka z definicji
pionu nie lubi.

Jan Cytawa

Data: 2010-03-27 16:27:51
Autor: arturbac
gdzie trzymacie poziomki
W dniu 2010-03-27 16:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Tego wlasnie nie rozumiem.
Bo gdzie w miescie je trzymac? No chyba, ze mieszka sie w domku.
Do windy toto nie wejdzie. A wchodzenie/schodzenie z tym po schodach jakos upierdliwe chyba...

Nie mam poziomki i nie ma windy u mnie , mieszkam na 3 pietrze i nie
wnosze roweru do gory, za czesto nim jezdżę i nie pogieło mnie aby go
tachać na 3 piętro. Pozatym w domu 5 rowerów się nie zmieści a u mnie
kazdy członek rodziny ma rower :-) ... Piwnica jest zamykana na klucz
oraz mam klamkę jednostronną i nie ma mozliwosci wejsc bez klucza do
niej nawet jak jakiś sąsiad jej nie zamknie.

Data: 2010-03-27 16:40:22
Autor: Jesse Custer
gdzie trzymacie poziomki
On 27 Mar, 16:17, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Bo gdzie w miescie je trzymac? No chyba, ze mieszka sie w domku.
Do windy toto nie wejdzie. A wchodzenie/schodzenie z tym po schodach
jakos upierdliwe chyba...
TA

Blok bez windy, drugie piętro. Pierwsza poziomka - gabaryty minimalnie
większe niż roweru mtb, wnoszenie / znoszenie bez większych
problemów.
Druga poziomka, stalowe lwb waga minimalnie ponad 22kg o 6 cm dłuższe
niż korytarz - trzeba było trochę pokombinować z wnoszeniem po skosie
po schodach ale dało radę. Przy okazji nieco przypakowałem ;). Trzecia
poziomka, swb wnoszenie i znoszenie bez żadnych problemów. Widać jak
się chce to się da ;). Btw swb i clwb zwykle zajmuje niewiele więcej
niż normalny rower, nie ma co demonizować. W przypadku lwb
wygodniejszy będzie jednak garaż. Do windy też się mieści - trzeba
postawić na tylnym kole korbą do góry.

Data: 2010-03-27 18:43:05
Autor: 2late
W koszyczku...
On 27/03/2010 3:17 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

....MSPANC :-)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-03-28 14:24:54
Autor: Rafał Muszczynko
gdzie trzymacie poziomki
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
Bo gdzie w miescie je trzymac?

Ja np trzymam w domu. Zazwyczaj stawiam do pionu, bo wtedy miejsca mniej
zajmuje. W pionie rower trzyma się sam - dzięki wydłużonemu bagażnikowi,który
stanowi dobry punkt oparcia. I taki prosty patent wystarcza tak do domu, jak i
do windy, czy pociągu. I nie trzeba nawet wieszaków kupować, ani za koło
zaczepiać. Po prostu do pionu i oprzeć o cokolwiek (np ścianę).
No chyba, ze mieszka sie w domku.

No to na pewno ułatwia. Ale brak domku nie przekreśla nic. Ja np mieszkam w
małym mieszkanku (25m^2) na 7 piętrze w bloku. Można :-)

Do windy toto nie wejdzie.

Generalnie konstruowanie samemu daje możliwość dostosowania roweru do swoich
potrzeb. Jeżeli z powodu windy jest potrzeba by rower miał mniej niż jej wysokość, to nie ma problemu - da się. Nie każdy poziom bowiem musi mieć 2,5m
długości. Mój ma 2,1m i wchodzi do każdej windy idealnie. Wersja obrazkowa:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/19801

A wchodzenie/schodzenie z tym po schodach jakos upierdliwe chyba...

To prawda, chodzenie jest upierdliwe. A po schodach to już w ogóle. Rower tu w
zasadzie nie gra roli ;-)

Data: 2010-03-28 16:57:44
Autor: SHP
gdzie trzymacie poziomki
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
Witam,
Tego wlasnie nie rozumiem.
Bo gdzie w miescie je trzymac? No chyba, ze mieszka sie w domku.

Mieszkam na osiedlu, mam takie pomieszczenie gospodarcze w mieszkaniu o wymiarach pi razy drzwi 1,20m/2,10m i tam sobie trzymam rowery (sztuk trzy), w tym poziomkę.

Do windy toto nie wejdzie. A wchodzenie/schodzenie z tym po schodach jakos upierdliwe chyba...

No może być upierdliwe, ale czymże jest pokonanie klatki, w stosunku do późniejszych korzyści ;) Ja mieszkam na I piętrze, schody i klatka szeroka, więc nie mam żadnych problemów. Długość poziomki 2,05m.

Data: 2010-03-28 19:59:25
Autor: Ryszard Mikke
gdzie trzymacie poziomki
[...]

U mnie akurat do windy wejdzie, a nawet wjedzie
(tylko w korytarzu bym się raczej nie złamał ;) ),
ale poziomka spokojnie sobie stoi na podziemnym parkingu.

rmikke

Data: 2010-03-29 15:31:10
Autor: Frankie
gdzie trzymacie poziomki
W dniu 10-03-28 21:59, Ryszard Mikke pisze:

U mnie akurat do windy wejdzie, a nawet wjedzie
(tylko w korytarzu bym się raczej nie złamał ;) ),
ale poziomka spokojnie sobie stoi na podziemnym parkingu.

Hehe.. u mnie administracja wprowadzila "zakaz" trzymania rzeczy innych niz samochody na miejscach parkingowych po ostatnim wlamie :-)
To u Was nie jest podobnie?

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-03-29 16:51:53
Autor: Ryszard Mikke
gdzie trzymacie poziomki
Frankie <frankie[blablabla]@post.pl> napisał(a):
> [...]

Hehe.. u mnie administracja wprowadzila "zakaz" trzymania rzeczy innych niz samochody na miejscach parkingowych po ostatnim wlamie :-)

My, po iluś włamach (kradzieże gaśnic, uchwytów na gaśnice,
zniszczenie samochodu) pozbyliśmy się czapy w postaci
Osiedla Młodych, "uszczelniliśmy" budynek, wzmocniliśmy
ochronę i spokój, teraz do Was się włamują.

A w garażach są nawet stojaki rowerowe. Wyrwikółki, though.

rmikke

Data: 2010-03-29 06:57:01
Autor: Franc
gdzie trzymacie poziomki
Moje rowery, z wyjatkiem P1 i P2 które stały na korytarzu w akademiku i P6 należącym do Żony (przez pewien czas stał na balkonie), trzymałem od zawsze w mieszkaniu. Albo w pokoju (P4, Nr5, jak mieszkałem jeszcze sam) albo w przedpokoju (modele Nr5 i P7), jak zacząłem mieszkać najpierw z przyszłą Żoną a potem z Żoną. Wszystkie sie mieściły i mieszczą do wind, choć rzadko z tego korzystałem, częściej nosiłem po schodach. Obecnie nie mam już problemów z powodu zmiany miejsca zamioeszkania i wyprowadzki na wieś: bo P6 wisi w garażu a mój P7 albo parkuje w garażu albo przed domem.
Wszystkie moje rowery to były SWB czyli rowery o krótkim rozstawie osi o długości nie przekraczającej 190cm czyli niewiele więcej niż ma rower trekingowy na 28" kołach. Jedynie P7 jest dłuższy (bo jest niższy) - bez kufra ma 200cm długości a z kufrem ~210cm. Nie ma też problemów z przewożeniem samochodem (wchodziły i wchodzą bez specjalnego rozbierania na częsci do Twingo) albo na bagażniku hakowym za Xantią. Nie mam też problemów z wożeniem pociągiem ani samolotem.
Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyróżniający się IMK P7
Granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"

--

gdzie trzymacie poziomki