Data: 2009-05-15 12:17:23 | |
Autor: Waldemarrr | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Mam nastepujace pytanie - jak jade rowerem to czesc energii pochlania tarcie kol, czesc opory powietrza, waga roweru ma wplyw na zuzycie energii, elementy mechaniczne w naszym rowerze to rowniez nie perpetum mobile.
Czy ktos sie spotkal z informacja, ktory z tych czynnikow procentowo przyczynia sie w najwiekszym stopniu do naszego zmeczenia? Wiecej zyskam jak bede nieskonczenie chudy czy nieskonczenie lekki? Waldek. -- www.waldek.sewera.pl |
|
Data: 2009-05-15 12:22:05 | |
Autor: CeZ__134 | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Mam nastepujace pytanie - jak jade rowerem to czesc energii pochlania Najwiecej zyskasz jak bedziesz mial rower bez amortyzacji, bo to ona najwiecej pochlania enegrii. CeZ__134 |
|
Data: 2009-05-15 12:33:34 | |
Autor: cynamoon | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gujfng$5h5$1news.onet.pl...
najwiecej zyskasz jak przestaniesz jeździc na rowerze... po co się w ogóle męczyć i dodatkowo jeszcze rozkminiać co jest tego główną przyczyną? szkoda na to energii mz. Marek |
|
Data: 2009-05-15 12:29:18 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
gdzie ucieka moja energia? | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Waldemarrr"
Mam nastepujace pytanie - jak jade rowerem to czesc energii pochlania tarcie kol, czesc opory powietrza, waga roweru ma wplyw na zuzycie energii, elementy mechaniczne w naszym rowerze to rowniez nie perpetum mobile. Odpowiedź jedyna słuszna - to zależy. Przy niewielkich prędkościach opory powietrza są niskie, natomiast większość oporów ruchu będą stanowić opory toczenia. Im wyższa prędkość, tym większy udział oporu powietrza. To główne dwa składniki. Do tego dojdzie jeszcze odrobina utraty energii na sprawności napędu (znowu - zależy od rodzaju układu przeniesienia napędu). -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Being vewy, vewy quiet is iweviwent. <hehe- \ Kruk@epsilon.eu.org / hehehe> - Fudd of Borg. / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-05-15 13:05:58 | |
Autor: wabik | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Mariusz Kruk wrote the following on 2009-05-15 12:29:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Waldemarrr" Polecam linki: http://www.fluent.com/about/news/newsletters/02v11i1/a9.htm http://www.cd-adapco.com/press_room/dynamics/25/tourdefrance.html Może coś wyjaśnią :) |
|
Data: 2009-05-15 13:35:43 | |
Autor: fabian | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Waldemarrr wrote:
Mam nastepujace pytanie - jak jade rowerem to czesc energii pochlania tarcie kol, czesc opory powietrza, waga roweru ma wplyw na zuzycie energii, elementy mechaniczne w naszym rowerze to rowniez nie perpetum mobile. http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/technika.html http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/jak_wazny_jest_ciezar.html http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/tt.html a tu takie linki po polsku, trochę na pewno wyjaśnią Fabian. |
|
Data: 2009-05-15 14:12:48 | |
Autor: Waldemarrr | |
gdzie ucieka moja energia? | |
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/technika.html Bardzo cenny link. "opór aerodynamiczny - stanowi on około 80% wszystkich sił z którymi kolarz musi się uporać" Takiej informacji wlasnie szukalem. Waldek. www.waldek.sewera.pl |
|
Data: 2009-05-15 14:51:01 | |
Autor: Marcin Wojtowicz | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Waldemarrr pisze:
> > "opór aerodynamiczny - stanowi on około 80% wszystkich sił z którymi > kolarz musi się uporać" > > Takiej informacji wlasnie szukalem. > No, ale to nie jest żadna informacja, jeżeli nie ma odpowiedniego kontekstu. Opór aero zależ od prędkości z jaką sie poruszamy, od wiatru, od tego czy jedziemy w grupie.. To 80% dotyczy chyba jazdy 50 km/h.. pzdr MW |
|
Data: 2009-05-15 07:31:42 | |
Autor: Saurus | |
gdzie ucieka moja energia? | |
On 15 Maj, 14:51, Marcin Wojtowicz <walen_b...@o2.pl> wrote:
To 80% dotyczy chyba jazdy 50 km/h.. Raczej znacznie niższej, przy jakiejkolwiek większej prędkości (nie chodzi tu o to 50) opory powietrza stanowią ogromną większość. Dlatego rowery poziome są szybsze :) |
|
Data: 2009-05-15 14:58:08 | |
Autor: Waldemarrr | |
gdzie ucieka moja energia? | |
No, ale to nie jest żadna informacja, jeżeli nie ma odpowiedniego kontekstu. Opór aero zależ od prędkości z jaką sie poruszamy, od wiatru, od tego czy jedziemy w grupie.. Alez oczywiscie. Waldek. www.waldek.sewera.pl |
|
Data: 2009-05-15 06:10:21 | |
Autor: swientyodmordercow | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Opór powietrza (Cx) rośnie z kwadratem prędkości - im szybciej
jedziemy tym większy opór. Najdoskonalsze pod względem oporów powietrza są rowery poziome, szczegulnie wypełni pobudowane velomobile (polecam poszukać na youtubie filmików). Żeby nie było tak różowo to są zwykle wolniejsze na podjazdach - waga swoje robi. |
|
Data: 2009-05-15 15:30:00 | |
Autor: Kacper Perschke | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Dnia 15.05.2009 swientyodmordercow@gmail.com <swientyodmordercow@gmail.com> napisaĹ:
OpĂłr powietrza (Cx) roĹnie z kwadratem prÄdkoĹci [...] C_x to jest wzpĂłĹczynnik oporu aerodynamicznego i dla opĹywĂłw nieĹciĹliwych uwaĹźany za staĹy dla zadanego ksztaĹtu. WzĂłr "F = 1 over 2 rho v^2 S C_x" jest dopasowany do wynikĂłw uzyskanych doĹwiadczalnie. Autorstwo wzoru przypisuje siÄ Rayleghowi. KAcper |
|
Data: 2009-05-17 11:07:54 | |
Autor: Mariusz | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Użytkownik "fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał w wiadomości news:gujk2e$tdr$1opal.futuro.pl...
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/jak_wazny_jest_ciezar.html Są wyniki w tabelach, ale gdzie wzór, źródlo? Bo tak to każdy może napisać cokolwiek, a ja chciałbym sobie sam policzyć :-) pozdrawiam Mariusz |
|
Data: 2009-05-15 19:59:01 | |
Autor: SN .. AP | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Na discovery kiedys byl program jak Lance w tunelu aerodynamicznym testowal nowy sprzet i nowy ubior.
Powiedzieli tam ze opor najwiekszy stanowi powietrze i cala aerodynamika roweru i kolarza. Fajne bylo to ze tam pokazywali opor na komputerze w cyferkach a jeszcze fajniejsze bylo to ze Lance wyciagnal kciuka podczas tej jazdy w tunelu i komputer na bierzaco obliczal ile na jakim dystansie przez to ma metrow w plecy do mety!!! 73% sily idzie na pokonanie powietrza przy jakiejs typowej szosowej predkosci dla typowego roweru szosowego nie aerodynamicznego z cudow nie widow a reszta to opony, ciezar sprzetu, naped itd. itp. |
|
Data: 2009-05-15 23:19:05 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gdzie ucieka moja energia? | |
On Fri, 15 May 2009, Waldemarrr wrote:
Wiecej zyskam jak bede nieskonczenie chudy czy nieskonczenie lekki? wKwestiiFormalnej: nieskończona chudość ustawiona poprzecznie do kierunku jazdy niewiele Ci da, ba, znacznie pogorszy sprawę jak idzie o opory opływu powietrza - w porównaniu z ciałem o kształcie ... powiedzmy: baryłkowatym ;) Uformuj się w przekroju na kształt "kropla wody" :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-05-16 10:29:29 | |
Autor: M.R.F. | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Gotfryd Smolik news pisze:
wKwestiiFormalnej: nieskończona chudość ustawiona poprzecznie To wyjaśnia, dlaczego faceci z 30kg nadwagą zakładają lajkrę do jazdy po ścieżkach rowerowych. Oni naprawdę są szybsi :| -- pozdrawiam, M.R.F. |
|