Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   gdzie ucieka moja energia?

gdzie ucieka moja energia?

Data: 2009-05-15 12:29:18
Autor: Mariusz Kruk
gdzie ucieka moja energia?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Waldemarrr"
Mam nastepujace pytanie - jak jade rowerem to czesc energii pochlania tarcie kol, czesc opory powietrza, waga roweru ma wplyw na zuzycie energii, elementy mechaniczne w naszym rowerze to rowniez nie perpetum mobile.
Czy ktos sie spotkal z informacja, ktory z tych czynnikow procentowo przyczynia sie w najwiekszym stopniu do naszego zmeczenia?
Wiecej zyskam jak bede nieskonczenie chudy czy nieskonczenie lekki?

Odpowiedź jedyna słuszna - to zależy.
Przy niewielkich prędkościach opory powietrza są niskie, natomiast
większość oporów ruchu będą stanowić opory toczenia. Im wyższa prędkość,
tym większy udział oporu powietrza. To główne dwa składniki. Do tego
dojdzie jeszcze odrobina utraty energii na sprawności napędu (znowu -
zależy od rodzaju układu przeniesienia napędu).

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Being  vewy, vewy quiet is iweviwent. <hehe-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / hehehe> - Fudd of Borg.
/ http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-05-15 13:05:58
Autor: wabik
gdzie ucieka moja energia?
Mariusz Kruk wrote the following on 2009-05-15 12:29:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Waldemarrr"
Mam nastepujace pytanie - jak jade rowerem to czesc energii pochlania tarcie kol, czesc opory powietrza, waga roweru ma wplyw na zuzycie energii, elementy mechaniczne w naszym rowerze to rowniez nie perpetum mobile.
Czy ktos sie spotkal z informacja, ktory z tych czynnikow procentowo przyczynia sie w najwiekszym stopniu do naszego zmeczenia?
Wiecej zyskam jak bede nieskonczenie chudy czy nieskonczenie lekki?

Odpowiedź jedyna słuszna - to zależy.
Przy niewielkich prędkościach opory powietrza są niskie, natomiast
większość oporów ruchu będą stanowić opory toczenia. Im wyższa prędkość,
tym większy udział oporu powietrza. To główne dwa składniki. Do tego
dojdzie jeszcze odrobina utraty energii na sprawności napędu (znowu -
zależy od rodzaju układu przeniesienia napędu).


Polecam linki:

http://www.fluent.com/about/news/newsletters/02v11i1/a9.htm
http://www.cd-adapco.com/press_room/dynamics/25/tourdefrance.html

Może coś wyjaśnią :)

gdzie ucieka moja energia?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona